داستان فیروزآبادی 3.mp3
2.55M
💢 داستان فیروزآبادی (قسمت سوم)
▫️ابوالحسن فیروزآبادی بعد از دولت روحانی چه مسئولیتی پیدا کرد؟
▫️ماموریت ابوالحسن فیروزآبادی در شورای عالی فضای مجازی چه بود؟
#ادامه_دارد...
#شورای_عالی_فضای_مجازی
#مومن_نسب
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5چهار.mp3
213.7K
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت چهارم-نیازهمیشگی به حجت الهی در زمین
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna__ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنجم(۴/1)
✍️نیاز همیشگی به حجت الهی
🔷زمانی که آدم (ع) و حوا به زمین آمدند، به اعتبار «لولا الحُجَةُ لَساخَتِ الأرضُ بِأَهلِها»، آدم (ع)، امام و حجت خدا در زمین بود و همسرش، مأموم. فرقی نمیکند که دو میلیارد انسان بر روی زمین باشند و یا دو نفر؛ همیشه زمین نیاز به یک حجت و امام دارد.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنج(۴/٢)
✍️لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان
🔷 عن أمير المؤمنين عليهالسلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته». (اثباتالهداة، ج۵، ص۷۷)
از امیرالمؤمنین علیهالسلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را میشناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجتهاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود».
🇮🇷آموزشهایوتمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
▪️کلیسایی در لندن اقدام به فروش داروی ضد کرونا به قیمت ۹۰ پوند کرده که شامل یک روغن برای مالیدن و نخ قرمز برای بستن به انگشت است.
همین کار رو اگه یه مسجد تو ایران کرده بود، متحجرین داخلی شروع به تخریب و تحقیر ایران، گوش زمین و زمان رو از آه و ناله بیسوادی کَر میکردند.
💬 رضا حقجو
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5پنج.mp3
3.55M
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت پنجم-داستان هابیل و قابیل
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه پنجم(۵/١)
✍️داستان هابیل و قابیل
🔷بعد از مدتی، حضرت آدم (ع) و همسرش دارای فرزندانی شدند و نیاز بود که آدم (ع) برای زمان بعد از خودش، جانشینی تعیین کند.خدای متعال بعد از نقل داستان حضرت آدم (ع) و مشخص کردن خط کلی قضایا، به سراغ نقل درگیری فرزندان آدم (ع) میرود: «وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَاناً فَتُقُبِّلَ مِن أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ. لَئِن بَسَطتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَا أَنَاْ بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخَافُ اللّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ» (مائده/27 و 28)؛ «و داستان راستين دو پسر آدم (ع) را برايشان بخوان؛ آنگاه که قربانيای کردند و از يکي پذيرفته شد و از ديگری پذيرفته نشد. گفت: تو را میکشم. گفت: خدا قربانی پرهيزگاران را می پذيرد. اگر تو بر من دست گشايی تا مرا بکشی، من بر تو دست نگشايم که تو را بکشم. من از خدا که پروردگار جهانيان است، میترسم».در اینجا سؤالی می شود:
🔶چرا دو فرزند آدم (ع) قربانی آوردند و چه ارتباطی بین قربانی آوردن و درگیری بین این دو وجود داشته است؟از این جمله که یکی از آنها به برادر خود گفت: «من تو را خواهم کشت»، معلوم میشود که این دو بر سر چیزی باهم اختلاف داشتهاند. حالا اینکه دعوای آنها بر سر چه چیزی بوده است،ما میخواهیم از خود قرآن به دست بیاوریم.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه پنجم(۵/٢)
🔷در منابع دیگر، غیر از قرآن کریم، عنوان شده است که دعوای آنها بر سر زن بوده است، اما در قرآن، چنین چیزی مطرح نیست.آنچه که در منابع انجیلی و توراتی و اسلامی آمده است، این است که دعوای آن دو بر سر زن بوده است. به گفته این منابع، دو پسر حضرت آدم (ع) زن میخواستند. دو دختر هم بودند که یکی زیبا بود و دیگری زشت. (ما در اینجا کاری نداریم که این دو دختر، از نسل جن بودند یا از ملائک و یا از فرزندان خود آدم). آدم (ع) دختر زیبا را به برادر کوچک و دختر زشت را به برادر بزرگ داد، و در پی آن، مورد اعتراض برادر بزرگ قرار گرفت. آدم (ع) به آنها گفت: قربانی بیاورید؛ قربانی هر کس که قبول شد، دختر زیبا متعلق به او خواهد بود. بعد از اینکه قربانی برادر کوچک قبول، و قربانی برادر بزرگ رد شد، برادر بزرگ، برادر کوچک را به خاطر آن دختر به قتل رساند. این داستان شایع است، ولی در قرآن وجود ندارد. آیا ما میتوانیم این مطلب را از خود قرآن به دست بیاوریم؟ آنچه که به ذهن بنده آمده است و میشود درباره آن تحقیق کرد، این است که ما میتوانیم از داستان حضرت ابراهیم (ع)، برای فهمیدن این داستان استفاده کنیم
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir🌞
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنجم(5/3)
خدای متعال به حضرت ابراهیم (ع) فرمود: من میخواهم تو را به مقام امامت برسانم؛ ولی قبل از اینکه به مقام امامت برسی، باید تو را مورد ابتلا و آزمایش قرار بدهم: «وَ إِذِ ابْتَلىَ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنّى جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ... » (بقره/124). سختترین آزمون ابراهیم (ع)، قربانی کردن فرزندش بود: « ... قالَ يا بُنَيَّ إِنّي أَرَى فِي المَنامِ أنّي أَذبَحُك ... » (صافات/102). خدای متعال به چه دلیل میخواست از ابراهیم (ع) قربانی بگیرد؟ برای مسأله امامت بود و خداوند متعال هم اصل قربانی را نفی نکرد و گفت: «و فَدَیناهُ بِذِبحٍ عَظیمٍ» (صافات/107). پس در جایی از قرآن، قربانی بر سر مسأله امامت مطرح است. آیا از آنجا نمیتوانیم استفاده کنیم که داستان پسران آدم (ع) هم که خدا از آنها قربانی خواست، مسأله امامت بوده است؟ خدای متعال برای دعوا بر سر دو زن، قربانی نمیخواهد.خداوند متعال به آدم (ع) ابلاغ کرد که بعد از تو، این فرزندت جانشین تو خواهد بود. آدم (ع) این مطلب را به خانوادهاش اطلاع داد که «هذا ابنی الامامُ بَعدی». («بَعد» در اینجا به معنای زمانی نیست، بلکه به این معنا است که زمانی که من نیستم، او جانشین من است). زمانی که برادر بزرگ این مطلب را شنید، نسبت به آن اعتراض کرد. خداوند به فرزندان آدم (ع) فرمود: برای به دست آوردن مقام امامت، قربانی بیاورید؛ هر کس که قربانی او مورد پذیرش قرار بگیرد، مقام امامت به او داده میشود. قبول و یا عدم قبول قربانی هم بر اساس حکمت بوده است. مانند اینکه ما نماز میخوانیم و امام زمان (عج) نیز نماز میخواند؛ اگر نماز ما با نماز آن حضرت تعارض کند، نماز ما قبول نخواهد بود، ولی اگر نماز ما با نماز امام (ع) پیوند برقرار کند، قبول خواهد شد.حال باید پرسید که چرا قربانی یکی از پسران حضرت آدم (ع) قبول، و قربانی دیگری رد شد؟جواب این است که قربانی برادر بزرگ، قربانی امام نبود. اگر دعوای آنها بر سر زن بود، به کشتار نمیرسید. مقام امامت است که یکی بیشتر نیست و به همین دلیل، برادر بزرگ به کشتن برادر خود اقدام کرد، زیرا فکر میکرد که اگر برادرِ خود را بکشد، پدر ناگزیر است مقام امامت را بعد از خودش به او بدهد. یکی از دلایل کشته شدن ائمه (ع) توسط خلفای معاصرشان این بود که فکر میکردند با کشتن آن حضرات، معارضی برای آنها در روی زمین باقی نخواهد ماند.شما این را مطلب را ان شاء الله تحقیق کنید که آیا میشود از داستان حضرت ابراهیم (ع) در قرآن، مطلب مذکور را استفاده کرد یا نه؟
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
🔴 مهم/ بیانیه گروه های مقاومت عراق؛ با نظامیان آمریکایی به عنوان اشغالگر برخورد خواهیم کرد
هشت گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه مشترکی، نظامیان آمریکایی در عراق را نیروهای اشغالگر محسوب و اعلام کردند که با آنها به عنوان اشغالگر برخورد خواهد شد.
گروه های مقاومت عراقی همچنین ضمن اعلام مخالفت با واگذاری تشکیل کابینه به عدنان الزرفی، او را نامزد دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای نخست وزیری عراق دانستند.
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
علت اصلی قطع شدن مکرر ایتا و کندی سرعت امشب را در سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری ۵ سال گذشته جریان اعتدال بر روی تلگرام صهیونیستی و اینستاگرام آمریکایی جستجو کنید
#سید_علیرضا_آل_داود
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir