eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
113 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
منبر نیست! بهترین از این نمیتوانم به برخی منبرها نقدم را عرضه کنم. منبر محل جاری شدن حکمت‌ها و علوم وحیانی و تاثیر نفس رحمانی است. اگر این را نداریم تلاش کنیم بدست بیاوریم اما بسوی خطای بزرگی به نام استندآپ روی منبر، روی نیاوریم! مکتب قرآن فرمود: چه بسا فئه و گروه قلیلی، بر فئه و گروه کثیر پیروز و مسلط شوند به اذن الهی. استندآپ روی منبر شیوه جذب غلط و نادرستی است. همین ۹/۱۲/۱۴۰۱ @atraf_man
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
گزارش مسأله حجاب-1.pdf
1.97M
"گزارش راهبردی" واکاوی مسأله حجاب و مسائل پیرامون آن گزارشراهبردی واکاوی مسأله حجاب و مسائل پیرامون آن تدوین: شورای تخصصی حوزوی معاونت دین و سیاستگذاری فرهنگی ویرایش اول-مهرماه1401 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
تمام دلخوشی زندگی من این است که وقت مرگ می آئی و مرگ شیرین است مگر نگفتی علی جان؛ فَمَن یَمُت یَرَنی بیا که وقت وفایت به عهد دیرین است به رغم کوه گناهی که می کِشم بر دوش سبک شدم چو پَر کاه و سینه سنگین است شهادتین مرا فاطمه تقبُّل کرد بیا همه کس و کارم! زمان تلقین است سلام وادی من؛ وادی السلام علی! کجاست مسکن امنِ کسی که مسکین است رسیده جان به لبم یا لبم رسیده به جان مرا دو بوسه به روی ضریح، تسکین است کفن کنید مرا رو به قبله ی حرمش نجف چه جای قشنگی برای تدفین است فراق و وصل مرا می کُشند یک میزان سرم به دامن حیدر، به روی بالین است سرم مقابل ایوان طلای شاه نجف… سرم مقابل زهرا همیشه پائین است علی که ابروی او قابِ قوس اَو اَدناست اگر مرا نرساند به عرش، غمگین است بخواه روزی از این پادشاه، بنده خدا! گدای خانه او هر که هست تضمین است ممات، عین حیات است و نار، عین بهشت کسی که دل به علی بسته است خوش بین است رضا دین پرور ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹ شعبان ۱۴۴۴ نجف اشرف https://eitaa.com/atraf_man
فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی ۲۳.۱۲.۱۴۰۱ ۲۱ شعبان ۱۴۴۱ نجف اشرف
یک شب مهمان منزل امام زمان ارواح العالمین له الفداء ۲۵ اسفند ۱۴۰۱. سامرا https://eitaa.com/atraf_man
در هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و این به دلیل ابهام در نحوه و چیستی یا دال مرکزی ایران گردی است. یعنی ایران گردی برای گردشگر خارجی چه خواهد داشت؟ طبیعت، آثار باستانی و تاریخی، زیارت یا چه؟ همه این عناصر برای انواع گردشگران در ایران عزیز اقتضا و مزیت دارد و میشود به آن گردشگری سلامت و یا سرمایه‌گذاری را نیز اضافه کرد. اما بنظر میرسد گردشگری در ایران نیازمند یک ویژگی و دال مرکزی است تا ایران عزیز را از نقاط دیگر متمایز کرده و جذابیت خاص خود را بسازد. اگر وجود انسان دارای دو ظرف بزرگ یکی ظرف شهوات و دیگری باشد. به عنوان مثال کشوری مانند ترکیه مکانی مناسب برای تخلیه ظرف شهوات و ایران عزیز ظرف مناسبی برای امتلاء ظرف معنویات است. جایی برای خالی کردن و جایی برای پُر کردن. و چه فاصله بی کرانی است میان مبال و محراب! ایران عزیز این خصوصیت و ظرفیت انسانی (عاملیت) و ظرفیت فرهنگی (ساختار) را داراست که به مرکز و قطب بزرگ و اصیل تامین ظرف معنوی جهان تبدیل شود. جایی که در آن همه امور از طبیعت تا آثار باستانی و سلامت و اقتصاد ذیل معنویت روایت میشوند و در این دیار ظرف معنای انسان و جهان پُر میشود. خصوصا آنکه انسان امروز در پی معنویت و آرامش به انواع معابد و عرفان‌ها سر می‌کشد و جز تحیر نمی‌یابد. ظرفیت اخلاقی مردمان عزیز ایران و روحانیت و اهل علم فرصت کم‌نظیری را ساخته که بایست قدردان آن بود. در این مجال حرف برای گفتن و تامل جدی باز و مفتوح است. م.ص.صادقی ۱۳.۱.۱۴۰۲ - ۱۱ رمضان المبارک ۱۴۴۴ https://eitaa.com/atraf_man
هدایت شده از نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
از خصومت حقیقی تا رقابت ظاهری . ۱ چگونه خصومت حقیقی که بین دو کشور برقرار بود به رقابت ظاهری تغییر وضعیت داد؟ سه محور تحولی برای مصالحه اخیر مورد توجه است: بن بست سیاسی - نظامی - امنیتی عربستان ۱. نزول از برج عاج در یمن: عربستان سعودی که با تبختر بسیار زیاد و با رویای فتح سریع یمن وارد کارزار شد و با قصد فلاکت حداکثری به تخریب یمن پرداخت بعد از ۹ سال سرش به سنگ خورد و به هیچ یک از اهدافش نرسید و ققنوس یمن را در دامان ایران دید. قوی‌تر و با شهامت‌تر از گذشته. همین یک پرونده برای بن بست سیاست های عربستان در دوره بن سلمان کافی است که او را به قبول شکست در برابر ایران و ناتوانی و مصالحه بکشاند. ۲. شکست در پرونده سوریه: سعودی ها که داعش و سلفی ها را ابزاری جهت پیشبرد اهدافشان در سوریه می‌پنداشتند، نهایتا با شکست بزرگی طی ۸ سال دفاع از حرم مواجه شدند و این روزها در پی جبران و کسب آبروی از دست رفته هستند. هزینه های هنگفت آنها نتواست جواب دهد و سوریه با هدایت و کمک ایران پابرجا ماند. این پرونده نیز موجب دگرگونی و بازنگری در تاکتیک‌های عربستان و نه راهبرد! شد. این نکته ضروری است که تذکر داده شود که راهبردها دو کشور تغییر نکرده است و این دو حکومت در مرز خصومت باقی خواهند ماند اما در ظاهر رقیب و تنها ماسک خصم برداشته خواهد شد به دلیل ماهیت بنیانی و اهداف هر یک از دو حکومت. این مسئله خود جای تحلیل مجزا دارد. ۳. عدم موفقیت پروژه های امنیتی عربستان در ایران: پروژه های امنیتی که عربستان آن را در ایران با هدف راه اندازی جنگ داخلی تغذیه می‌کرد نتوانستند به نقطه مطلوب و دگرگون کننده برسند و تنها به مرز مزاحمت امنیتی رسیدند. البته در بعد پروپاگاندا یعنی ایران اینترنشنال قوی‌تر و بهتر ظاهر شدند و موفق تر عمل کردند. و این به دلیل ضعف جدی رسانه‌ی ایرانی است. نهایتا نقشه های عربستان آنطور که میخواست محقق نشد. ۴. ضعف متحد و حامی اصلی، آمریکا: ۴.۱: آمریکا زیر بار فشار امنیتی - نظامی ایران چند بار خرد شد. از پایگاه عین الاسد تا هدف قرار گرفتن پایگاه ها و لجستیک اش. ۴.۲: آمریکا نتوانست از امنیت عربستان و متحدانش صیانت کامل کند. ابقیق، آرامکو، فرودگاه ابوظبی، بنادر و کشتی ها و ... همه ناکارآمدی سیستم امنیتی آمریکا را به رخ عربستان کشاند. ۴.۳: سیاست تحقیرآمیز اما همسوی ترامپ با عربستان در دوره بایدن به سیاست تحقیر و عدم همسویی بدل شد و این دو کشور در اموری چند نتوانستند به سازگاری برسند( تحلیل مجزا نیاز دارد) #ب _ ورود عربستان به دوره توسعه و نیاز به انفتاح از مهمترین دلایل چرخش‌ سیاسی عربستان، روی آوری عربستان به دوره پر سرعت تحول و شتاب بالا برای ساخت آینده رویایی در جنوب غرب آسیاست. عربستان به دلیل درگیری های سیاسی - مذهبی زیاد از برخی کشورهای کوچک و همسو با خود مانند امارات و قطر عقب مانده است و نتواسته است به اندازه آنان جذاب و خواستنی باشد. برادر بزرگی که حس عقب ماندگی و از دست رفتن فرصت ها را دارد و حال در تمنای به دست آوری و جلو زدن به هر شاخ و برگی چنگ میزند. از ساخت شهر تخیلی نئوم در تبوک تا پول پاشی بی نظیر و عجیب برای بدست آوری رونالدو و تلاش برای مسی! ... همه و همه تلاش برای جلو زدن از برادران رقیبش و به دلیل ادراک خاص آنان از مفهوم توسعه است. در اندیشه عرب های خلیج فارس توسعه خریدنی و لاکچری است. و هر چیزی قیمتی دارد که میشود به دست آورد. آنها آرزو دارند در پنج سال آینده آنقدر پیشرفت کنند که منطقه را انگشت به دهان و برادران کوچک را خاضع کنند! در این مدل توسعه، دو امر اهمیت بالایی پیدا میکند. نخست کشوری ثروتمند و با دانش که بتواند آرزوهای آنها را در زمان مطلوب برآورده کند، که این مهم را چین بر عهده گرفته است و معاهده ای نیز امضا شد. دلیل وساطت چین در مصالحه. دوم نبود مانع جدی؛ دشمنی و خصومت با ایران برای امر توسعه در عربستان مضر و مانع است. بدون امنیت و آرامش نمیشود قطار توسعه را راه انداخت. و کلید امنیت منطقه ایران است. عراق و یمن دو همسایه عربستان بواسطه ایران عربستان را امن میگذارند و این مهم نیز برای مصالحه کافی است! ادامه دارد ... بین الملل و مقاومت| م.ص.صادقی https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
از خصومت حقیقی تا رقابت ظاهری . ۲ #ج _ نیاز و عقیده ایران به کم کردن دشمنی ها از طرف ایران نیز تمایل بالایی برای مصالحه وجود دارد. این تمایل بر پایه عقیده و نیاز است. ایران عقیده دارد که نباید در مواجهه با دشمنی های آمریکا و رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی و منطقه ای درگیر باشد. وحدت امت و اتحاد مسلمین شعاری است که نظام اسلامی به آن عقیده‌مند است. نیاز؛ قطعا دشمنی عربستان برای ایران هزینه زا و فرسایشی است. با کم کردن این هزینه می‌توان با فراغ بیشتری خصم های منطقه ای و فرامنطقه ای را راند و صحنه منطقه را به رقابت کشاند. جبهه مقاومت نیز با کم شدن فشار عربستان بعد از یک دوره طولانی و تفوق در سختی ها میتواند در این دوره به تنفس و بازسازی بپردازد و موقعیت خود را تثبیت نماید. تذکر: خصومت واقعی بین دو کشور و راهبردهایی که علیه هم داشتند در کوتاه مدت تغییر نخواهد کرد. ایران برنده جنگ یمن است و خنجر بزرگی را زیر قلب عربستان نگاه داشته و تنفس را برای آنان سخت کرده. اما این راهبردها در شیوه و اجرا رقیق و بسمت جنگ نرم پیش خواهد رفت. همه این شرایط تا زمانی پایدار یا بهتر خواهد شد که عربستان توان مقابله و ایستادگی در برابر فشار آمریکا را داشته باشد و کودتا و مانند آن عربستان را از درون ضربه فنی نکند! بین الملل و مقاومت| م.ص.صادقی https://eitaa.com/mssadeghi_ir
میزگرد_روزنامه_ایران_با_مسئولان_مقاومت_اسلامی_حسینیون_آذربایجان.pdf
1.48M
🔸 با عرض سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی مرکز مطالعات آذربایجان 💠 مصاحبه مهم و خواندنی روزنامه ایران با مسئولان مقاومت اسلامی حسینیون آذربایجان تقدیم شما میگردد. 🔸 چرا آذربایجان به این روز افتاد؟ 💠 لطفاً این مصاحبه را با دقت مطالعه بفرمایید تا از زوایای پنهان و حقایق ناگفته آذربایجان باخبر شوید.
هدایت شده از دین و رسانه
📌 در آرزویِ رویای جمعی 🖋علیرضا قربانی 1⃣ یکم عزیزی می‌گفت: هواپیما وقتی در ارتفاع چندهزار پا پرواز می‌کند، دیگر نگران تصادف با دار و درخت و این ساختمان و آن دکل نیست. ارتفاع پروازت که پایین باشد با همه این‌ها مدام درگیری. تجویز راهبردی‌اش این است که راه‌حل لزوما در سطح مشکل تعریف نمی‌شود، گاهی باید سطح پروازت را عوض کنی. 2⃣ دوم می‌گفت: خدا کار بزرگ را دوست دارد و از تیله‌بازی متنفر است. بعد این روایت را می‌خواند: إنّ اللّه عزّوجلّ يحبّ معالي الامور و يكره سفسافها. رودخانه به حرکت است که از مرداب متمایز می‌شود. حیات و نشاط آدمی به حرکت است و حرکت در گروی داشتن هدفی بزرگ. 3⃣ سوم هدف مادام که از عالم عین به عالم ذهن (چه ذهن فرد و چه ذهن جامعه) نیاید و در عالم ذهن نیز تا از عالم عقل به عالم خیال نازل نشود، آدمی را هل نمی‌دهد. هدف باید یک تصویر سه‌بعدی مشخص داشته باشد؛ یک رویای تصویری واضح. یک چیزی را باید "ببینی" تا راه بیفتی. نسخه فیک‌ش را می‌خواهی، نگاه کن به این رویافروش‌های منطقه؛ سعودی را ببین که چطور دارد با ماکت طرح‌های بلندپروازانه نئوم و لاین و مکعب‌ش، تصویری از آینده خلق می‌کند و جماعتی را سر کار می‌گذارد. اماراتی‌ها یک طور دیگر. غربی‌ها هم همین‌طور. همه دعوا سر تصویر از آینده است. موتور پیشران حرکت جوامع، خوب یا بد، همین است. 4⃣ چهارم پارسال و امسال به دو علت مختلف مجبور شدیم یک دور کل مصوبات یکی از نهادهای مهم سیاست‌گذار کشور در یکی از حوزه‌های نوپدید را مرور کنیم. می‌خواهی سرت را بکوبی به دیوار از این نگاه‌های محافظه‌کارِ تهدیدمحور انقباضی که هواپیما را در ارتفاع سه‌متری سطح زمین نگه داشته و مدام برای تصادف نکردن با دار و درخت و دکل و ساختمان، سند سیاستی تولید کرده. محض رضای خدا رها کن و اوج بگیر! 5⃣ پنجم جامعه ما رویای مصوری از آینده ندارد. نظریه تمدنی و نظریه پیشرفت ما، ما‌به‌ازاء تصویری روشنی ندارد که قرار است با هم کجا برویم و چه بشویم. دستگاه حکمرانی ما هم همین است؛ پارامتر "حرکت" برایش تعریف نشده و معلوم نیست این کرور کرور سند سیاستی و طرح و لایحه که تولید می‌کند، قرار است ما را به کجا ببرد. ادبیاتش اصلا ادبیات حرکت نیست. جامعه حاضر است رنج‌های بزرگ را تحمل کند تا به مقصدی دلپذیر برسد ولی وقتی مقصد معلوم نیست، رنج کوچک هم تحمل‌پذیر نیست. باور دارم خیلی از بچه‌های این مرزوبوم که مهاجرت می‌کنند، نه به‌علت رنج امروز، که از سر نداشتن تصویری ولو مبهم از آینده است. فی‌المثل آن جوانک دانشجوی حوزه آی‌تی، صدبار لفظ صیانت و محدودیت را از سیاستگذار را شنیده، خدا قبول کند خیلی هم خوب، ولی ما به ازائش چند جمله دال بر نگاه فرصت‌محور و روبه‌جلو شنیده؟ چندبار شنیده که ما می‌خواهیم هاب منطقه یا جهان در فلان حوزه نوپدید بشویم و بعد هم مابه‌ازائش را در سیاست‌ها دیده؟ و بعد دیده مثلا همین را برایش تصویری کرده‌ایم؟ لااقل در سطح طرح‌های ولو خالی‌بندی رقبای منطقه‌ای‌مان؟ بگذریم.. 6⃣ ششم یک تکان اساسی باید به خودمان بدهیم. چقدر بد که محبور شدم از این رقبای تمدنی‌مان در منطقه مثال بزنم. واقعیت این است که ما برای ایده‌های تمدنی‌مان، رویای مصوّر خلق نکرده‌ایم و در سطح گزاره‌ باقی مانده‌اند. همین است که جامعه و خودمان را به حرکت وا نمی‌دارند. هرجا هم که تصویری ولو نیم‌بند -مثل این سندهای چشم‌انداز- داشتیم، چون با خروجی‌های نظام حکمرانی‌مان ناسازگار بوده، زیاد جدی‌اش نگرفته‌ایم. خیلی از گرفتاری‌های امروز ما از همین است. جامعه‌ای بی‌رویا شده‌ایم و همین است که مرتب به پر و پای هم می‌پیچیم. خیلی از موضوعات داغ مورد نزاع این روزها، افزایش ضریب اهمیتشان را از کم شدن ضریب اهمیت موضوعات مورد وفاق گرفته‌اند؛ از بی‌رویایی و بی‌مقصدی. 7⃣ هفتم خدا رحمت کند سید مصطفی مدرس مصلای عزیز و نازنین را. در آن جلسه "اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟" که آخرین دیدارمان بود، یکی از نکات کلیدی مورد بحث همین بود. مصلح کسی است که می‌تواند به جامعه تصویر بدهد؛ مصلح به مثابه هنرمند. چند روز پیش از درگذشتش، قرار جلسه دوم را گذاشتیم که روحش پرکشید. منت بگذارید و شادی روحش صلواتی هدیه کنید. @dinrasaneh