eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
116 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ و آن كه از روى نادانى ستيزه گرى بسيار كند، كوردلى او از ديدن حق، پايدار مانَد حکمت 31 نهج البلاغه @atraf_man
عمامه عاریتی! 🔸 مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. روزی می‌رود زیارت محضر امیرالمؤمنین (ع) در حرم و به آقا می‌گوید: 🔺 «آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌آید. آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام، این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.» 🔹 حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند. جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع) هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند، آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد؛ 🔹 خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند: "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. می‌فرمایند: "فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر، کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان ۱۸ ساله‌ای نشسته، عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی و لباس کرباسی هم پوشیده. شما که وارد می‌شوی، این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند، یک سلام به علی اکبر، یک سلام به جمیع شهداء، از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر. این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است." 🔹 حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر، وقتی وارد حرم شدم، دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر، همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود، نشسته بود. وارد شدم، وی قیام کرد و آمد در حرم... 🔹 دنبالش دویدم. در صحن، صدایش زدم و گفتم: آقا، بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است" و رفت. از صحن رفت بیرون، رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. 🔹 آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام، با این دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: "بایست. عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما." 🔹 جوان یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟" آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). طلبه جوان به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا". در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند. یک تلّی بود که روی آن تل، یک اتاقکی بود. می‌رسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: "اینجا خانه‌ی من است، فردا طلوع فجر، وعده‌ی دیدار من و شما همین جا." می‌رود داخل و در را می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا، این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کرد به فردا! چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم. آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا، روی همان تل؛ پشتِ همان اتاقک. آمدم در بزنم، صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی. پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک‌آلود در را گشود. گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته. این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود، الآن پیشِ پای شما از دنیا رفت. وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم. یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم، این خاطره را نقل کرده بود از دوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است. فردا جلوی چشمانِ من، عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت، عاریتی است؛ ریاست، عاریتی است؛ خانه‌هایتان، عاریتی است؛ پول‌های حسابتان، عاریتی است؛وجودتان، عاریتی است؛ سلامتی‌تان، عاریتی است. هر چه می‌بینید، عاریه است و امانت؛ دل به این عاریه‌ها نبندید. این‌ها را یا از شما می‌گیرند. یا حوادث، یا وارث می‌برد.
💠 قلب‌هایمان را امتحان کنیم ولای قلب‌های ما از آن کیست؟ محبت این قلب‌هایی که در سینه داریم مال کیست؟ آن عشقی که حاکم، محور و مرکز دل‌های ماست، چیست؟ خدای سبحان دو ولا را در یک دل جمع نمی‌کند؛ دو عشق محوری را در یک قلب جا نمی‌دهد. یا حب خدا یا حب دنیا؛ در یک دل، حب خدا و حب دنیا در کنار هم قرار نمی‌گیرند. قلب‌هایمان را امتحان کنیم، به سراغ قلبمان برویم و امتحانش کنیم، آیا به عشق خدای سبحان زنده است یا با حب دنیا زندگی می‌کند؟ اگر با عشق خدا زندگی می‌کند سعی کنیم این عشق را عمیق‌تر و استوارتر کنیم و اگر ـ پناه بر خدا ـ با حب دنیا زندگی می‌کند تلاش کنیم که از این بیماری فاجعه‌بار و مرض کشنده نجات پیدا کنیم. از رهنمودهای شهید صدر به شاگردانش در ۴رجب ١٣٩٩ق. بارقه‌ها، ص۴١ 🆔 @shahidsadr
اگر از این تحلیل ها تا بحال شنیده اید: 🔴 تاکید بر رجل سیاسی بودن برای رییس جمهور اشتباه بزرگی است و لذا همیشه گرفتار سیاسیون سیاست باز شدیم ! رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی و رییس قوه مجریه است در میان کاندیدا ها به دنبال مدیر اجرایی قوی باشیم و الا درب بر همین پاشنه خواهد چرخید !!!! این بنده خدا اینگونه جواب میدهد: 🔵بنظرم این تحلیل ها رهزن هستند و به قلب واقعیت منجر میشوند هم تعریفی که قانون اساسی از رئیس جمهور داده و هم واقعیت خارجی - روئسای جمهور گذشته - نشان میدهند که چه مقدار اندیشه و نگرش رئیس جمهور در سیاست ها، تصمیمات، کنش ها و واکنش ها موثر است. بینش و نظام ارزشی رئیس جمهورست که مدیریت او را معنا میکند و جهت میبخشد. قبول نظام ولایی و تبعیت از فقیه یکی از پر چالش ترین امتحاناتی بوده که روئسای جمهور به آن مبتلا شده اند و اغلب رفوزه!! این مهم برای من یکی از مهمترین شاخص های تشخیص اصلحه و این تعابیر و تقلیل رئیس جمهور به یک مدیر اجرایی در حد یک نیروی خدماتی، نهایت خوبی نخواهد داشت و ما را از رسیدن به ایده دولت اسلامی دور می نماید. البته که طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی رئیس جمهور می بایست مدیر و مدبر باشد. @atraf_man
یکی از دوستان عزیز از حقیر درباره نحو تبلیغ و جذب مشارکت مردم در انتخابات پرسید، متن زیر جواب بنده می باشد: مهمترین مسئله امروز بنظر حقیر مسئله نسبت گیری و فاصله ایست که جامعه با انقلاب و مقدورات و استعدادها و ظرفیت های آن دارد. جریان تحریف توانسته است تا حد زیادی و به کمک فضای مجازی بروی این مسئله سایه بیاندازد و استعداد و توان انقلاب را بپوشاند آن هم با ناکارامدی دولت ها و جریانات غرب گرا در مثل مرغ و روغن و شکر و ... یا ساخت ماشین! وقتی نخبگان و خواص زبان بیان استعدادها و ظرفیت ها را ندارند لاجرم زبان دیگران باز است و هروز میتوانند انقلاب را به انفعال بکشانند. شاید بشود گفت که برجسته سازی و نورانداختن بر ظرفیت و توان انقلاب در معادلات داخلی و خارجی مهمترین امری است که باید پیگیری شود و انگاه جامعه خود به سراغ اصلح میرود و نیاز به معرفی و نام بردن نیست. در واقع بلوغ سیاسی ـ فرهنگی است که می بایست برای جامعه رقم بخورد آن هم نه با استفاده از شعارات مخصوص در جریان حزب الله ، بلکه بیان ساده و عمومی و استخراج واقعیات و نشان دادن ضعف ها بدون مجامله. جریان حزب الله آنگاه می تواند استعداد و توان خود را به فعلیت برساند که بتواند زبان گویا و رسای عامه مردم باشد و مردم عادی خود را در آنها مجسم ببینند و همزاد پنداری داشته باشند. نوع شعارات و نوع تبلیغات و نوع گفتگوها و دغدغه ها و نوع راه حل ها می باییست از کانال عامه مردم باشد اما افق پیش رو آرمان انقلاب . مثال: حیات طیبه افق پیش روی جریان انقلاب است اما در سطح عامه فهم نمی شود. حیات طیبه را می بایست به زبان کوچه و بازار ترجمه کرد و به تجربه زیسته مردم نزدیک کرد و مشکلات مردم را بیان و فهم کرد سپس در راه حل با زبان مردم راه حلی کارآمد و اقناعی و منطبق با آرمان حیات طیبه ارائه کرد. زبان مردم کلید حل ورود به دل مردم است تا با جریان حزب الله همراه شوند و نقطه افتراق جریان حزب الله از مردم عادی و کوچه و بازار هم زبان نبودن و سیر در وادی نخبگانی خود می باشد. همراه کردن مردم با آرمان انقلاب جز با هم نشینی و هم زبانی با آنها میسر نیست . ملاحظه کاریها، محافظه کاریها و ترس ها و واهمه ها و مصلحت اندیشی های دنیوی، بلای جان جریان حزب الله است. حزب الله تا در کنار توده مردم نباشد و نتواند خواسته های آنان را در زبان خود جاری و ترجمه کند نخواهد توانست بر مردم حکمرانی کند و انان را در مسیر رشد به پیش ببرد. پرهیز از مسائل فرعی و حساس ملی و طائفی و احترام به علائق عمومی مردم از دیگر مهارت هایی است که باید کسب کنیم مثال: طبیعت گردی در 13 فروردین را بایست ورود کنیم و به نفع انقلاب اصلاح کنیم و تخریب و تحقیر و تصغیر و.. را کنار بگذاریم لازم نیست سبک زندگی حزب الله را به مردم تبلیغ گل درشت کنیم بلکه کافی است تا با شباهت ظاهری و حداقلی به مردم آنان را به سبک زندگی خود دعوت کنیم بصورت عملی. همه اینها در گوشه و کنار توسط اهل جهاد و ایثار در حال رخ دادن است اما در بدنه حزب الله هنوز نهادینه نشده و جامعه متدین عموما پس میزند، متانت و وزانت در اجرا و جلوگیری از تفریط ها خط قرمزی است که برخی سبکسرها هتک می کنند و آبرو می برند.بنابراین ارائه الگوی صحیح و آوردن شخصیت ها به این صحنه و عادی سازی آن بسیار لازم و ضروری است. @atraf_man
20.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ رستگاری، همان شهادت اوست ▪️سرانجام چه شد؟ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) چه چیزی به دست آورد؟ اگر با معیارهای دنیایی بسنجیم این مرد بزرگ چه به دست آورد؟ مگر او را کنار نزدند؟ مگر مدتی طولانی خانه نشین نبود؟ مگر هزار ماه بر منابری که با جهاد، خون ریختن‌ها و فداکاری‌های خود او برافراشته شده بود، سب و لعنش نمی‌کردند؟ ▪️بر منبر مسلمین سب و لعن شد. بنابراین، هیچ چیز از این دنیا به دست نیاورد؛ نه مالی، نه منصبی، نه لقبی و نه تقدیر و تشکری؛ اما با وجود این، وقتی ابن‌ملجم شمشیر را بر فرق او فرود آورد، این امام با عظمت چه فرمود؟ فرمود : «به خدای کعبه سوگند، رستگار شدم». 🔺بخشی از آخرین جلسه درس تفسیر شهید صدر _ سال ۱۳۹۹ هجری قمری 🆔 @shahidsadr
تقبل الله صيامكم وقيامكم ودعاءكم.. رُوي عن مولانا الإمام جعفر بن محمد الصادق عليهما السلام: *(إذا دعا الرجل لأخيه بظهر الغيب، نُودي من العرش: ولك مئة ألف ضعف مثله، وإذا دعا لنفسه كانت له واحدة، فمئة ألفٍ مضمونة خيرٌ من واحدة لا يدري يُستجاب له أم لا).* 📖 من لا يحضره الفقيه: ج٢ ص٢١٢ *أسألكم الدعاء في هذه الليلة العظيمة*
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رژه زنان "چریک و مسلح" یمن 🔹تصاویرِ زنان مستحکم محور مقاومت در یمن است مقابل اسراییل و آمریکا و سعودی‌. زنانی که چنین اسلحه دست گرفته‌اند و در جهاد، شانه‌به‌شانه مردهایشان مقابل استعمار می‌جنگند. 🔹تصویری از این زنان منتشر نمی‌کنند فقط «زیبایی» زنان کوبانی را به نمایش می گذارند ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@SABERIN_NEWS
روز قدس و شب های فلسطین اسماعیل : یک معادله جدید و قدرتمند وجود دارد. توازن جدید قدرت. این پیشرفت جدید است. این انقلاب است ، این آموزه جدید است - ارتباط بین مسجد الاقصی و شلیک موشک. توازن جدید قدرت المقدس و را زیاد کرد وقتی میگه لبیک یا قدس، اونو انجام میده 22/2/1400 @atraf_man