eitaa logo
شیعت Na
246 دنبال‌کننده
945 عکس
1.5هزار ویدیو
71 فایل
﷽ مطالب خود را در حوزه شیعه شناسی( کلام, تاریخ, ...) تقدیم خواهیم کرد. شیعت: همان شیعه و نا نشانه تار نمای تخصصی است. محمدی: دکتری شیعه شناسی و پژوهشگر در حوزه تاریخ و کلام @atvar0 مدیر کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
: و ناسزا گفتن به صحابه « ابوخلیفه ؛ علی بن محمد القضیبی » در مقدمه کتابش -صفحه 9 – با نام « آنگا ه که صحابه را شناختم» ادعا می کند قبلا شیعه بوده و بعد از اینکه مشاهده کرده شیعیان صحابه را ناسزا گفته و لعن می کنند به اهل سنت گرویده است. وی برای سنی شدنش سه انگیزه و دلیل آورده 1- لعن ونفرین صحابه 2- خواندن غیر خداوند(توسل) 3- ازدواج موقت. 😳😳 🌺 ما در این مجال به طور مختصر به شبه و تهمت سلفیان به شیعه، در مورد ناسزا به صحابه خواهیم پرداخت. ♻️ جهت تبیین این شبه جواب به سوالات زیر ضروری خواهد بود. 🌵🌵 : منظور از صحابه چه کسانی هستند؟ نظر امامیه و اهل سنت هر کدام در این مورد چیست؟ 🌵 : نظر علمای اهل سنت در مورد سب(لعن وناسزا) نسبت به صحابه چیست؟ 🌵 : آیا عالمان اهل سنت به نظر خودشان در مورد سب پای بند بوده اند؟ اگر نه پس علت بد جلوه دان دیگران چیست؟ 🌵چرا سلفیان چنین ادعائی را برجسته می کنند؟ 🌴 : آیا خود رسول خدا صوات الله علیه وآله نیز کسی از صحابه را لعن فرموده اند؟ 🌵دیدگاه بزرگان تشیع در مورد سب اصحاب چیست؟ ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
💐💐 جواب : از شبهه در سه پست خدمت شما ارائه میشود.🔰 منظور از اصحاب (صحابه) در دیدگاه هر کدام از امامیه واهل سنت. صحابه به چه کسی گفته می‌شود؟🤔 ✔️درمیان بزرگان اهل سنت برای لغت صحابه یک معنای واحدی وجود ندارد، ولی آنچه مشترک در میان آنان است، این است که صحابی کسی است که در زمان پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله زندگی کرده و وی را دیده باشد. ( الکفایه فی علم الروایه؛ احمد بن حنبل، ص ۶۰. الاحکام فی اصول الاحکام، ابن حزم اندلسی، ص ۶۶۵-۶۶۳. فتح الباری، ابن حجر عسقلانی، ج ۷، ص ۲. و... ) ✔️بطور مثال ابن حجردر کتاب معروف الاصابه الاصابه، ج ۱ ص ۱۰؛ آورده که صحابی کسی است که پیامبر را دیده باشد ولو یکبار. ✅✅اما در مکتب اهل بیت علیهم السلام اصحاب تنها به کسانی گفته می‌شود که دائماً ملازم ویا مدت مدیدی همراه حضرتش بوده و از محضر مبارکش بهره های علمی، تربیتی، معنوی و... فراوانی برده باشد. 🔰🔰ادامه دارد🔰بن ادامه بررسی در پست بعدی توجه بفرمائید. ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
شیعت Na
💐💐 جواب #سوال #اول: از شبهه در سه پست خدمت شما ارائه میشود.🔰
🤔نظر اهل سنت درباره اصحاب اکثرعلمای اهل سنت خصوصاً سَلَفیان واهل حدیث، همه صحابه را بدون استثناء، عادل و مبّری از خطا می‌دانند. به عنوان نمونه برخی از بیانات دانشمندان بزرگ اهل سنت را می آوریم: ✔️ابن قیم جوزیه در کتاب اعلام الموقعین ج ۴، ص ۹۷ و نیز علاالدین بخاری در کتاب کشف الاسرار، ج ۳، ص ۳۷۸، درتبیین امت وسط (آیه ۱۴۳ مبارکه بقره) مسلک خودشان را امت وسط (دور از افراط و تفریط و بر صراط مسقیم می‌دانند) و به نحو اولویت صحابه را عادلترین ودرست کارترین می‌دانند. ✔️ابن‌عبد البرّ در مقدمه کتابش «الاستیعاب» گوید: «عدالت صحابه همگی ثابت شده است». به نقل از الاصابه ج ۲، ص ۱۰. ✔️ابن کثیر در اسد الغابة «آنان همگی عادل اند و ایراد و اشکال بر آنها ممنوع است» ج ۱ ص ۳.... ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
شیعت Na
🤔نظر اهل سنت درباره اصحاب اکثرعلمای اهل سنت خصوصاً سَلَفیان واهل حدیث، همه صحابه را بدون استثناء، عا
منظور صحابه از منظر امامیه به این دو آیه مبارکه دقت کنید: 1- لقد رضی اللّه عن المؤمنین اذ یبایعونک تحت الشجرة فعلم ما فی قلوبهم فانزل السکینة علیهم و اثابهم فتحا قریبا 🌷خداوند از مؤمنان، هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند، راضی و خشنود گردید و می‌دانست که در دلهایشان چه می‌گذرد. از این رو آرامش را بر آنان نازل کرد و پیروزی نزدیک را پاداششان داد». ✅توجه: در این آیه خداوند تبارک تنها اصحابی را که در زیر درخت با پیامبر بیعت کرده‌اند را ستوده نه همه را!!!! 2- «و ممن حولکم من الاعراب منافقون و من اهل المدینة مردوا علی النفاق لا تعلمهم نحن نعلمهم سنعذّبهم مرّتین ثم یردون الی عذاب عظیم» 🌷«برخی از اعراب بادیه‌نشینِ پیرامون شما منافقانند. و از اهل مدینه نیز گروهی سخت پای بند نفاقند که تو آنها را نمی‌شناسی ولی ما آنها را می‌شناسیم و به زودی دوبار عذابشان می‌کنیم و سپس به سوی عذاب عظیم رانده می‌شوند.» ✅توجه: در این آیه خداوند تبارک نیز به صراحت بیان می‌کند که در میان اصحاب برخی منافقند!!!! و نیز، در میان صحابه کسانی بودند که می‌خواستند رسول خدا (ص) را در «عَقَبه هرشی» به هنگام بازگشت از «تبوک» یا «حجة الوداع» مخفیانه ترور نمایند. آدرس حدیث: مسند احمد ج ۵ ص ۳۹۰ و ۴۵۳. تفسیر درّالمنثور، ج ۳ ص ۲۵۸ و ۲۵۹ در تفسیر آیه: «و همّوا بمالم ینالوا» توبه / ۷۴ و در روایت دیگری فرموده: «مردمانی از اصحابم را بر حوض کوثر نزد من آورند که تا آنان را شناختم از من جدایشان کنند! می‌گویم: اصحاب من! و [خداوند] می‌گوید: تو نمی‌دانی بعد از رفتنت چه بدعت‌ها گذاردند!». آدرس حدیث: صحیح بخاری، کتاب الرقاق، ج ۴ ص ۹۵. سنن ابن‌ماجه، کتاب المناسک حدیث ۵۸۳۰ و مسند احمد ج ۱ ص ۴۵۳، ج ۳ ص ۲۸ و ج ۵ ص ۴۸ ✅✅✅ نتیجه: بنابر آیات قران مجید، روایات رسول خدا-صل الله علیه آله- که از کتب اهل سنت نقل شد و آنچه در سر گذشت‌ برخی از صحابه در کتب تاریخی معتبر نقل شده است امامیه معتقدند که تنها برخی از صحابه عادلاند و بسیار از آنها مرتکب خیانت و جنایتهای متعددی شده و حتی برخی مرتد شدند؛ که در کتب خود اهل سنت به حد وفور بیان شده است.✅✅✅
💐حکم سبّ(ناسزا) صحابه ازمنظر عالمان اهل سنت. 🔰🔰🔰🔰 ⭕️ محیی الدین نووی در کتاب تحفة الاحوزی بشرح جامع ترمذی، ج10، ص 249 . گفته :👈 سب مساوی است با گناه کبیره. سب هریک از صحابه ==گناه کبیره ⭕️شمس الدین ذهبی در الکبائر، ج1، ص237 و ابن حجر هیثمی در الصواعق المحرقه، ج2، ص608. گفته : 👈سب همان خروج از دین -کفر- است . سب هریک از صحابه ==کفر ⭕️ابن حجر عسقلانی در فتح الباری، ج7، ص36. گفته: 👈 سب کننده اصحاب پیامبر واجب القتل است. سب هریک از صحابه ==قتل ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
💐برخورد دوگانه🔰🔰 ⭕️⭕️ابن تیمیه حرانی در کتاب منهاج السنة النبویه، ج4، ص46. می گوید: تردیدی نیست كه سب هیچ یك از اصحاب روا نیست، نه سب علی و نه عثمان و نه غیر آن دو؛ اما كسی كه به ابوبكر، عمر و عثمان دشنام دهد، گناهش از گناه كسی كه به علی دشنام میدهد بیشتر است!!!!! ⭕️⭕️همو دربار ه قاتلان جناب عثمان میگوید: كسانی كه در راه كشتن او(جناب عثمان) تلاش كردند، همگی در اشتباه بوده ظالم، سركش و تجاوزكار بودند!. ابن تیمیه، کتاب منهاج السنة النبویه، ج 6، ص 297. ⭕️⭕️اما ابن حز م درباره ابن ملجم مرادی ، قاتل امیرمؤمنا ن می نو یسد: اجماع بین مسلمانان است كه ابن ملجم، برای كشتن علی اجتهاد كرده وی خود را بر حق می دانست، و به همین علت «عمران بن حطان» شاعر صفریه )گروهی از خوارج) درباره او گفته: چه ضربتی زد آن نیكوكار كه از آن جز رسیدن به رضای خدا هدفی نداشت! من وقتی او را به یاد میآورم،او را كسی میبینم كه ترازوی عمل او نزد خدا از همه پرتر است!. ابن حزم اندلسی، کتاب المحلی،ج10 ، ص296. نتیجه گیری 👈سوال: آیا امیر مومنان علی علیه السلام و اهل بیت وی از صحابه نیستند؟؟!!!!... 💐💐💐✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
هدایت شده از نوارخانه
چه فراقی.mp3
13.93M
چه فراقی (ع) محمد حسین پویانفر 🔻به کانال نوارخانه بپیوندید 🔻مرجع پادکست های مذهبی 🎧 @NavarKhaneh
جواب وسب از جانب اهل سنت به شیعه دامه دارد
بنام خدا ادامه و حکم لعن صحابه چیست؟ نظرعالمان و عالمان مذهب تشیع کدام است؟ آیا خود رسول خدا نیز کسی از صحابه را لعن کرده اند؟ در این مسئله کدام یک از این دو مذهب را به سیره رسول خدا نزدیک تر می بینید؟ ⭕️لعن حکم بن عاص ونسلش تا قیامت توسط رسول خدا سند👇 1. عبد الله بن زبیر البزار، أحمدبن عمرو، البحر الزخار(مسند البزاز)، ج 6 ، ص 159 ، ح 159) 2. همان مضامین را ام المومنین عائشه در روایتی دیگر نقل کرده است. البیهقی، أحمدبن الحسین بن علی، سنن البیهقی الكبرى، ج 6 ، ص 458 ، ح 11491 3. آلبانی وهابی هر دو روایت را صحیح دانسته است ألبا نی، محمد ناصر الد ین (متوفاى 1420 ق)، سلسلة الأحادیث الصحیحة، ج 7 ، ص 720 ، ذ یل حد یث شماره 3240 ⭕️لعن ابو سفیان، معاویه و یزید توسط پیامبر سند👇 1. البزار، أحمدبن عمرو، البحر الزخار(مسند البزار)، ج 9 ، ص 286 ، ح 3839 . 2. الهیثمی، علی بن أبی بكر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 1 ، ص 113 . 3. الطبری، محمدبن جر یر، تاریخ الطبری، ج 5 ، ص 622. ⭕️لعن عمرو عاص توسط پیامبر سند👇 1. الطبرا نی، سلیمان بن أحمد، المعجم الكبیر، ج 3 ، ص 71 ، ح 2698 2. الهیثمی، علی بن أ بی بكر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 7 ، ص 247. 💐💐💐✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
هدایت شده از نوارخانه
خیال حرم.mp3
2.17M
خیال حرم (ع) سید امیر حسینی 🎧 @NavarKhaneh
ابوهاشم جعفری هنگامی كه زندانی شد، مخفيانه نامه‌ای به امام عسكری عليه‌السلام نوشت و از وضع شكنجه شدن در زندان به حضرت شكايت كرد. حضرت در پاسخ او نوشتند: تو امروز آزاد می‌شوی و نماز ظهرت را منزل خودت می خوانی، همان گونه كه امام عليه‌السلام فرموده بود، وی همان روز آزاد شده و نماز ظهرش را در منزل خواند. ابوهاشم می گويد: پس از رهايی از زندان از نظر تأمين هزينه‌ های زندگی در تنگنا بودم. از اين رو تصميم گرفتم كه در ضمن نامه‌ای چند دينار از امام عليه‌السلام درخواست كنم؛ ولی شرم می كردم. طولی نكشيد كه امام عليه‌ السلام صد دينار برای من فرستاد و برايم نوشت: هرگاه محتاج شدی، خجالت نكش و پروا مكن. از من بخواه ، كه به خواست الهی به خواسته‌ ات می رسی. منبع: دانستنی های امام حسن عسکری ، علی میرخلف زاده. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نمی‌ باشد عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند ، نفع رساندن به دوستان و آشنایان. تحف العقول، صفحه ۴۸۹
اندکی تامل درباره جمله اول: 🌺 «يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ»:🌺 تُحَلُّ: از حلّ به معنای گشودن است. «عقَد»: جمع «عُقده» به معنای گره است. «مکاره»: جمع «مکروه» به معنای مشکل و ناگوار است. یعنی: ای کسی که گره های مشکلات و امور ناگوار به وسیله تو گشوده می شود. سوال چرا بر انسان مشکلات وسختیها مقرر شده است ؟👇 به زودی در این رابطه باشما صحبت میکنم... 💐💐💐✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰