eitaa logo
شیعت Na
246 دنبال‌کننده
945 عکس
1.5هزار ویدیو
71 فایل
﷽ مطالب خود را در حوزه شیعه شناسی( کلام, تاریخ, ...) تقدیم خواهیم کرد. شیعت: همان شیعه و نا نشانه تار نمای تخصصی است. محمدی: دکتری شیعه شناسی و پژوهشگر در حوزه تاریخ و کلام @atvar0 مدیر کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
29.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعت‌گرایی (Evolutionary Argument against Naturalism) برهانی فلسفی است که به باور داشتن هم زمان تکامل و طبیعت‌گرایی فلسفی مرتبط می‌شود. 🔸این استدلال ابتدا توسط آلوین پلانتینگا در ۱۹۹۳ میلادی پیش نهاده شد و «مسائل جالب توجهی را برای معرفت‌شناسان، فیلسوفان ذهن، زیست‌شناسان فرگشتی، و فیلسوفان دین مطرح کرد» 🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعت‌گرایی استدلال می‌کند که باور هم‌زمان به تئوری تکامل و طبیعت‌گرایی، به لحاظ معرفتی خودشکننده است. 🔸برآمد استدلال این است که اگر تکامل و طبیعت‌گرایی هر دو درست باشند، آن‌گاه احتمال داشتن قوه‌های شناختی قابل اتکا بسیار کم است. 🔹در این ویدئوی کوتاه پلانتینگا این استدلال را به صورت ساده و روان را بیان می‌کند و در واقع او با این استدلال، طبیعت‌گرایی تکاملی را به شکل جالبی خلع سلاح می‌کند. 🆔 @meshkatnoor
🍂🍂🍂 اَلمِرصادُ قَنطَرةٌ علی‌الصِّراطِ لایجوزُها عبدٌ بمَظلَمةِ عَبدٍ. مرصاد (کمینگاه) جایگاه رفیعی است بر روی پل صراط که هیچ‌ بنده‌ای که حق و مظلمه‌ای از مظالم عباد به گردنش باشد از آن عبور نخواهد کرد. -------------------- امام صادق علیه السلام; ‌بحارالانوار، ج ٨، ص ٦٦. @atvar12
🍂🍂🍂 ⭕️ حق الناس و مصادیق آن حق الناس دارای معنای عام و فراگیر است. حق‌الناس فقط به حقوق مالی اختصاص ندارد بلکه جان و آبروی افراد را نیز در برمی‌گیرد. از این‌رو غیبت، تهمت، سخن‌چینی و آزار و اذیت کردن دیگران را نیز حق‌الناس شمرده‌اند. شاید بتوان حق الناس را به ۳ قسم تقسیم کرد: ۱) حقوق طبیعی: یعنی هر کس دارای حق طبیعی است و اگر انسانی این حق را از کسی بگیرد، حق وی را پایمال کرده است. حقوق طبیعی مثل: حق امنیت، حق آزادی. مثلا اگر با عملی مانع آرامش خاطر دیگران شویم حق طبیعی آنها را پایمال کرده ایم و حق الناس بر گردن داریم. ۲) قسم دوم، حقوق موضوعه است؛ یعنی مجموعه قواعد مدنی، نظامی و سیاسی که قانون گذار وضع می کند. برخی از حقوق ریشه در قرآن و احادیث ندارد بلکه قوانین موجب وضع آن می شود. مثلا قانون است که هنگام سبز بودن چراغ راهنما برای راننده، عابر پیاده وظیفه دارد بایستد و بالعکس. اگر کسی این قانون را رعایت نکرد در اصل سلب حقوق از دیگران کرده است و این حق الناس است. ۳) قسم سوم حقوق دینی است؛ حقوقی که شرع مقدس قرار داده است. مثل زکات که حق فقرا است. انسانی که این حق را نمی پردازد در اصل به فقرا لطمه وارد می کند یا خمس که خداوند فرموده یک پنجم اموال خود را برای مصارفی که وجود دارد، داده شود. اگر کسی این حقوق را پرداخت نکند، مرتکب حق الناس شده است. @atvar12
هدایت شده از شیعت Na
: و ناسزا گفتن به صحابه « ابوخلیفه ؛ علی بن محمد القضیبی » در مقدمه کتابش -صفحه 9 – با نام « آنگا ه که صحابه را شناختم» ادعا می کند قبلا شیعه بوده و بعد از اینکه مشاهده کرده شیعیان صحابه را ناسزا گفته و لعن می کنند به اهل سنت گرویده است. وی برای سنی شدنش سه انگیزه و دلیل آورده 1- لعن ونفرین صحابه 2- خواندن غیر خداوند(توسل) 3- ازدواج موقت. 😳😳 🌺 ما در این مجال به طور مختصر به شبه و تهمت سلفیان به شیعه، در مورد ناسزا به صحابه خواهیم پرداخت. ♻️ جهت تبیین این شبه جواب به سوالات زیر ضروری خواهد بود. 🌵🌵 : منظور از صحابه چه کسانی هستند؟ نظر امامیه و اهل سنت هر کدام در این مورد چیست؟ 🌵 : نظر علمای اهل سنت در مورد سب(لعن وناسزا) نسبت به صحابه چیست؟ 🌵 : آیا عالمان اهل سنت به نظر خودشان در مورد سب پای بند بوده اند؟ اگر نه پس علت بد جلوه دان دیگران چیست؟ 🌵چرا سلفیان چنین ادعائی را برجسته می کنند؟ 🌴 : آیا خود رسول خدا صوات الله علیه وآله نیز کسی از صحابه را لعن فرموده اند؟ 🌵دیدگاه بزرگان تشیع در مورد سب اصحاب چیست؟ ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
هدایت شده از شیعت Na
💐💐 جواب : از شبهه در سه پست خدمت شما ارائه میشود.🔰 منظور از اصحاب (صحابه) در دیدگاه هر کدام از امامیه واهل سنت. صحابه به چه کسی گفته می‌شود؟🤔 ✔️درمیان بزرگان اهل سنت برای لغت صحابه یک معنای واحدی وجود ندارد، ولی آنچه مشترک در میان آنان است، این است که صحابی کسی است که در زمان پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله زندگی کرده و وی را دیده باشد. ( الکفایه فی علم الروایه؛ احمد بن حنبل، ص ۶۰. الاحکام فی اصول الاحکام، ابن حزم اندلسی، ص ۶۶۵-۶۶۳. فتح الباری، ابن حجر عسقلانی، ج ۷، ص ۲. و... ) ✔️بطور مثال ابن حجردر کتاب معروف الاصابه الاصابه، ج ۱ ص ۱۰؛ آورده که صحابی کسی است که پیامبر را دیده باشد ولو یکبار. ✅✅اما در مکتب اهل بیت علیهم السلام اصحاب تنها به کسانی گفته می‌شود که دائماً ملازم ویا مدت مدیدی همراه حضرتش بوده و از محضر مبارکش بهره های علمی، تربیتی، معنوی و... فراوانی برده باشد. 🔰🔰ادامه دارد🔰بن ادامه بررسی در پست بعدی توجه بفرمائید. ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
هدایت شده از شیعت Na
🤔نظر اهل سنت درباره اصحاب اکثرعلمای اهل سنت خصوصاً سَلَفیان واهل حدیث، همه صحابه را بدون استثناء، عادل و مبّری از خطا می‌دانند. به عنوان نمونه برخی از بیانات دانشمندان بزرگ اهل سنت را می آوریم: ✔️ابن قیم جوزیه در کتاب اعلام الموقعین ج ۴، ص ۹۷ و نیز علاالدین بخاری در کتاب کشف الاسرار، ج ۳، ص ۳۷۸، درتبیین امت وسط (آیه ۱۴۳ مبارکه بقره) مسلک خودشان را امت وسط (دور از افراط و تفریط و بر صراط مسقیم می‌دانند) و به نحو اولویت صحابه را عادلترین ودرست کارترین می‌دانند. ✔️ابن‌عبد البرّ در مقدمه کتابش «الاستیعاب» گوید: «عدالت صحابه همگی ثابت شده است». به نقل از الاصابه ج ۲، ص ۱۰. ✔️ابن کثیر در اسد الغابة «آنان همگی عادل اند و ایراد و اشکال بر آنها ممنوع است» ج ۱ ص ۳.... ✍ محمدي، بهمن 🔰🔰 ____________________________ https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔 ____________________________ https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
هدایت شده از شیعت Na
منظور صحابه از منظر امامیه به این دو آیه مبارکه دقت کنید: 1- لقد رضی اللّه عن المؤمنین اذ یبایعونک تحت الشجرة فعلم ما فی قلوبهم فانزل السکینة علیهم و اثابهم فتحا قریبا 🌷خداوند از مؤمنان، هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند، راضی و خشنود گردید و می‌دانست که در دلهایشان چه می‌گذرد. از این رو آرامش را بر آنان نازل کرد و پیروزی نزدیک را پاداششان داد». ✅توجه: در این آیه خداوند تبارک تنها اصحابی را که در زیر درخت با پیامبر بیعت کرده‌اند را ستوده نه همه را!!!! 2- «و ممن حولکم من الاعراب منافقون و من اهل المدینة مردوا علی النفاق لا تعلمهم نحن نعلمهم سنعذّبهم مرّتین ثم یردون الی عذاب عظیم» 🌷«برخی از اعراب بادیه‌نشینِ پیرامون شما منافقانند. و از اهل مدینه نیز گروهی سخت پای بند نفاقند که تو آنها را نمی‌شناسی ولی ما آنها را می‌شناسیم و به زودی دوبار عذابشان می‌کنیم و سپس به سوی عذاب عظیم رانده می‌شوند.» ✅توجه: در این آیه خداوند تبارک نیز به صراحت بیان می‌کند که در میان اصحاب برخی منافقند!!!! و نیز، در میان صحابه کسانی بودند که می‌خواستند رسول خدا (ص) را در «عَقَبه هرشی» به هنگام بازگشت از «تبوک» یا «حجة الوداع» مخفیانه ترور نمایند. آدرس حدیث: مسند احمد ج ۵ ص ۳۹۰ و ۴۵۳. تفسیر درّالمنثور، ج ۳ ص ۲۵۸ و ۲۵۹ در تفسیر آیه: «و همّوا بمالم ینالوا» توبه / ۷۴ و در روایت دیگری فرموده: «مردمانی از اصحابم را بر حوض کوثر نزد من آورند که تا آنان را شناختم از من جدایشان کنند! می‌گویم: اصحاب من! و [خداوند] می‌گوید: تو نمی‌دانی بعد از رفتنت چه بدعت‌ها گذاردند!». آدرس حدیث: صحیح بخاری، کتاب الرقاق، ج ۴ ص ۹۵. سنن ابن‌ماجه، کتاب المناسک حدیث ۵۸۳۰ و مسند احمد ج ۱ ص ۴۵۳، ج ۳ ص ۲۸ و ج ۵ ص ۴۸ ✅✅✅ نتیجه: بنابر آیات قران مجید، روایات رسول خدا-صل الله علیه آله- که از کتب اهل سنت نقل شد و آنچه در سر گذشت‌ برخی از صحابه در کتب تاریخی معتبر نقل شده است امامیه معتقدند که تنها برخی از صحابه عادلاند و بسیار از آنها مرتکب خیانت و جنایتهای متعددی شده و حتی برخی مرتد شدند؛ که در کتب خود اهل سنت به حد وفور بیان شده است.✅✅✅
هدایت شده از  مرحمتی و معیشت🇮🇷
افشا گری تکان دهنده،به نام طب اسلامی به کام دکانداران!1⃣ ✍ابعاد تکان دهنده پشت پرده گروه مدعی طب اسلامی و تجمعات اخیر ضد واکسن از زبان یکی از اعضای جدا شده گروه: ◽️مدتی است اخبار تجمع و تحصن عده‌ای از مخالفان واکسن در فضای مجازی دست به دست شده و بیشتر از همه مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفته است شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که حامیان طب سنتی و طب اسلامی با دغدغه سلامتی مردم دست به این گونه اقدامات می زنند، اما با نگاهی عمیق تر به افراد و لیدرهای اصلی این حرکات می توان متوجه شد که این دست از اقدامات حتی با مخالفت افراد صاحب نام طب سنتی و طب اسلامی هم مواجه شده؛ سؤال اصلی این است که گردانندگان این حرکات هنجار شکنانه چه کسانی و با چه تفکری هستند؟! ◽️اخیراً یکی از اعضای این گروه که به جهت وجود انحرافات شدید در ابعاد پنهان آنها، صف خود را از این افرادجدا کرده، افشاگری های عجیب و تکان دهنده ای را از ابعاد پشت پرده این افراد انجام داده که با متنی مکتوب آن ها را در فضای مجازی منتشر کرده است. در ادامه توجه مخاطبین ارجمند را به این متن جلب می کنیم؛ ✍بسمه تعالی اینجانب دارای تحصیلات حوزوی و یکی از فعالان طب اسلامی هستم که سال هاست با اساتید مختلف این عرصه ارتباط داشته و پژوهش‌های مختلفی در موضوع طب اسلامی داشتم و به همین جهت با غالب افرادی که در حال حاضر مدعی این عرصه هستند، آشنایی کامل دارم. مدتی است که پی به برخی ابعاد پشت پرده این جریان برده ام ... جزئیات کامل ومنبع 🔰 @khabartollab ______ 🌐@ettelaiye_h
🍂🍂🍂 ⭕️ حكم تحريم تنباكو توسط ميرزاي بزرگ شيرازي(1309 ق) سید محمدحسن حسینی شیرازی (۴ اردیبهشت ۱۱۹۴ شیراز – ۱۵ بهمن ۱۲۷۳ سامرا) مشهور به «میرزای شیرازی» و میرزای مجدد، مرجع تقلید شیعه ایرانی و صاحب حکم تحریم تنباکو است که پس از فوت شیخ مرتضی انصاری در سال ۱۲۴۳، مرجعیت عامه شیعه به او منتقل شد و نزدیک به ۳۰ سال در این مقام به رفع مشکلات مردم و اداره حوزه‌های علمیه مشغول بود. ✅ یکی از مهم‌ترین حوادثی که در ایام زعامت او رخ داد، نهضت تحریم تنباکو بود. حکم تاریخی او در معاهده انحصار تنباکو در زمان ناصرالدین شاه چنان مردم را به صحنه کشاند که شاه قاجار، مجبور به فسخ قرارداد تنباکو گردید. با صدور این حکم، مردم مبارزه سیاسی علیه قرارداد استعماری مذکور را یک وظیفهٔ شرعی دانسته و به مخالفت شدید پرداختند. ✅ متن این حکم بدین شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.» 🌷 امام خمینی(ره) از این اقدام این‌ گونه تعبیر کرده‌ است: «همان نصف سطر میرزای شیرازی رضوان الله تعالی علیه، مملکت ما را از توی حلقوم خارجی‌ها بیرون کشید». ✅ میرزایی شیرازی سرانجام در ۲۴ شعبان ۱۳۱۲، ۱۲۷۳ شمسی، در سن ۸۲ سالگی در سامرا دعوت حق را لبیک گفت و در یکی از حجرات صحن حرم علی بن ابی‌طالب رخ در نقاب خاک کشید. @atvar12
روز دانشجو را به تمام طالبان علم تبزیک میگویم @atvar12