هدایت شده از شیعت Na
💐💐 جواب #سوال #اول: از شبهه در سه پست خدمت شما ارائه میشود.🔰 منظور از اصحاب (صحابه) در دیدگاه هر کدام از امامیه واهل سنت.
صحابه به چه کسی گفته میشود؟🤔
✔️درمیان بزرگان اهل سنت برای لغت صحابه یک معنای واحدی وجود ندارد، ولی آنچه مشترک در میان آنان است، این است که صحابی کسی است که در زمان پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله زندگی کرده و وی را دیده باشد.
( الکفایه فی علم الروایه؛ احمد بن حنبل، ص ۶۰. الاحکام فی اصول الاحکام، ابن حزم اندلسی، ص ۶۶۵-۶۶۳. فتح الباری، ابن حجر عسقلانی، ج ۷، ص ۲. و... )
✔️بطور مثال ابن حجردر کتاب معروف الاصابه الاصابه، ج ۱ ص ۱۰؛ آورده که صحابی کسی است که پیامبر را دیده باشد ولو یکبار.
✅✅اما در مکتب اهل بیت علیهم السلام اصحاب تنها به کسانی گفته میشود که دائماً ملازم ویا مدت مدیدی همراه حضرتش بوده و از محضر مبارکش بهره های علمی، تربیتی، معنوی و... فراوانی برده باشد. 🔰🔰ادامه دارد🔰بن ادامه بررسی در پست بعدی توجه بفرمائید.
✍ محمدي، بهمن 🔰🔰
____________________________
https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔
____________________________
https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
هدایت شده از شیعت Na
🤔نظر اهل سنت درباره اصحاب
اکثرعلمای اهل سنت خصوصاً سَلَفیان واهل حدیث، همه صحابه را بدون استثناء، عادل و مبّری از خطا میدانند.
به عنوان نمونه برخی از بیانات دانشمندان بزرگ اهل سنت را می آوریم:
✔️ابن قیم جوزیه در کتاب اعلام الموقعین ج ۴، ص ۹۷ و نیز علاالدین بخاری در کتاب کشف الاسرار، ج ۳، ص ۳۷۸، درتبیین امت وسط (آیه ۱۴۳ مبارکه بقره) مسلک خودشان را امت وسط (دور از افراط و تفریط و بر صراط مسقیم میدانند) و به نحو اولویت صحابه را عادلترین ودرست کارترین میدانند.
✔️ابنعبد البرّ در مقدمه کتابش «الاستیعاب» گوید: «عدالت صحابه همگی ثابت شده است». به نقل از الاصابه ج ۲، ص ۱۰.
✔️ابن کثیر در اسد الغابة «آنان همگی عادل اند و ایراد و اشکال بر آنها ممنوع است» ج ۱ ص ۳....
✍ محمدي، بهمن 🔰🔰
____________________________
https://eitaa.com/atvar12 :کانال🆔
____________________________
https://eitaa.com/joinchat/57081908Cd286ada5f4 :گروه🆔__________________________ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ادامه دارد
هدایت شده از شیعت Na
منظور صحابه از منظر امامیه
به این دو آیه مبارکه دقت کنید:
1- لقد رضی اللّه عن المؤمنین اذ یبایعونک تحت الشجرة فعلم ما فی قلوبهم فانزل السکینة علیهم و اثابهم فتحا قریبا
🌷خداوند از مؤمنان، هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند، راضی و خشنود گردید و میدانست که در دلهایشان چه میگذرد. از این رو آرامش را بر آنان نازل کرد و پیروزی نزدیک را پاداششان داد».
✅توجه: در این آیه خداوند تبارک تنها اصحابی را که در زیر درخت با پیامبر بیعت کردهاند را ستوده نه همه را!!!!
2- «و ممن حولکم من الاعراب منافقون و من اهل المدینة مردوا علی النفاق لا تعلمهم نحن نعلمهم سنعذّبهم مرّتین ثم یردون الی عذاب عظیم»
🌷«برخی از اعراب بادیهنشینِ پیرامون شما منافقانند. و از اهل مدینه نیز گروهی سخت پای بند نفاقند که تو آنها را نمیشناسی ولی ما آنها را میشناسیم و به زودی دوبار عذابشان میکنیم و سپس به سوی عذاب عظیم رانده میشوند.»
✅توجه: در این آیه خداوند تبارک نیز به صراحت بیان میکند که در میان اصحاب برخی منافقند!!!!
و نیز، در میان صحابه کسانی بودند که میخواستند رسول خدا (ص) را در «عَقَبه هرشی» به هنگام بازگشت از «تبوک» یا «حجة الوداع» مخفیانه ترور نمایند.
آدرس حدیث: مسند احمد ج ۵ ص ۳۹۰ و ۴۵۳. تفسیر درّالمنثور، ج ۳ ص ۲۵۸ و ۲۵۹ در تفسیر آیه: «و همّوا بمالم ینالوا» توبه / ۷۴
و در روایت دیگری فرموده: «مردمانی از اصحابم را بر حوض کوثر نزد من آورند که تا آنان را شناختم از من جدایشان کنند! میگویم: اصحاب من! و [خداوند] میگوید: تو نمیدانی بعد از رفتنت چه بدعتها گذاردند!».
آدرس حدیث: صحیح بخاری، کتاب الرقاق، ج ۴ ص ۹۵. سنن ابنماجه، کتاب المناسک حدیث ۵۸۳۰ و مسند احمد ج ۱ ص ۴۵۳، ج ۳ ص ۲۸ و ج ۵ ص ۴۸
✅✅✅
نتیجه: بنابر آیات قران مجید، روایات رسول خدا-صل الله علیه آله- که از کتب اهل سنت نقل شد و آنچه در سر گذشت برخی از صحابه در کتب تاریخی معتبر نقل شده است امامیه معتقدند که تنها برخی از صحابه عادلاند و بسیار از آنها مرتکب خیانت و جنایتهای متعددی شده و حتی برخی مرتد شدند؛ که در کتب خود اهل سنت به حد وفور بیان شده است.✅✅✅
هدایت شده از مرحمتی و معیشت🇮🇷
✅افشا گری تکان دهنده،به نام طب اسلامی به کام دکانداران!1⃣
✍ابعاد تکان دهنده پشت پرده گروه مدعی طب اسلامی و تجمعات اخیر ضد واکسن از زبان یکی از اعضای جدا شده گروه:
◽️مدتی است اخبار تجمع و تحصن عدهای از مخالفان واکسن در فضای مجازی دست به دست شده و بیشتر از همه مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفته است شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که حامیان طب سنتی و طب اسلامی با دغدغه سلامتی مردم دست به این گونه اقدامات می زنند، اما با نگاهی عمیق تر به افراد و لیدرهای اصلی این حرکات می توان متوجه شد که این دست از اقدامات حتی با مخالفت افراد صاحب نام طب سنتی و طب اسلامی هم مواجه شده؛ سؤال اصلی این است که گردانندگان این حرکات هنجار شکنانه چه کسانی و با چه تفکری هستند؟!
◽️اخیراً یکی از اعضای این گروه که به جهت وجود انحرافات شدید در ابعاد پنهان آنها، صف خود را از این افرادجدا کرده، افشاگری های عجیب و تکان دهنده ای را از ابعاد پشت پرده این افراد انجام داده که با متنی مکتوب آن ها را در فضای مجازی منتشر کرده است. در ادامه توجه مخاطبین ارجمند را به این متن جلب می کنیم؛
✍بسمه تعالی
اینجانب دارای تحصیلات حوزوی و یکی از فعالان طب اسلامی هستم که سال هاست با اساتید مختلف این عرصه ارتباط داشته و پژوهشهای مختلفی در موضوع طب اسلامی داشتم و به همین جهت با غالب افرادی که در حال حاضر مدعی این عرصه هستند، آشنایی کامل دارم. مدتی است که پی به برخی ابعاد پشت پرده این جریان برده ام ...
جزئیات کامل ومنبع 🔰
@khabartollab
______
🌐@ettelaiye_h
🍂🍂🍂
⭕️ حكم تحريم تنباكو توسط ميرزاي بزرگ شيرازي(1309 ق)
سید محمدحسن حسینی شیرازی (۴ اردیبهشت ۱۱۹۴ شیراز – ۱۵ بهمن ۱۲۷۳ سامرا) مشهور به «میرزای شیرازی» و میرزای مجدد، مرجع تقلید شیعه ایرانی و صاحب حکم تحریم تنباکو است که
پس از فوت شیخ مرتضی انصاری در سال ۱۲۴۳، مرجعیت عامه شیعه به او منتقل شد و نزدیک به ۳۰ سال در این مقام به رفع مشکلات مردم و اداره حوزههای علمیه مشغول بود.
✅ یکی از مهمترین حوادثی که در ایام زعامت او رخ داد، نهضت تحریم تنباکو بود. حکم تاریخی او در معاهده انحصار تنباکو در زمان ناصرالدین شاه چنان مردم را به صحنه کشاند که شاه قاجار، مجبور به فسخ قرارداد تنباکو گردید. با صدور این حکم، مردم مبارزه سیاسی علیه قرارداد استعماری مذکور را یک وظیفهٔ شرعی دانسته و به مخالفت شدید پرداختند.
✅ متن این حکم بدین شرح است:
«بسمالله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیهالسلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.»
🌷 امام خمینی(ره) از این اقدام این گونه تعبیر کرده است:
«همان نصف سطر میرزای شیرازی رضوان الله تعالی علیه، مملکت ما را از توی حلقوم خارجیها بیرون کشید».
✅ میرزایی شیرازی سرانجام در ۲۴ شعبان ۱۳۱۲، ۱۲۷۳ شمسی، در سن ۸۲ سالگی در سامرا دعوت حق را لبیک گفت و در یکی از حجرات صحن حرم علی بن ابیطالب رخ در نقاب خاک کشید.
@atvar12
🍂🍂🍂
برخی از دعاهایی که مستجاب نمی شود
برخی از دعاها مستجاب نمی شوند، علت مستجاب نشدن اینگونه دعاها مربوط به سنتهای قطعی الهی است نه عللی که انسان مانع استجابت آن می شود.
۱) دعاهایی که بر خلاف سنت قطعی پروردگار هستند، مثل این که کسی بگوید:
🔹 «خدایا! از تو می خواهم که من همیشه زنده بمانم و هرگز نمیرم»، این دعا مستجاب نمی شود، زیرا برخلاف سنت قطعی پروردگار است. قرآن کریم می فرماید: «کلّ نفس ذائقة الموت». هر نفسی چشنده مرگ است. آل عمران/ ۱۸۵
🔸 و یا بگوید: «خدایا از تو می خواهم که من همیشه جوان بمانم» این دعا هم مستجاب نمی شود، زیرا سنت قطعی پروردگار این است که انسان در مسیر زندگی خود مراحلی چون کودکی، نوجوانی، جوانی، میان سالی و پیری را طی کند.
۲) آنجا که بگوید: خدایا مرا محتاج احدی مکن.
🌷 امام صادق علیه السلام می فرماید: «و ان لا یقول: اللَّهُمَّ لَا تُحْوِجْنِی إِلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ، فإنّه لیس مِنْ أَحَدٍ إِلَّا وَ هُوَ مُحْتَاجٌ إِلَى النَّاسِ». کسی در دعا نگوید: «خدایا مرا محتاج هیچ یک از مخلوقین خودت مکن»، زیرا انسانی نیست مگر اینکه محتاج به مردم است.
بل یقول: «اللَّهُمَّ لَا تُحْوِجْنِی إِلَى شِرَارِ خَلْقِكَ». بلکه بگوید: خدایا مرا محتاج مخلوقین شرور خود مکن.
۳) در جایی که بگوید: خدایا مرا مورد امتحان قرار مده.
🌸 و لا یقول: «اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْفِتْنَةِ»، بل یقول: «مِن مُضِلاّتِ الفِتَنِ: و نیز نگوید: «خدایا مرا مورد امتحان قرار مده»، زیرا امتحان یکی از سنت های الهی است و همه بندگان مورد امتحان واقع می شوند، بلکه بگوید: «خدایا از امتحان هایی که موجب لغزش و انحراف می شود به تو پناه می برم».
۴) جایی که فراتر از ظرفیت خودش دعا کند.
«و أن یسأل فوق قدره فإنّه یستحقّ الحرمان»: و نیز در دعا فراتر از قدر و منزلت و ظرفیت خودش درخواست نکند، زیرا چنین انسانی شایسته محرومیت است».
------------------
سفینة البحار، ج۱، ص۴۷۷
@atvar12
🍂🍂🍂
#شبهه_لعن_و_سب
💐حکم سبّ(ناسزا) صحابه ازمنظر عالمان اهل سنت.
⭕️ محیی الدین نووی در کتاب تحفة الاحوزی بشرح جامع ترمذی، ج10، ص 249 . گفته : سب(ناسزا) مساوی است با گناه کبیره. سب هریک از صحابه ==گناه کبیره
⭕️شمس الدین ذهبی در الکبائر، ج1، ص237 و ابن حجر هیثمی در الصواعق المحرقه، ج2، ص608. گفته : 👈سب همان خروج از دین -کفر- است . سب هریک از صحابه ==کفر
⭕️ابن حجر عسقلانی در فتح الباری، ج7، ص36. گفته: 👈 سب کننده اصحاب پیامبر واجب القتل است. سب هریک از صحابه ==قتل
✍ محمدي، بهمن
@atvar12
🍂🍂🍂
#شبهه_لعن_و_سب
برخورد دوگانه
⭕️⭕️ابن تیمیه حرانی در کتاب منهاج السنة النبویه، ج4، ص46. می گوید:
تردیدی نیست كه سب هیچ یك از اصحاب روا نیست، نه سب علی و نه عثمان و نه غیر آن دو؛ اما كسی كه به ابوبكر، عمر و عثمان دشنام دهد، گناهش از گناه كسی كه به علی دشنام میدهد بیشتر است!!!!!
⭕️⭕️همو دربار ه قاتلان جناب عثمان میگوید:
كسانی كه در راه كشتن او(جناب عثمان) تلاش كردند، همگی در اشتباه بوده ظالم، سركش و تجاوزكار بودند!. ابن تیمیه، کتاب منهاج السنة النبویه، ج 6، ص 297.
⭕️⭕️اما ابن حز م درباره ابن ملجم مرادی ، قاتل امیرمؤمنا ن می نو یسد:
اجماع بین مسلمانان است كه ابن ملجم، برای كشتن علی اجتهاد كرده وی خود را بر حق می دانست، و به همین علت «عمران بن حطان» شاعر صفریه )گروهی از خوارج) درباره او گفته:
چه ضربتی زد آن نیكوكار كه از آن جز رسیدن به رضای خدا هدفی نداشت!
من وقتی او را به یاد میآورم،او را كسی میبینم كه ترازوی عمل او نزد خدا از همه پرتر است!.
ابن حزم اندلسی، کتاب المحلی،ج10 ، ص296.
نتیجه گیری سوال: آیا امیر مومنان علی علیه السلام و اهل بیت وی از صحابه نیستند؟؟!!!!...
✍ محمدي، بهمن
@atvar12