eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
373 ویدیو
97 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ده اصل اساسی برای کار فرهنگی: 📔 کتاب به اضافه مردم تجربه نوشتی از: روح‌الله‌رشیدی 🔹اصل اول: مردم محوری 🔸اصل دوم: مشارکت پذیری حداکثری 🔹اصل سوم: گروه محوری 🔸اصل چهارم: هنر محوری 🔹اصل پنجم: عملیات محوری 🔸اصل ششم: کار اجتماعی به جای کار جمعی 🔹اصل هفتم: فرصت محوری 🔸اصل هشتم: مسجد محوری 🔹اصل نهم: اولویت محوری 🔸اصل دهم:عدالت محوری 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
آوند
💠 ده اصل اساسی برای کار فرهنگی: 📔 کتاب به اضافه مردم تجربه نوشتی از: روح‌الله‌رشیدی 🔹اصل اول: مردم
💠 🔰 اصل اول مردمی بودن 🔺 کار فرهنگی باید مردمی باشد. خب؛ مردمی بودن یعنی چه؟ تلقی عمومی ما از این مفهوم این است که اگر گروهی از مردم، در برنامه های ما شرکت کنند و مخاطب ما شوند، همین یعنی مردمی بودن ! در این صورت، مردم را سیاهی لشگری می بینیم که تنها به درد پر کردن مجالس و سالن های ما می خورند! جمهوریت یعنی رجوع منظم و مداوم به " آرای مردم و مشارکت دادن آنان در «ادارة جامعه». و این معنا، باسیاهی لشگر بودن و تماشاگر شدن زمین تا آسمان فرق میکند. اجازه بدهید جور دیگری هم به این مفهوم نگاه کنیم. وقتی از مردم حرف می زنیم، از عناصر *آگاه، مسئول، فعال، صاحب حق انتخاب و مؤثر* ی حرف - میزنیم که اگر نباشند، اساسا هر طراحی و تدارکی در هر عرصه و ساحتی، پوچ و بی معنا و بی نتیجه است. این را از کجا یاد گرفته ایم؟ از «جمهوری اسلامی» بزرگ ترین تحول اجتماعی و سیاسی زمانه ما، وقتی قرار شد از آسمان به زمین بیاید و جامعه را مدیریت کند، چنین مدلی را برای خود برگزید؛ «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاده."صحیفه نور، ج۶ ، ص ۴۲۷" در دهه نخست انقلاب، اغلب عرصه های مدیریت کشور، چنین ویژگی ممتازی داشت و مردم، به معنای واقعی کلمه در اداره امور «نقش داشتند. کار فرهنگی نیز همین گونه بود . اما کمتر عکس و فیلمی از کارهای فرهنگی دهه شصت می بینیم که جمعی از مردم در متن و حاشیه اش دیده نشود. شما هم از این تصاویر دیده اید؟ یک بار دیگر عکسهای یادگاری دهه شصت در مسجد محله، مدرسه ، دانشگاه، هیئت و کوچه و بازار را ببینید. در جمهوری اسلامی مردمی بودن، یک اصل و قاعده و حتی یک روش برای اداره امور است؛ از مملکت‌داری گرفته تا سطوح پایین تر کار اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و سیاسی . خب حالا که معلوم شد مردمی بودن مهم است و باید کار فرهنگی‌مان را مردمی کنیم،باید بتوانیم این مردمی بودن را کمی بیشتر و کاربردی تر معنا کنیم.کار چندان دشواری نیست.سطوح یا مراحل اصلی کار فرهنگی را مرور میکنیم: ۱- طراحی و ایده پردازی ۲-تولید و اجرا ۳-عرضه و توزیع ۴-مخاطب و مصرف ما در مواجهه با مردم، چه به دست می آوریم؟ ١. فهم تغییرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی جامعه ۲. کشف نیازهای روحی، معنوی، فکری و مادی مردم ٣. درک و بازشناسی آرمان های تاریخی، دینی و اخلاقی مردم پس از اینکه اینها را دریافت کردیم، ایده پردازی ها، تصمیم سازی های طراحی ها و اقدامات فرهنگی مان را مبتنی بر این یافته ها تنظیم خواهیم کرد. آن وقت می توانیم ادعا کنیم که سطح اول کار فرهنگی ما مردمی است. همین خشت اول را اگر درست بگذاریم، برکاتش را در مراحل بعدی خواهیم دید. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
آوند
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلی
🔰 هویت ایرانی 🌱«غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» یعنی چی؟ و چگونه محقق میشود؟ اول از همه عرض کنم این متن را کلا برای کسانی مینویسم که دو ویژگی داشته باشند؛ اولا نه در شعار بلکه از عمق جانشان عزم یک سیلی سخت تری به دشمن داشته باشند ثانیا کسانی که بنا دارند روی حرفهای رهبر فکر کنند 🌱‏شاید مهمترین سخنرانی که رهبری این مقوله را معنا کرده است دیدار با صدهزار بسیجی باشد. غلبه نرم افزاری چیست؟ میفرماید: «در مقابله‌ی جهانی حرف اوّل را قدرت نرم‌افزاری میزند قدرت نرم‌افزاری یعنی منطق، یعنی استدلال یعنی حرف نو حرف نویی که تعیین‌کننده‌ی زندگی باشد سخن نو به میان آوردن» 🌱‏هیمنه پوچ استکبار یعنی چی؟ ایشان در همان دیدار میگوید: «با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط درباره‌ی ایران، هم تصویر غلط درباره‌ی خودشان، هم تصویر غلط درباره‌ی اوضاع منطقه. یکی از تصویرهای غلط آنها این است که وانمود میکنند در موضع قدرتند» ‏خلاصه عرض کنم باید با تصویر سازی و روایت دشمن درگیر شویم. آنهم با تصویر و روایتی که بر اساس نظام اندیشه درست ارائه میکنیم. 🌱رهبری در یک سخنرانی مهمترین چالش امروز ما را «چالش فکری» میداند. تصویر سازی و تحریف و انحراف، مهمترین برگ برنده دشمن است. یعنی ساختن ذهنیت عمومی 🌱‏تصویر سازی غلط همین است که به مرور خود را در وضعیت بن بست و ناامیدی میبینیم. دچار خودحقیرپنداری میشویم. و یا از سوی دیگر احساس امید به دشمن و اعتماد به او از سبک تحلیل و نظام محاسبه و نوع تصمیماتمان بروز میکند. چگونه باید در این جنگ نرم افزاری غلبه پیدا کنیم؟ 🌱‏باید به خودمان برگردیم. به هویت ایرانی مان. یک راه کشف هویت ایرانی خودمان نگاه به نمادها است. رهبر حکیم، نماد ایران و هویتی ما را معرفی کرد. اگر یک جهاد وسیع نرم افزاری را شروع کنیم که با تک تک جملاتمان مانند یک تالار آینه، هویت حاج ق.ا.س.م را زنده کنیم، به خودمان بر میگردیم. 🌱‏بروز عزت و شجاعت ایرانی هم فرهنگ و هم مسوولینی که پیام حقارت و ذلت و وابستگی میفرستند بر ملا میکند. درایت و عقلانیت هم بعد مهمی از انقلابی گری را به ما اضافه میکند، همان بعدی که بخشی از انقلابیون را متفاوت میکرد نسبت به او. معنویت و اخلاص هم بر آرمانجویی و مبارزه ما سایه میاندازد 🌱‏خلاصه آنکه راه حل امروز ما زنده کردن مکتب و هویت حاج ق.ا.س.م است. این هم انتقام و سیلی سخت به دشمن است. هم راه کمک به مردم برای عبور از این دوران سخت هم راه خلاصی از مسوولین با «هویت دو تابعیتی» است. راه غلبه نرم افزاری بازگشت به هویت خودمان است. هویتی که تفصیل حاج ق.ا.س.م است. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🌸 میلاد حضرت زینب سلام الله علیها را خدمت فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تبریک عرض می نماییم. 🔰 از حب تا تبعیت برخی دوست داشتن را زمینه ساز تبعیت می دانند و برخی دیگر تبعیت را نتیجه حب، این ایه را بنیوش: قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله ( ال عمران سی و یک) با این نقشه راه حب دو منزل دارد نخست ، انتخابی آگاهانه و از روی شعف از جانب ما و دوم بارشی کریمانه از جانب حضرت دوست... و تبعیت میانه این دو، نماد تجلی بین الحرمین است. حصرت لسان الغیب ، سرود: محمود بود عاقبت کار در این راه گر سر برود بر سر سودای ایازم بگذار در منزل نخست کمی تنفس کنیم. حب، روندی آگاهانه، از روی شعور و شهود و هدف محور است و محب، نماد شعورمندی آفرینش. محب، راه را نه با چشم سر، که با چشم دل می بیند و می پوید: بارها گفته ام و بار دگر می گویم که منِ دلشده این ره نه به خود می پویم و از این رو حب ، تجلی تفویض امور به خداوند است. حالا یادت بیاورم این رجز عاشقانه را که: حب الحسین اجننی؟ و حصرت لسان الغیب سرود: لاف عشق و گره از یار زهی لاف دروغ عشقبازان چنین مستحق هجرانند و نتیجه حب، اگر تبعیت نشود، بیراهه ای مدرن! است. این آیه را بنیوش: قل اطیعوا الله و الرسول فان تولوا فان الله لا یحب الکافرین( آل عمران سی و دو) اگر حب در مسیر رشد به تبعیت نرسد، همه اش کفر است. کافر، خاکستری است که آتش درون را استتار می کند، و چه رازهای نهفته ای در همین گام نخست حب است که بماند برای وقتی دیگر تبعیت و اطاعت پذیری اگاهانه و نه از روی احساس و تقلید،بزرگراه ماست تا کهکشان راه هدایت. ... و شهیدان از آغاز تا انجام همه کوشیدند که خود را به همین راه برسانند و کوچ کنند. کریدورهای ملکوت از این راه آغاز می شود. حال به عقیله بنی هاشم، زینب کبری سلام الله علیها دخیل می بندم. با یک قرائت، خط سیر این قهرمان سترگ هستی همان آیه سی و یکم سوره آل عمران است که آمد ... حی ، تبعیت، حب گویی این سروده حضرت لسان الغیب، راز نگاه اوست با برادر: مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست؟ به دست مردمِ چشم از رخ تو گل چیدن و شاید بتوان گفت که از سوی برادر نیز او تجلی رزق خداوند است: کلما دخل علیها زکریا المحراب وجد عندها رزقا ( آل عمران سی و هفت) در قرائتی دیگر ، محب، استمرار جریان حب است و پاک نگاهداری آن از هرگونه آلایش و پیرایه این ، همانست که در دوران ما در قالب "تحریف "بیان شده است. محب، راوی صادق محبوب است ... و حب، جریانی از آغاز عالم تا انجام آن حکمت الهی است که هرجایی سرچشمه حب است، دوستدارانی با تمام وجود و تا پای جان برای پاک نهادی اش می ایستند : انظروا للی ثمره اذا اثمر و ینعه(انعام ۹۹) جریان جناب موسی علیه السلام، در معرض تحریف سامری ای قرار می گیرد که خود رازدار اوست، همچنان که قارون به توجیه تولید ثروت به هر قیمت ریشه های مبارک این جریان پر اصالت را تحریف می کند. جریان بیکرانه هدایت الهی که با ظهور حضرت خاتم ، صلوات الله علیه تا پایان عالم بر پرده نشست، توسط همانانی تحریف می شود که خود را "منا" می دانند. آگاهان راز ! امامت را به خلافت تبدیل می کنند. چه رازناک است که در کنار رسول خدا امام علی علیهما السلام ، فاطمه زهرا سلام الله علیها تجلی می کند تا با خطبه فدکیه نشانه های انحراف و تحریف را بشناساند.... چه رازناک است که در کنار وجود نفیس ابا عبد الله الحسین علیه السلام ،زینِ اَب و فاطمه ثانی می درخشد و با قرائت" و ما رایت الا جمیلا" عرفانی ترین حماسه تاریخ را خلق می کند: فاتونا بسلطان مبین(ابراهیم ده) عالن از شور و شر عشق خبر هیچ نداشت فتنه انگیز جهان غمزه جادوی تو بود و اکنون سر بر سجده می نهیم که: المنه لله که در میکده باز است زان رو که مرا در برِ او روی نیاز است حال ماییم و انقلابی برآمده از آتشفشان ترین آه! حال ماییم و یک امانت بزرگ به تعداد هر سروِ شهید که می ایستد، یک تبر تیز می شود یادمان باشد ناقهرمانان تحریف یاران غارند، و رازدارِ روزهای سخت پیشین. جنگجویانی که ویوُها سمتِ دریا کرخشان کرده است. کوچنده هایی که حالا در بن بست ترین خانه های مصادره ای تسبیح می چرخانند و رسانه دارند. یادمان باشد، پدآفند تحریف، فریاد است و نه سکوت یادمان باشد بسیاری از یاران دیروز گرفتار " تسویل" می شوند: و کذلک سولت لی نفسی( طه ۹۶) یادمان باشد تحریف ، موریانه ای است که ستون خیمه انقلاب را از درون پوک می کند. یادمان باشد : چو عاشق می شدم، گفتم که بُردم گوهر مقصود ندانستم که این دریاچه موجِ خون فشان دارد و مژده دادند که: سرو بالایِ من آنگه که درآید به سماع چه محل جامه جان را که قبا نتوان کرد عزتتان زیاد 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98
آوند
💠 #برشی_از_کتاب_به_اضافه_مردم 🔰 اصل اول مردمی بودن 🔺 کار فرهنگی باید مردمی باشد. خب؛ مردمی بودن یع
🔰 به اضافه مردم 💠 اصل مردم محوری 🔹 1. مرحله طراحی و ایده پردازی: کار فرهنگی ما باید مردم را روایت کند، انعکاس حرف و مسئله مردم باشد. 🔸 ۲. مرحله تولید یا اجرا: | مردم در اجرای برنامه و انجام کار، «نقش» داشته باشند. 🔹 3. عرضه و توزيع: باید شبکه مردمی توزیع محصولات و اطلاع رسانی برنامه ها را راه انداخت. 🔸 ۴. مرحله مصرف: ما ابتدا دنبال مخاطب مردمی هستیم وسپس ارتقای مخاطب به مشتری. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره چهارم،گفتاری از حضرت آیت الله اراکی 🔷«این تمدنی که این ها ساخته‌اند بشر را وارونه کرده است.» 🌐 @shenakhte_sahne 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
آوند
💠 مجموعه مقالات برگزیده اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔺 فایل pdf جلد اول #انعکاس #فایل_pdf #تعالی
جلد سوم.مجموعه مقالات.همایش ملی حکمرانی اسلامی.pdf
4.82M
💠 مجموعه مقالات برگزیده اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔺 فایل pdf جلد سوم 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
#
آوند
#
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره پنجم، مطلبی از دکتر موسی نجفی 🔷«از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ،انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی و ساده لوحی است» 🔹از پایه گذاران اصلی جدید در غرب در هر چهار شاخه و و و نام دو نفر مهمتر است: نیکولو و توماس . 🔹ماکیاولی پایه گذار علم سیاست جدید و هابز متفکر اولیه نظریه قرارداد اجتماعی است. در قرارداد اجتماعی در نظر هابز جمله معروفی وجود دارد که رمز خشونت و جنگ طلبی غربیها و حل معمای آنها را بخوبی نشان می دهد ؛ هابز میگوید : هومو هومینی لوپوس (به لاتین: Homo homini lupus)، به معنی انسان، است، ریشه این مطلب از جمله‌ای است که در نمایشنامه آسیناریا نوشته‌ی پلوتوس، نویسنده‌ی روم باستان آمده است و توماس هابز از آن استفاده کرده و الهام گرفته است. 🔹بازتاب سیاسی این نگاه به انسان در تاریخ سیاسی غرب جنگ دائمی و همیشگی بین انسانهاست. از تاریخ اندیشه ای که از ریشه بر روی خون و جنگ و ناامنی دائمی بنا شده است ، انتظار پایبند بودن به قراردادها و ارزشها نوعی خوش خیالی وساده لوحی است.در مثل مناقشه نیست ولی وقتی مجبوری با یک دزد سابقه دار سر یک میز بنشینی ،بهتراست اول مواظب جیب هایت باشی! 🌐 @shenakhte_sahne 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
📔 🔰 *اصل دوم: مشارکت پذیری حداکثری* آیا همه کارهای فرهنگی، مشارکت پذیرند؟ هر کاری که به جامعه / جمع مربوط باشد، حتما مشارکت پذیر است. کار فرهنگی ما اگر اجتماعی هم باشد این قابلیت را دارد که با بیش از یک نفر انجام شود. پس این همه کار که تنها توسط یک نفر انجام می شود چیست؟ بله؛ ممکن است یک نفر بتواند خیلی از کارها را به تنهایی پیش ببرد. گاهی حتی ممکن است نتیجه ای هم بگیرد، اما این کارهای دیگر کار فرهنگی مطلوب نیست. آن فرد درواقع یک «گنتراتچی» است که صرفا به یک نتیجه نقطه ای» می اندیشد! او نمی خواهد دست افراد دیگری توی کار باشد. او نمیداند که مشارکت دیگران، چه برکاتی دارد. 🔸 وقتی میگوییم موذن و مکبر و ... لازم داریم، بعضی ها میگویند «آخه ما کسی رو نداریم که بلد باشه...» اینجاست که باز هم پای «آموزش» وسط می آید؛ «آموزش واقعی». آموزش واقعی باید نیاز ما را رفع کند. اگر مؤذن نداریم باید آموزش دهیم، اگر مکبر نداریم باید . تربیت کنیم. در همین فرآیند آموزش، یک تعداد دیگر از افراد را صاحب نقش میکنیم؛ مثلا اسمشان را می گذاریم «مربی اذان و‌تکبیر» مگر ما دنبال چیزی جز این هستیم؟ 🔹 مشارکت چه برکاتی دارد؟ ١. تجربه اندوزی ۲. تربیت افراد دردل کار ٣. تقویت همبستگی جمعی ۴. تقویت احساس مسئولیت ۵. رشد قوه ابتکار و خلاقیت ۶. کاهش هزینه ها ۷. ماندگاری و تداوم کار در غیاب تعدادی از اعضا ۸. ظرفیت سازی برای آینده ۹. افزایش همت ها با انرژی جمعی ۱۰. جلوگیری از محفلی شدن کارها 🔹 در مشارکت دادن و تقسیم کار، چه نکاتی را رعایت کنیم؟ . ١. تقسیم کار باید مبتنی بر نیاز واقعی و ضرورت های اصلی باشد. مقصود اصلی ما از تقسیم کار، واقعا باید تسریع و تعمیق کار باشد. ۲. تقسیم کار نباید نمایشی و تشریفاتی باشد. نباید صرفا برای سرگرم کردن افراد، عنوانی ظاهری به آنها بدهیم که در میدانی واقعی، هیچ کارو نقش مشخصی برایش تعریف نشده است. . . . ٣. در تقسیم کار باید به استعداد، قابلیت و علاقه افراد توجه کنیم. اگر به این نکته بی توجه باشیم، هم کارمان پیش نمی رود و هم افراد را دچار فرسودگی میکنیم. ۴. برای نقش هایی که به افراد می سپاریم، «طرح رشد داشته باشیم. یعنی در آن نقش، امکان پیشرفت و تحرک وجود داشته باشد. فرد باید بداند که اگر در مرحله ای از کار، موفق بود، در آن نقش پیشرفت می کند. نمی شود یک فرد را چند سال فقط در یک نقش تکراری نگه داشت. ۵. از خود افراد برای بهتر کردن نقش آفرینی اش نظر بخواهیم. تجربه عملی او را ارزشمند بدانیم. 🌐 *www.avand98.ir* 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی 🔰 مباد که... 💠 قرن ها پیش ، منصور حلاج سرود: رضا دادم به عشق او اگر غارت کند جانم که جان صد چو من بادا فدای عشق جانانم به زخم ِ عشق او سازم که زخمش مرهم جان است به داغِ درد او سازم که درد اوست درمانم غمی کز عشقِ یار آید به شادی بر سرش گیرم به هر چه دوست فرماید غلامِ بنده فرمانم مرا گویند کارامِ دل از دیدارِ دیگر شو معاذ الله که در عالم دلارامی دگر دارم و قرن ها گذشت ، تا شاید روزگار بیابد گمشده اش را فراوانی از مردم دنیا را برگزیدند و مرگ برایشان انجامی دهشتناک بود : قل ان الموت الذی تفرون منه فانه ملاقیکم . جمعه/۸ حتی فراوانی از مومنان ، چون به پیروزی رسیدند ، یا خود بت شدند و یا خانه دلشان ، بتخانه شد: و جاوزها ببنی اسراییل البحر فاتوا علی قوم یعکفون علی اصنام لهم قالوا یا موسی اجعل لنا الها کنا لهم الهه. اعراف/ ۱۳۸ در این میانه گمشده اش را یافت . مردی از جنس باور ، که مرگ را به سخره گرفت ، مرزها را در نوردید ، تیغِ بی باکی اش شب را درید ، نه به افق ها ، که به آفاق هم بسنده نکرد و نگاهش دور دست ها را تسخیر کرد او می فهمید که براده های انسانی ، مغناطیسی از جنس یقین می خواهد ... و فهمید که یقین را نمی توان در شرک آباد و شک آباد یافت. برای همین شال و کلاه کرد برای کوچ: فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا . آل عمران/۱۹۵ از خدا پنهان نیست ، از شما چه پنهان که بعضی زیر ستاره هایی که بر دوششان نشست، نشستند ، اما شهید مغناطیسِ ما ستاره ها را هم به آسمان بازگرداند. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم افسوس که ما حتی شهیدان را که مقصد راهند ، ایستگاهی کرده ایم. سالگرد عروجشان که می رسد ، تازه یادمان می افتد که باید کاری کنیم. سردار بی قرینه را باید شناخت ، هماره و همیشه ... و هر چه بنویسیم و بخوانیم، کم است. اکنون برای شما که از کهیعص به کربلا می روید ، به چند راز بسنده می کنم. یک: شهید سلیمانی، خود یک امت بود ، قلبش اوردگاه خون فطری همه مردمان بود ، از این رو روز شهادتش ، رستنگاه یک امت شد . او شناسه یک امت بود ، با هویتی هوشمند، خلاق ، جسور ، فعال ، متدین ، منحصر به فرد و مقتدر خیلی ها همین که جذب در امت شوند، کافیست ، اما شهید مقتدر ما خط شکن امت شد تا در عرصه های جدید حضور یابد. دو: شهید سلیمانی را شهید معرکه دانستند و پیکر مبارکش را بدون غسل و کفن در مزار شهدای کرمان کاشتند . راز اینجاست که نه او شهید معرکه ، که خود ، معرکه بود. هر جا بود ، معرکه آنجا بود . و شاید بهتر این که هر جا معرکه ای بود ، او را می شد دید. اینجا تکرار ، تذکر است. مگر می توان شیعه مقتدر بود و دل به کوچه و پس کوچه های دنیا داد؟ مگر برایمان این آیت نازل نشد که: و فی السماء رزقکم سه : شهید سلیمانی ، یک جبهه سازِ جبهه دار ِ جبهه پیشه بود. مغناطیس او براده های بالقوه مردمان را بالفعل کرد... و اگر مغناطیس نباشد ، براده ها گرد هم نمی آیند در زمهریر ِ بهمنِ آن سال گل کاشت پا به پای بهاران چهار: شهید سلیمانی ، در پس لحظه های کال ، پختگی ها را می دید ، از این رو هیچگاه نا امید نشد: آن سوی قلمرو چشم هامان درختانی ایستاده اند هزار بار سبزتر از جنگل کال مومن مقتدر تنها جبهه ساز نیست، پیشه او جبهه سازی است. این جبهه پیشگی ، رسالت محور است: و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا پنج: شهید سلیمانی حجاب های تفاخر و شهرت را از هم گسیخت ، همچنان که داعش را. این ها قبل از داعش قربانی اراده اش شدند. در این باره آنقدر تلخی ها دیده ایم که بماند. شش: شهید سلیمانی ، نماد یک تابعِ هوشمند بود . تابع بود ، چرا که هماره به قبله انقلاب دل بست و با اذان امام انقلاب نماز گذارد ، اما از خود تحلیل داشت. و افسوس که بسیاری از این تحلیل های شخصی و شخصیتی اش را همچنان محرمانه تلقی کرده ایم و حالا او به رسم " و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء " زنده تر از قبل است : برتر از آفتاب می تابی چون نظر می کنیم بالا را و ماییم و بغض فراق: تو نیستی و عکس تو در قاب، لبخند می زند به تماشای تصویر او می ایستم آنگاه در ذهن من یک آبی یک زرد به هم می آیند آیا تو در آینده یک درخت خواهی شد؟ و حالا اوست در رکاب بالا بلندِ حضرت امام مهدی موعود موجود ، عجل الله تعالی فرجه الشریف است: هر شب از چشم هات می شنوم نفسِ پاکِ صبح فردا را مباد که حجم مرگبار سیاست پیشگان دیپلمات! بر چهره اش غبار بنشاند. مباد که دل به دنیا داده ها برایش شناسنامه صادر کنند مباد که اهل تزویر برایش سردیس و تندیس بسازند. مباد که قیچی تحریف ، شاهین پرندهِ جلدِ خدایمان را بچیند
آوند
🔺 به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی 🔰 مباد که... 💠 قرن ها پیش ، منصور حلاج سرود:
ادامه👇 مباد که نفاق پنهان شده را مجال بدهیم که شهید مقتدرمان را در قاب های بسته محصور کند شهید ما ایستاده است ، به قول سلمان هراتی او خداگونه زیست در عصر جسارت شیطان 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔘 عروج ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد، عمار رهبری؛ حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه)، رهبر معظم انقلاب( حفظه الله) و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماییم. 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
بي ترديد، ضربه ای که از قدرت در ، می خورد؛ بیش از ضربه ایست که از قدرت جبهه سازی سردار سلیمانی در جنگ سخت خورده است... 🌐 www.avand98.ir 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: تعبیرات قرآن کریم درباره لزوم وحدت شیعیان در جهاد در راه خدا در بیانات ➕ [ اَن اَقیموالدّین وَ لا تَتَفَرَّقوا ] ⏸ محور بیانات: 🔹 در مبارزه با دشمنان خدا و دین، در جهاد علمی و فرهنگی همه با هم جوش بخورید؛ و طوری متحد باشید که یک نفوذی نتواند در شما دخالت کند. 🔹 ما شیعیان نقطه‌های وحدت‌بخش زیادی داریم؛ اسم سیّدالشهداء کافی‌ست... 🔹 از خدا بخواهید معرفت صحیح، عشق پاک و اخلاص در عمل عنایت کند. 📌 سخنرانی علامه مصباح یزدی در نخستین اجلاس ملی رابطان جامعه ایمانی مشعر؛ پیرامون لزوم در 💠 جامعه ایمانی مشعر @www1542org 👈 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👈 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
‏◀️ متن یادداشت | سیلی و انتقام 🔺 اگر مفهوم نظام رو نفهمیم یعنی چی، خیلی از امور را نخواهیم فهمید. مثلا اینکه ضربه عین الاسد چند می‌ارزید؟ چرا یوم الله بود. مثلا چرا سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» است؟ چرا تشییع جنازه سردار سیلی سخت بود؟ 🔺 شاید بگید بی ربطه، اما تو وسط هیاهوی فتنه ۸۸، ناگهان خبر کهریزک پخش شد. ظلم و جنایت و قتلی که اونجا اتفاق افتاده بود. بعدها جناب روحانی وقتی می‌خواست کابینه‌اش رو که توش اصحاب فتنه حضور داشتند، تطهیر کنه گفت: یک عده فتنه رو راه انداختند یک عده کهریزک رو. 🔺 ‏اما همون ایام رهبری گفت این دو عِدل هم نیستند، این ها قابل مقایسه نیستند. یکی از جاهایی که عنوان اصل و فرع رو بکار برد، همونجا بود. کهریزک فرع بود فتنه اصل، چرا؟ چون فتنه ظلم به نظام بود و کهریزک ظلم به فرد. هر دو بدند، هر دو ظلمند؛ اما این کجا و اون کجا. 🔺 توی ماجرای ضربه به عین‌الاسد ‏یک نظام به صورت رسمی اعلام می‌کنه انتقام می‌گیره، بعد به یک نظام دیگر که به لحاظ قدرت و جایگاه حقوقی در دنیا تسلط پیدا کرده، سیلی می‌زنه. جلوی چشم دنیا. اونهایی که میگن چند تا ساختمون خراب شد، مگه چندتا آدم کشته شد؟ اینها متوجه نمیشن انتقام اساسش در جنگ اراده‌ها است، اراده نظام‌ها. 🔺 ‏تازه عین الاسد نقطه آغاز یک فرایند طولانی‌تر بود، این را همه رهبران مقاومت اعلام کردند، ولی این جماعت نمی‌شنیدند. اگر این برتری در اراده نظام حق بر نظام استکبار رو بفهمیم، خواهیم فهمید چرا خروج او از منطقه سیلی سخت‌تری است و چرا غلبه نرم‌افزاری جوانان انقلابی نیز سیلی سخت تر! 🔺 وقتی غلبه نرم افزاری نیست، جریان تحریف و انحراف کار می‌کنند. یعنی روایت دشمن بر ذهنها چیره می‌شود. یعنی از ترور فخری‌زاده، ضعف نظام یا همان «آقای جمهوری اسلامی» را می‌فهمند، از صبر برای زمان انتقامش، نیز ضعف آقای جمهوری اسلامی را می‌فهمند، از ضربه به عین الاسد هم ضعفش رو می‌فهمند. 🔺 ‏حالا برگردیم به وصیتنامه سردار، نگاه کنیم به میزان تاکید او بر شخصیت آقای جمهوری اسلامی، همانکه به قول رهبری، «مظلوم است در عین اقتدار». غلبه نرم‌افزاری را رهبری سیلی سخت‌تر نامید، یعنی این روال خراب شود. این ذهنیت کرم‌خورده‌ی بیمار تغییر کند و امور را درست ببینیم. آن وقت حتی... 🔺 ‏حتی اینکه انتقام از عاملان و آمران و بلکه شریکان خواهیم گرفت؛ اما در زمان «ممکن»، منظور از این «امکان» را خواهیم فهمید. اصلا «نظام» در کانون توجه ما خواهد نشست و «مصلحت» او و نه این و آن، برایمان اساس می‌شود. «نظام اسلامی» می‌شود حرم، می‌شود قبله و همه چیز خود را با آن تنظیم می‌کنند. 🔺 ‏تازه می‌فهمیم تشییع جنازه آنچنانی بعد از ماجرای فتنه‌ی بنزینی یعنی چی؟ ضربه به عین‌الاسد در آن زمان یعنی چی؟ وقایع عراق و افغانستان و لبنان و حتی تا همین اواخر در عراق و تهدیدهای مکرر ایران نسبت به ترامپ و پمپئو و دیگران یعنی چی؟ خواهیم فهمید مبارزه‌ای را که اساسش اراده‌ی نظام‌ها است. 🔺 ‏آن وقت به جای نِق و نوق کردن، به جای بی‌اعتمادی به نظام پراکندن، به جای سنگ زدن به این حقیقت مقدس و مقتدر ولی به شدت مظلوم، آستین بالا می‌زنیم و وارد فرایند ‎ می‌شویم؛ و غلبه نرم‌افزاری، یعنی روایت اقتدار و مظلومیت ‎ ، همانکه سردار شهید به خاطر او جان داد. 💠 @ali_mahdiyan 👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
نظام جهانی غربی با نظام اسلامی ✅شماره ششم، گفتارهایی از حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه 🔷در الحادی که امروز بر جهان حاکم است و کمابیش اکثریت مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است، ملاک را خواسته‌های انسان قرار می‌دهند و مشخص می‌کنند که برای رسیدن به این خواسته‌ها چگونه باید زندگی کنیم، چه ارزش‌هایی را بپذیریم و چه برنامه‌ها و رفتارهایی داشته باشیم. این نگرش، را اصلی‌ترین سندی می‌داند که انسان می‌تواند به آن اتکا ‌کند. هم‌چنین صرف نظر از این اعلامیه، آزادی‌هایی که در طول چند قرن - به‌خصوص بعد از جنگ‌های جهانی - در دنیا مطرح شده و رواج پیدا کرده است و هیچ کس جرأت تشکیک درباره آن‌ها را ندارد، از عوامل گسترش این فرهنگ است. 🔶در این شرایط آیا صحیح است که ما فعالیت‌های علمی و تبلیغی‌مان را در چارچوب محدودی محصور کنیم و درس خواندن‌ و تبلیغ و تحقیق‌مان در همان حد باشد؟! 🔶ما در مقابل این های شیطانی که عالم را فرا گرفته است، برای جوان‌ها چه کار می‌کنیم؟ ما نه‌تنها تلاش کافی برای برخورد و مواجهه صحیح با رشد فرهنگ غربی نکرده‌ایم؛ بلکه متأسفانه جامعه خودمان نیز به درجات مختلف در معرض اثرپذیری از این فرهنگ قرار گرفته است. 🔶در خود غرب صدها کتاب در نقد حقوق بشر نوشته شده است و درباره این‌بحث شده است که این اعلامیه اساس علمی و عقلانی ندارد و کسانی با انگیزه‌های مختلف و به‌خصوص از روی انگیزه‌های سیاسی آن را تنظیم کرده و این افکار را ترویج کرده‌اند. 🔶 این نظام فکری هیچ برهان عقلی ندارد، در مقابل، نظام فکری و ارزشی مبتنی بر برهان عقلی است؛ حال اگر ما در پیدا کردن این براهین و تبیین آن در سطوح مختلف کم کار کرده‌ایم، باید جواب آن نزد خدا بدهیم. 🌐 @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 به اضافه مردم 💠 اصل سوم: اصل گروه محوری پس از آنکه درها را باز کردیم و افراد آمدند و به آنها نقش دادیم، باید در اندیشه کنار هم قرار دادن این نقش های متفرق باشیم. نقش های جدا از هم به درد نمی خورد؛ باید «گروه» بسازیم. اما می دانیم که هر کنار هم قرار گرفتنی، گروه نمی سازد... ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
برگزاری نشست تخصصی- تشکیلاتی با موضوعات: 1. الگوی نقش‌آفرینی جریان‌های حلقه‌های میانی 2. مأموریت و چارچوب جبهه‌سازی فرهنگی مردمی 3. الگوی ساختاری عملیات محله‌محوری با حضور خواهران رابط و فعالین فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های استان گلستان و ارائه دکتر سعید غلامی، مسئول مرکز تعالی تشکیلات و نظارت راهبردی مورخ: پنج‌شنبه 11 دی ماه 99 ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان گلستان ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔺 عکس‌نوشت | و آمریکا غرق خواهد شد... « آمریکایی‌ها ظاهر قضیه را آرایش می‌کنند و شکوه و جلال می‌دهند، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضی‌ها در دنیا بترسند. اما همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد.» 🔻 امام خامنه‌ای 29 بهمن 98 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🎞 مستند تایتانیک 🎬 کارگردان: مهدی نقویان ⏱72دقیقه 🔸نگاهی به زیر پوست آمریکا 🔶 آمریکا به یک کشتی سنگین بدل شده است، کشتی سنگینی شبیه به تایتانیک، کشتی مشهوری که در اوایل قرن بیستم به عنوان دست‌آورد بزرگ بشر معرفی شد اما در مسیر حرکت به سوی آمریکا به کوه‌های یخی برخورد کرد و در آب غرق شد. ▶️ لینک مستقیم تماشا: https://b2n.ir/075869 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🗺 | رئیس شرکت فایزر کیست؟ "سرمایه‌داران کلان بین‌المللی برای آینده سرمایه‌های‌شان برنامه دارند؛ فقط اینکه آینده‌ی ثروت و قدرت آن‌ها با آینده زیست بشریت گره خورده ‌است." @shenakhte_sahne ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم 💠 اصل سوم: اصل گروه محوری 🔺 پس از آنکه درها را باز کردیم و افراد آمدند و به آنها نقش دادیم، باید در اندیشه کنار هم قرار دادن این نقش‌های متفرق باشیم. نقش‌های جدا از هم به درد نمی‌خورد؛ باید «گروه» بسازیم. اما می‌دانیم که هر کنار هم قرار گرفتنی، گروه نمی‌سازد. علمای اجتماعی، گروه را تجمع تعدادی از افراد می‌دانند که دارای اهداف مشترك و ارزش‌های مشابه‌اند و با یکدیگر تعامل منظم و آگاهانه دارند. پس ما با تشکیل گروه، این امکان را فراهم می‌کنیم که افراد، به دنبال اشتراكات خود بگردند و بر اساس این اشتراکات، باهم همکاری و تعامل داشته باشند. 🔺 نوجوانانی که تازه چشم به جامعه باز کرده‌اند، در اولین تجربه‌های اجتماعی خود در گروه قرار می‌گیرند و می‌توانند خود را رشد دهند. از همه مهم‌تر اینکه بچه‌ها با قرار گرفتن در گروه، احساس «هویت اجتماعی» می‌کنند. آنها در گروه، خیلی زود به تجربه‌ی بالا می‌رسند. بی‌راه نیست کسانی که تجربه فعالیت‌های گروهی در مساجد دارند، بیشتر از سن شناسنامه‌ای ، پخته‌تر و کارآمدتر نشان می‌دهند. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir