eitaa logo
آوای قلم
1.8هزار دنبال‌کننده
374 عکس
281 ویدیو
9 فایل
درنگی بر شعر، فرهنگ و اجتماع @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
آوای قلم
حجاب و توجه به مسائل روبنایی فعالیت‌های روبنایی واقعا موثر است⁉️ این روز‌ها که بسیاری از دغدغه‌مند
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرار است بعد از عید چه اتفاقی بیفتد؟ 🔻با شدت پیدا کردن برنامه گسترش برهنگی با گرم شدن هوا، فتنه بعدی تحریک برخی افراد احمق به ظاهر متدین و عصبانی کردن آنها برای کشاندن آنها به کف خیابان است. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
آوای قلم
حجاب و توجه به مسائل روبنایی فعالیت‌های روبنایی واقعا موثر است⁉️ این روز‌ها که بسیاری از دغدغه‌مند
نتیجه عدم توجه به ریشه‌ها👇👇👇 ◀️جمهوری اسلامی، فقر روایت و حجاب اجباری ✍مهدی نصیری بار دیگر تب تحمیل حجاب اجباری بالا گرفته است.‌ بخشی از انگیزه این تلاش‌های البته بی ثمر نظام را می توان در این بیت ایرج میرزا یافت که گویا در عهد خود با فقیه یا فقیهانی روبرو بوده است که مانند فقهای حاکم امروز، با زنان فاقد حجاب برخوردهایی جبارانه داشته اند: فقیه شهر به رفع حجاب مایل نیست چرا که هر چه کند حیله، در حجاب کند ایرج، برخورد و پروپاگاندای فقیه جبار زمان خود را ناشی از این می دانسته است که او می خواسته در پوشش مبارزه با بی حجابی، بر حیله ها و غلط کاریهای خود سرپوش و حجاب بگذارد. در زمان ایرج میرزا، حکومت و ولایت از آن فقیه و فقها نبود و حتما ابعاد حیله گری فقیه یا فقها، ابعادی وسیع نداشت اما امروز که حاکمیت ایران در دست عده ای از فقهاست، این بیت ایرج معنایی بس عمیق و وسیع دارد. یکی از شیوه ها و شگردهای انحراف افکار عمومی از واقعیت بحرانی جامعه، مساله سازی های مصنوعی و بی ربط است و امروز یکی از این مسائل، حجاب اجباری است تا اذهان مردم از ابعاد حکمرانی فاجعه آمیز در جمهوری اسلامی، منصرف و غافل شود. اما بیت ایرج میرزا نمی تواند همه علل مساله سازی نظام را در مورد حجاب توضیح دهد‌. جمهوری اسلامی که فردا سالروز تأسیس آن است با بحران فروپاشی کلان روایت خود مواجه شده است‌. همه عناصر تشکیل دهنده روایت کلان جمهوری اسلامی شامل استقلال، آزادی، مردم سالاری، عدالت، محرومیت زدایی و استکبار ستیزی، از میان رخت بر بسته است. فقر و فلاکت‌ و تورم، تسمه از گرده مردم کشیده و به جای تحقق عدالت، ج ا در زمره یکی از فاسدتربن کشورها از جهت ساختار اداری و شفافیت مالی قرار دارد. جنبش مهسا و سرکوب خشن و بی رحمانه آن ته مانده مشروعیت جمهوری اسلامی را نیز بر باد داد. حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین و ارسال سلاح که حاکی از تسلط دولت روسیه بر سیاست خارجی ایران است، بی مایه بودن شعار استقلال و استکبار ستیزی نظام را آشکار کرد. حاکمیت یک دست که در زمره آرزوهای سی ساله رهبری نظام بود، ابعاد نادانی، ناتوانی، بی تخصصی و ریاکاری خود را نشان داده است. نظام اکنون چنان نیازمند تنش زدایی با منطقه و غرب شده است که برای تصویب برجامی که روزی در پی آتش زدن آن بود، به التماس افتاده است‌. روزنامه کیهان سخت در تنگنای تعیبن تیتر اول برای خود است، چرا که دیگر نمی تواند ریاض و دبی و ابوظبی را تهدید به موشک پرانی کند و از بستن تنگه هرمز حرف بزند. همه اینها بعلاوه تنگناهای فراوان دیگر، سبب شده است نظام در صدد روایت سازی برای حفظ اقلیت ده درصدی حامی خود بر آید و ضمنا به کلیت جامعه بگوید من هنوز سرپا و قدرتمند هستم. دمیدن دوباره در موضوع تمام شده و شکست خورده حجاب اجباری را باید در این راستا ارزیابی کرد. و البته واضح است که پیشاپیش این تاکتیکی شکست خورده است و نتیجه ای جز افزایش نفرت عمومی و تسریع در سقوط جمهوری اسلامی ندارد. زنانی شجاع عزم جدی کرده اند تا با برداشتن روسری خود در اعتراض به اسلام جباری، از حق آزادی انتخاب خود دفاع کنند و استبداد و تمامیت خواهی نظام را به چالش بگیرند و از همین رو تسلیم پروپاگاندا و تهدیدهای حکومت نمی شوند. شاید تنها در یک حکومت دینی از نوع و مدل جمهوری اسلامی و مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است که عمل نکردن به یک حکم شرعی مانند حجاب، دستاورد بزرگتر آزادیخواهی و استبداد ستیزی را را در پی دارد و در مقام تزاحم بین اهم و مهم، در جایگاه اهم قرار می گیرد. آیا فقیه شجاعی یافت می شود که فتوا به مأجور بودن بی حجابانی دهد که برای‌ اصلاح یا محو حاکمیت استبدادی که ام المفاسد است، مقاومت می کنند؟! 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻حجاب و بحران اقتدار اگر در كشورى، قوانين متروك شود، بحران اقتدار پديد مى‌آيد و وقتی با بحران اقتدار روبه‌رو شود، ممکن است در وضعیت سختِ قرار گیریم. اگر قانون حجاب سست شود، در معرض نسخ یک امر بنیادین قرار میگیریم و باید برای آن راه‌حل بیابیم. این راه‌حل نیز صرفا یک کار اجرایی برای اعمال مقتدرانه قانون نیست، چرا که وقتی قانونی سست شد، با اعمال قوه قاهره به دوران اقتدار خود بازنمی‌گردد. متروک شدن قوانین بنیادین، امری معرفتی و فرهنگی و روان‌شناختی است که باید در عمق، تحلیل شود، نه در سطح. بنابراين، از حيث جامعه شناسى حقوق بايد به متروك شدن قوانين حساس باشيم، چون اتوريته برقرارى و ماهيت كشور را تهديد مي‌كند. بیشتر بخوانید. 🎤 سخنرانی پیام فضلی نژاد در دانشگاه امام حسین (ع) ۱۳۹۶.۵.۳ 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
آوای قلم
📌چالش حجاب و انتخاب راحت‌ترین راهِ مواجهه چرا ریشه‌هایی را که خودمان ضعیف ساختیم فراموش می‌کنیم⁉️ ا
5747540 (1).mp3
145.6K
🔻مساله حجاب و عفاف با سرنیزه حل نمی‌شود 🔸بگیر و ببند اگر بدتر نکند یقینا حل نمی‌کند. بخشی سخنرانی آیت‌الله‌جوادی آملی در سال ۹۶: ✅ مساله حجاب و عفاف با سرنیزه حل نمی‌شود. بر فرض شما با فشار این روسری را جلو بیاورید. این اسمش عفاف نیست. "النکاح سنتی" است که از فساد جلوگیری می‌کند. با بگیر و ببند ممکن است ظاهر حفظ شود، ولی بگیر و ببند اگر بدتر نکند یقینا حل نمی‌کند. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
لطفاً این پرسش و پاسخ جناب دکتر عباس موزون، کارشناس برنامه «زندگی پس از زندگی» را دقت کنید و ببینید دشمنان دین و «مخالفان حجاب و عفت» و «مروجان بی‌عفتی و بی‌حیایی زنان» تا کجا را اقدام می‌کنند! حقیقتا در یک جنگ تمام عیار علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی هستیم. @naghdname_ir @Ahmadhoseinsharifi
هدایت شده از مجله خردورزی
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آیت الله میرباقری: 🔻مبارزه با راننده اسنپ و رستوران‌دار و … در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ناموفقی است، 🔻 در موضوع حجاب، مسئولینی که ۴۰ سال است دنبال اشاعه فرهنگ غربی هستند، باید پاسخگو باشند. 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
حالا موقع عمل است.mp3
3.63M
🔺 ما سال‌ها از شیوه مدیریت و زمامداری پیغمبر (ص)، علی (ع) و ائمه هدی صحبت کردیم، حالا موقع است. @marghoomat @naghdname_ir
بیانات👆 مقام معظم رهبری: ما مشکلات فرهنگی، سیاسی و... داریم، لکن مسئله اصلی اقتصاد است، اگر ما بتوانیم مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم خیلی از مسائل دیگر کشور حل خواهد شد. پ.ن: 🔻مبارزه با رانت و فساد را بر و بنشانیم. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
هدایت شده از کویریات
من هنوز لج می کنم، هنوز اعتراض می کنم، هنوز فریاد می کشم، هنوز می لرزم و به لُکنت دچار می شوم، هنوز زیر بار نمی روم، هنوز باج نمی دهم و نمی گیرم، هنوز اعتقادْ نمی خرم و نمی فروشم، تسلیم نمی شوم، فساد نمی کنم، در یک کار نمی مانم، عادتِ سر به سنگ کوبیدن را ترک نمی کنم، با اراذلْ کنار نمی آیم، با دزد ها دست نمی دهم، با خائنان و خبر چینان سلام و علیک نمی کنم، و هنوز، هنوز، هنوز، های هایْ گریه می کنم، به خدا، درست مثل بچه ها، مثل نوجوانها، و مثل عاشق ها ... @kaviriatnevisi
📌پ.ن: مشکلی که دقیقا در بسیاری از حوزه‌های مختلف نظریِ جریانات انقلابی و حزب الهی داریم دقیقا این مسئله است. @naghdname_ir
شب قدر ترسوها! به قلم خواب را بر چشمانمان حرام کرده‌ایم! زحمت بیداری در نیمهٔ شب را به زور هزار و یک حیله بر خودمان هموار کرده‌ایم! شلوغی جمعیت! ساعت‌ها نشستن روی پا‌ها و درد مفاصل! خواندن دعا‌ها و کتاب‌هایی که سال تا ماه حوصله‌مان نمی‌کشد و موقع خواندنشان هی انگشتمان را لای وجودصفحهٔ اخر می‌گذاریم تا شمارش معکوس صفحات را داشته باشیم که کی تمام می‌شود پس!؟ اما با همهٔ این اوصاف آمده‌ایم! نه خودمان که حتی که کودکانمان را هم از بستر جدا کرده‌ایم، به زور بیدارشان نگاه داشته‌ایم و به بهانه‌های شیرین و ترانه‌های رنگین به مسجدشان کشانده‌ایم! چه اتفاقی افتاده آخر!؟ عارف شده‌ایم!؟ عاشق شده‌ایم!؟ عابد شده‌ایم!؟ زاهد شده‌ایم!؟ هان! چه شده که این همه سختی را بر جان خریده‌ایم!؟ هان! راستش را بخواهید خواب شیرین شبانه را‌‌ رها کرده‌ایم چون خوابمان نمی‌برد! خوابمان نمی‌برد چون می‌ترسیم! آری! می‌ترسیم! ترس! ترس! می‌ترسیم! می‌ترسیم که بخوابیم و ما را خواب ببرد و دنیا را آب! می‌ترسیم که بخوابیم و فردا صبح که بیدار می‌شویم بشنویم که «هر کی خوابه قسطش آبه!» و ما بی‌نصیب مانده باشیم! می‌ترسیم که امشب که شب قدر و تقدیر است، برای ما کم بنویسند! برای ما بد بنویسند! سهم ما را کم بدهند! صدای ما را نشنوند! نیاز‌های ما را نبینند! می‌ترسیم که ما را فراموش کنند! می‌ترسیم که خوب‌های نعمت‌ها را به شب بیدارهای مسجدی بدهند و ته مانده‌هایش را برای ما بگذارند! حتی می‌ترسیم که لج کنند از خواب راحت ما و نیامدنمان و زبانم لال برایمان گرفتاری و مشکلات و بیماری و مصیبت بنویسند در این شب تقدیر امور….. آری! می‌ترسیم! و اینگونه شب قدر ما می‌شود شب قدر ترسو‌ها! همین…. ترسو‌ها اگر چه شاخ و دم ندارند! و این شکلی نیست که موهای سیخ شده بر تنشان از ترس تابلو باشد! اما آنقدر‌ها هم بی‌نام و نشان نیستند! ترسو‌ها را می‌شود شناخت! می‌شود دید! می‌شود لمس کرد! و می‌شود شب قدر ترسو‌ها را درک کرد….. ترسو برای خودش خیلی نقش قائل است! ترسو برای خودش مدام نوشابه باز می‌کند و واقعا برای دعا و عبادت ناچیزش ارزش قائل است! ترسو فکر می‌کند دعای اوست که باران نعمت را بر زمین نازل می‌کند و اگر خدای ناکرده شبی دست به دعا بر ندارد و دعایی نکند زمین از تشنگی می‌میرد! ترسو گمانش این است که اگر دعای او نباشد سیل بلا‌ها و مصیبت هاست که خانمان‌ها را ویران می‌کند و زندگی‌ها را خاکس‌تر می‌کند! ترسو می‌ترسد که دعا نکند! که دعا نکند که ندهد – نعمت‌ها یش را – و می‌ترسد که دعا نکند که بدهد – بلا‌هایش را – ترسو می‌ترسد. خیلی…. ترسو اما فراموش کرده است که خدایش را همین یکی دو ماه پیش، در دعا‌های روزانهٔ ماه رجب، اینگونه می‌خوانده است: یا من یعطی من لم یسئله و لم یعرفه تحننا منه و رحمة…. خدایش را اینگونه می‌ستوده که به آنهایی که حتی دست نیاز به سوی او دراز نکرده‌اند و از او هیچ نخواسته‌اند! بلکه به آن‌ها که حتی وجودش را نادیده گرفته‌اند میان این همه شناخته او را به غربت ناشناخته‌ها سپرده‌اند عطای فراوان دارد و نعمت‌های بی‌پایان! بی‌خواستن و بی‌شناختن حتی! و حتی‌تر! به آن‌ها که تیغ بر رخسارش کشیده‌اند و نمک از دست نمکینش گرفته‌اند و نمکدان شکسته‌اند! ترسو فراموش کرده است که هر شب جمعه خدایش را به این کریمی می‌خوانده است که: عادتک الاحسان الی المسیئین، عادت توست که نه فقط به نیکانت که گناهکاران و بدخواهانت را حتی در آغوش احسان و مهربانیت سخت بفشاری و بهره ماندشان سازی! ترسو همانقدر که خیلی خودش را تحویل می‌گیرد خیلی هم فراموشکار است…. متن کامل را اینجا بخوانید. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir