شما در هر چیزی که در آن افراط و تفریط دارید در روزه روی آن دقیق بشوید، مثلاً دوست دارید صحبت کنید، روزه صحبت نکردن بگیر، یادوست داری چیزی که نباید را گوش کنی، چیزی که نباید را ببینی، یعنی باید بر علیه خودت روزه بگیری، 🔷 روزه یعنی من می خواهم خود سازی کنم، بر علیه خود کار کردن یعنی روزه، 🔷 ما خواسته هایمان را نمی شناسیم، مثلاً در نگاه کردن ببین چشمهایت دوست دارد به کجا نگاه کند، چشمانت را امتحان کن، ببین فکرت به چه مشغول است فکرت را امتحان کن، دهانت که باز میشود ببین هدف از این صحبت کردن چیست امتحان کن، چون حالات انسان از خداست و خدایی است لذا به غیر خدا نباید آنها را خرج کند، اگر خرج کند عمرش را هدر داده است،اگر از ما سؤال کردند که در یک گفتگوی طولانی ما با شما اولین کلمه گفتگو چه بود؟ نمی توانیم جواب بدهیم!! ما کلمه اولمان را فراموش میکنیم بعد کهاین را فراموش کردیم کلمه دوممان هم کنار کلمه اول قرار نمیگیرد اگر به یادمان هم بیاید خراب است، چون اولی را یادمان نیست، 🔷 پس ما همیشه خدا را فراموش میکنیم که اول است، حالا اگر خدا همیشه یادمان باشد بقیه دیگر همه به یادمان میآید، خدا را که فراموش میکنیم بقیه هر چه به یادمان میآید بدرد نمیخورد چون اینها بدون خدا به یادمان آمده، ما باید همه چیز را باخدا بیاد بیاوریم، یعنی اولیه ما جنسیتمان خدا است، خدا را نباید فراموش کنیم.
@avaymarefat
شناخت سنت های الهی
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله أيّتها الامّة إنّي لا أخاف عليكم فيما لا تعلمون و لكن انظروا كيف تعملون فيما تعلمون.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: اى امت من از آنچه نمىدانيد بر شما بيم ندارم ولى بنگريد آنچه را مىدانيد چگونه عمل مى كنيد.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله أبَى اللَّهُ أن يَرزُقَ عَبدِه المُؤمِنِ إلّا مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ؛
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: خدا روزى بنده مؤمن خويش را از جايى كه انتظار ندارد ميرساند.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله إذا كثرت ذنوب العبد فلم يكن له من العمل ما تكفّرها ابتلاه اللَّه بالحزن ليكفّرها عنه.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى گناهان بنده فزونى گيرد و كار نيك آنقدر نداشته باشد كه گناهان را جبران كند خداوند او را بغم مبتلا سازد تا گناهانش را جبران كند.
قال رسولالله صلی الله علیه وآله تداركوا الهموم و الغموم بالصّدقات يكشف اللَّه تعالى ضرّكم و ينصركم على عدوّكم.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: از رنج و غمها بوسيله صدقه جلوگيرى كنيد تا خدا رنجتان را بر طرف كند و شما را بر دشمنان فيروزى دهد.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله البلاء موكّل بالمنطق فلو أنّ رجلا عيّر رجلا برضاع كلبة لرضعها.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بلا بسخن وابسته است اگر كسى ديگرى را بشير خوردن از سگى سرزنش كند از او شير خواهد خورد.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله الحمّى حظّ كلّ مؤمن من النّار و حمّى ليلة تكفّر خطايا سنة.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: تب، بهرۀ مؤمن از آتش جهنم است. تب يك شب گناهان يك سال را محو ميكند.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله إنّ أعجل الطّاعة ثوابا صلة الرّحم ؛
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: ثواب نيكى با خويشاوندان را از همه كارهاى نيك زودتر مى دهند.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله ما عظمت نعمة اللَّه على عبد إلّا اشتدّت عليه مؤنة النّاس فمن لم يحتمل تلك المئونة للنّاس فقد عرض تلك النّعمة للزّوال.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى نعمت خدا بر بنده اى بزرگ شود حاجت مردم بر او بيشتر شود و هر كه اين حاجات را تحمل نكند نعمت خويش را بمعرض زوال آورده است.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله حدّ يعمل في الأرض خير لأهل الأرض من أن يمطروا أربعين صباحا.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: حدى كه در زمين اجرا شود براى زمينيان بهتر از آنست كه چهل روز باران ببارد.
👇👇👇👇👇👇
🆔 @avaymarefat
com.qurantr.fl.apk
حجم:
3.56M
ترجمه تفسیری و پیام رسان قرآن کریم
حجت الاسلام و المسلمین استاد علی ملکی
# نخستین بار است که ترجمه قرآن برای جوانان و نوجوانانِ جویا انتشار مییابد؛ البته بزرگسالانِ عزیز نیز ترجمه خواندنی قرآن را فهمیدنی و روان خواهند یافت. زبان این ترجمه قرآن بسیار گویاست و بهراحتی میتوان پیوسته خواندش. ربط آیهها با همدیگر بهخوبی آشکار است و بندبندِ این ترجمه قرآن از تفسیر المیزان وتسنیم و… برمیخیزد. از خواندن این ترجمه قرآن با نام ترجمه خواندنی قرآن و وصفِ ترجمه تفسیری و پیامرسان لذت ببرید.
@avaymarefat
ir.shahid.hadi.fl.apk
حجم:
8.92M
کتاب گزیده ای از خاطرات شهید ابراهیم هادی
#سلام بر ابراهیم
"آن جاذبه شخصیت، شخصیتی که در این کتاب( «سلام بر ابراهیم») معرفی شده، به قدری جاذبه دارد این شخصیت که آدم را مثل مغناطیس به خودش جذب میکند، آدم را میخکوب میکند، بگردید این شخصیتها را پیدا کنید. از این قبیل شخصیتهای برجستهای هستند که اینها سردار هم نیستند، حتی فرمانده گردان هم نیستند، اما حکایتها دارند، ماجراها دارند..."
"بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان- 1394"
@avaymarefat
hojaji.rastakehonar.ir.fl.apk
حجم:
9.08M
#کتاب سربلند
خاطرات و زندگی نامه شهید مدافع حرم اهلبیت علیهم السلام
#محسن حججی#
#شهید محسن حججی
@avaymarefat
آوای معرفت
اپلیکیشن بسیار زیبا #احادیث معنوی #صد و ده چهل حدیث در موضوعات متنوع @avaymarefat
اپلیکیشن احادیث معنوی
مقدمه استاد مصطفی نیک اقبال بر کتاب احادیث معنوی:
هو الحق
طی سالها تتبّع در صدها هزار حدیث گاهگاه به احادیثی برمیخوردم که بسیار به دل مینشست، مرهم درد و حیات قلب بود، گویی دل را دگرگون میکرد و نوری در آن خلق مینمود. گویی مرکز ثقل معرفت آدمی را تعالی میداد. گویی آدم بعد از شنیدن آن کلام بی اغراق آدمی دیگر میشد. آدمی که شنیده ، دانسته، نوشیده، و حیران شده. این احادیث را برمیگزیدم و درجایی گرد میاوردم. این کتاب حاصل بیست سال گرد آوری چنین احادیثی است: «احادیث معنوی». و حال که کار به پایان رسیده میبینم از میان بیش از چهارصد هزار حدیث، بیش از چهارهزار گردآمدهاند. یعنی برای یافتن هر حدیث در این مجموعه بیش از صد حدیث را تتبع کردهام. که براستی مشکل بود. سخت است صفحات بسیار بخوانی و مکررات و واضحات و بدیهیات و منسوخات و متشابهات و مشکوکات و فقهیّات وطبیعیات و مغیبات و مضیّات و مستقبلات و تمثیلات و اسرائیلیات را واگذاری و با زبخوانی و بخوانی تا به آنچه خاصّ، خالص و چون گوهر درخشنده است برخوری. آنچه را عقل انسان ، بما هو انسان، صرف نظر از آیین و زمان، حسن و زیباییاش را وجدان میکند. آنچه را میشود بر سر در هر سرایی در هرکجای این گیتی نوشت و به آن عمل کرد و به سعادت رسید. آنچه هرکس شنید پرسید که چنین زیبا گفته؟ کلامی که خود نور است و دلیل ذوالنور بودن صاحبش. به این معنا این کتاب معجزه ای است ا زمعجزات نبوت نبی ما و وصایت امامان ما.
کتاب احادیث معنوی مجوعهای است از یکصد و ده چهل حدیث. هر یک از این چهل حدیثها به گونهای تنظیم شده که تا حد امکان حدیث یکم به موردی خاص و حدیث دوم به موردی دیگر اشعار داشته باشد الی آخر که تفصیل آن به این صورت است:
حدیث ۱: توکل، تفویض، رضا، تسلیم، یأس از غیر خدا، اخلاص. حدیث ۲: راستی، صدق، خوشنیتی، حسن ظن، نیک پنداری، پاکنیتی. حدیث۳: عفو، بخشش. حدیث ۴: بردباری، شکیبایی، صلح، مدارا. حدیث ۵: خاموشی، نیکگفتاری، سرّداری، ستاری.حدیث ۶: ترک خواست و زهد در دنیا. حدیث ۷: نماز، نیاز، عجز، دعا. حدیث ۸: جستجوی علم دین. حدیث ۹: سخاوت و بخشندگی. حدیث ۱۰: شناخت مردم. حدیث ۱۱: عبادت، تهجد. حدیث۱۲: نظم وتقسیم اوقات. حدیث ۱۳: جماعت، همکاری، وظایف اجتماعی. حدیث ۱۴: احسان به والدین، صله ارحام. حدیث ۱۵: - وفا و امانتداری. حدیث ۱۶: خوراک و پوشاک و مسکن ، نظافت و پاکیزگی. حدیث ۱۷:-خوشخلقی، مهربانی. حدیث ۱۸: نیکی کردن. حدیث ۱۹: خانواده. حدیث ۲۰: کسب و کار و معیشت. حدیث ۲۱: شکر و جبران. حدیث ۲۲: ادب و تواضع، ترک خودخواهی و خودپسندی. حدیث ۲۳: انس با قرآن. حدیث ۲۴: پرهیز از گناه. حدیث ۲۵: شناخت سنتهای خدا. حدیث ۲۶: قبول ولایت. حدیث ۲۷: محاسبه و تفکّر. حدیث ۲۸: انصاف و پذیرش. حدیث ۲۹: مراقبه،ذکر و حضور. حدیث ۳۰: صلۀ نیکان. حدیث ۳۱ الی ۴۰: الباقی.
بنابراین هم میشود در یک مجلس چهل حدیث گونهگون با نظر به مراتب و ابعاد مختلفی که در تعالی آدمی موثر است خواند و هم میتوان برای پیگیری مطلبی خاص ، مثلا احسان به والدین، که حدیثهای ۱۴ متکفل آنند، همان مدخل را در یکصد و ده چهل حدیث دنبال کرد.
راجع به مصدر احادیث: مسیری که در قرائت و برگرفتن احادیث طی بیست سال طی شده این بوده که اکثر کتب روایی شیعه بررسی گشته اما بر کتابهایی تأکید شده منجمله از بحارالانوار جلدهای اول الی هشتم شامل کتاب عقل، کتاب علم، کتاب توحید، کتاب عدل، و کتاب معاد و سپس هفت جلد مربوط به ایمان و کفر شامل جلدهای شصت و چهار الی هفتاد و سپس سه جلد مربوط به کتاب عشرت و آداب و سنن شامل جلدهای هفتاد و یک الی هفتاد و سه و سپس سه جلد مربوط به روضه و نواهی شامل جلدهای هفتاد و چهار الی هفتاد و شش به طور کامل و با دقت بیشتر خوانده شده و در جلسات گروهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. پس از آن کتابهای نهجالبلاغه، نهجالفصاحه و سپس یازده جلد کتاب میزانالحکمه و پس از آن سی جلد کتاب آثارالصادقین مورد بازبینی دقیق قرار گرفته است. سپس از کتاب وسایل الشیعه مجلدات مربوط به جهاد نفس و عشره بررسی دقیق گشته است. در این تحقیق مستقیما به مراجع اهل سنت مانند صحاح ستّه و کنزالعمّال مراجعه نکردهام بلکه از روایات عامّه همانها که در میزانالحکمه نقل شده بررسی و از آنها انتخاب کردهام. بدلیل اینکه امروزه با جستجویی سادهای در رایانه، مصادر و اسناد احادیث قابل احصاء است از درج آنها خودداری کردم و البته عمدی دیگر هم در کار بوده و آن اینکه احادیث منتخب، مطابق حسن عقلی و وجدان فطری است و میشود بجای آنکه برای درستی آنها از وجاهت قائل کمک گرفت، خود دلیل بر وجاهت و امامت و عصمت و علم بیکران قائل باشند. در مقدمه رسالهای در علم حدیث آوردهام که برای اهلش قابل استفاده و راهگشاست.
@avaymarefat
.
👈قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ
بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کردهاند، بهتر است!»
سوره يونس آیه ٥٨
البقره
👈وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ
ﻭ ﻳﺎﺭﻯ ﺟﻮﻳﻴﺪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺻﺒﺮ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ، ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ (ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ) ﺍﻣﺮﻯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﮕﺮ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﻓﺮﻭﺗﻦ.(45)
💠🔹🔷🔹🔷💠🔷🔹🔷
🔳 سوره منافقون آیه 9
👈🔹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
🔹 اى كسانی كه ایمان آورده اید! اموال و اولادتان شما را از یاد خدا غافل نسازد و كسانى كه چنین كنند، آنان همان زیانكارانند.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
إبراهيم
👈الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ
) ﻫﻤﺎﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﺧﺮﺕ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ (ﻣﺮﺩم ﺭﺍ) ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺭﺍﻩ ﺣﻖ ﺭﺍ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺳﺎﺯﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭﺭﻯ ﻫﺴﺘﻨﺪ! (3
🍂🍂
👈«از کسی دوری کن که از یاد ما روی برگردانده و تنها دنیای مادّی را می طلبد.»
نجم/۲۹
👈مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا ۖ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ ۖ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ
مثَل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثَل عنکبوت است که خانهای برای خود انتخاب کرده؛ در حالی که سستترین خانههای خانه عنکبوت است اگر میدانستند!
سوره عنكبوت آیه ٤١
👈ای پیامبر به مردم بگو ... این قرآن از تمام آنچه جمع آوری کرده اید بهتر است.
(یونس/۵۸)
@avaymarefat
بعضی از کارهایی که در ماه مبارک رمضان می توان انجام داد:
قرائت سوره قدر در شب تا سحر صد مرتبه
خواندن حداقل یک جز قرآن بلکه بیشتر،تفکر در قرآن و خواندن ترجمه قرآن
دعای عهد،ذکر هر روز
رفتن به قبرستان و تفکر کردن یا روزی یک ربع ساعت یا بیشتر تفکر در مرگ
گفتگو و درد و دل با خدا و امام زمان در مسائل مختلف زندگی دنیوی و اخروی در یک وقت خلوتی در روز یا شب یا سحر،نماز شب یازده رکعت،دعای افتتاح هر شب،دعای سحر،قسمتی از دعای ابو حمزه در قنوت های نماز شب،مطالعه بعضی کتاب های دینی و معرفتی مثل تفسیر قرآن،خاطرات شهدا و..کمک به خانواده و دوستان و اهل مسجد در اموری که مفید است خصوصا در تهیه و پخش افطاری
بیشتر به خواندن و تفکر در قرآن مشغول باشیم
تماس تلفنی با دوستان و اقوام و احوالپرسی از شون.
@avaymarefat
چرا از نماز و عبادت لذت نمی بریم؟!!
👈یا ایها الذین آمنوا آمِنوا بالله ....و من یکفر بالله ...فقد ضلّ ضلالاً بعیداً*انّ الذین آمنوا ثمّ کفروا ثمّ آمنوا ثمّ کفروا ثمّ ازدادوا کفراً لم یکن الله لیغفر لهم و لا لیهدیهم سبیلا (سوره نساء،۱۳۶-۱۳۷)
از آنجا که در این آیه به مؤمنین خطاب می کند که ایمان بیاورند با اینکه مؤمنین خطاب شده،ایمان دارند، فهمیده می شود که ایمان و کفر و نفاق دارای مراتب و درجاتی است و وظیفه انسان مؤمن این است که در هر مرتبه ای از ایمان و بندگی و عمل صالح و عبادت و نماز و روزه و قرائت قرآن و دعا و...هست در آن مرتبه توقف نکند بلکه سعی کند روز به روز با افزایش علم و معرفت و عمل و تفکر و توجه و حضور قلب و تضرع و...و با بالابردن کیفیت عمل و ایمان ،به مراتب بالاتری از ایمان و معرفت ارتقا یابد و از در جا زدن پرهیز کند در این صورت هر روز با غذای ایمانی و عملی و معرفتی جدیدی مواجه می شود و همیشه از عبادت و نماز و...لذت ببرد.در روایت آمده که هر کس دو روزش مثل هم و مساوی باشد مغبون است.
اگر مؤمن به ارتقای ایمان و عمل خود نپردازد کم کم عبادات برای او حالت تکرار خسته کننده و اعتیاد گونه پیدا می کند و کسالت آور خواهد بود و دیگر لذتی ندارد و لذا کم کم نسبت به آن دلسرد و بی میل می شود چون انرژی لازم را از این ایمان و عمل و عبادت نمی گیرد به تدریج میل به خطا و گناه و معصیت و نفاق و کفر در وجود آدمی پیدا می کند و بعد از چند بار توبه و رفت و برگشت به همان مرتبه پایین ایمان و عمل و معصیت و کفر ،آخرالامر کفر و معصیت در وجود انسان استقرار پیدا میکند و دیگر قابل اصلاح نیست (لم یکن الله لیفغر الله لهم و لا یهدیهم سبیلا)
خلاصه کلام اینکه:عدم توجه به ارتقا دهی کیفیت عمل و ایمان،و توقف در مراتب پایین ایمان و عمل مقدمه کفر و نفاق است .
توقف در یک مرتبه از ایمان و عمل باعث خستگی و دلزدگی و ملالت می شود و قساوت قلب را به دنبال دارد.
پس باید روز به روز به جلو حرکت کنیم و در صدد تغییر در عمل و ایمان باشیم و الّا دچار قساوت قلب می شویم.مثل اینکه یک نوع غذا را به صورت دائم و تکراری استفاده کنیم .
رهبر انقلاب فرموده اند:تکرار نمازها بدون حضور قلب و توجه باعث قساوت قلب می شود.
باید مراقبه و محاسبه ،تفکر،مطالعه،توسل،تضرع و... را بیشتر کنیم و نگذاریم در انجام برنامه های عبادی تکرار ملال آور و اعتیادگونه پیش بیاید.
#عبادت باید عاشقانه باشد.
@avaymarefat
فکرت باید فکر قرآنی بشود و خواندن قرآن ملاک نیست و باید در قرآن تفکر بکنی تا با کلماتش خیشیت پیدا کنی ، یعنی ببین هر آیه چه منظوری دارد ، مثلاً اینکه شما که داری با من حرف می زنی اگر من منظور حرف شما را بفهمم می توانم شما را درک کنم ، مثلاً بر سر سفره میگویم برو پارچ را بیاور خب تو اگر نفهمی میروی یک پارچ خالی می آوری اما اگر منظور را بفهمی پارچ پر آب می آوری و لیوان هم همپایش می آوری ، مثلاً وقتی میگویند سفره را بیاور ، خب تو اگر نفهمی میروی فقط سفره می آوری اما اگر بفهمی سفره را با غذا می آوری ، قرآن هم همینطوری است ، اگر آن را بفهمی به تو بار میدهد نور میدهد ، منتها به حرف نیست ، باید بخواهی و طالب باشی.
کسانی که تفکر ندارند زندگیشان اعتیاد آور میشود، کسی که تفکر داشته باشد به جای وابستگی، عقل پیدا میکند.
@avaymarefat
#قرآن
💠 راه دریافت لطایف قرآن
🔻تلاوت قرآني که دوستان در ماه مبارک رمضان، با آن اُنس برقرار کردند، از کليّات است، چه در سلوک عملي انسان تا مقصد، چه در قوس نزول، چه در خلقت انسان يا خلقت به معناهالاعم، براي سماوات و ارض است. تمام آنها قاعدهمند، لطيف و دقيق بيان شده است. نوع نگاه ما خيلي کوچک و کودکانه است و اين ارتباط، نوع نگاه را تغيير ميدهد.
🔸 بايد بدانيم که شناخت قرآن، علوم و معارف و دقائق قرآن هم براي خود قواعد دارد. روايات فراوانی داریم که فقط از بخش لطايف قرآن و اشارات و دقائق قرآن ميگويند؛ اما گره کار ما کجاست ؟! اينکه انجماد، تحجر و سختي در دل ماست که با لطايف قرآن منطبق نميشود. ما بايد اين سختي، سياهي و کدورت را از بين ببريم. که اين از بين بردن هم شرايط خود را دارد.
صَمت و جوع و سَهر و عزلت و ذکري به دوام / ناتمامان جهان را کند اين پنج تمام
(«سهر» با "ه" به معناي بيداري شب است)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#نقل از حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔘 @avaymarefat