eitaa logo
آوای معرفت
373 دنبال‌کننده
979 عکس
754 ویدیو
263 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 امام خمینی: باید خودمان، خودمان را حفظ کنیم. نباید منتظر باشیم قدرتهای خارجی به ما کمک کنند. «مرا به خیر تو امید نیست، شرّ مرسان» شر هم بخواهند برسانند با آنها مقابله می‌کنیم ۲۴اسفند۶۰ 👥 @sahifeh_noor
💠آیت‌ اله شهید علامه مرتضی مطهری مردی که روزها می‌نشست و این اعلامیه‌های آتشین را می داد. سحرها اقلاً یک ساعت با خدای خودش راز و نیاز می‌کرد و آنچنان اشک هایی می‌ریخت که باورش مشکل است،این مرد درست نمونه علی(ع) بود. 📝 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) ✅ @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠خارجی ها به دنبال کرم زدگی 🔺امام خمینی (ره): وقتی قرار گذاشتیم که به اسلام خدمت کنیم، خدای تبارک و تعالی هم ما را تنها نمی گذارد و نمی گذارد گرفتار شویم. برای اینکه گرفتاری از خود انسان است، از خارج نیست.تا در داخل ملت یک کرم زدگی پیدا نشود خارجی ها نمی توانند کاری انجام دهند. صحیفه نور،جلد 17،صفحه 119 بیانات در دیدار با وزیر کشور و معاونین این وزارتخانه و استانداران سراسر کشور مورخ:1361/10/01 👥 @sahifeh_noor
حضرت آیت الله محمد شجاعی (ره) ازشاگردان عرفانی علامه طباطبایی(قدس سره): 🍃 هر روزی که می‌آید عبودی این است، با معرفت و میزان انسان باید خود را مرتّب تطبیق بکند به موازین، مرتّب از این نظر، از آن‌ها نباشد که این‌طور را تفسیر کند، این‌طور سواد دارد، این‌طور معلومات دارد. 🍃 کسی که می‌خواهد به عبودی بپردازد روز به روز حرکت بکند، روز به روز تحصیل آمادگی بکند، نقایص را از خود برطرف بکند با آن توضیحی که گفتم، با تطبیق خود به میزان که کتاب و است باید اوّل خوب بداند که کتاب و عترت راه را چگونه ارائه می‌کند. در تمام جهات هر روز که می‌آید خود را تطبیق کند با آن. 🍃 من این جمله را چرا تأکید می‌کنم؟ می‌ترسم شما از این بحث هم فردا بروید از این بحث‌ها باز خوب نتیجه نگیرید. چندتا چیز که‌ یاد گرفتید کنید، آن‌ها را اصلاح کنید. در خصوص ، مراتب توحید، ، مراتب شرک هزاران مسئله است. حتّی گفتم در خصوص آداب خوردن و خوابیدن باید همه‌ی آن‌ها را یاد بگیرید. اگر بنا باشد شما در جهات دیگر اصلاح کنید، حرکت چشم و و گوش و اعضا و جوارح و باطن و ظاهر را آن‌ اندازه که می‌فهمید، چون آن را خوب نفهمیدید در مراتب ، همین‌طور بمانید درجا بزنید، آمادگی لازم را تحصیل نکرده‌اید. 🍃 اگر ندانید شرک خفی چیست، چه مراتبی دارد، باید انسان روز به روز خود را از آن‌ها پاک بکند اگر این را ندانید در شرک خفی هر روز غوطه‌ور بشوید، برای دنیا هر روز خضوع کنید، هر روز شریک‌ها برای خدا قرار دهید شما از لحاظ توحیدی و پاک شدن از شرک در مقام ، تغییر وجود نکردید، آماده نیستید خیلی عوام مؤمنین همه‌ی این‌ها را ساده می‌گیرند. 🍃 می‌بینیم شب و روز غوطه‌ور در تملّق و شرک است، شب و روز برای دنیا تذلّل می‌کند، آن وقت با قرائت به قول معروف می‌خواند، با آهنگ دعای کمیل می‌خواند. بنده‌ی خدا وقتی لا اله الا الله گفتی همان وقت باید این‌ها را، هر روز به ‌اندازه‌ی همّت خود صرف می‌کردی. راه را خوب بشناسد، هر روز که می‌گذرد، تمام حرکات خود را تطبیق کند با راه و هر روز ‌یک مقدار از نقایص خود را کم کند، این سلوک عبودی است. نه این‌که چند برنامه‌ی مستحبی را به صورت ظاهر و حرکات ظاهری و حرکت زبان انجام دادن «مَنْ تَذَكَّرَ بُعْدَ السَّفَرِ اسْتَعَدَّ» ادامه دارد... 🌷🍃✨🌷🍃✨🌷🍃✨ eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : http://sap@p.ir/tazkiyehamaly
♨️ ملت های مسلمان چه زمان در نزد غربی ها احترام و اعتبار داشته اند؟ (ره): ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست ها و آمریکا و در تعقیب مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند. بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاسی نفرت و کینه توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می دهند و با دلسوزی های بی مورد و اعتراض های کودکانه می گویند: جمهوری اسلامی سبب دشمنی ها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است، که چه خوب است این سوال پاسخ داده شود که ملت های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران در چه زمانی نزد غربی ها و شرقی ها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بی اعتبار شده اند! صحیفه نور؛جلد 20؛ صفحه 238 مورخ: 1367/04/29 @avaymarefat
🌷🍃✨🌷 🍃✨ ✨ 🌷 حضرت آیت الله محمد شجاعی (ره) از شاگردان عرفانی علامه طباطبایی(قدس سره): 🍂 یک بیان دیگر به شما عرض کنم که حضرت امیر (صلوات الله علیه) کسی در نهج البلاغه خوب تأمّل کرده باشد، اکثر همّت حضرت امیر المؤمنین ‌یا نظر آن حضرت (صلوات الله علیه) در خطب و در همه‌ی خطب نهج البلاغه و در همه‌ی حکمی‌ که، یعنی آن حکمت‌هایی که در نهج البلاغه نقل شده است، در همه‌ی آن‌ها مجموعاً این مطلب به چشم می‌خورد که می‌خواهد مؤمنین را، بندگان خدا را متوجّه همین حقیقت کند که آماده‌ی سفر باشید، تحصیل آمادگی کنید. 🍂 در اکثر خطب‌ یا می‌شود گفت به یک نظر در همه‌ی خطب و حکمی که از آن حضرت نقل شده جان مسئله همین است که خواسته متوجّه بکند که ما تحصیل آمادگی می‌خواهیم. شما از اوّل بلوغ خود تا الآن چقدر تغییر پیدا کردید، این‌که می‌بینید راه است؟ کدام تعلّق را کنار گذاشتید، کدام شرک را کنار گذاشتید، کدام اصلاح را؟ مگر خیلی جزئی باشد، اگر هنر داشته باشیم من و شما چندتا از بزرگان، از گناهان بزرگ را آن هم اگر چند روز کنار گذاشتیم، تغییر وجود،.. 🍂 ‌یک جمله هم از حضرت امیر المؤمنین (صلوات الله علیه) برای شما بخوانم، این جمله که اوّل خواندم یک جمله‌ی دیگر هم که بسیار آن هم انسان را تکان می‌دهد، جمله‌ای است که وقتی حضرت گفت، خیلی خلاصه گفت و در آخر هم گفت: «وَ السَّلَامُ». یعنی معلوم بوده ‌یک حالت خاصّی داشته است. «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خُلِقْنَا وَ إِيَّاكُمْ لِلْبَقَاءِ لَا لِلْفَنَاءِ»[۵] مردم، ما، شما، همه خلق شدیم برای بقاء نه برای از میان رفتن «وَ لَكِنَّكُمْ» و لکن شما، یعنی همه‌ی ما «مِنْ دَارٍ إِلَى دَارٍ تُنْقَلُونَ» آن سرفصل که می‌گفتم، از ‌یک منزلی به‌ یک منزل دیگر، از ‌یک مرتبه‌ای به‌ یک مرتبه‌ی دیگر، مسئله‌ی مرگ نیست، از ‌یک عالمی به ‌یک عالم دیگر، از یک منزلتی به‌ یک منزلت دیگر، از ‌یک مقطعی به‌ یک مقطعی دیگر، آن خاک و مثالی که گفتم به ‌یاد بیاورد خاک شروع می‌کند، وقتی سیر شد تمام نشد، عالم آن فعلاً تغییر‌ یافت، دنباله‌ی آن مسیر اوّل را باید در پیش بگیرد. «وَ لَكِنَّكُمْ مِنْ دَارٍ إِلَى دَارٍ تُنْقَلُونَ» شما از ‌یک منزلتی به‌ یک منزلت دیگر منتقل می‌شوید «فَتَزَوَّدُوا لِمَا أَنْتُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ» پس آن آمادگی لازم و توشه‌، منظور توشه‌ی وجودی است. 🍂 توشه را که به خورجین نمی‌ریزند ببرند، توشه‌ای که در این‌جا است آن است که در وجود انسان کسب می‌کند. معمولاً می‌گویند توشه‌ی آخرت، توشه‌ی آخرت در وجود ما است. اراده‌ی خدا بیاید، اراده‌ی خودم برود. اعمال من طبق اراده‌ی او باشد، اخلاق من اخلاق الله باشد، نیّت من او باشد، قصد من او باشد، تمایلاتی نداشته باشم، منقطع باشم الی آخر... این همان توشه است 🍂 «فَتَزَوَّدُوا» پس زاد را اتّخاذ کنید «لِمَا أَنْتُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ» زاد و آمادگی اتّخاذ بکنید برای «لِمَا أَنْتُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ» برای آنچه که شما به سوی آن حرکت می‌کنید «وَ خَالِدُونَ فِيهِ» برای ابدیّت در آن‌جا باقی خواهید ماند «وَ السَّلَامُ» دیگر این‌جا حرف را تمام کرد، گفت: «وَ السَّلَامُ» می‌گویم آمادگی تحصیل کنید. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌷🍃✨🌷🍃✨🌷🍃✨ @avaymarefat
گفتگویی معرفتی: - ما همیشه باید انگشت اشاره را روی خودمان بگیریم ببینیم وضعمان چطور است به بیرون از خودت کاری نداشته باش و کنترل بیرون را رها کن ، گناه در درون ماست نه در بیرون ، وقتی آتش گناه در درون به پا شد در بیرون به صورت‌های مختلف بروز می‌کند ، ما اول در وجود خودمان خرابیم ، تو ببین لقمه خودت چطور است ، نگاه خودت چطور است ، نگاه نکن که زن و بچه فلانی چه وضعی دارند، اگر آن‌ها خراب شده‌اند تو خرابشان کرده‌ای ، اگر نفس تو اصلاح می‌شد در کنار نفس تو نفس آن‌ها هم اصلاح می‌شد ، تو خودت را اصلاح نکرده‌ای می‌خواهی آن‌ها را آدم کنی ، خودت را آدم کن ، هزاران عیب در وجود خودت هست ، طرف برای دزدی بالای دیوار رفته نصف شب صدای یک آیه قرآن شنیده عارف آمده پایین تا من و تو بفهمیم در حد آن دزد هم نیستیم ، هرچه در این عالم هست همه توحید است ، باید بفهمی که تو و زن و بچه‌ات را منِ خدا نگه داشته‌ام ، لذا ما باید در همه حال انگشت اشاره مان روی خودمان باشد ببینیم ما کی هستیم ، ما اگر به نفس مطمئنه برسیم ، یک آدم ناراحت کنار ما بنشیند شاداب می‌شود ، اگر مریضیِ روحی داشته باشد رفع می‌شود ، اینکه از کسی بدت می‌آید روح او خراب است و روح تو مریض می‌شود که تو بدت می‌آید ، وقتی در کنار کسی هستی خوشت می‌آید چون روحت شفا پیدا می‌کند که خوشت می‌آید. 🔹 ((یک شب فضیل عیاض برای دزدی از دیواری بالا رفت،روی دیوار نشست وخواست از دیوار پائین بیاید.اتّفاقاًیک مرد عابد و زاهدی شب زنده داری می کرد،نمازشب می خواند،دعا می خواند،قرآن می خواند و صدای حزین قرآن خواندنش به گوش می رسید.ناگهان صدای قرآن خوان را شنید که اتّفاقاً به این آیه رسید: *ألم یأن للذین آمنوا أن تخشع قُلوبهم لذکرالله* آیا وقت آن نرسیده که مدّعیان ایمان،قلبشان برای یاد خدا نرم و آرام شود؟ یعنی تا کی قساوت قلب؟تا کی تجرّی و عصیان؟تا کی پشت به خدا کردن؟آیا وقت روبرگرداندن،روکردن به سوی خدا نیست؟آیا وقت جداشدن از گناهان نیست؟ این مرد که‌این جمله را روی دیوار شنید گویی به خود او وحی می‌شد،گویی مخاطب شخص اوست،همانجا گفت:'خدایا!چرا،وقتش رسیده است.الآن هم وقت آن است' از دیوار پائین آمد و بعد از آن،دزدی،شراب،قمار و هرچه را که احیاناً مبتلا به آن بود کنار گذاشت. ))avaymarefat@
گفتگویی در باره زیارت امام رضا علیه السلام: - سؤال شد آیا در زیارت امام رضا(ع) توصیه ای دارید؟ ایشان لبخندی زدند و فرمودند: برو بگو امام رضا من اومدم من گم شدم بعد فرمودند: پشت پنجره فولاد دو رکعت نماز حاجت بخوانید سپس برای یکی از خوبان عالم صد صلوات هدیه کنید برای ما هم صد صلوات بفرستید سپس مقابل ضریح بایستید چهارصد مرتبه‌ آیه 35 سوره نور را بخوانید ' الله نور السموات والارض مثل نوره کمشکوة... ' اگر هم خسته شدید نشسته بگویید، نیت و حاجتتان هم در همه این اعمال این باشد که به امام رضا(ع) بگویید آقا جان یک مقام بندگی به ما بده، ضمنا برای حل مشکل این و آن حاجت نخواهید بلکه عرض حاجتتان این باشد که حضرت قلبتان را زنده کند، وقتی قلب شما زنده بشود مشکلات مادی و معنوی اطرافیان تان هم در پایش حل خواهد شد، زیارت امین الله و زیارت حضرت را بخوانید، نماز جعفر طیار بخوانید. 🔷 باز روز دیگر که مشرف شدید روبروی ضریح بنشینید مطلقا به هیچ چیز فکر نکنید به باطن و درون خود متوجه باشید، ببینید آیا توان آن را دارید که دل نگه دارید، بنشینید انتظار بکشید تا حضرت قلبتان را زنده کند مشکلی که ما داریم این است که ما حواسمان از خودمان به بیرون پرت است همه جا هستیم اما پیش خودمان نیستیم، زن و بچه و کار و مسایل روزمره نمی‌گذارد پنج دقیقه نزد خودت حضور داشته باشی حالا روبروی ضریح نیم ساعت، یک ساعت، دوساعت.. هر چه مقدور است بنشین ببین نزد خودت حاضر هستی یا خیر، 🔷 سؤال شد که جواب گرفتن از این دستور العمل چه مقدار زمان می‌برد، فرمودند: به افراد بستگی دارد مثلاً می‌بینی یک ماما ناف بچه یک زن باردار را در یک ربع می‌زند یکی می‌بینی نیم ساعت یکی مثلاً چند روز باید درد بکشد، بعد خندیدند و گفتند یکی را هم باید سزارین کنند. 🔷 چند روز بعد همان شخص خدمت ایشان گفت، طبق دستور شما به زیارت حضرت رفتیم و دو مرتبه و هر بار بیش از یک ساعت برای دستور العمل دل نگاه داشتن نشستیم اما حتی یکبار هم بیش از پنج دقیقه موفق نشدم و آنجا به یک خود شناسی نسبی رسیدم، امری که سالها از آن غافل بودم و دیدم در شرایطی بسیار بد هستم و برایم کاملاً روشن شد که اصلاً دل من انس و سنخیتی برای پذیرش امام را ندارد و لذا خیلی مستاصل شدم و تازه فهمیدم درونم چه خبر است در حقیقت همان بازگشت و توجه به درون و باطن که مدتها از آن می فرمودید را دیدیم که اصلاً قادر بر آن نیستیم، فرمودند: شما تازه این را فهمیده‌اید خیلی ها هنوز تازه همین را درک نکرده‌اند، کم‌کم درست می‌شود این شروع ولایت است باید از امام بخواهی تا کمکت کند خودت نمی‌توانی خودت را جمع کنی، 🔷 سؤال شد خودمان نمی‌توانیم؟ فرمودند: نه بابا درون ما یک باغ وحش است کجا می‌توانیم خودمان جمعش کنیم در این جنگل دنیا ما خودمان هم وحشی شده‌ایم باید با خودمان بجنگیم تا خودمان را جمع کنیم، عمرمان ریخته شده ضایع شده، از الآن جلوی ضرر عمر بعدی مان را بگیریم، تا حالا هر چه گول خورده ایم باید ببینیم چطوری گول خورده ایم برای چه گول خورده ایم تا دوباره گولهای تکراری را نخوریم، و لذا کسی که بتواند نزد امام خودش را جمع کند حرف دیگری است تا در خانه، 🔷 سؤال کردیم مگر فرق می‌کند؟ فرمودند: ببینید شما وقتی سرت در موبایل است چقدر حواست جمع است اصلاً فکر چیز دیگر را نمی‌کنی یا مثلاً وقتی که سر سفره نشسته ای مشغول خوردن هستی ببین چقدر حواست جمع است ذره ای متکثر نمی‌شود چون به اینها علاقه داری اما دو دقیقه در نماز حواس نداری، لذا در محضر امام متحیر می‌شوید نمی‌توانید خودتان را جمع کنید، میزان امام است، جمع کردن وجود ما در وجود امام است، 🔷 سؤال شد پس اگر در خانه نشستیم و حواس را جمع کردیم چطور؟ فرمودند: هنری نیست، شاید در یک امام زاده ای هم بروی بتوانی جمع کنی اما نزد امام فرق می‌کند مثلاً شما در مجالس امام حسین(ع) می‌روی شور را جمع می‌کنی که مقدمه شعور است اما نزد امام شعور جمع می‌کنی، 🔷 گفتیم یعنی در منزل و نزد امامزاده ها فایده ندارد؟ فرمودند: چرا دیگر این شروع کار است از آنجا باید شروع کنید تا کم‌کم نزد امام معصوم آخرین مرحله ای است که انسان خودش را کاملاً جمع کند، لذا متکثر شدن و پراکنده شدن در شما اصلاً عادت شده اعتیاد پیدا کرده‌اید، مثلاً یک بچه‌ای را از اول با شیشه شیر داده‌اند حالا اواخر کار پستان مادر بدهی قبول نمی‌کند، حالا شما مثلاً با موبایلت شروع کن بازی کردن خوب حواست جمع می‌شود، موبایل را بگذار زمین می‌بینی حواست ناراحت است، 🔷 گفتیم دوای کار چیست؟ فرمودند: از خودشان باید بخواهید از امام رضا (ع) باید بخواهی آن‌ها باید جمعت کنند، 🔷 گفتیم یعنی اذکار اثر ندارد؟ فرمودند: چرا دارد اما باید از خودشان بخواهید تا ذکرتان اثر داشته باشد ادبت کند، 🔷@avaymarefat
از ایشان سؤال شد اولین روزی که به زیارت رفتیم به زیارت رفتیم خیلی اشک و سوز و گذار داشتیم اما روز دوم کم و روز سوم کمتر و روز چهارم قطع شد، فرمودند: اینکه روزهای اول اشک داشتی نشانه قبولی زیارت است حضورت را داشته‌ای اما روزهای بعد دیگر ظرف شما پر شده لذا دیگر اشک نداری سیر شده‌ای مثل آدمی که سیر شده دیگر جا ندارد غذا بخورد، 🔷 گفتیم پس دیگر باید برگردیم نباید توقف کنیم، فرمودند: بله خب امام (ع) حقت را حضرت داده دیگر، همین که دعوتت کرده آمده ای اشک و سوزت هم داده حل است باید شکر کنی. 🔷 شیطان از نور می ترسد، خودش نور دارد اما نورش نور عمومی است، شیطان نور خصوصی ندارد، ما این نور آفتاب را با نور اشتباه گرفته ایم اصلاً این نور نیست ظلمت است، آن نور را باید با باطنت ببینی، این نور آفتاب ظلمت است تاریکی است، این نور را گذاشته اند تا کسانی که می‌خواهند در گمراهی باشند در همین گمراهی بمانند، نور حقیقی نور انسانی است، اما این نور ظاهری، نور حیوانی است، اگر بخواهی آن نور را ببینی باید بتوانی نزد امام خودت را جمع کنی تا امام جلوه ای کند تا تو آنجا جلا پیدا کنی، آنجا صحنه کاملاً عوض می‌شود، مثلاً شما می‌خواهی به مقصدی برسی لذا دیگر هیچ چیزی را غیر از همان مقصودت نمی‌بینی، چون مقصدت اوست، ما چیزهای دیگر را که می‌خواهیم و چیزهای دیگر را که می‌بینیم چون قلبمان متکثر است. 🔷 سؤال کردیم حالا برای شروع باید چه کرد، فرمودند: باید از بیرون خودتان را جمع کنید، هر شب در منزل در یک ساعت مقرر بنشینید تفکر کنید، منتها سخت نگیرید با یک روزه ویک ماه و چند ماه شاید اوایل نتیجه نگیرید @avaymarefat
سؤال کردیم اینکه هر کسی به زیارت امام رضا ع برود از گناهان پاک می‌شود چگونه است ، فرمودند : باید با معرفت بروی نه هر طوری که شد، مثلاً شما به در دکان می‌روی و همه چیزها را می‌خواهی اما وقتی پول نداری خب چه می‌توانی بخری ، لذا در آنجا معرفت می‌دهی و گناهانت بخشیده می‌شود (مانند اینکه جزا نفس عمل است لذا دارایی معرفتی نیز همان بخشیده شدن است) ، تو وقتی معرفت به او نداری چه چیزی بخشیده شود ، معرفت که بدهی آن‌ها محبتشان را مجانی می دهند ، لذا شما معرفت آن‌ها را بگیر وبعد آن‌ها گناهانت را می بخشند و وقتی گناهانت بخشیده شد خود به خود محبت اهل بیت ع در وجودت ظهور می‌کند ، 🔷 گفتیم مگر معرفت را هم خودشان نمی دهند ، فرمودند : خیر معرفت را باید بخواهی بروی و بگیری ، همین معرفت را آنجا که پیدا کردی و دادی آن‌ها گناهانت را بر گردن می گیرند و وقتی گناهانت را از تو گرفتند بعد قلبت زنده می‌شود و قبلت که زنده شد جذب محبت اهل بیت ع می‌شوی 🔷 گفتیم آیا حضرات را می توان از هر جایی زیارت کرد ، فرمودند : از هر جایی سلام بدهی آن‌ها می شنوند چون آن‌ها حاضرند و در کل عالم هستند و آنجایی که دفن هستند فقط مرکز فوتشان است
ما یک «شهادت» داریم و یک «اعتراف»... اگر در محکمه دیگری بر علیه مجرم و گنه کار حرف بزند این «شهادت» است، اگر مجرم خودش بر علیه خودش حرف بزند،این «اعتراف» است. ‌قرآن درباره ی اعضا وجوارح کلمه «شهادت» را به کار برده، نه «اعتراف»... ‌«شهد علیهم سمعهم وابصارهم وجلودهم بماکانوا یَعمَلون» ‌[صافات آیه ۲۰] ‌‌پس درقیامت وقتی دست وپا و اعضا وجوارح «شهادت» میدهند معلوم میشود که دست و پا و اعضا گناه نکرده اند، و الا قران میگفت «اعتراف»...‌پس معلوم میشود انسان انها را با زور در بی راهه مصرف کرده، لذا در قیامت اعضا عذاب نمیشوند! بلکه «جان» عذاب میشود. ‌این اعضا و جوارح در همین دنیا هم معترض به گناهان ما هستند، اماگوش شنوا نیست... آیت الله جوادی آملی(دام ظلّه) @avaymarefat
در آغوش نور.pdf
1.98M
اثری جذاب و خواندنی از خانم بتی آیدای،که گوشه ای از تجربیات بعد از مرگ خود را و مشاهداتی از خلقت های پیشین و پسین انسان در عوالم ماقبل و مابعد دنیا را بیان کرده(اکثر مطالب با مباحث اسلامی هماهنگ است) در آغوش نور