🗓 سهشنبه ١ آذر ماه ١٣٩٩
#اینگونه_بود ...
🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیتالله بهجت قدسسره:
▫️ آمده بودند و از او «استاد» میخواستند.
▫️ میگفتند: «طی این مرحله بیهمرهیِ خضر نمیشود؛ استادی به ما معرفی کنید.»
▫️ گفت: «استاد شما، معلومات شماست. به آنچه یقین دارید، عمل کنید؛ هرجا یقین ندارید، توقف کنید تا برایتان روشن شود.»
▫️ بعد هم حدیث رسول الله صلیاللهعلیهوآله را گواه آورد که: «مَنْ عَمِلَ بِمٰا عَلِمَ، وَرَّثَهُ اللهُ عِلْمَ مَا لَمْیَعْلَمْ.»[١]
🔻 پینوشت:
١. «هر کس به دانستههای خود عمل کند، خداوند علم به آنچه را که نمیداند، به او عنایت خواهد فرمود.» [الخرائج و الجرائح، ج٣، ص١٠۵٨.]
📚 به شیوه باران، ص۴١
✅ @avaymarefat
#حضرت_ابراهیم
💠 حضرت ابراهیم وآزمایش الهی
🔻 قرآن اُبوّت را به حضرت ابراهيم (عليه السلام) نسبت ميدهد، ميدانيد اُبوّتي که قرآن ميگويد چه لوازمي دارد؟
🔸 بد نيست انسان يک دوره زندگي حضرت ابراهيم (عليه السلام) را با دقت نگاه بکند. [براي] همين أب که اُبوّت او بر همهي مردم و بر همهي مسلمانها است حداقلهايي که يک پدر بايد داشته باشد مدتي از او دريغ شده است و آن هم فرزند است.
🔹 ميدانيد در درون انسان چه التهابي ميآيد، کسي که حس پدري را هميشه در وجود خود داشته باشد آن هم در اين سطح گسترده که بتواند «مِلَّةَ أَبيكُمْ إِبْراهيمَ» باشد «هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمينَ» اگر نسبت به فرزنددار شدن اين [شخص] دريغ شد، ميدانيد چه فتنهاي است؟ چه ابتلاء عظيمي است؟ چه دروني بر انسان درست ميکند؟
🔸 حضرت ابراهيم (عليه السلام) بعد از مدتها [و با تمام] سختيها در تمام ابعاد زندگي که يکي هم اين بود که فرزنددار نشدند، بعد از دهها سال که گذشت خداي متعال اسماعيل را به اين بزرگوار داد.
🔹 به مجردي که اسماعيل به دنيا آمده است مأمور ميشود که فرزند و مادر را برود در يک وادي لم يزرع بگذارد و اين کار امتحان عظيمي است و اين کار را ميکند، حتی نباید از مَرکب پياده شود و برميگردد.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
ادامه مطلب قبل...
🔻 قريب به بيست سال نيامده است که با اين زن و بچه زندگي کند. اسماعيل رشد کرد، جوان فهیم و باکمالي شده است؛ حالاخداي متعال زمينه را باز گذاشته است و حضرت ابراهيم (عليه السلام) نزد همسر و فرزند خود آمد که آن حسهاي دروني اُبوّت از حيث عاطفي تأمين بشود.
🔸 تا قرار گرفتند، مأمور شد که فرزند خود را ذبح کند! ببينيد چه ابتلائات عظيمي است، اينها را ما با يک نگاه خيلي گذرا نگاه ميکنيم، لذا بهره نميبريم.
🔹 چنين پدري با چنين خصيصهاي، با چنين صفاتي، با چنين مَلَکات عاليهاي حالا آمده است که بخش عواطف او تأمين بشود و در کنار زن و بچهي خود باشد، مأمور به ذبح اسماعيل (عليه السلام) شده است، کوه ايمان ميخواهد که تازه همسر او هم متوجه نشود. دست اين بچه را گرفته است و به سمت قربانگاه ميبرد، چرا؟
ادامه دارد...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
ادامه مطلب قبل...
🔻 به خاطر توحيد، يعني سِرّ و نکتهي اين کاري که حضرت ابراهيم (عليه السلام) کردند اين بود که عواطف پدري و فرزندي تحت لواي قواعد توحيدي ميتواند ارزشمند باشد، بالإستقلال نه
🔸 و براي اينکه اين نبي و سلطان الموحدين عملاً نشان بدهد که آيا عواطف و قواعد عاطفي که بين پسر و پدر است و بين خانواده است آيا زمام آن به دست قواعد توحيدي است يا نه، مأمور ميشود که فرزند خود را ذبح کند.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
ادامه مطلب قبل...
🔻 وقتی دست اسماعيل (عليه السلام) را گرفته بود و به قربانگاه ميبرد، فرمود: پسرم، من از وقتي که خود را شناختم امتحانهاي سختي را در مسير توحيد دادم، اما هيچ کدام به سختي اين نبود که فرزند خود را ذبح کنم.
🔸 آن هم در قلهي کمال و نهايت بلوغ و رشد. چون يک وقت است که بين پسر و پدر فاصلهي فکري است، اصلاً همديگر را دوست ندارند، ولي يک وقت است که نه، اينها يکي هستند «أَوْلَادُنَا أَكْبَادُنَا» جگر او است مأمور ميشود اين را ذبح کند.
🔹 و اين پسر چقدر باکمال و باشعور و با اهداف پدر نزديک است که بدون چون و چرا عرض ميکند «يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُني إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرينَ؛ گفت: پدرم آنچه به آن مأمور شده ای انجام بده اگر خدا بخواهد مرا از شکیبایان خواهی یافت.»(صافات:۱۰۲)
🔸 در روايات دارد که مکرر عرض ميکرد که پدر، چشمهاي مرا ببند مبادا در موقع سر بُريدن چشم تو به چشم من بيفتد و عواطف تو تحريک بشود و امر خدا به تأخير بيفتد، مکرر اين جمله که مبادا امر خدا به تأخير بيفتد گفته ميشد.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
👉🏻 @avaymarefat
🔴قطع اين مرحله بيهمرهي خضر مکن(2)
ديدگاه آيتالله مصباحيزدي دربارة نياز به استاد اخلاق
🖊احمدحسين شريفي
🔸آيتالله #مصباحيزدي ميفرمايد هر سالکي در مسير ترقي به سوي کمال نهايي و قرب الهي نيازمند سه نوع برنامه است:
1. برنامهاي براي بهرهگيري از دانستهها و عدم غفلت از آنها؛
2. برنامهاي براي تقويت اراده معطوف به عمل؛
3. برنامهاي براي کاهش دلبستگيهاي غيرالهي.
🔸در همه اين سه برنامه، #سالک نيازمند بهرهگيري از استاد يا استاداني است که در اين مسير داراي تجربة زيسته باشند.
🔸اما هر کسي شرايط راهبري سالکان را ندارد. کسي ميتواند استاد سلوک باشد که:
1. خودش نزد استادهای فقیه و عامل زحمت کشیده باشد؛
2. بتواند اولویتها را در مسائل فردی و اجتماعی تشخیص دهد.
3. هرگز تابع هواي نفس و سلايق شخصي خود نباشد؛
🔸در عين حال، دو نکته مهم را متذکر ميشوند:
1. «انسان همانگونه که میتواند «خودآموز» و «خود تعلیم» باشد، میتواند «خودپرور» و «خود تزکیه» نیز باشد.» به همين دليل، اگر سالکي به استادي با آن ويژگيها دسترسي پيدا نکرد، «باید خودش زحمت مطالعه زیاد بکشد و کتابهای اخلاقی و مسائل دینی را خوب بررسی کند و به برنامهای مستمر و تدریجی برسد».
2. نيازمندي به استاد مربوط به همه مراحل تربيت اخلاقي و معنوي نيست؛ هر انساني خودش ميتواند پلههايي از نردبان ملاقات با خدا را طي کند. و نبايد براي پا نهادن بر روي هر پلهاي منتظر معلم و مربي باشد. «در بسیاری از مراحل و مراتب تزکیه و تکامل، نایل نشدن به آنها را نمیتوان به نبود استاد و مربی وابسته کرد. در این مراحل، آیات قرآن، احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام و کتابهای علما و بزرگان #اخلاق و سیر و سلوک میتوانند جای خالی استاد را پرکرده و سالک را کفایت کنند.»
🆔 @avaymarefat
📝📝📝
📌 میگویند آقا محمدخان قاجار علاقه خاصی به شکار روباه داشته. تمام روز را در پی یک روباه میتاخته، بعد آن بیچاره را میگرفته و دور گردنش، زنگولهای آویزان میکرده و بعد رهایش میکرده.تا اینجا ظاهراً مشکلی نیست. البته که روباه بسیار دَویده، وحشت کرده، اما زنده است؛ هم جانش را دارد، هم دُمش و هم پوستش، فقط میماند آن زنگوله! از این به بعد روباه هر جا که برود، زنگوله توی گردنش صدا میکند. دیگر نمیتواند شکار کند، چون صدای زنگوله، شکار را فراری میدهد. بنابراین گرسنه میماند. صدای زنگوله، جفتش را هم فراری میدهد، پس تنها میماند. از همه بدتر، صدای زنگوله، خود روباه را آشفته میکند و آرامش را از او میگیرد.
📌 این همان بلایی است که انسان امروزی بر سر ذهن پُرتَنشِ خودش میآورد. فکر و خیال رهایش نمیکند. زنگولهای از افکار منفی، دور گردنش قلاده میکند. بعد خودش را گول میزند و فکر میکند که آزاد است، ولی نیست. برده افکار منفی خودش شده و هر جا برود آنها را با خودش میبرد. آن هم با چه سر و صدایی، درست مثل سر و صدای یک زنگوله! راستی هر یک از ما چقدر اسیر این زنگوله هستیم؟
@avaymarefat
آوای معرفت
📝📝📝 📌 میگویند آقا محمدخان قاجار علاقه خاصی به شکار روباه داشته. تمام روز را در پی یک روباه میتاخت
شناخت توهمات و خیالات موجود در ذهن انسان، و فهم نقش عجیب آن در سرنوشت زندگی دنیوی و اخروی انسان، قسمت مهمی از معرفت نفس و خودشناسی است. و کلید حل بسیاری از رذائل نفسانی است.
دو کتاب «قدرت نیروی حال» و «زمینی نو» از نویسنده عارف مسلک آلمانی معاصر آقای اکهارت تول به صورت خیلی هنرمندانه و عالمانه و با مثال های کاربردی زوایای جالب و پنهان این بحث را واکاوی کرده، امید است خوانندگان گرامی از مطالب بسیارمفید آن بهره مند شوند. 👇👇
@avaymarefat
آوای معرفت
شناخت توهمات و خیالات موجود در ذهن انسان، و فهم نقش عجیب آن در سرنوشت زندگی دنیوی و اخروی انسان، قسم
اکثر مردم تا زمانی که در بستر مرگ نباشند و تمام چیزهای بیرونی به کناری نرود متوجه نمیشوند که هیچچیز هرگز ارتباطی با آنچه آنها حقیقتاً هستند ندارد. در مجاورت با مرگ تمام مفهوم مالکیت، بهعنوان چیزی اساساً بیمعنا آشکار میشود. در آخرین لحظات زندگیشان آنها همچنین متوجه میشوند زمانی که سراسر زندگیشان به دنبال حس کاملتری از خودشان بودند، آنچه واقعاً به دنبالش بودند، بودن یا هستی خودشان بود که همیشه هم همانجا بود اما به خاطر هم هویت شدگی با چیزها یعنی درواقع هم هویت شدگی با ذهن، آن بودن یا هستی بهشدت مبهم و تیره گشته بود.
🔸اکهارت تله
🆔 @avaymarefat
🗓سالروزسقوطدلخراشهواپیماC130
🏳شهادت۵تن ازفرماندهاندفاعمقدس
🏳و روزپاسداشت مقامشهدایفرمانده
💠رهبرانقلاب
‼️از مطالعه شرح حال سرداران غفلت نکنید! ۸۴/۲/۱۴
‼️چقدر اين كتاب فرمانده من عالی است و چقدر من را متأثر و منقلب كرد. ۷۱/۴/۲۲
‼️من كتابهايی را كه ميخوانم که ميتواند انسانها را تكان بدهد، پشتش یادداشتی مينويســم؛ وقتی اين كتاب فرمانده من را كه خواندم، بياختيار پشــتش بخشــی از زيارت نامه را نوشتم: «الســلام عليكم يا اولياء الله و احبائه» واقعا من وقتی اين شكوه و عظمت فرماندهان را در اين كتاب ديدم، در نفس خودم حقيقتا احساس حقارت كردم. ۷۶/۱۱/۱۴
‼️تقريبا همه اين كتب دفتر ادبيات و هنر مقاومت را خوانده ام و بعضی از آنها را بسيار فوق العاده يافتهام. همين کتاب فرمانده من، از کتابهای بسيار برجســته اســت. من وقتی اين کتابهــا را ميخواندم، بــه اين فكــر افتادم كه اگر ما برای صــدور مفاهيم انقلاب، همین كتابها را منتشــر بكنيم، كار كمی نكرده ايم؛ كار زيادی انجام گرفته اســت. اينها کتابهای بســيار باارزشی هستند. ۷۰/۴/۲۵
#از کانال جهادتبیینی
@avaymarefat
🔸 از معرفی نخستین شهید روحانی دفاع مقدس تا خاطرات روحانیون رزمنده
🔻سردار #ملکی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های #دفاع_مقدس مازندران در گفت و گو با رسا:
🔹 آمار چهار هزار #شهید_روحانی در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد که نسبت به جمعیت، این قشر بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص داده است.
🔹شهید روحانی دفاع مقدس #شهید_سلیمانی_فرد از شمال کشور بوده و همچنین نخستین شهید روحانی جبهه مقاومت، #شهید_مالمیری بودند.
🌐 @avaymarefat
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝 عملا پیمان ببندیم که در راه خدا باشیم و عزم بر خلاف نداشته باشیم و به گناهان صغیره نزدیک نشویم که اصرارش ما را به کبایر(گناهان کبیره) و همینطور تا به مراتب عالیهی خطا و گناه میکشاند.
📚 در محضر بهجت، ج٢، ص۲۶۴
☑️ @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓برای اینکه شیرینی نماز رو بچشیم، نماز برامون شیرین باشه، چه کار باید کرد؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره: در فکر این باشد که نمازش با حضور قلب انجام داده بشود؛ ولو یک دقیقه، آهان! همین یک دقیقه میشود دو دقیقه، سه دقیقه، به شرط اینکه در طلبش [مُصر] باشد.
❓برای حضور قلب در نماز چه باید کرد؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره: یک پنج دقیقهای صرف میکند، بدون حضور قلب، زحمت میکشد بدونِ [حاصل] ، مثل این است که یک تاجری مالی سرمایهای دارد، کسب نمیکند، تجارت نمیکند، با اون مال، استفاده نمیکند، فقط همین زحمت حملش از این خانه به اون خانه، از اینجا به اونجا و الا استفادهای نمیکند، انسان عمر خودش را اگر برایش قیمت قائل است، باید در فکر این باشدکه برای چه این کارها (یعنی خواندن نماز) را میکند؟ برای اینکه حاضر بشود، یا برای اینکه پنج دقیقهای اینجا افت و خیزی بکند.
☑️ ☑️ @avaymarefat
✅ «مقام حضرت سلمان علیهالسلام»
📹 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸 چه بکنیم از بی علمی؟!
چه بکنیم از ضعف در ایمان؟!
از ضعف در تدین! ... چه بکنیم از این ضعفها؟!
🔸چه بکنیم از این ضعفهای اختیاری؟! نمیرویم دنبال تحصیلات علمیه! نمیرویم که بفهمیم که خب عمل چطور بر ما آسان بشود؟
اختیارا نمیرویم!
اگر غیراختیاری باشد حالا، خدا میبخشد ما را؛ اما اختیاری را چه بکنیم؟!
🔸 چهکار بکنیم از ضعف ما در علم و عمل؟!
چه کار بکنیم که این ضعف ما به اختیار ماست؟! خودمان نمیرویم دنبال تقویت!
🔹 تقویت علمیه، همین است که عرض کردم؛ درس خواندن و درس گفتن، که هیچکس از آن مستغنی نیست؛ مگر انبیا و اوصیا، که صحبت درس در آنها نیست، ما هیچ ربطی به آنها نداریم!
✅ ماهنوز، شاگردان آنها، سلمان و ابوذر و اینها، بالای سرما قرار دارند و ما مقامات آنها را هنوز خبرنداریم ونمیدانیم چیست![چه رسد به مقام انبیاء و اوصیاء]
⭕️ مبادا در خودمان یک خیالهای شیطانی بکنیم!
ما رعیت هستیم و در رعیت هم، رعیتِ رعیت هستیم.
ما اگر اعتراف به مقام سلمان و ابوذر و مقداد و عمار نداشته باشیم، اعتراف به مافوق آنها (بالاترازآنها که انبیاء و اولیاء هستند) داریم؟
نه! دروغ است!
[ اینکه فکر کنیم بدون اعتراف وشناخت به مقام امثال سلمان، ابوذر، مقداد و عمار، توانستهایم شناختی از مقامات انبیاء و اولیاء داشته باشیم دروغ است!]
🔻 ما از سلمان و ابوذر و مقداد، یقینا! عقبتر هستیم،
[مثلا یکی] دلیلش این است که سلمان به زهیر گفت: «إذا أدرکتُم سید شباب أهلالجنة فکونوا أشُدُّ فَرحا» .. از این غنیمتی که تحصیل کردی...
حالا تا زمان قیام سیدالشهدا چقدر طول دارد؟! زمان سلمان تا آن زمان؟!
حالا از کجا او(زهیر) موفق بشود به این کار؟ هفتاد و دو تن [اصحاب سیدالشهدا علیهالسلام] بیشتر نبودند! چطور [سلمان] از بین همه مردم او (زهیر) را جزو هفتاد و دوتن حساب کرده بود و دید (متوجه شد)؟
🚫 آنها کجا و ما کجا ؟!
ما خیلی دوریم از آنها !!
🚫 ما کجا میرسیم به سلمان و ابوذر و مقدادشون ، ما خاک پای اونها نمیشویم ..
📚 بخشی از فرمایشات حضرت آیتاللهالعظمی بهجت اعلیالله مقامه در دیدار جمعی از طلاب مشهد با معظمله - تابستان ۱۳۷۶
💻 ☑️ @avaymarefat
💥 «ترک معصیت» کافی و وافی است!
سؤال: این جانب تصمیم دارم که به خداوند، قرب پیدا کنم و سیروسلوک داشته باشم، راه آن چیست؟
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: چنانچه طالب، صادق باشد، «ترک معصیت» کافی و وافی است برای تمام عمر، اگرچه هزار سال باشد.
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢١٨
☑️ @avaymarefat
#حضرت_علی_اکبر
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
👉🏻 Instagram.com/nasery_ir
* #رزق #رمضان #قرآن #اربعین #امام_حسین
🔻یک چیزی که این چند سال اتفاق افتاد «آلودگی رزق» بود. آلوده کردهاند همه را... حضرت سیدالشهداء در روز عاشورا فرمودند: «مُلِئَتْ بُطُونُهُمْ مِنَ الْحَرَامِ » [یعنی دلهای ایشان از حرام پر شده است]. (بحار الأنوار (ط - بيروت) ، ج45 ؛ ص8) اینها بار را قبلاً بستهاند. الآن موقعی شده است که آن محتوا، نیست؛ دعای کمیل گذاشته میشود یا دعاهای دیگر، [ولی] حس در آن نیست، حال در آن نیست، توجه در آن نیست...
🔸فقط ذخیرۀ شیعه مانده دو چیز:
۱_ ماه رمضان و قرآن
۲_ اربعین و زیارت سید الشهداء علیه السلام
اینها یک جورایی است که وصل میکند، در این چینش و دستور اعجاز الهی است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔴 قرائت زیارت اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
🔹به یاد آزادکننده راه کربلا، حاج قاسم سلیمانی
🔹پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰ از شبکه یک
☑️ @avaymarefat
عشق الهی به این گونه است که خود را به کل جهان آفرینش تحمیل می نماید. به تک تک اجزاء موجود در خلقت. اثر این عشق را در پدیده ای که به گونه ای آشکارتر از همه پدیده هاست و به روشنی می توان حس کرد، در عنصر مادر می توان دید. مهربان ترین عشقی که در آفرینش بی همتاست. مادری که از لحظه وضع حمل تصمیم می گیرد، وجودش را برای خوشبختی فرزندش با او تقسیم کند. به راستی اگر مادر به دنبال خوشبختی فرزندش نبود پس چه انگیزه ای برای حیات می تواند داشته باشد؟ این همان نفوذ عشقی است که پلیدی را به نیکی و زشتی را به زیبایی تبدیل می کند. یک پرنده که مدت ها عاشقانه بال هایش را روی جوجه هایش می گستراند و به آنها غذا می دهد، چه انگیزه ای دارد؟ حتی یک مار با چه انگیزه ای تمام حواسش را به بچه های کوچکش می دوزد؟ عشق خود را به طور گسترده بر کره خاکی ما می پاشاند و هر آنچه و هر آنکس که لایق و تشنه اش باشد، سهم خویش را از آن بر می گیرد. به زبانی دیگر می خواهم بگویم هر آن چیز و هر کس که به حقیقت ایمان دارد و به آیندگان خویش عشق می ورزد از این عشق کل و فراگیر بهره می گیرد. عشق خود را حتی در دوستی هم نشان می دهد. شخصی را که به او دست می دهی و به خانه ات دعوت می کنی و از بهترین موجودی در منزلت برایش سرو می کنی و تو از خوردن او لذت می بری، نمادی از همان عشق افشان بر زمین است که نصیبت شده است. این همان عشق الهی است که روح ها را به هم پیوند می دهد. همان عنصری است که به ادامه بقا و تکامل معنی و مفهوم می دهد.
آن عشق الهی پاشیده بر کره خاکی خود را بر درختان و گیاهان هم تحمیل می کند. چگونه؟ با نور خورشید و گرما. به گونه ای این عشق گرم و نورانی از کانال هایی خود را به شکوفه می رساند. به گل ها و سپس میوه ها و به این گونه خورشید عشق خود را با طبیعت تقسیم می کند. این یک مراسله عاشقانه است. عشق، خود را بر مواد کانی هم تحمیل می کند و به گونه ای هیچ چیز را در زمین بی نصیب نمی گذارد. پس از توضیح عشق پاک الهی، حالا می رسیم به عشق شیطانی. مگر عشق شیطانی هم وجود دارد؟ آری! با نظم و جایگاهی درست در تقابل با عشق خدایی.
عشق دیو صفتانه همان عشق به خود است. فقط (من). (من) در مرکز کائنات قرار دارد. اما این پدیده عشق نامیده نمی شود، بلکه نامش تنفر است. عشقی است که بیرون از دایره (من) خود دیگری را در بر نمی گیرد. فقط (من)! (من) ای که نمی خواهد هیچ چیزش را با خارج از خودش تقسیم کند. خیر، نیکی و همیاری زمانی تعریف و ارزش واقعی دارد که هدفش (من) باشد و لا غیر! در ژرفای این (من) حس قوی تسلط بر دیگران قرار دارد. همه را صاحب شوم. همه دور این هسته (من) بچرخند و مرا چون خدا پرستش کنند. برای همین است که جهنمیان به جای پرستش خداوند، از همدیگر بت ساخته و پرستش می کنند. فرقی ندارد، خدایشان بالاتر باشد یا پایین تر، کوچکتر باشد یا بزرگتر، بلکه به قدرت آن بستگی دارد. مهم اینست که درجه تنفر آن خدا بالاتر و سوزش خشمش بیشتر باشد. در آنجا هر کس که درجه تنفرش بیشتر است به دنبال او می دوند و او زیر دستان را چون برده های نکپت می نگرد، در غیر این صورت نامش جهنم نیست. آری جهنم تشکیل شده است از خدایان دزدی که سهم و دست مایه هر که را یکجا بلعیده و سرانجام با تبسمی مسخ آنها را از خود دور می کنند. اینست عشق بین دزدان. سرزمین حیوانات وحشی، مارهای سمی، گرگان، یوزپلنگان درنده، ببرها و سگان وحشی. سرزمین پرندگان شومی که در اطاقک های تاریک فردیت آنها در پروازند. فقط یک صدا در آنجا می شنوی و آن همان است که پیغمبران در کتب خویش، در وصف صدای شیطان آورده اند: " اجّی، مجّی، لاترجّی!
💠دعای هر روز ماه صفر
✅در مفاتیح الجنان آمده است که اگر کسی خواهد که محفوظ ماند از بلاهای نازله در این ماه در هر روز ده مرتبه این دعا را بخواند
🔹يا شَدِيدَ الْقُوىٰ وَ يَا شَدِيدَ الْمِحالِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِى شَرَّ خَلْقِكَ، يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذٰلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِينَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ
@ahlolbait
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹 باید بدانیم که تمام نتیجه و تمام سعادت در این است که ما موفق باشیم که عزم ثابتِ مستمر بر ترک معصیت، در اعتقادیات و در عملیات داشته باشیم.
🔹 باید همین را هم از خدا و از مقربین خدا و از انبیا و اوصیا و وصیّ وقت [امام زمان علیهالسلام] بخواهیم [که] از خدا بخواهند که ما موفق باشیم به اینکه در هر آن، هرجا باشیم، فقط و فقط رضای خدا را در نظر داشته باشیم. بخواهد، حرکت کنیم؛ بخواهد، ساکن باشیم. نباید آنی غفلت از همین یک کلمه داشته باشیم. تمام تشریفات [از] اول دین تا آخر دین، برای همین بندگی خداست.
🔹 باید بدانیم [که] مطلب فقط یکی است، آن چیست؟ بندگی خدا. بندگی خدا، در طاعتِ خداست [و] طاعت خدا در [گرو] ترک معصیتِ خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل.
🔴 تمام تشریفات [از] اول دین تا آخر دین، برای همین بندگی خداست.