🟢 تکنیک ساندویچ چیست؟
🔸تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید خبر ناخوشایند یا مطلب ناراحت کننده ای را به کسی بگویید و یا نکتهای منفی را به دوستی متذکر شوید ولی ندانید چگونه موضوع را عنوان کنید که کمتر ناراحت یا دلخور شود؟
🔸متخصصان علوم رفتاری در این زمان تکنیک ساندویچ را پیشنهاد می دهند.
به این طریق که برای کم کردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه کنید.
🔹به این صورت:
«جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت»
🔹به عنوان مثال:
احمد تو دانش آموز سختکوشی هستی، اگرچه نمره ریاضیت کمتر از سطح انتظاره، ولی در دروس فارسی و علوم نمرات عالی کسب کردی.
مامان، تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشم، ولی می دونم خیلی دوستم داری.
و...
🔹قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت.
🔸این نکته مهم را به خاطر بسپارید که برای بیان نکات مثبت لازم نیست اغراق کنید یا به دروغ ویژگی مثبتی را به کسی نسبت دهید، این کار اثر معکوس خواهد گذاشت. هر کسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که با کمی دقت متوجه آن ها خواهید شد.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
اگه دوست داری با روش های نوین تدریس آشنا بشی ی سری به کانال پایین بزن
https://eitaa.com/joinchat/2994995437C742f8db07b
ورودی دوم 3.pdf
689.5K
کاربرگ عالیییییی درجه یک
برای #ورودی_دوم
کاربرگ های تمرینی
✅ #کلاس_اولی_با_ما_باش ✅
#فوروارد_یادت_نره
🔜آموزش مجازی #کلاس_اولی_ها 📽
🖥 @tv_aval
کاربرگ های تمرینی
✅ #کلاس_اولی_با_ما_باش ✅
#فوروارد_یادت_نره
🔜آموزش مجازی #کلاس_اولی_ها 📽
🖥 @tv_aval
کاربرگ های تمرینی
✅ #کلاس_اولی_با_ما_باش ✅
#فوروارد_یادت_نره
🔜آموزش مجازی #کلاس_اولی_ها 📽
🖥 @tv_aval
کاربرگ شباهتها.pdf
1.61M
#کاربرگ_آموزشی
کاربرگ های تمرینی
✅ #کلاس_اولی_با_ما_باش ✅
#فوروارد_یادت_نره
🔜آموزش مجازی #کلاس_اولی_ها 📽
🖥 @tv_aval
🔶مدل دوم🔶
#تزیین_کلاس
❌خلاقیت محدودیت نداره😉
#ایده زیباسازی کلاس و مدرسه
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
👇لینک کانال های ابتدایی 👇
🇮🇷کانال تخصصی کلاس اول
@avvaleebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس دوم
@dovvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس سوم
@sevvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس چهارم
@chaharromeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس پنجم
@panjomeebtedaee
👇کانال تخصصی کلاس ششم
@sheshomeebtedaee
❌ویژه #کانال_هنر_و_خلاقیت
@honar_khalaghyat
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
😍😍😍😍😍
#فوروارد_یادت_نره
🔷مدل اول🔷
#تزیین_کلاس
❌خلاقیت محدودیت نداره😉
#ایده زیباسازی کلاس و مدرسه
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
👇لینک کانال های ابتدایی 👇
🇮🇷کانال تخصصی کلاس اول
@avvaleebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس دوم
@dovvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس سوم
@sevvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس چهارم
@chaharromeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس پنجم
@panjomeebtedaee
👇کانال تخصصی کلاس ششم
@sheshomeebtedaee
❌ویژه #کانال_هنر_و_خلاقیت
@honar_khalaghyat
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
😍😍😍😍😍
#فوروارد_یادت_نره
درب حیاط #مدرسه مون این مدلی رنگ شده😍
❌خلاقیت محدودیت نداره😉
#ایده زیباسازی کلاس و مدرسه
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
👇لینک کانال های ابتدایی 👇
🇮🇷کانال تخصصی کلاس اول
@avvaleebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس دوم
@dovvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس سوم
@sevvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس چهارم
@chaharromeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس پنجم
@panjomeebtedaee
👇کانال تخصصی کلاس ششم
@sheshomeebtedaee
❌ویژه #کانال_هنر_و_خلاقیت
@honar_khalaghyat
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
😍😍😍😍😍
#فوروارد_یادت_نره
❌خلاقیت محدودیت نداره😉
#ایده زیباسازی کلاس و مدرسه
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
✾࿐ᭂ༅•❥🌺❥•༅ᭂ࿐✾
👇لینک کانال های ابتدایی 👇
🇮🇷کانال تخصصی کلاس اول
@avvaleebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس دوم
@dovvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس سوم
@sevvomeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس چهارم
@chaharromeebtedaee
🇮🇷کانال تخصصی کلاس پنجم
@panjomeebtedaee
👇کانال تخصصی کلاس ششم
@sheshomeebtedaee
❌ویژه #کانال_هنر_و_خلاقیت
@honar_khalaghyat
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
😍😍😍😍😍
#فوروارد_یادت_نره
🔘 اختلال وارونهنويسي و قرينهنويسي
برخي كودكان به هنگام نوشتن ديكته واژهها را صحيح اما به شكل وارونه يا قرينه مينويسند.
اگر وارونهنويسي در سنين قبل از دبستان یا حتي در كلاس اول دبستان صورت گيرد ، چنانچه زياد و پيدرپي تكرار نشود، امري طبيعي است. اما با گذشت چند ماه از سال تحصيلي در صورتی که در مورد واژههايي كه دانشآموز در ابتداي سال فرا گرفته است رخ دهد نياز به ترميم و درمان دارد.
برخي كودكان نميتوانند شكل صحيح برخي از حروف (د ـ ذـ رـ زـ س ـ ش) را تشخيص دهند. در بسياري از موارد كودكان به علت مشكلات شناسايي چپ و راست يا صرفا به دليل اين كه شكل حرف را به خاطر نميآورند آن را معكوس يا (وارونه) مينويسند.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
اگه دوست داری با روش های نوین تدریس آشنا بشی ی سری به کانال پایین بزن
https://eitaa.com/joinchat/2994995437C742f8db07b
درمان وارونهنويسي و قرينهنويسي
1ـ تن آگاهي: دانشآموز بايد بتواند اندامهايش را بشناسد به اين منظور از او ميخواهيم هر اندامي را كه نام ميبريم با دستش نشان دهد.
2ـ آدمكي از مقوا ميسازيم به گونهاي كه اندامهايش قابليت حركت داشته باشد. سپس گردن و دستهاي آدمك را يك به يك به سمت چپ و راست، بالا، پايين ميچرخانيم و از او ميخواهيم كه همان حركت را تقليد كند. با انجام اين بازي، كودك مفهوم قرينه را تشخيص داده و قادر خواهد بود بين واژهاي كه خوانده است واژهاي كه قرينه يا وارونه آن است، تميز قايل شود.
3ـ از دانشآموز ميخواهيم شكلهاي نقطهچين را پركند.
4ـ تمرينها يا آزمون فراستيك را در اختيار كودك بگذاريد تا انجام دهد.
يك سري خطهاي موازي با فاصلههاي كم و زياد رسم ميكنيم و از دانشآموز ميخواهيم تا وسط هر دو خط موازي، يك خط راست رسم كند.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
اگه دوست داری با روش های نوین تدریس آشنا بشی ی سری به کانال پایین بزن
https://eitaa.com/joinchat/2994995437C742f8db07b