🌸 وصیت نامه شهید قنبر علی بابازاده درباره حجاب
محل شهادت : شلمچه
📌 خواهرم شما رسالت حضرت زهرا سلام الله علیها را بر دوش دارید ، حجاب خودتان را رعایت کنید .موج خروشان خون مرا به گوش تمامی مستکبران و خائنان برسانید و به آنها بگویید: به خون پاک تمامی شهدا قسم ،حق مظلوم را از شما ظالمان خواهیم گرفت. همیشه به یاد خدا باشید که خداوند شما را در همه حال یار و یاور است.
شهید #قنبر_علی_بابازاده🕊🌹
✨شهید شاخص بسیج طلاب کشور✨
🌹آرمان علیوردی طلبه 21ساله حوزه علمیه آیتالله مجتهدی (ره) و بسیجی یگان امنیتی امام رضا(ع)، ساکن محله شهران تهران بود که در مأموریتهای بسیج برای مقابله با ناآرامیها و اغتشاشات حضور داشت.
شهید علیوردی در اغتشاشات روز چهارشنبه 4 آبان 1401 در شهرک اکباتان، از سوی عدهای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضربوشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیةالله(عج) منتقل میشود اما بهدلیل شدت خونریزی، روز جمعه (6 آبان) جان خود را از دست داده به شهادت میرسد.
#بسیج
#طلاب
#اصفهان
#اغتشاشات
#جهادی
#انقلابی
🕌https://eitaa.com/Esfbasijrohani
🔸🔸💢سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان💢🔸🔸
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
هیچ وقت فکر نکنید که نمیتوانید؛ همیشه فکر کنید که میتوانید، همیشه فکر کنید که خدا با شماست، همیشه فکر کنید که اسلام شرف شماست و این اسلام باید به دست شما تقویت بشود.
امام خمینی
قیام۱۵خرداد و علل آن.pdf
1.23M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل
#قیام_15_خرداد
#علل_قیام_15_خرداد
♦️ فیش منبر قیام خونین 15 خرداد
🔖آنچه در این فیش می خوانید :
🔷چرا این واقعه اتفاق افتاد؟ علل و عوامل وقوع قیام 15 خرداد و ماهیت و ویژگی¬ های این حادثه چیست؟
🔶1⃣استبداد و خفقان در کشور و وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به آمریکا
🔶2⃣سیاستها و برنامه های ضداسلامی نظام پهلوی
🌀الف- مصوبه انجمن¬ های ایالتی و ولایتی
🌀ب- اصول شش¬گانه (انقلاب سفید)
🌀ج- فاجعه فیضیه (کشتار طلاب و روحانیون)
⭕️نتایج، آثار و پیامدهای قیام 15 خرداد 42
بیان 5 اثر و داستان روز 15 خرداد 42
❌درنگ 👇❌
🔖ساواک نیز متقابلاً عدهای از وعاظ را احضار نمود و از آنان خواست به سه مطلب اشاره نکنند؛
1. برضد شاه سخنی نگویند
2. علیه اسرائیل مطلبی نگویند
3. مرتب به مردم نگویند اسلام و قرآن در خطر است.
#قیام_پانزده_خرداد
15 خرداد جرقه انقلاب اسلامی.pdf
1.08M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل
#قیام_15_خرداد
#15_خرداد_جرقه_انقلاب_اسلامی
♦️ فیش منبر قیام خونین 15 خرداد
🔖آنچه در این فیش می خوانید :
💠زمینهها
💠سخنرانی و بازداشت امام خمینی
💠راهپیماییهای اعتراضی
💠درگیری و کشتار مردم
💠واکنش حکومت پهلوی
💠واکنش علما و روحانیون
💠مهاجرت علما به تهران
💠آزادی امام خمینی
💠بزرگداشت ۱۵ خرداد
#قیام_پانزده_خرداد
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞جامعیت علمی و عملی امام خمینی«قدّسسرّه»
👤حضرت آیت الله العظمی مظاهری (مد ظله)
📌کانال اطلاع رسانی #مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_اصفهان :
@esfhozeh 📌
💢مطالبه استاد فاضل لنکرانی از حوزویان برای پرداختن به مکتب فقهی و اصولی امام خمینی (ره)
🔹متأسفانه در حوزههای علمیه هنوز قدر علمی امام (ره) روشن نیست. مظلومیت علمی امام را در حوزهها میبینیم و این حرفی از روی تعصب و علاقه مفرط به امام نیست... بهگونهای در حوزه وانمود کردهاند که امام نسبت به اقران خودش از جهت علمی عقبتر بوده است.
🔸یکی از بزرگان مشهد که از شاگردان آیتالله خوئی بود، در اواخر عمرشان یک دوره اصول شروع کرده بود، گفتم در این دوره اصولتان نمیخواهید مبانی امام را بیان کنید؟ ایشان گفت مگر آقای خمینی اصول دارد؟ خیلی تعجب کردم، با اینکه شخصیتی بود که با امام و انقلاب هم بیارتباط نبود!. گفتم این چه حرفی است؟ وقتی به قم برگشتم به دفتر نشر آثار امام پیغام دادم که اصول امام را برای ایشان بفرستید. سفر بعد که خدمتشان رفتم گفت من از اصول امام هیچ خبر نداشتم.
🔹هر چه بیشتر روی کتاب مناهج امام کار میکنم در مییابم امام این کتاب را به عنوان یک متن درسی نوشتهاند چون قلم شان در مناهج با قلم شان در کتاب البیع خیلی فرق میکند، اما در ذهن آقایان نمیآید که یک بار این مناهج را باز کنند، یا به گروهی بدهند آن را ببینند و متن درسی قرار دهند. متأسفانه در اثر این بیتوجهی مسئولین حوزه، اصلا محلی از اعراب برای مکتب قم باقی نمانده است!
🔸خیلیها 20 تا 30 سال است درس خارج میگویند آخرش قائل به همان فرمایش آقای خوئی هستند. این که مبنا نشد! باید بعد از این همه سال بتواند یک پایه علمی بگذارد.
هدایت شده از فقه الشیعة
#روش_شناسی
#امام_خمینی
💠 روش امام خمینی (ره) در تحقیق و تدریس:
🔹 خصلت امام خمینی (ره) در تدریس و تدوین هر یک از علوم اسلامی، این بود که نظرات علمای بزرگ همان علم را نقد و #بررسی دقیق می کرد و همچنین شاگردان کلاس درسش را به #اشکال_کردن وا میداشت. ایشان کلاس ساکت را نمیپسندید و نسبت به سکوت شاگردانش #اعتراض میکرد.
🔸 حتی زمانی که شاگردانش نوشته های درسی خود را به ایشان عرضه می کردند تا ملاحظه نمایند، اگر در انتهای مطالب اشکالی از شاگرد بر استادش وجود نداشت آن را #نمیپسندید و میفرمود: اینها فایده ای ندارند.
🔸 ایشان برای تدریس، به #شرح های مختلف رجوع #نمیکرد، و میفرمود: باید درباره مطالب، خودم #بیندیشم و بعد تدریس یا تدوین کنم. به سبب همین تفکر، تتبع و تحقیقی که پشتوانه تدریس و تدوین ایشان بود، موجب گردید که ایشان غالباً مطالب نو و تازه ای از خود ارائه کنند.
🔹 ایشان بر خلاف نظر علمای گذشته که برای هر یک از علوم موضوع واحدی قائل بودند، میفرمود: نیازی نیست که هر یک از علوم موضوع واحدی داشته باشد، بلکه میتواند دارای چند موضوع باشد. و برای تمیز علوم از همدیگر، هدف و غایت علوم را کافی می انست؛ و در تعریف علم اصول، نظر بزرگان این فن را قبول نکرده و #تعریف_جدیدی از آن ارائه نمودند.
📚 تهذیب الأصول، آیت الله سبحانی، ص 1120؛
خاطرات استاد خاتم یزدی، ص 85.
👈 نکات #اجتهادی بیشتر را از این طریق دنبال کنید:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341
🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم