eitaa logo
دروس آیت الله سیفی مازندرانی
1.6هزار دنبال‌کننده
316 عکس
360 ویدیو
111 فایل
در این کانال دروس عمومی و لجنه های تخصصی بارگذاری می گردد. نشانی کانال حفظ و نشر آثار آیت الله سیفی مازندرانی👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات
qavaede-feq-(98-6-27).mp3.mp3
4.84M
فایل صوتی درس خارج #قواعد_فقهیه_27_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
sahife-(98-6-27).mp3
1.45M
فایل صوتی شرح #صحیفه_سجادیه_27_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
feq-(98-6-30).mp3
4.65M
فایل صوتی درس خارج #فقه_30_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
feq-(98-6-31).mp3
15.21M
فایل صوتی درس خارج #فقه_31_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
osol-(98-6-30).mp3
4.89M
فایل صوتی درس خارج #اصول_فقه_30_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
osol-(98-6-31).mp3
15.84M
فایل صوتی درس خارج #اصول_فقه_31_6_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
feq-(98-7-1).mp3
5.47M
فایل صوتی درس خارج #فقه_1_7_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
osol-(98-7-1).mp3
5.78M
فایل صوتی درس #خارج_فقه_1_7_98
هدایت شده از پاسخ به شبهات
💢 شیخ مفید مسلماً به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشت/ کلام قدما باید به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود 📌 آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج مسائل مستحدثه، بیان کرد: 🔰 ادله اثبات ولایت فقیه شامل عقل، شهرت عظیمه، نصوص شرعیه و امور حسبیه می‌شود، که قدما نیز بر ولایت مطلقه فقیه تصریح داشته‌اند و باید تنقید کلام فقها به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود. 🔰 ولایت مطلقه فقیه از زمان شیخ مفید مطرح بوده و حتی سخنان ایشان صراحت بیشتری در این باره دارد. شیخ در پاسخ به پرسش «آیا عالمی که توسط حکومت جائر منصوب شده ولایت دارد یا خیر؟» می‌گوید «عالمی که از سوی حکومت ظالم و جائر حکومت قبول کند، از نظر من امارت او شرعی است، چون او امیر از جانب امام زمان(عج) است نه امیر از جانب حاکم. البته باید اهل علم و تدبیر باشد.» 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/j6qgf ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی #آیت‌الله_سیفی‌مازندرانی #درس_خارج #قم
✳️8-فایل تصویری بیانات فقیه محقق آیت الله سیفی مازندرانی (زید عزه) / با موضوع: / ، / لینک دانلود:http://dl.seyfi.ir/video/araq98-99/08-harkato-alnojaba.mp4
بسمه تعالی مدیریت محترم موسسه فقاهت سلام علیکم ♦️مرقومه شما در خصوص درخواست مناظره با یکی از اساتید معهدالاجتهاد الفعال پیرامون لباس روحانیت به اطلاع آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) رسید. ایشان فرمودند: (معهد الاجتهاد  الفعال درخواستی پیرامون مناظره نداشته و اکنون نیز با توجه به اشتغالات علمی مجموعه و حجم بالای برنامه های آموزشی - پژوهشی در ابتدای سال تحصیلی جدید، برنامه خاصی در جهت گفتگوهای علمی پیرامون مسائل مذکور ندارد . لکن فرزند فاضل بنده که از اساتید سطوح عالی هستند چون اعلان آمادگی مناظره در این موضوع داشته اند ، سزاوار بود در این خصوص با ایشان مذاکره نمائید). و السلام علیکم و رحمة الله محمد خلیلی مسئول دفتر آیت الله سیفی مازندرانی @ayatollahseyfi
💹بررسی نقش روحانیت در ۸ سال دفاع‌مقدس ✳️سخنران: آیت‌الله سیفی‌مازندرانی، جانباز دفاع‌مقدس، برادر شهید و استاد حوزه علمیه قم 🔸زمان: امروز دوشنبه، ۸ مهر، ساعت 30/10 صبح 🔹مکان: قم، بلوار جمهوری، کوچه دوم، پلاک ۱۵، خبرگزاری حوزه ✅شرکت برای عموم آزاد است. 🔰 @ofogh_howzah @ayatollahseyfi
🔻آیت‌الله سیفی‌مازندرانی: 🔹رزمندگان یمنی، مغز سعودیها را از کار انداخته‌اند 🔹امدادهای غیبی مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در جبهه بود ◽️بنده از ابتدای جنگ تا پایان آن در جبهه حضور داشتم و از سال 60 و پس از شهادت اخوی به جبهه‌های غرب اعزام شدم و در درگیری سنگین با عراقی‌ها در همان مناطق از ناحیه چشم چپ مجروح شدم و پس از آن در جبهه های جنوب فعالیت داشتم که مسئولیت آموزش عقیدتی لشکر 25 کربلا را بر عهده گرفتم. ◽️وقتی ایمان و اخلاق و تقوا در رزمندگان اسلام وجود داشته باشد، خداوند رعب عجیبی در دل دشمن از سپاه اسلام می‌افکند تا ذهن آنها یارای ادامه جنگ باشد؛ وقتی رزمندگان یمنی در یک عملیات چند هزار نیروی عربستانی را تارو مار میکنند، مغز سعودیها را از کار انداخته‌اند. ◽️قطعا نفرات و تجهیزات دشمن از ما بیشتر بود و اگر به نیروی و تجهیزات باشد، قطعا آنها باید پیروز جنگ می شدند، ولی در نهایت برعکس شد. ◽️نقش روحانیت در جبهه‌های حق علیه باطل از همه آلات حربی بیشتر است؛ قرآن کریم بیان می‌کند که یقین، شجاعت به بار می آورد و نیروهای کم، بر نیروهای بیشتر و قدرت مند تر پیروز می شوند و روحانیت نیز این معرفت و یقین را برای رزمندگان تبیین کرد. البته روحانیتی که به آنچه میگوید عامل هم بود. http://hawzahnews.com/news/866125 @HawzahNews |خبرگزاری‌حوزه
✳️9-فایل تصویری بیانات فقیه محقق آیت الله سیفی مازندرانی (زید عزه) ✅ با موضوع : الإمام الخميني قدسسره و النهضة الدينية، و اليقظة الاسلامية، و القيم الثورية-المكافحة و مناضلة الطواغيت و حرمت الرکون الیهم و وجوب الانتفاضه ضد حکومتهم -أصل ولاية الفقيه و فلسفة تشريعه. -إحياء القيم الانسانية، و الاعتقادية، و الثورية / نفي أية سلطة و سيطرة للكافرين على مجتمع المؤمنين و حكومتهم، و لو في ضمن المعاهدات الدولية. - العدالة الاجتماعية بين مختلف طبقات المجتمع، و لا سيّما بين المجتمع و بين مسؤولى الحكومة. / 🔸لینک دانلود:http://dl.seyfi.ir/video/araq98-99/09-emam-khomeini-nehzate-dini.mp4
♦️✳️ الاستفتاء من سماحة الفقيه المحقق آیت الله الشیخ علي أکبر السیفي المازندراني فی أحکام الاُسرة 🔹متن الاستفتاء : سماحة المرجع الديني آية الله الشيخ علي أكبر المازندراني دام ظله الشريف. يعتزم البرلمان العراقي مناقشة قانون يسمى (قانون مناهضة العنف الأسري) والذي يتضمّنه موادٌ مخالفة لأحكام الشريعة الإسلامية، ويراد به استنساخ التجربة الأوربية التي يطبق فيها مثل هذا القانون، والذي تعاني منه الأسر المسلمة التي تعيش في تلك البلدان. وقد عرِّفت المادة (1/الأولی ) من هذا القانون العنف الاُسري هو كل فعل أو امتناع عن فعل أو التهديد بأي منهما يرتكب داخل الأسرة يترتب عليه ضرر مادي أو معنوي. وبناءً على هذه المادة فأنه يمكن للأبناء العمل داخل النوادي الليلية وصالات القمار وليس للوالدين الحق في منع أولادهم عن العمل فيها، وإلا سوف يتعرضون للعقوبات. ومن ظلم هذا القانون أنه يحكم بعزل الأبن أو البنت عن أبيهم في حال تعرضهم لأدنى محاسبة منه، ويحجزهم في مراكز الإيواء بعيداً عن رعاية والديهم، وهذا يجعلهم في خطر أكبر لأنهم سيعاشرون مدمني المخدرات وذوي الشذوذ الجنسي وغيرهم. ويسلب حق تربية وتأديب الوالدين لأولادهم، ونقل الخلافات العائلية ولو كانت بسيطة إلى المحاكم بعيداً عن عملية الإصلاح وحل المشاكل داخل نطاق الأسرة. فما رأي سماحتكم في- : 1. هذا القانون. 2. ما حكم من قدم هذا القانون أو غيره من القوانين المخالفة للشريعة الإسلامية. 3. ما حكم من يصوت لهذا القانون. أدامكم الله تعالى على رؤوس المسلمين وحفظكم لخدمة شريعة سيد المرسلين صلى الله عليه و آله وسلم. السید عبدالرزاق الحسنی / العراق 🔹متن الجواب : بسمه تعالی هذا القانون مخالف لاتفاق أصحابنا الإمامیة و دلالة النصوص المتظافرة علی ثبوت حق تأدیب الأولاد، بل تعزیرهم للأب و الجد، و أیضاً ینافي ثبوت حق تأدیب الزوجة – التي یُخاف نشوزها – لزوجها و لو بالضرب بنص الآیة الشریفة فی قوله تعالی:«وَ اللاَّتِی تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضاجِعِ وَ اضْرِبُوهُنَّ». (النساء: 34) و لا فرق فی عدم مشروعیة هذا القانون و عدم جوازه، بین وضعه، و بین تقدیمه إلی البرلمان، و بین التصویت له، کلُّ ذلك لا یجوز. و قد بحثنا تفصیلاً عن أدلّة ولایة الأب و الجد علی تأدیب الأولاد، و عن ولایة الزوج علی تأدیب الزوجة عند ظهور علامات نشوزها فی مختلف کتبنا الفقهیة (أضواء الفقاهة: فقه الاُسرة / الحلقة الاُولی، ص 183 / مجلّة الفقه الفعّال: ج 4، ص 99 / دلیل تحریر الوسیلة: کتاب النکاح: ج 3، ص 516 _ 531) بتنقیح آراء فقهاء الامامیة و تحقیق نصوص الکتاب و السنة الدالّة علی ذلک، و لاسیّما النصوص الخاصّة الواردة فی ولایة الأب و الجدّ علی تأدیب الأولاد. و هذا الحق إنّما هو ثابت للوالد و والده (یعني الأب و الجد) دون الوالدة. و ینبغي للمؤمنین – و لا سیّما نُخباؤهم و خبراؤهم السیاسیون – الالتفات إلی هذه النکتة المهمّة، و هي: أنّ طیلة تأریخ المسلمین کان أئمة الکفر و الاستکبار العالمی بأنحاءِ الدسائس و مختلف الحیَل الاستعماریة بصدد إمحاء آثار شریعة سید المرسلین (صلی الله علیه و آله) و دروس القرآن المجید و شعائر المذهب و انحراف المؤمنین عن جادّة الشرع. و کان ذلك سیرتهم من زمن نزول الوحي فی عهد النبی (صلی الله علی و آله)، کما قال تعالی:« وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا ». (البقرة: 109) و «لَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا».(البقرة: 217) @ayatollahseyfi