eitaa logo
🕊️ آیــه آیــه تــا خــُدا 🕊️
4.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
15 فایل
✅ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند : 🔻 این #قرآن، میهمانیِ ویژهٔ خداوند است. پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید.🤲🌹 کپی مطالب آزاد است (با ذکر صلوات) 🥰
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ (ع) فرمودند: 🌴 الحَسَنُ و طَلاقَةُ الوَجْهِ مَكْسَبةٌ للمَحبّةِ و قُرْبَةٌ مِن اللّهِ . و عُبوسُ الوَجْه و سُوء البِشْر مَكْسَبةٌ للمَقْتِ و بُعْدٌ مِن اللّهِ 🍃 چهره شاد و روىِ باز، وسيله جلب محبّت و مايه تقرّب به خداست و ترشرويى و گرفتگى چهره، سبب جلب دشمنى و مايه دورى از خداست. 📖 تحف العقول، 296 ✅ @aye_aye_ta_khoda 💔
💠 الَّذینَ یُنفِقُونَ فِی السَّرّاءِ وَالضَّرّاءِ وَالکاظِمینَ الغَیظِ وَالعافینَ عَن النّاسَ وَ اللهُ یُحِبُ المُحسِنین 🔸 آنان که در گشایش و تنگ‌دستی انفاق می‌کنند، و خشم خود را فرو می‌برند، و از [خطاهای] مردم در می‌گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. 📚 آل عمران ۱۳۴ ✅ بردبار باش! کیف‌ها توی کیف فروشی‌ها اگر خوش فرم و خوش قواره‌اند به خاطر این است که پر از کاغذ باطله‌اند. اگر آن کاغذ باطله‌ها را بیرون بریزی از فرم و قیافه می‌افتند و کاغذها هم دیگر زباله‌اند و باید دور ریخته شوند. خشم و عصبانیت چیزی شبیه همان کاغذ باطله است. اگر فرو ببری شکل و شخصیت پیدا می‌کنی و اگر بیرون بریزی از شکل و شخصیت و معنویت می‌افتی. این است که قرآن کریم دعوت به فرو بردن خشم دارد و می‌فرماید: ✨الکاظِمینَ الغَیظِ؛ فرو برندگان خشم ✨ 📚منبع: سی تدبر، سی تلنگر، محمدرضا رنجبی 💠 @aye_aye_ta_khoda 💠
💠هرجمعه یک آیه درباره امام زمان(عج) 📝جزء سوم /سوره آل عمران آیه٨٣ 🕋« وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْها وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ » 📖« آیا کفار غیر دین خدا را خواستارند؟ در حالی که هر که در آسمان ها وزمین است از روی رغبت یا کراهت در برابر او تسلیم است، وهمه به سوی او بازگردانده می شوند». 🔹امام صادق علیه السلام فرمود: هرگاه قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند عدل را در میان مردم برقرار می‌سازد و جور و ستم در زمان او برطرف می‌شود و راه‌ها امن می‌گردد. در زمان او زمین برکات خود را بیرون می‌کند و قائم (عج) هر حق را به اصحابش برمی‌گرداند. 🔸در ظهور او تمام مردم روی زمین دین اسلام را خواهند پذیرفت و این آیه‌ی شریفه: 🕋 وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ مصداق پیدا خواهد کرد. 📚بحارالانوار ،ج ۵۲،ص۳۳۸/الارشاد،ج۲،ص۳۸۴ 💕 @aye_aye_ta_khoda
هدایت شده از از گناه تا توبه🇵🇸
فروشگاه اینترنتی ایرانی شو ارائه کننده انواع مدل های چادر با پارچه ایرانی🇮🇷 صفحه های ما رو در شبکه های مجازی دنبال کنید👇😊 http://eitaa.com/joinchat/2398552085C7afa6cdf63
روزی یک صفحه از صفحه ی " 216 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
Page216.mp3
678.9K
روزی یک صفحه از صفحه ی " 216 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
♥️ (ع) فرمودند: 🌴 عَلَيكُم بِالصَّدَقَةِ فَبَكِّرُوا بِالصَّدَقَةِ فَإنَّها تُسَوِّدُ وَجهَ إبليسَ؛ 🍃 بر شما باد به صدقه دادن ! صبح زود صدقه بدهيد كه روى ابليس را سياه مى كند. 📖 تحف العقول، ص298. ✅ @aye_aye_ta_khoda ♻️ ♻️
☘◾️انسان وکفران نعمت◾️☘ معناى آيه (قتل الانسان ما اكفره) و مراد از كفر در آن ُقُتِلَ الاِنسانُ ما اَكفَرَهُ 🔥◾️اين جمله نفرينى است بر انسان كه طبعش ، طبع دل دادن به شهوات، و پيروى هواى نفس ، و فراموش كردن پروردگار خود، و استكبار ورزيدن از پيروى اوامر او است. 🔥◾️و جمله (ما اكفره ) شگفت انگيزى از اصرار انسان در كفران، و پوشاندن حق صريح است، با اينكه او خودش مى بيند و احساس ‍ مى كند كه مدبر خود نيست، و كسى جز خداى سبحان مالك تدبير امر او نمى باشد. ✍پس مراد از (كفر) در اين جمله مطلق حق پوشى است، كه دو مصداق دارد: يكى انكار ربوبيت خدا، و يكى ترك عبادت او است، و مويد اين سخن ذيل آيه است كه به جهات تدبير ربوبى اشاره مى كند البته آن جهاتى كه با حق پوشی و ترك عبادت تناسب دارد. ولى بعضى از مفسرين، كفر در اين آيه را به ترك شكر و كفران نعمت معنا كرده اند. ✍و اين توجيه هر چند در جاى خود صحيح است ولى مناسب تر از نظر سياق همان معنايى است كه ما براى كفر كرديم. در كشاف گفته جمله (قتل الانسان ) نفرينى است بر انسان و اين نفرين در اصطلاح عرب از هر نفرين ديگر شنيع تر است چون كشته شدن، بزرگترين شدائد دنيايى و رسوايى هاى آن است و جمله (ما اكفره ) شگفت انگيزى از افراط انسان در كفران نعمت خداى تعالى است. و آنگاه گفته اين دو جمله با همه كوتاهيش خشن ترين نفرينى است كه به گوش عرب مى خورد و غليظ ترين اسلوب و پردلالت ترين كلام بر سخط و خشم گوينده است و از اين دو جمله با همه تقاربى كه در دو طرف آن است هيچ كلامى در مذمت دامنه دارتر از آن ديده نشده و هيچ كلامى جامع تر از آن در ملامت يافت نمى شود. بعضى هم گفته اند كه : جمله (ما اكفره ) استفهاميه است، و مى پرسد كه چه چيز انسان را كافر كرده. ولى وجه قبلى بليغ ‌تر است۰ 📚تفسیرالمیزان،علامه طباطبایی ❇️ @aye_aye_ta_khoda
1_261996815.mp3
6.81M
♨️با نگفتن این چهار حمد نعمت های خداوند از شما گرفته می شود 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت‌الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🆔 @aye_aye_ta_khoda
با توجه به مشکلات جمعی از طلاب کانالی تشکیل دادند برای حل مشکلات: 😍 🌸 💯 🙈 جهت کلیک کنید👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/2109538314C87e61217de
روزی یک صفحه از صفحه ی " 217 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
Page217.mp3
820.9K
روزی یک صفحه از صفحه ی " 217 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
👌 نفرت انگیز ترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شر زبان او ، از او دوری می کنند @aye_aye_ta_khoda
☘◾️انسان وکرامت ◾️☘ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ «اسراء/70» وهمانا فرزندان آدم را گرامى داشتيم ۰ ✍ گوهر آدمی کریم است : لقد کرمنا بنی آدم یعنی ما انسان را گرامی داشتیم چون در خلقت او به کار رفته است. 🔹اگر انسان مانند سایر موجودات فقط از خاک خلق می‌شد،کرامت برای او ذاتی و یا وصف اولی نبود،ولی انسان دارای فرع و اصل است،فرع او به خاک برمی‌گردد و اصل او به اللّه منسوب است:انی خالق بشرا من طین. فاذا سوّیته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین۰ ❌ پس روح انسان به خداوندی که معلم اکرم است،مرتبط می‌باشد.پس سهمی از کرامت دارد و روح الهی به معنای کرامت است. ☘◾️خدای سبحان به انسان‌ها درس می‌دهد. را هم تعیین نموده.چون تقوا مایه کرامت است و برای حد معینی نیست بنابر آنچه خداوند در سوره تغابن آیهٔ 16می‌فرماید: فاتقوا الله ما استطعتم، یعنی به اندازه خود،مایه کرامت خویش را فراهم نموده و با تقوا باشید و چون انسان می‌تواند به مقامی برسد که فرشتگان در پیشگاه او کنند :فسجد الملائکة کلهم اجمعون.(حجر/30) 🔹از این جهت که تکریم حقیقی به اسلام،ایمان و تقوا است،امام باقر(ع) می‌فرماید: خدا روح کافر را تکریم نکرده است،لیکن روح مؤمن را همواره گرامی می‌دارد:«انّ الله لایکرم روح الکافر و لکن یکرم ارواح المؤمنین.11 ☘محدودهٔ کرامت☘ بنابراین انسان علاوه بر کرامت ذاتی،می‌تواند از نیز بهره‌مند شود، درصورتی که انسان تحت ، و قرار گیرد و آن گاه است که این انسان،شایستگی پیدا می‌کند که قدم در گذاشته و با تلاشی گسترده به جایی برسد که حتی فرشتگان مقرب درگاه الهی هم نتوانستند پا در آن مکان بگذارند. ❇️ @aye_aye_ta_khoda
مداحی_آنلاین_هفت_قدم_تا_رهایی_از.mp3
3.44M
♨️هفت قدم تا رهایی از گناه 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🆔 @aye_aye_ta_khoda
🔴کلمه توصیه را در کانال زیر جستجو بزنین🔴 10 توصیه کلیدی و مهم ویژه دختران و پسران مجرد☺️👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2109538314C87e61217de
هدایت شده از از گناه تا توبه🇵🇸
فروشگاه اینترنتی ایرانی شو ارائه کننده انواع مدل های چادر با پارچه ایرانی🇮🇷 صفحه های ما رو در شبکه های مجازی دنبال کنید👇😊 http://eitaa.com/joinchat/2398552085C7afa6cdf63
🕊️ آیــه آیــه تــا خــُدا 🕊️
فروشگاه اینترنتی ایرانی شو ارائه کننده انواع مدل های چادر با پارچه ایرانی🇮🇷 صفحه های ما رو در شبکه
🔴 تمدید مهلت بازدید از تخفیف ها خانم های کانال آیه آیه تا خدا از طرح های تخفیفی این کانال بازدید کنین👆
روزی یک صفحه از صفحه ی " 218 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
Page218.mp3
761.2K
روزی یک صفحه از صفحه ی " 218 " سوره ی یونس جزء یازدهم با ما همراه شوید ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2863071264C16d66ca4ba
♥️ (ع) فرمودند : 🌷توبه برچهار پايه استواراست: 💠پشيمانى دردل، 💠آمرزش خواهى به زبان، 💠عمل كردن با اعضاى بدن، 💠وتصميم بر باز نگشتن به گناه. 📚 کشف‌الغمّه،ج2،ص349 ✅ @aye_aye_ta_khoda 💔
☘◾️انسان وبخل ◾️☘ وَ كانَ الْإِنْسانُ قَتُوراً «۱۰۰/اسراء» وانسان تنگ‌نظر و بخيل است! ✍«قتور» از «قتر» به معناى بخل وامساك از بخشش است. 🔹 كثرت مال اثرى در سخاوتِ افراد حريص وبخيل ندارد. بعضى انسان‌ها سيرى‌ناپذيرند و هرچه بيندوزند، باز نگران كم شدن آنند. 🔹 ترس از تهى‌دستى يكى از ريشه‌هاى بخل است۰ 🔹 سرچشمه رفتار بشر، روحيّه وخصلت‌هاى اوست. ☘◾️امّا اینکه انسان طبعاً مُمْسِک است و مال‌دوست، در سوره «اسراء» آیه ۱۰۰ این‌چنین فرمود: ﴿قُل لَوْ أَنتُمْ تَمْلِکُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّی إِذاً لأَمْسَکْتُمْ﴾؛ اگر همه خزاین رحمت حق را شما می‌داشتید، در اثر آن بخل و امساکی که دارید، سعی می‌کردید به کسی ندهید-خواه رحمتهای معنوی، خواه رحمتهای مادّی- اگر شما خزاین رحمت حق را می‌داشتید هر آینه امساک و بخل می‌ورزیدید، چرا؟، ﴿خَشْیَةَ الأَنفَاقِ﴾؛ می‌ترسیدید تمام بشود. ✍لذا خداوند در سوره «اسراء» فرمود: «انسان مریض است؛ انسانی که طبعش این‌چنین است، این مریض است» ❌ [و] برای اینکه این مرض را درمان کند می‌فرماید: آنچه در اختیار انسان است، خواه جان و خواه مال و خواه علم و سایر کمالات که قابل انفاق است، این از یک طرف مالِ خود او نبود [و] خدای سبحان به او داد (این در آغازِ کار)، ❌ در پایان کار هم برای انسان ابدی نیست، از انسان می‌گیرند -چه بخواهد، چه نخواهد- بین آن آغاز و این انجام هم انسان مالک نیست، بلکه نماینده مالک است؛ مستخلَف است. 📚آیت الله جوادی آملی ❇️ @aye_aye_ta_khoda