eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
343 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰درباره ام العبد؛ همسر شهید هنیه 🔹مادران شهدا به حق شایسته‌ی عنوان "مادران اُمت" هستند. یکی از این زنان شیردل و زینب صفت، آمال هنیه، همسر شهید مبارز والا مقام، عارف مجاهد شهید حاج اسماعیل هنیه است. 🔹او و همسرش اسماعیل هم سن هستند، آمال دختر عموی اسماعیل بود، هر دو در سال ۱۹۶۳ در اردوگاه شاطی در غزه به دنیا آمدند. پدربزرگ آنها احمد در سال ۱۹۴۸ توسط صهیونیست ها از روستای الجوره عسقلان اخراج شد (صالح بردویل عضو کنونی دفتر سیاسی حماس و شیخ شهید احمد یاسین نیز اصالتاً اهل این روستا هستند). 🔹اسماعیل هنیه در کودکی پدرش عبدالسلام را از دست داد، سرپرستی او و هفت خواهر و برادرش را عموی آنها، محمد که پدر آمال بود بر عهده گرفت. 🔹اسماعیل و آمال ۱۶ ساله بودند که با همدیگر ازدواج کردند. آمال در ۴۵ سال زندگی مشترک با اسماعیل هنیه همواره یاری‌گر او در راه جهاد و مبارزه بود. در سال های زندان و اسارت و تبعید و آنگاه که بارها مورد ترور قرار گرفت، آمال، این شیرزن باوفای مجاهد همراه و همگام اسماعیل بود. او حتی در زمانی که شهید هنیه نخست وزیر فلسطین شد حاضر نبود خانه اش را از اردوگاه محل تولدش تغییر دهد. 🔹سه فرزندش، نوه ها، عروس،ده ها تن از اعضای خانواده اش در راه آزادی قدس شریف فدا شده اند و حالا در کنار همه این افتخارات، به مقام والای همسری شهید رسیده. 🔹سالها پیش از یکی از فلسطینی‌ها در لبنان که بنظرم تاریخ زنده فلسطین است، درباره فعالیت های اجتماعی همسر یکی از نامداران فلسطین پرسیدم، گفتم چرا به او لقب "ام الفقراء فلسطين" داده اند، توضیحاتی داد و گفت این را بدان که ام الفقرا و ام الشهدا واقعی فلسطین "اُم العبد" بانو امال هنیه است. امروز حرف حکیمانه او را بیش از پیش درک می کنید @ayeha313
🔴آیا کسی میتونه بگه من از سهم بیت المالم راضی نیستم کسی استفاده کنه و بره؟ ✍اربعین بزرگترین و باشکوه ترین راهپیمایی هست که باعث ناراحتی و خشم جنی و انسی میشه. 🔥اینه که برای کمرنگ کردن و جلوگیری از این حرکت تا بتونن میخوان سنگ اندازی کنن.. 💠اما اولا: کسی که اربعین میره با هزینه خودشه،خود مردم به هم کمک میکنن برای این سفر.. 💠ثانیا اگر دولت هم کمکی بکنه مثل مثلا قرار دادن اتوبوس در اختیار زائرین و...داره پول بلیطش رو از مردم میگیره،مجانی نمیده که! 💠ثالثا وقتی یک دولتی روی کار میاد قانونا حق داره رو هرجا برای خدمت به مردم لازم هست،استفاده و خرج کنه. ✅اینجوری نیست که همه بخوان نظر بدن! وگرنه یکی میگه: اینجا جاده نساز من راضی نیستم! اون یکی میگه: پارک نسازه شهرداری من سهم خودم راضی نیستم و...خب سنگ روی سنگ بند نمیشد که! 🔘پس اصلا اینجوری نیست و به حرفهای معاندین و کسانی که بغض نسبت به اهل بیت در قلبهاشون هست اهمیتی ندید... از بیانات استاد محمدی شاهرودی @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅مسئله ❗️موارد وجوب قرض گرفتن 🔰قرض کردن حتی در صورت نیاز هم مکروه است. اما کراهتش از حالت عدم نیاز کمتر است. البته گاهی نیاز آنقدر زیاد است که قرض کردن واجب میشود وآن مواردی است که حفظ جان یا آبرو وامثال آن، منوط به قرض کردن است. ❗️موارد حرمت قرض گرفتن 🔰کسی که نمیتواند تآمین ادای قرض کند وامید آن را نیز ندارد، نباید قرض کند؛ مگر ضرورت باشد یا قرض دهنده از حال او آگاه باشد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 تعداد كساني كه با امام حسين(ع)تا كربلا آمدند بودند؟ چند نفر از سپاه حضرت جدا شدند؟ برخى مانند طبرى تعداد یاران امام را نزديك به یکصد نفر دانسته ‏اند كه در ميان آنها پنج نفر از فرزندان امام على(ع)، شانزده نفر از بنى‏هاشم و تعدادى ديگر از قبايل مختلف ديده میشود 📚 تاريخ طبرى، ج 5، ص 393. بن نما از بزرگان شيعه در قرن ششم و هفتم، اصحاب امام(ع) را صد پياده و 45 سواره مى ‏داند. 📚مثيرالاحزان، ص 27 و 28. همين تعداد از سوى سبط ابن‏ جوزى نيز مورد تأييد قرار گرفته است. ✅تذكرة الخواص، ص 143. ✅روايتى از امام باقر(ع) نيز - كه در جوامع روايى شيعه نقل شده - اين قول را تأييد مي ‏كند. 📚بحارالانوار، ج 45، ص 4. ✅عجيب‏تر از همه قول مسعودى است كه تا هنگام نزول امام(ع) در كربلا، تعداد ياران آن حضرت(ع) را پانصد سواره و صد پياده ذكر مى كند. 📚مروج الذهب، ج 3، ص 70. ✅اما قول مشهور - كه هم اكنون نيز داراى شهرت است - آن است كه تعداد ياران امام(ع) در كربلا 72 نفر بودند كه به 32 سواره و چهل پياده تقسيم مي شدند. 📚انساب الاشراف، ج 3، ص 187 ✅درباره جدا شدن از سپاه امام به این مطلب توجه کنید که روز عاشورا یک نفر به نام مرقع بن ثمامه از سپاه امام جدا شد و به سپاه دشمن پیوست 📚طبری ج 4 ص 347 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اين که ميگن ماه ماه سنگينيه يعني چي؟ ✅پاسخ سنگيني‌ای که مشهور است براي ماه صفر به خاطر وقايعي است که در اين ماه اتفاق افتاده است از جمله رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت امام حسن و امام رضا(عليهم السلام) . و از آنجا که در اين ماه وحي تشريعي قطع شد براي اهل معنا يک سنگيني خاصي در اين ماه از لحاظ معنوي درک مي‌کنند اما اين بدان معنا نيست که اين ماه نحس اين و کار و فعاليت در آن جواب ندهد و باعث شکست شود بلکه انسان مي تواند با عملکرد خوب و شايسته در اين ماه اين ماه را از بهترين ايام عمر خود قرار دهد. هيچ زماني بد يا سنگين نيست، بلکه اتفاقاتي که در يک زمان مي افتد بد يا خوب مي تواند باشد. چون رحلت پيامبر اکرم ص در اين ماه اتفاق افتاده است مشهور شده است که ماه صفر نحس است که اين حرف درست نيست. بلکه اتفاق بدي مثل رحلت پيامبر بد بوده است نه اينکه اين زمان يعني ماه صفر بد و نحس باشد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 آیا پوشیدن در اسلام کراهت ندارد؟ پس چرا در ایام عده ای تا پایان محرم و صفر سیاه میپوشند؟ ✅استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهل بیت پیامبر (ص) ثواب نیز دارد. از فرزند امام سجاد(ع) نیز نقل شده است که وقتی امام حسین (ع) شد زنان بنی‌هاشم در عزای آن حضرت پوشیدند و این لباس را در گرما و سرما نمی‌دادند. 📚الحدائق الناظرة فی احکام العترة الطاهرة، ج 7، ص. 118 علاوه بر این سیاه پوشی، خاصیت سازندۀ دیگری به نام امر اهل بیت(ع) دارد که مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است که فرمودند: «رحم الله من احیا امرنا» یعنی کسی که امر ما را احیا کند، مشمول حق باد. از نظر ، چنانکه مورخین نوشته اند، بعد از واقعۀ جانسوز عاشورا، زنان خاندان پاک رسول الله(ص) اولین کسانی بودند که تا یک سال لباس به تن داشتند و چنان مشغول عزاداری بودند که امام سجاد(ع) برای آنها غذا فراهم می ساختند. در طول نیز پوشیدن لباس سیاه در عزاداری اهل بیت(ع) به صورت یک سنت ارزشمندی در بین شیعیان و رایج بوده است. 📚وسائل‏ الشیعة، ج12 ،ص20 @ayeha313