eitaa logo
کانال بصیرت حسینی
127 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
7.7هزار ویدیو
18 فایل
مجموعه کلیپ های روشنگری،مباحث مهدویت و آخرالزمانی،مطالب آموزنده،کلام بزرگان و عرفا آیدی پیج عاشورا_ظهور۱۴۴۲ اینستاگرام https://instagram.com/ashora_zhor1442?utm_medium=copy_link
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اختصاصی ✨بشارت «آزادی فلسطین» در قرآن / اسرائیل از «آغاز تا پایان» ✍️ مصطفی امیری ✅ دو فساد شاخص در «تاریخ یهود» اسرائیل ▪️یهود، در طول تاریخ، فسادهای متعددی داشته است اما، دو فساد متمایز آنان در قرآن، برجسته شده است. ▪️آیات ابتدایی سوره اسراء، عقوبت و مجازات یهود مفسدِ بنی‌اسرائیلِ ساکن فلسطین را «وعده قطعی خداوند» معرفی می‌کند که توسط «عباداً لنا» انجام خواهد شد: ▪️«وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَني‏ إِسْرائيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبيراً فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَديدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبيراً» (سوره اسراء، آیه۴-۷). ✅ «اسرائیل از آغاز تا پایان» در یک آیه قرآن: ▪️«عِباداً لَنا»: مومنان شیعی[1] ▪️«أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ»: صاحبان صلابت و سرسختی شدید، صاحبان قدرت نظامی ویژه[2] ▪️«فَجاسُوا خِلالَ الدِّيار»: جنگ با «یهود» در «سرزمین فلسطین» و مناطق یهودی نشین[3] ▪️«وَعْداً مَفْعُولاً»: طبق وعده قرآن، این مجازات یهود فاسد، قطعا انجام خواهد شد و جنگ، حتمی است[4] ✅ «مختصات» فساد یهود اسرائیل ۱. تجمع یهود بنی اسرائیل در سرزمین فلسطین همراه با عُلو و برتری جویی. ۲. محوریت مسجدالاقصی. ۳. مجازات یهود توسط عِباداً لَنا در وعده اول و سپس در وعده دوم توسط امام عصر. ▪️: تاریخ را بررسی کنید، کدام فساد یهود و متعاقب آن کدام مجازات، «همه ویژگی‌هایی فوق» را یکجا با هم داشته است؟[5] ▪️بنابراین، «عباداً لنا» نمی‌تواند وصف برای کافران همچون بُخت‌النصر باشد که در برهه‌ای از تاریخ، یهودیان را سرکوب کرده است[6]. زیرا در احادیث معصومین و کتب شیعی نیز چنین مطلبی وجود ندارد، بلکه در کتب اهل‌سنت ذیل آیات سوره اسراء، بُخت‌النصر را مصداق مجازات‌کنندگان یهود، معرفی کرده‌اند: ▪️«إِنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَمَّا اعْتَدَوْا فِي السَّبْتِ وَ عَلَوْا وَ قَتَلُوا الأَنْبِيَاءَ بَعَثَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَلِكَ فَارِسَ بُخْتَنَصَّر». ▪️اما در احادیث شیعی، همچون کتاب معتبر الکافی، هویت و مصداق «عباداً لنا»، مؤمنان و شیعیان و یاوران حضرت قائم، معرفی شده است: ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ...قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَايَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه» (کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۰۶. ابن‌قولویه، کامل الزیارات، ص۶۳). ▪️ضمن اینکه با توجه به عبارت قرآن «وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّة»، می‏توان دریافت هویت مجازات‌کنندگان دوم، باید از سنخِ مجازات‌کنندگان اول باشند، کما اینکه در کتب تفسیری شیعی، بر حضرت قائم و انصار ایشان (مومنان شیعی)، تفسیر شده است: ▪️«فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه». (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴. بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). ✅ نقش «سفیانی» و «مارقة الروم» در حمایت از اسرائیل ▪️با ورود «عِباداً لَنا» به مسجدالاقصی و مجازات اول یهود ▪️آنگاه طبق تصریح قرآن: «الْكَرَّةَ عَلَيْهِم‏» می‌شود، یعنی بازگشت استیلاء بنی اسرائیل بر فلسطین ▪️در این میان نقش «مارقه الروم»، بسیار اساسی است. ▪️«سفیانی» نیز آخرین مهره یهود، کمربند امنیتی اسرائیل، نقش ایفا خواهد کرد. ▪️بدین سان «آزادی نهایی فلسطین» به بعد از ظهور توسط امام عصر در «وَعْدُ الْآخِرَة» موکول می‌شود. ▪️از این‌رو، جنگ فراگیر و فروپاشی اسرائیل، قبل ظهور است اما نابودی اسرائیل، بعد از ظهور توسط حضرت ولیعصر و یارانش، رقم خواهد خورد[7]. 🔹🔹🔹🔹 «وَعْداً مَفْعُولاً»، وعده «قطعی» قرآن برای مجازات «یهود فاسد»: ❌دو فساد شاخص در تاریخ یهود اسرائیل ❌وحشت تئوریسین‌های اسرائیل از «دکترین قرآن در سوره اسراء»:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولای من... یا صاحب الزمان... چه دل آرامی بهتر از این که هر روز با یک سلام به شما جامِ جان مان پر از یاد شما می شود و تو هر روز جوابم را می دهی... ..🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ هر روز بنشینید و یک مقداری با امام زمان(عج) درد و دل کنید... ✨اللهم عجل لولیک الفرج✨
سلام حضرت ثارالله✋️ شب گذشته نسیمی وزید در خوابم گرفت شور عجیبی وجود بی تابم. چه حس حال قشنگی؛چرا که میدیدم نماز صبح کنار ضریح اربابم. _الله علیک_ یا-ابا_عبدالله✋️ مولای من... یا صاحب الزمان... چه دل آرامی بهتر از این که هر روز با یک سلام به شما جامِ جان مان پر از یاد شما می شود و تو هر روز جوابم را می دهی... ..🌱
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نورعلی ..✨🌸 ۲ روز مانده تا ولادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام 🌸
🌹پیامبر صلوات الله علیه و آله: ✨🌹ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی.هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است. ✍️تفسیر نورالثقلین ج۵ ص ۷۰۱ 🏷
🔹آیت الله حائری شیرازی: 🗞 اگر کسی وضع زندگی‌اش خوب نیست، از امام جواد علیه السلام حاجت بگیرد. 🌹امام جواد علیه السلام مدینه بود. امام رضا علیه السلام در ایران و در مرو بود. برای امام رضا علیه السلام خبر آوردند که خادم‌ها هر وقت می‌خواهند پسرشان را از خانه خارج کنند از در پشتی می‌برند تا فقرا نفهمند که ایشان دارد می‌رود و درخواستی بکنند. 🌹حضرت نامه‌ای به پسرش امام جواد (ع) نوشت: «به من رسیده است که تو از درب کوچک بیرون می‌روی. به حق من بر تو که بیرون نروی مگر از درب بزرگ و همراه خودت درهم و دینار فراوان بردار و هر کس در راه از تو درخواست کرد به او عطا کن». این سفارش بابایش است که کسی از تو محروم نشود! از این جهت وقتی محتاج هستی، گرفتار هستی، کمبود داری برو سراغ امام جواد علیه السلام . ✨دو رکعت‌ نماز برای امام جواد علیه السلام بخوانید و از ایشان بخواهید گرفتاری‌هایتان را رفع کند. خدا برای ما، دوازده امام گذاشته. ✨ «قد علم کل أناس مشربهم؛ هر گروهی بدانند از کجا آب می‌خورند»✨ 🔹 آن که بدهکار است بداند مَشربش امام جواد علیه السلام است؛ مَشکش را برود آن جا پر بکند. فقه می‌خواهد برود سراغ امام صادق علیه السلام...
🔹برای اینکه بتوانیم چیزی را ببینیم، باید از او جدا شویم و فاصله بگیریم و به جایی برویم که او نباشد، و از آنجا به او نگاه کنیم تا او را ببینیم؛ جایی هست که خدا نباشد تا برویم از آنجا خدا را ببینیم؟ می‌توانیم از خدا جدا شویم تا او را ببینیم؟ ✨✨خدا نور چشم ماست؛ چیزی که توی تخم چشم ماست را چطور می‌توانیم ببینیم؟ این بود که خداوند به موسی علیه‌السلام فرمود: «لَن ترانی» هرگز مرا نخواهی دید؛ وقتی از دیدن با چشم ظاهر مأیوس شدی و چشم‌هایت را روی هم گذاشتی و با روح از داخل مشغول شدی، چند مدت که گذشت متوجه می‌شوی که «لَن ترانی» برای درونت هم بود؛ پس داخل هم خیلی مشغول نمان.