طب مدرن بسیار پیشرفته غربی می گوید در فرودگاه ها تجمع به این👆شکل هیچ مشکلی بوجود نمی آورد فقط تجمع کنار ضریح علی ابن موسی #امام_رضا سلام الله علیه بسیار بسیار خطرناک است😏
لَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ اَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللهُ فيه وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ
ترجمه:
خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبههای والا برکنارتان نمود، مرتبههایی که خدا شما را در آنها جای داد و خدا لعنت کند امّتى که این واقعه را شنید و به آن رضایت داد.
#شهادت_امام_رضا
#همه_خادم_الرضاییم
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه
👤 سخنرانی بسیار مهم : پروژه کاهش جمعیت با پروژه کرونا یکی است
👤 استاد بزرگ دکتر شکوهیان راد(استاد دانشگاه تهران):
✍️ در ستاد کرونا تمام دستورات رهبری خلافش اجرا شده است
✍️ بگفته علیرضا ناجی و مینو محرز و خبرگذاری فانا: 60 تن مواد اولیه برای ساخت واکسن برکت(غیربومی) وارد کشور شده است
#نه_به_واکسن
هدایت شده از 🍃🌺روزی من بودم اکنون همه تویی🌺🍃
✍کیست که جوابگوی من باشد؟!
«قسمت اول»
۱_ چرا امام خامنه ای در ابتدای فتنه ی کرونا فرمودند :ویروس حقیر کرونا
اما اخیراً فرمودند :طغیان کرونا؟!
(چه کوتاهی هایی کردیم که این ویروس حقیر طغیان کرد؟!)
۲_چرا امام خامنه ای فرمودند: ویروس متقلب مگر چه تقلبی کرده بود
چرا فرمودند ویروس منحوس و خبیث
آیا نحوست و خباثت جز طبیعت و ذات ویروس بود؟!
یا چون ویروس ساختگی و هدفمند بود این القاب را لایق بود؟
۳_چه کسانی این ویروس را ساختند و چه منافعی برای آنها به همراه داشت؟
۴_ چرا این ویروس برای بعضی از نژادها خطرناکتر است ؟! و با چه هدفهای شومی ویژه ی این نژادها ساخته شده؟!
و دشمن به چه طریقی اطلاعات ژنتیکی این نژادها را بدست آوردند؟
۵_چرا بعضی از افراد( در شرایط برابر رعایت پروتکلها) بیشتر و سختتر مبتلا می شوند و بعضی که ملزم به انجام بی چون و چرای پروتکلها هم نیستند در صورت ابتلا هم به راحتی بر بیماری فائق می ایند (نکند احیانا بر اساس صحبت امام جامعه،قدرت ایمنی افراد تعیین کننده ی شدت و وخامت بیماریست؟)
اگر اینطورست پس چرا به این اشاره ی حکیمانه رهبری وقعی ننهادیم و حتی برای یک مرتبه یکی از متولیان ستاد کرونا به این اشاره مهم رهبری توجهی نکردند؟
نکند اشاره به این موضوع منافع افرادی را به خطر می انداخت؟!
۵_چرا با وجودیکه امام جامعه بر رعایت پروتکلهای پیشگیری و درمانی ستاد کرونا تاکید داشتند ،این دستورات یکی یکی به علت عدم تاثیر گذاری مثبت بی اعتبار شدند و رنگ باختند(آیا امام جامعه نمیدانستند که این پروتکلها اثر ندارند و ما را ملزم به انجام رعایت میکردند یا چون زعیم هستند میدانند،منتها قصدشان موضوع دیگری بود که بر خیلی از افراد هنوز پوشیده مانده است؟ )
۶_چند نفر از مسئولین وزارت بهداشت و بقیه مسیولان مرتبط سیاستهای ابلاغی حوزه سلامت در راستای گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی( که امام جامعه در سال۹۳ ابلاغ فرمودند) را خوانده اند و عمل کردند و گسترش دادند؟
آیا در صورت توجه و اجرای "هفت ساله ی" این سیاستهای ابلاغی یک ویروس حقیر میتوانست حتی ارگانهای نظامی ما را هم تحت فرمان خود قرار دهد؟
آیا هفت سال کم کاری مسئولان و بی تفاوتی انقلابیون نسبت به فرامین رهبری باعث نشد که با لگد دشمن از خواب بیدار شویم(البته اگر بیدار شویم)؟؟؟
۷_آیا بر اساس فرمایش امام جامعه اگر از تمام ظرفیتهای علمی و بومی و طبی خودمان برای پیشگیری و مقابله با این ویروس حقیر بهره میبردیم کار به جایی می رسید که کشور را مضطر واکسنهای اضطراری با عوارض ناشناخته کنیم؟؟؟؟
آیا ما باید کلید مشکل کرونا را فقط در واکسن می یافتیم و مردم و بیماران را یا با داروهای خطرناک موش ازمایشگاهی می کردیم و یا با ایجاد ترسها و دلشوره های بی وقفه ی رسانه ای و «مار نامیدن این زنبور» مردم را از ترس ابتلا به بیماری ،بیمارتر و یا می کشتیم؟!
۸_چه کسانی حکم صریح امام جامعه( در ممنوعیت ورود داروهای آمریکایی مثل رمدسیویر(ساخت شرکت صهیونیستی گیلیاد) و واکسنهای آمریکایی،انگلیسی،فرانسوی و هر کشور نامطمین ) را زیر پا له کردند تا جایی که اخیرا شنیده میشود واکسن جانسون اند جانسون هم در صف ورود قرار گرفته است و فایزر آمریکایی هم با صرف هزینه های هنگفت از بین المال مسلمین وارد کشور شد!!!
آیا له کردن این حکم صریح امام جامعه معنایی جز «بی تأثیر کردن» حکم ولی مسلمین در جامعه را دارد؟!؟
کم کاری و بی تفاوتی چه کسانی در آن مدت ممنوعیت، باعث شد که امام جامعه اخیراً حتی اسم از «کوواکس» بیاورند؟؟؟؟
چه کسانی قرار است نسبت به این فاجعه ی خسارت بار معترض باشند؟!
آیا ما انقلابیون نباید متوجه باشیم که درصد بسیار بالایی از بار واکسیناسیون کشور را آسترازانکای انگلیسی و بقیه واکسنهای نامطمین پر عارضه به دوش می کشد؟
آیا ما انقلابیون نباید عاقلانه و یکصدا، علیه ورود داروهای دشمن یا به گفته ی امام خمینی رحمت الله علیه داروهای استعماری معترض باشیم و قیام کنیم؟!
چرا که امام جامعه فرموده بودند :هیچ انسان عاقلی به داروهای دشمن اطمینان نمی کند
مگر نه اینکه امام جامعه در فرمایشات اخیرشان با دولت انقلابی ، انقلابیون را به عاقلانه زیستن ترغیب کردند و از تقلید کورکورانه بر حذر داشتند
پس وظیفه ی ما رهروان ولایت درین باره چیست؟؟؟؟؟؟؟
سوالات دیگری نیز دارم که ان شاءالله بعدا خواهم پرسید
اما فعلا خواهش میکنم دوستان با جوابهایی عقلی،منطقی و بدور از تعصب بنده را تفهیم کنند که وقتی ادعای رهروی از ولایت را دارم چگونه باید فکر کنم،عمل کنم و مبلغ حقیقی ولایت مداری باشم
🌺بسیار ممنونم که صبورانه به جواب سوالاتم فکر میکنید.
#طب_استعماری #قیام_علیه_سازمان_صهیونیستی_بهداشت
#نه_به_واکسن_اجباری #نه_به_عیناللهی
هدایت شده از ☕️⃢⃟🌱『تَــــفَـــکُّــرٰاتْ..!』🇵🇸 🚩
تمامی هستی، معجزه ای است که
ما با آن مانوس شده ایم و
تمامی معجزات، طبیعت هایی است که هنوز با آن ها آشنا و مانوس نشده ایم.
طبیعت، معجزه مانوس و معجزه، طبیعت مجهول و نامانوس است.
استاد علی صفایی حائری
#هستی
#حرکت
#استاد_علی_صفایی_حائری
#عین_صاد
#معجزه
#مانوس_شدن
#طبیعت
↫【بِ کانال ما در ایتا بپیوندید.҉ 】 ↬
┄═❁[⚙]❁═┄
『 عین صآد 🌿⃢⃟☕️:دِلْنِوِشْتِـہ هٰاے بُـٓـــــــلُوٖغٌ..!』
💡✏️ @Bologh_Ain_sad 🖋️💡
هدایت شده از طب اسلامی
🏴امام رضا (علیه السلام) میفرماید:
رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا … یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا
رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى کردند.
(معانى الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱)🏴
هدایت شده از طب اسلامی
⚫️ شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد
🔰 امام رضا علیه السلام طبیب را برای چه خبر میکنند؟!
👈 آیا واقعا و حقیقتا طب اسلامی نداریم؟!
روي عن أبي هاشم الجعفري قال : لما بعث المأمون رجاء بن أبي الضحاك لحمل أبي الحسين علي بن موسى الرضا على طريق الاهواز ، لم يمر على طريق الكوفة ، فبقي به أهلها وكنت بالشرقي من آبيدج موضع فلما سمعت به سرت إليه بالاهواز وانتسبت له وكان أول لقائي له ، وكان مريضا...
ابوهاشم جعفری می گوید:
هنگامی که حضرت رضا علیه السلام در سفر از مدینه به طوس، وارد اهواز شد، به دلیل گرمای هوا بیمار گشت و به من فرمود طبیب خبر کنم. وقتی طبیب آمد، امام نام گیاهی را بر زبان آورد و خواص آن را برای طبیب بیان فرمود.
طبیب گفت:« من جز شما کسی را نمی شناسم که نام این گیاه را بداند. اما این گیاه در این فصل پیدا نمی شود.»
امام فرمود:« پس شاخه ای نیشکر برای من بیاورید.»
طبیب گفت:« اکنون فصل نیشکر هم نیست.»
امام فرمود:«هم آن گیاه و هم نیشکر در همین فصل در همین سرزمین موجود است. شما با ابوهاشم به طرف سرچشمه شاذروان بروید. در آنجا خرمنگاهی است و مرد سیاه چهره ای را می بینید. از او محل کشت گیاه و نیشکر را بپرسید.»
من و طبیب به همان نشانی رفتیم و آن شخص سیاه چهره را دیدیم. سرانجام آن گیاه و نیشکر تهیّه کردیم و خدمت امام بازگشتیم. امام خدا را سپاس گفت.
طبیب از من پرسید:« این شخص کیست؟ »
گفتم:«فرزند خاتم پیامبران.»
گفت:« آیا از کلیدهای نبوّت چیزی هم در دستش هست؟»
گفتم:« آری، بعضی از آنها را که دیدی! امّا او پیامبر نیست.»
گفت:« وصی پیامبر است؟»
گفتم:«بله.»
سخنان ما به گوش مأمور مأمون رسید. گفت اگر امام در اینجا بماند، همه مردم به او ایمان میآورند.
لذا امام را حرکت دادند و از راه رامهرمز به سوی خراسان رهسپار شدند.
📚 بحارالانوار، ج 49، ص 117، ح 4.
🔻 متن کامل و عربی روایت
http://lib.eshia.ir/11008/49/118
هدایت شده از طب اسلامی
📣 یک شبهه و چند پاسخ :
«چرا وقتی به حضرت رضا (علیه السلام) سم دادند خودشان را درمان نکردند؟
✅ جواب :
✍️اولا : يكی از قوانين حتمی پروردگار، فوت و رفتن از این دنیاست و برای هیچ کسی قابل استثنا نیست، فرض شبهه این است که 👈(هر کسی که علم طب دارد نباید بمیرد)
👈آیا علم طب و دانش پزشکی مانع فوت میشود؟ جالینوس و ابنسینا و هزاران طبیب و متخصص مردهاند ، هیچ کس در این دنیا تا آخر زنده نخواهد ماند .
بنابراین از مرگ گریزی نیست ، و سبب موت هم یکی از اسباب ظاهری مثل بیماری و مسمومیت و... می باشد، و اگر امام اقدام به درمان مسمومیت می کردند، پس مرگی در کار نخواهد بود، و این مخالف سنت خداوند روی زمین است .
✍️ثانیا : آیا چونکه امام علم طب را دارد باید همه جا باید دست به کار شده و تجویز کند؟ آیا تفسیر صحیحتر این نیست که پیامبر و امام که از خدا علم آموختهاند و به مقدرات الهی نیز آگاهند، در بیماری و حیات و مرگ تسلیم او هستند و از آنجا كه میدانند در کدام وقت قرار است تقدیر الهی جاری شود پس با آن مقابله نمی کنند .
👈كما اينكه روایت شده امام حسن به اهل بیت خویش فرمود: «إنِّی أموتُ بالسُّمِّ، کما مات رسول الله»؛ من با زهر از دنیا خواهم رفت؛ همانطوری که رسول الله (ص) با زهر از دنیا رفتند. بهمين خاطر در چنین مواقع خود را درمان نمی کنند، با همین استدلال است که امام حسین علیه السلام در کربلا یاری فرشتگان را نمیپذیرد.
✍️ثالثا : اراده ی ائمه اطهار (عليهم السلام) بر اساس اراده و مشيت خداست و ایشان با تقدير الهی هيچ وقت مخالفت نمیکنند، وگرنه میتوانستند حتی جلوی زمینه ی پیش آمدن قضایا (مسمومیت) را هم بگیرند. اما از این قدرت در هر زمینه ای استفاده نمیکنند، چون آنها راضی هستند به آنچه که امر اول خداوند به آن تعلق گرفته است .
👈همانطور که امام باقر علیه السلام هنگام شهادت به عامل مسموميت زين فرمود: (إني لأعرف الشجرة التي نحت منها، ولكن هكذا قدر) من حتى آن درختى كه اين زين از آن ساخته شده را میشناسم، ولی تقدیر همین است ...
✍️رابعا : در روایات بیماری بر دو قسمت تقسیم شده است ، بیماری سام و بیماری غیر سام، بیماری سام بیماری مرگ است که هرگونه درمان در آن اثر نمی کند، و بیماری غیر سام (غیر بیماری مرگ) امکان درمان دارد، و هنگامی که حضرت طبق علم خود به بیماری سام (مسموميت در اين مورد) رسیدند که از دنیا رفتن خود را بوسيله ى آن قطعی می ديدند ، بهمین خاطر اقدام به درمان خود ننمودند .
✍️خامسا : در موارد متعددی خود ائمه (علیهم السلام) در طول حیات خود، بیمار شده و خودشان را درمان نموده اند :
👈کما اینکه پیامبر (ص) بیماری خود را با سعوط خاصی طبق دستور خود درمان نمودند/الكافي 8: 193 ح 229 .
👈کما اینکه امام صادق (ع) معده درد خود را طبق دستور خاصی درمان نمودند/ الكافي 6: 342 ح 7 .
👈یا اینکه امام صادق (ع) درد شدید خود را با نسخه خاص خود درمان نمودند/الكافي 341 ح 1 .
👈یا اینکه امام رضا (ع) تب و سردرد خادم خود را با دستور به ریختن برگ کاسنی کوفته بر روی برگه ای و ریختن قطراتی روغن بنفشه بر آن درمان نمودند/الكافي 6: 363 ح 9 .
🔴 خبرگزاری صدا و سیما :
☑️اختیاری بودن واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش :
🔹واکسیناسیون #کرونا برای دانش آموزان کاملاً اختیاری است و هیچ شرطی برای واکسینه شدن دانش آموزان به منظور حضور در مدرسه وجود ندارد.
❌ والدین عزیز... دقت کنید اینا تو رسانه میگن اجباری نیست بعد از عمد اجباری می کنن و هیچ گونه تعهدی هم امضا نمی کنن که #عوارض_واکسن را به عهده بگیرند... بعدا هم مشکلی پیش بیاد میگن خودتون داوطلب تزریق کردید به ما ربطی ندارد و ما گفتیم اجباری نیست
#افشای_حقایق
#نه_به_واکسن
#محاکمه_پزشکان_متخلف
❌❌باتوجه به تبلیغات زیاد وزارت بهداشت جهت تزریق #واکسن به دانش آموزان
🔸والدین گرامی توجه داشته باشید این واکسیناسیون صرفا جنبه پیشنهادی دارد و از نظر قانونی هیچ اجباری برای تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان بدون رضایت والدین وجود ندارد.
🔸در هر صورت این خانواده ها هستند که باید تصمیم بگیرند ریسک عوارض واکسن های با مجوز مصرف اضطراری را برای دلبندانشان بپذیرند
یا از تزریق واکسن خودداری نمایند
🔸همچنین در صورت فشار نامتعارف از طرف مدارس، خانواده ها ضمن رجوع و شکایت به دیوان عدالت اداری می توانند به صورت غیرحضوری و مجازی همانند سالهای قبل با اطمینان خاطر بیشتر از سلامت فرزندشان، به امر آموزش آنها بپردازند.
🔻لینک گفت و گوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۶ مهر که صراحتا اعلام کرده بودند: واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان کاملاً اختیاری است و هیچ شرطی برای واکسینه شدن #دانش_آموزان به منظور حضور در مدرسه وجود ندارد.👇
https://www.iribnews.ir/fa/amp/news/3232826
❌ کسی مسئولیت عوارض واکسن را نمیپذیرد و برای همین اختیاری نامیدهاند تا بعدا بگویند خودتان خواستید !
پس مواظب فرزند خود باشید
سلامتی جان از تحصیل مهمتر است
کرونا هیچ کودکی رانمیکشد
ولی عوارض واکسن اثبات شده مخصوصا التهاب قلبی برای سنین پائین به اثبات رسیده
#افشاگری و تبیین حقایق کرونا 👇👇👇
@bidari313yar
فرمان جهاد صادر شد
شما که میگفتی وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد ، بسمالله ☝️☝️☝️
آگاه شو و اطرافت رو بانور آگاهی روشن کن
هر کس فقط اطراف خودش رو با نور روشن کنه ، ظلمت دروغ و نفوذ و مافیا و خیانت نابود خواهد شد✌️
🔴اعتراف دیشب ظریف در خصوص ندیدن واژه تعلیق در متن برجام و امضای کردن این خسارت محض بدون مطالعه نشان داد، #نفوذ مد نظر امام خامنه ای که سال ۹۴(سال امضای #برجام) نسبت به آن، آنقدر تذکر دادند چه عمقی داشته است.
متن برجام را گروه بین المللی بحران و #نایاک دیکته کرده بودند
✍#سیدعلیرضا_الداود - کارشناس فانوس
@faanos313
〰〰〰〰🇮🇷〰〰〰〰
https://eitaa.com/joinchat/1843462178C0f358f7318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳۰ هفته زندان برای این مداحی👆
مداح اهلبیت(ع) کامران فِرات در بیدادگاه دیکتاتور آذربایجان به اتهامات واهی به 30 هفته زندان محکوم و حبس گردید .
فرات در این مداحی از #امام_حسین و ظلم ستیزی و جنگ قره باغ و دلاوری و شهادت اعضای تیپ #حسینیون مقاومت #آذربایجان و... گفته است
🔸فانوس🔸
@faanos313
〰〰〰〰🇮🇷〰〰〰〰
https://eitaa.com/joinchat/1843462178C0f358f7318
⚡️کشور مجارستان به خانواده هایی که فرزند سوم داشته باشه ۳۲۲ هزار یورو (چیزی حدود ١٠/۵ میلیارد تومان) وام بلند مدت بدون بهره اعطا می کند.
#جنگ_جهانی_جمعیت
#فرزند_آوری
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
🔻با پدرت حرف بزن
+ شخصي براي امام (عليه السلام)نوشت:
شخصی دوست دارد كه با امام خود راز و نياز كند و مشكلات خود را با او در ميان بگذارد، همانطور كه با خدای خودش راز و نياز مي كند و حوائجش را اظهار مي كند
- امام پاسخ او را اينگونه نوشتند:
ان كان لك حاجه فحرك شفتيك،فان الجواب ياتيك.
هرگاه حاجتي داشتی فقط لب های خود را حركت بده ومطمئن باش كه جواب به تو ميرسد
+امام رضا (علیه السلام) : اَلْإِمَامُ اَلْأَنِيسُ اَلرَّفِيقُ وَ اَلْوَالِدُ اَلشَّفِيقُ وَ اَلْأَخُ اَلشَّقِيقُ وَ اَلْأُمُّ اَلْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ اَلصَّغِيرِ وَ مَفْزَعُ اَلْعِبَادِ
- امام همدل و همراه پر مهر است و پدرى است خيرخواه و برادرى با عاطفه و مهربان، و چون مادرى است نيكوكار نسبت به فرزند خردسال خويش، و پناهگاه بندگان در سختی ها و مصيبتهاى بزرگ...
📚[الکافی، جلد۱، صفحه۱۹۸]
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
📋ضرورت احیاء علوم اهل بیت (ع) در کلام عالم آل محمد (ص)
+ عبد السّلام بن صالح الهرویّ :سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام یَقولُ : رَحِمَ اللّهُ عَبدا أحیا أمرَنا ! فَقُلتُ لَهُ : فَکَیفَ یُحیی أمرَکُم ؟ قالَ : یَتَعَلَّمُ عُلومَنا ویُعَلِّمُهَا النّاسَ ؛ فَإِنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنالَاتَّبَعونا.
- به نقل از عبد السلام بن صالح هروى ـ : از امام رضا علیه السلام شنیدم که مى فرمود : «خداوند ، رحمت کند بنده اى را که امر (امامتِ) ما را زنده کند !» . گفتم : چگونه امر (امامتِ) شما را زنده مى کند ؟ فرمود : «علوم ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد ، که اگر مردم ، زیبایى هاى گفتار ما را مى دانستند ، از ما پیروى مى کردند» .
+ معانی الأخبار : ص ۱۸۰ ح ۱ ، عیون أخبار الرضا علیه السلام : ج ۱ ص ۳۰۷ ح ۶۹ ، بحار الأنوار : ج ۲ ص ۳۰ ح ۱۳
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
📃 توئیت حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم شریف اصفهان، خطاب به وزیر بهداشت در خصوص #واکسن اجباری
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
👆👆👆انگ زدن به مخالفان عادت دیرینه ترسوهاست.
این مدعیان پرطمطراق اگر راست می گویند توضیح دهند چرا ملت را با انواع حیله و روش مجبور به واکسن می کنند؟!؟!
اگر فقط ذره ای فرهنگ داشتند که نباید صدا و سیما و رسانه ها را یک قبضه در دست می گرفتند و حتی اجازه یک کلام از مخالفان را ندهند
این دروغگویان اگر ذره ای علم دارند توضیح دهند که چین چگونه سال قبل بدون واکسم کرونا را مهار کرد؟!؟!
این مدعیان فرهنگ و علم که بویی از فرهنگ و علم نبرده اند اگر ترس ندارند به مناظرات مخالفان پاسخ مثبت دهند ولی خودشان خیلی خوب می دانند که توانایی پاسخ را ندارند و برای همین هرگز اجازه بیان بمخالفان نمی دهند
📋 جعلِ روایت برای القایِ جدایی بین علم و دین
- در برخی منابع رواییِ اهل سنت حدیثی نقل شده است معروف به روایتِ" تأبیر النخل" :
+ حدثنا على بن محمد، حدثنا عبید الله بن موسى، عن إسرائیل، عن سماک، أنه سمع موسى بن طلحة بن عبید الله یحدث عن أبیه، قال: مررت مع رسول الله ص فی نخل فرأى قوما یلقحون النخل فقال: ما یصنع هؤلاء؟ قالوا: یأخذون من الذکر فیجعلونه فی الأنثى قال ما أظن ذلک یغنى شیئا فبلغهم، فترکوه فنزلوا عنها. فبلغ النبی ص فقال إنما هو الظن إن کان یغنى شیئا فاصنعوه فإنما أنا بشر مثلکم و إن الظن یخطئ و یصیب و لکن ما قلت لکم: قال الله- فلن أکذب على الله". (١)
- ترجمه:
(...با پیامبر خدا (ص) در نخلستانی قدم برمی داشتیم و ایشان گروهی را مشاهده کردند که عمل گرده افشانی بر درختان خرما را انجام می دادند، سپس از اطرافیان پرسیدند که آنان چه می کنند؟ پاسخ داده شد که گرده های درختان نر را بر درختان ماده می پراکنند! پیامبر فرمود: گمان نمی کنم که این کار فایده ای داشته باشد. سخن پیامبر (ص) به گوش کشاورزان رسیده و آنان از کار خود دست برداشتند. پیامبر (ص) با مشاهده این وضعیت فرمودند: سخن من از روی حدس و گمان بوده و من انسانی مانند شما هستم. شما کار خود را انجام دهید؛ چون گمان من ممکن است درست یا نادرست باشد! اما هرگاه از جانب پروردگار سخنی به شما گفتم، مطمئنا بر خدا دروغ نخواهم بست!)
+ علامه عسکری (ره) فارغ از طریق و سند مشکلدار این روایت، به دلیل مخالفت این روایت با اصول قطعی از جمله عصمت نبی مکرم اسلام (ص) از هرگونه خطا و اشتباه ( ما ینطق عن الهوی)، آن را جعلی می دانند.
آری! فقط امروزه نیست که مدعیان جدایی دین از علم، قلم می زنند و دائم برای القاء این تفکر ناصواب مشغولند بلکه آن روزها هم برای جدا کردن شأن علمی و حکومتی انبیاء و ائمه (ع) نیز قلم می زدند و جعل حدیث کرده و سهو و اشتباه به پیامبر نسبت می دادند تا بگویند ایشان در سیاست و دیگر امور دنیا از جمله کشاورزی و طب و تربیت و اقتصاد و سیاست عصمت و دخالتی ندارد بلکه از بناء عقلاء (!) پیروی می کردند.
١- سنن ابن ماجه، ج ١، ص ٨٢۵، باب ١۵، تلقیح النخل، ح ٢۴٧٠، دار الفکر، بیروت.
#سکولاریسم
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
⚡️توئیت دکتر مهدی عسگری، نماینده محترم البرز: قبل از واکسیناسیون کودکان، آمار دقیق ابتلای آن ها را منتشر کنید.
#واکسن
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | حجتالاسلام پناهیان، شبکه افق، برنامه تکیه:
🔸حرم امام رضا رو موزه کردید؛ اون نردههای کنار ضریح رو بردارید!
+ مگر اعلام نکردید ویروس از طریق سطوح منتقل نمی شود، پس چرا حرم مطهر را از حالت موزه بودن در نمی آورید؟
(البته رفتارهای ناشایست این روزها تأیید نمی شود.)
📌جهانِ پساکرونا
ولادت و دوران کودکی
ولادت پیغمبر اکرم به اتفاق شیعه و سنی در ماه #ربیع_الاول است، گو اینکه اهل تسنن بیشتر روز دوازدهم را گفتهاند و شیعه بیشتر روز هفدهم را، به استثنای شیخ کلینی صاحب کتاب کافی که ایشان هم روز دوازدهم را روز ولادت میدانند. رسول خدا در چه فصلی از سال متولد شده است؟ در فصل بهار. در السیرة الحلبیة مینویسد: «وُلِدَ فی فَصْلِ الرَّبیعِ» در فصل ربیع به دنیا آمد. بعضی از دانشمندان امروز حساب کردهاند تا ببینند روز ولادت رسول اکرم با چه روزی از ایام ماههای شمسی منطبق میشود، به این نتیجه رسیدهاند که دوازدهم ربیع آن سال مطابق میشود با بیستم آوریل، و بیستم آوریل مطابق است با سی و یکم فروردین. و قهراً هفدهم ربیع مطابق میشود با پنجم اردیبهشت. پس قدر مسلّم این است که رسول اکرم در فصل بهار به دنیا آمده است حال یا سی و یکم فروردین یا پنجم اردیبهشت.
📕سیری در سیره نبوی، ص۲۳۳
💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فروچالههای همدان چگونه پس از تاسیس نیروگاه حرارتی شهید مفتح در دشت فامنین و کبودرآهنگ پدیدار شد؟
🔹چرا بابت چنین جنایتی کسی مجازات نشد، اما برای یک تیتر اشتباه در روزنامهای محلی، سختترین مجازاتها اعمال میشود؟!
ماجرای کاملش را در #مادرکشی ببینید:
youtu.be/IHXh0ckVTqM
🇮🇷 @Ahmadinejad_news
🔴چرا ستاد ملی کرونا صلاحیت وضع مجازات ندارد؟
shora-gc.ir/fa/news/7071
ستاد کرونا نمی تواند برای واکسن نزده ها مجازات تعیین کند و اداره ها با اجبار کارکنان به واکسن کار غیر قانونی انجام می دهند... مردم می توانند از اداره ها شکایت کنند...
‼️ قوه قضائیه هرچه زودتر با بی قانونی ستاد کرونا برخورد کند...
آقای رئیسی #وزارت بهداشت شما درحال له کردن قانون است...
❌ مجلس به دلیل عدم مطالعه واکسن و بار مسولیت سلامت مردم و پرداخت خسارت و دیه هرگز واکسیناسیون را اجباری نکرده و نمی کند... برای هیچ واکسنی...
#نه_به_واکسن_اجباری
💠 راه خود شناسی، علم طب است
🔰 شناخت نفس یک امر ضروری و لازم برای همگان است، هم برای دنیا و هم برای آخرت، زیرا در روایات آمده است که: مَن عَرِفَ نَفسَهُ فَقَد عَرِفَ رَبَّهُ، یعنی کسی که خودش را بشناسد در حقیقت پروردگار خودش را شناخته.
💠 امام صادق علیه السلام می فرمایند :
🔸 عرفانُ المَرءِ نَفسَهُ أن يَعرِفَها بِأربَعِ طَبائعَ ، و أربَعِ دَعائمَ ، و أربَعَةِ أركانٍ، فطَبائعُهُ : الدَّمُ و المِرَّةُ و الرِّيحُ و البَلغَمُ ، و دَعائمُهُ : العَقلُ ، و مِنَ العَقلِ الفَهمُ و الحِفظُ ، و أركانُهُ : النُّورُ و النّارُ و الرُّوحُ و الماءُ...
(تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج 2، ص 354)
🔅 ترجمه:
🔸 خود شناسى انسان به اين است كه خويشتن را به چهار طبع و چهار ستون و چهار ركن بشناسد.
چهار طبعش: خون و مره (صفرا و سودا) و باد و بلغم است؛
و ستون هايش: خرد است كه از خرد فهم و حافظه مايه مى گيرد؛
و اركانش: نور و آتش و روح و آب است.... #طب_اسلامی #طب_وحیانی