هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجتالاسلام جواد اژهئی
▫️ بسمه تعالی
با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای دکتر جواد اژهئی را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سالهای متمادی مجاهدتهای بزرگ و مبارک را بااخلاص و بدون اندک تظاهری عهدهدار شد و یادگارهای فراموشنشدنی برای کشور و انقلاب برجای گذاشت.
تشکیل انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعههای نخبگانی جوان، و سازنده در دوران طلائی مدالآوریهای علمی بینالمللی از جملهی این یادگارهای بیهمانند است.
این مجاهد خاموش که خود برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیتالله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبهپروری را بر شالودههای محکم ایمان وانقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز عموم جامعهی نخبگانی کشور تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۹۹/۸/۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦یک راهنمایی خوب برای کسانی که به فکر راه اندازی یا توسعه کسب کار هستند!
🌐کانال از حوزه چه خبر؟
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3299409922C5010cbd9e1
از حوزه چه خبر؟
🚦یک راهنمایی خوب برای کسانی که به فکر راه اندازی یا توسعه کسب کار هستند! 🌐کانال از حوزه چه خبر؟ 🆔 h
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فاصله زیاد هزینه های زندگی و درآمد طلاب، نظر شما در رابطه ایجاد کسب و کارهای کوچک توسط طلاب به شرط حفظ شئونات طلبگی، چیست؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید
@sarbazemajazi
از حوزه چه خبر؟
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فاصله زیاد هزینه های زندگی و درآمد طلاب، نظر شما در رابطه ایجاد کسب
❓تضمین روزی طالب علم؟
✍️ محمدمهدی دلیر
این باور بین برخی از متصدیان حوزه مشهور است که روزیِ جویندگان علم تضمین شده است، و حتی بر دانشپژوهانی که به دنبال کسب رزق حلال میروند، خرده میگیرند؛ در حالی که این نگرش مستندی صریح از آیات و روایات صحیحه ندارد. روایتی که معمولاً مستند این دیدگاه قرار میگیرد، چنین است:
«قد ورد في الحديث عن النبي صلى الله عليه وآله: أن الله تعالى قد تكفل لطالب العلم برزقه خاصة عما ضمنه لغيره» (منیة المريد، ص160).
برخی دیگر نیز این روایت را به همین صورت از رسول خدا ص دانستهاند (نمونه: منتخب حكم النبيّ الأعظم ص، ريشهري، 1/ 31)
چنین روایتی در منابع امامیه سابقه ندارد. ظاهراً شهید ثانی (م966) که در منیة المرید از عامه هم نقل میکند، از روایاتی اصالتاً عامی این گونه فهمیده که رزق طالب علم به طور مخصوص ضمانت شده، و در مقام نقل مضمون حدیث، تحریری جدید ارائه داده است.
🔻ما در اینجا به ذکر و بررسی روایات عامه میپردازیم، که البته برخی از آن محتمل در معنایی صحیح و موافق با سایر ادله است:
1. ... حدثنا يونس بن عطاء، قال حدثنا سفيانُ الثَّوْرِيُّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، عَنْ زِيَادِ بْنِ الْحَارِثِ الصُّدَائِيُّ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: "مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ تَكَفَّلَ اللَّهُ بِرِزْقِهِ". (الفوائد والأخبار لابن حمكان، 142؛ مسند الشهاب القضاعي، 1/ 244؛ تاریخ بغداد، 4/ 296)
این روایت –همانطور که خطیب بغدادی تذکر داده- تنها به طریق سفیان ثوری، محدث متمایل به زهد صوفیانه نقل شده است.
2. ...عن أبي يوسف قال: سمعت أبا حنيفة رحمه الله يقول: " حَجَجْتُ مَعَ أَبِي سَنَةَ ثَلَاثٍ وَتِسْعِينَ وَلِيَ سِتَّ عَشْرَةَ سَنَةً فَإِذَا شَيْخٌ قَدِ اجْتَمَعَ النَّاسُ عَلَيْهِ فَقُلْتُ لِأَبِي: مَنْ هَذَا الشَّيْخُ؟ فَقَالَ: هَذَا رَجُلٌ قَدْ صَحِبَ النَّبِيَّ ص يُقَالُ لَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحَارِثِ بْنِ جَزْءٍ، فَقُلْتُ لِأَبِي: فَأَيُّ شَيْءٍ عِنْدَهُ؟ قَالَ: أَحَادِيثُ سَمِعَهَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقُلْتُ لِأَبِي: قَدِّمْنِي إِلَيْهِ حَتَّى أَسْمَعَ مِنْهُ، فَتَقَدَّمَ بَيْنَ يَدَيَّ وَجَعَلَ يُفَرِّجُ النَّاسَ حَتَّى دَنَوْتُ مِنْهُ فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: «مِنْ تَفَقَّهَ فِي دِينِ اللَّهِ كَفَاهُ اللَّهُ هَمَّهُ وَرَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ» (تاریخ بغداد، 4/ 50؛جامع بیان العلم و فضله، 1/ 203)
از اساسیترین مشکلات طریق این حدیث ارسال و انقطاع آن است؛ چرا که ابوحنیفه متولد 80 هجری بوده (تهذیب الکمال، 29/ 444) و وفات عبدالله بن جزء را بین 85تا 88ق ضبط کرده اند (تهذیب الکمال، 14/ 393)، لذا دیدار این دو چندان معقول به نظر نمیرسد.
ذهبی که متوجه این اشکال شده، ملاقات ابوحنیفه و عبدالله را گمانی خطا شمرده (که ابن سعد بدان معتقد است) و منشأ این گمان را روایت متهمان به کذب دانسته، و البته احتمال تصحیف را هم نفی نکرده:
«وزعم من لا معرفة له: أن الإمام أبا حنيفة لقيه، وسمع منه. وهذا جاء من رواية رجل متهم بالكذب. ولعل أبا حنيفة أخذ عن عبد الله بن الحارث الزبيدي الكوفي أحد التابعين، فهذا محتمل. وأما الصحابي، فلم يره أبداً». (سیر اعلام النبلاء، 3/ 387)
3. أخبرنا أبو محمد دعلج بن أحمد بن دعلج، ثنا أحمد بن محمد أبو جعفر القاضي، ثنا أبو زكريا السمسار هو يحيى بن هاشم، ثنا مسعر بن كدام، عن عطية، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: «مَنْ غَدَا فِي طَلَبِ الْعِلْمِ صَلَّتْ عَلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ، وَبُورِكَ لَهُ فِي مَعَاشِهِ، وَلَمْ يُنْتَقَصْ مِنْ رِزْقِهِ، وَكَانَ عَلَيْهِ مُبَارَكًا. (امالی ابن بشران، 325؛ جامع بیان العلم وفضله، 1/ 205)
خود عامّه این روایت را موضوع، و راوی آن را (یحیی بن هاشم) کذاب دانستهاند (سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة، 1/ 498)
4. ويروى أَن الله سُبْحَانَهُ أوحى إِلَى الأَرْض يَا أَرض حرمت عَلَيْك أَن تطعمي بني آدم إِلَّا بكد الْيَمين وعرق الجبين غير طَالب الْعلم فَإِنِّي تكفلت برزقه. ذكره فِي حقائق التَّفْسِير. (نشر طي التعريف في فضل حملة العلم الشريف، 189)
دلالت این روایت از همه به برداشت امروزی نزدیکتر است. اما سندی ندارد، و اگر انتساب آن به حقائق التفسیر صحیح باشد، با توجه به کثرت نقل احادیث ضعیف و موضوع توسط سلمی و تمایلات صوفیانهاش، ابهام دو چندان میشود. به ویژه ترک کار در میان صوفیه هم مطرح بوده است.
🔸گفتنی است آیات و روایاتی وجود دارد، که بنا بر آن خداوند به نحو کلی متکفل روزی خلائق است (هود: 6؛ کافی، 1/ 30؛ أمالي صدوق، 7) و این منافاتی با روایات بسیار در امر به طلب روزی ندارد. و ارائه روایت بالا به عنوان مخصص نیز سنداً و متناً با چالشهای بسیاری مواجه است.
از حوزه چه خبر؟
❓تضمین روزی طالب علم؟ ✍️ محمدمهدی دلیر این باور بین برخی از متصدیان حوزه مشهور است که روزیِ جویندگا
✍ عبدالله ابن عبدالله
سلام علیکم
نسبت به متنی که منتشر کردید دو مناقشه ایی وارد است وآن این است که اخبار مذکور در کتب فقهای امامیه به صورت اسناد قطعی به معصوم بیان شده، لذا باید توجه داشت که این اخبار موید به شهرت عملی اصحاب هستند.
از جانب دیگر در متن مذکور برداشت مورد مناقشه از اخبار را مختص معاصرین می داند، در حالی که سیره مشهور فقها، همین برداشت می باشد و کفایت میکند که به کتاب قصص العلمای تنکابنی رجوع کنید.
➖ان قلت:بعضی اصحاب معصومین کار و فعالیت تجاری داشتند مثلا:جمال،اسکافی وغیره.
➕قلنا:
مطلق راوی را نمی توان فقیه قلمداد کرد، بلکه بیشتر روات فقیه نبوده اند، لذا علی القاعده پیشه و کار خاصی داشتند.
لکن فقهای اصحاب مشهور به پیشه خاصی نبوده اند.
هذا مضافا الی اینکه علوم دینی در عصر اهلبیت به گستردگی عصر حاضر نبوده است لذا چه بسا اجتهاد در مساله ایی آن زمان وقتی کمتری را پر می کرد لکن درعصر حاضر اگر کسی ادنی معرفتی به علوم اسلامی داشته باشد خواهد فهمید که تخصص در علوم دینی و کار غیر منافی با شان طلبگی مانعه الجمع هستند.
✅ راهکار این است که بجای سوق طلاب به حواشی چند کار را ملتزم شویم:
(۱)-استعداد یابی طلاب به صورتی که اگر طلبه ایی استعداد وکشش تحصیل تمام وقت علوم دینی را ندارد مشخص شود تا انرژی وهزینه حوزه خرج آن گره نشود.
(۲)-حوزه از پذیرش بی رویه طلاب جلو گیری کند وبرای طلابی که بالفعل در حال تحصیلند خدمات رسانی کند.
(۳)-پرهیز از خرج های نجومی برای ساختمان حوزه وصرف آنها بر خود طلاب.
درحال حاضرشاهد خرج های نجومی برای ساخت حوزه هستیم درحالی که بیش از نیاز استانی است و اگر این توان پشتیبانی برای ساختمان سازی را خرج طلاب می کردیم به چنین معضلاتی مبتلا نمی شدیم.
(۴)-ملاحظه می شود که شهریه ایی که بعضی مراجع در قم به طلاب محصل در نجف میدهند ده برابر شهریه ای است که به طلاب ایرانی می دهند در حالی که اگر نصف شهریه طلاب نجفی را به طلاب ایرانی بدهند نه طلاب عراقی به مشکلی بر نخواهند خورد و طلاب ایرانی نفسی راحتتر خواهند کشید.
(۵)-اگر نقل مشهوری بین طلاب یعنی شهریه دادن به طلاب سنی صحیح باشد باید توجه داشت که زمانی که طلاب شیعی به مشکل برخورده اند آیا لزومی دارد شهریه به طلاب سنی داد؟!
(۶)-فرصتهای شغلی طلبگی همانند تدریس را حوزه باید برای طلاب فاضل جوان فراهم کند وبجای آنکه مدرسی که مستغنی از شهریه تدریس است و حوصله تدریس ندارد ۷درس بگیرد ۴درس را برای دیگران خالی بگذارد وکذلک نماز جماعت و غیره.
در آخر از اینکه یک بحث مهم و چالشی رو توی کانالتون مطرح کردید تشکر می کنم💐
هدایت شده از فقه و معارف
🔻گفتگو با مدیر حوزههای علمیه درباره مسئله تحول در حوزه
🔰بایدهای حوزه عصر انقلاب
🔹پیدایش انقلاب اسلامی، تداوم آن، گسترش امواج انقلاب اسلامی در جهان و منطقه نیازمند به نیرو، فکر، تئوری و نظریه است که بخشی از آن در حوزههای علمیه و قسمتهایی از آن در دانشگاهها و مراکز دیگر انجام شده است. حاصل این تطورات، دستاوردهای بزرگی است. بسط و توسعهی دامنهی علوم و معارف اسلامی و رفتن بهسمت تخصصها، پایهریزی روشهای جدید، بهرهگیری از شیوههای نوین، تغییر و تحولاتی که در نظام مدیریتی، نظام آموزشی، نظام پژوهشی، نظام تربیتی و اخلاقی رخ داده، بخشی از دستاوردهای این تطورات است.
🔗 مطالعه متن کامل گفتوگو:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46592
💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از فقه و معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گفتگو با حجتالاسلام والمسلمین اعرافی، مدیر حوزههای علمیه
🔰ماجرای تأسیس جامعةالمصطفی
🔗 مطالعه متن کامل گفتوگو:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46592
💻 @khamenei_maaref
از حوزه چه خبر؟
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فاصله زیاد هزینه های زندگی و درآمد طلاب، نظر شما در رابطه ایجاد کسب
سلام
در مورد کسب و کار طلاب نظر خیلی خاص ندارم ولی در مورد رزق و روزی طلاب این روایت زیر جالب و بسیار مفیده
عَنْ عَبْدِ الْحَمِيدِ الْوَاسِطِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَصْلَحَكَ اللَّهُ لَقَدْ تَرَكْنَا أَسْوَاقَنَا انْتِظَاراً لِهَذَا الْأَمْرِ حَتَّى لَيُوشِكُ الرَّجُلُ مِنَّا أَنْ يَسْأَلَ فِي يَدِهِ فَقَالَ يَا [أَبَا] عَبْدِ الْحَمِيدِ أَ تَرَى مَنْ حَبَسَ نَفْسَهُ عَلَى اللَّهِ لَا يَجْعَلُ اللَّهُ لَهُ مَخْرَجاً بَلَى وَ اللَّهِ لَيَجْعَلَنَّ اللَّهُ لَهُ مَخْرَجاً رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا
راوی از امام می پرسد که عده ای از شیعیان جهت انتظار حکومت شما اهل بیت دارند فعالیت می کنند و منتظر هستند و این فعالیت به حدی است که بعضی از شیعیان ما نزدیک است که فقیر بشوند. که امام هم پاسخ می دهند که آیا تابحال شخصی را دیده ای که برای خدا خودش را وقف کند ولی خداوند راه خروج برایش نشان ندهد؟
سه نکته مهم از روایت:
* از لفظ روایت مشخص است که عده ای از شیعیان در آن زمان بودند که بخاطر فعالیت های زیادی که داشتند حتی مغازه های خودشان را هم تعطیل کردند و امام این کار را تایید کردند
* امام در اینجا به راوی نمی گوید که شما فعالیتتان را کم کنید و به مغازه برسید، بلکه استدلال می کنند و می گویند آیا تا به حال شخصی دیده شده که خودش رو وقف خدا بکنه ولی روزیش نرسه؟
* امام در آخر برای افرادی که همچین کاری رو انجام می دهند طلب رحمت می کنند!
منبع: الکافی، المحاسن، کمال الدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره جالب توجه آیت الله علوی گرگانی از ملاقات با علامه طباطبایی
#علامه_طباطبایی (ره) در تبیین علت نگارش تفسیر شریف المیزان میفرماید؛ مادرم به من گفت: "پسرم تو که همش دور و ور #فلسفه هستی فردای قیامت چه جوابی خواهی داد که عمر شریفت را در این راه مصرف کردی؟! برو دنبال قرآن..." از همان زمان تصمیم گرفتم و این #المیزان را نوشتم و این "المیزان" را با توجه به عنایت مادر میدانم...
🌐کانال از حوزه چه خبر؟
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3299409922C5010cbd9e1
طرح پاییزه کتاب ۹۹ با شعار دانایی؛ مانایی تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
در این طرح، ۶۴۲ کتابفروشی از مراکز استانها و ۱۹۳ کتابفروشی از سایر شهرستانها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشیها اعلام آمادگی کردند.
علاقهمندان میتوانند با مراجعه به کتابفروشیهای عضو طرح، کتابهای عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را تا سقف ۲۰۰ هزار تومان با یارانه ۲۰درصدی خریداری کنند.
از حوزه چه خبر؟
طرح پاییزه کتاب ۹۹ با شعار دانایی؛ مانایی تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت. در این طرح، ۶۴۲ کتابفرو
خبر خوب برای اهوازی ها
فروشگاه پاتوق کتاب اهواز علاوه بر تخفیف ۲۰ درصد پاییزه کتاب، ده درصد تخفیف ویژه هم گذاشته و در مجموع میتونید تا ۳۰ درصد تخفیف کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنید.
🔷️فقط لطفاً به جهت رعایت بهداشت از خرید حضوری خودداری و سعی نمایید بصورت غیر حضوری سفارش خود را به همراه
09168000353📲
و یا ادمین سفارشات
@patogh061
از طریق پیام رسان ها اعلام نمایید و دریافت نمایید
☎️06132238000
🆔️ @patoghketab
توصیه آیت الله مصباح جهت رفع بلا
از مرحوم آیت الله بهجت سؤال شد که «در میان اذکاری که شما میدانید و در روایات و جاهای دیگر، وارد شده، به نظر شما کدام ذکر، مهمتر است؟» ایشان خیلی صریح و بیتردید فرمودند: « ذکر #صلوات . ما که گشتیم چیزی بهتر از این ذکر پیدا نکردیم؛ شما بگردید ولی بهتر از این پیدا نخواهید کرد»
برای جلسه ختم صلوات [تعداد هم] آنچه معروف است همین چهارده هزار تاست. ان شاءالله برای رفع این بلا؛ بلکه همه بلاها خوب است.
آیتالله مصباح یزدی
٩٩/٠٨/٢٣
هدایت شده از حوزه علمیه خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 انعکاس خدمترسانی حوزویان خوزستان به کادر درمان و پزشکی و بیماران کرونایی از خبر سیمای خوزستان
#جهاد_مقدس
#این_راه_ادامه_دارد
🌐کانال رسمی حوزه علمیه خوزستان
eitaa.com/joinchat/1984167957C93868ee67a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولینی که افتادین به جان مستضعفین..!
حضرت امام برای شما پیام دارد...🤐
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تلخترین خاطره طلبه جهادی از بیمارستان/ کودک یخزده کرونایی
🔹در یکی از روزها من و دوستم برای حمل متوفیان کرونایی معرفی شدیم، جسد را در آسانسور گذاشتیم و به سردخانه رفتیم. آنجا نیروی خدمات بیمارستان شروع کرد به باز کردن کشوهای سردخانه برای پیدا کردن جای خالی.
🔹نیروی خدماتی بیمارستان کشوها را یکی یکی باز میکرد و میگفت جای خالی نداریم. در همان حال یک کشو را باز کرد و بست؛ احساس کردم که خالی است؛ گفتم: آن کشو انگار خالی بود؛ او گفت بله پلاستیک اما پر است!
🔹اصرار کردم که کشو را باز کنید، کشو را کشیدم و ته آن یک کیسه مشکی دیدم، آن را بلند کردم و دیدم روی آن نوشته شده است: نوزاد فوتی مشکوک به کرونا. کیسه را در دستم گرفتم حالم دگرگون شد، یک نوزاد مگر چه وزنی دارد؟ اما آن لحظه به اندازه یک کوه روی دستهایم سنگینی میکرد.
@Farsna
تمثیلات اخلاقی - تربیتی(دو جلد هر جلد ۱۵۶ صفحه )
تمثیلات اعتقادی - علمی (یک جلد ۲۰۰ صفحه )
مجموعه سه جلدی
سال نشر : ۱۳۹۹
نوبت چاپ : اول
ازآنجاکه که اساساً هدف تمثیل، محسوس کردن معقولات و کاستن از پیچیدگی و سنگینی محتوا و اقناعیتر کردن مطالب است، لذا این مجموعه برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل استفاده است. هم دانش آموزان و دانشجویان و هم اساتید و حوزویان، با هر سطح از دانش و معلومات دینی میتوانند از این کتاب بهره ببرند.
در بخشی از این مجموعه میخوانیم:
«بیهوشی در هنگام جراحی: تحمل جراحی و دردهای آن در حالت عادی ممکن نیست و برای عموم مُحال است. از این رو، باید بیمار را پیش از جراحی بیهوش کنند تا در حالی که توجه او از موضوع درد و خودِ درد منقطع شده است، معالجه شود. خروج از «خود»، در حقیقت جان کندن است، و تحمل این جان کندن بسیار مشکل یا مُحال است و برای آنکه انسان سختی جان کندن را احساس نکند، باید در یک حال بی حسی نسبت به دنیا باشد؛ به عبارت دیگر باید همان مستیای که در عرفان مطرح است، برای فرد پیش آید تا توجه او به دنیا منقطع شود».
قیمت پشت جلد ۶۵۰۰۰ تومان
قیمت تکی با تخفیف ویژه برای طلاب و روحانیون اهوازی و ارسال رایگان ۵۵۰۰۰ تومان
قیمت تکی برای هموطنان غیر اهوازی ۵۵۰۰۰ تومان + ۵۰۰۰ تومان هزینه ارسال
قیمت عمده (حداقل ده نسخه) و ارسال رایگان به سراسر کشور ۵۰۰۰۰ تومان
جهت ثبت سفارش با ای دی زیر مکاتبه کنید
@minimaladmin
#اطلاعیه #شهریه
قابل توجه طلاب در حال تحصیل مدارس علمیه استان خوزستان :
شهریه حضرت #آیت_الله_جزایری دامت برکاته، زعیم عالیقدر حوزه علمیه خوزستان، به #کارت_شهریه طلاب گرامی، نزد #صندوق_قرض_الحسنه دفتر تبلیغات، واریز شد.
✳️ در صورت تحصیل حضوری در پایه ۲ تا ۱۰، مدارس علمیه استان خوزستان و عدم دریافت شهریه به معاون اجرایی مدرسه علمیه مراجعه نمایید.
✳️ ملاک وضعیت تاهل و سطح تحصیلی، وضعیت ثبت شده در شهریه مقام معظم رهبری دامت برکاته میباشد.
#اطلاع_رسانی_کنید
🌐کانال از حوزه چه خبر؟
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3299409922C5010cbd9e1
🌐 مهارت خانه طلاب، فرصتی برای افزایش سطح مهارتی تبلیغ
◻️ سامانه مهارت خانه طلاب که از اوایل امسال راه اندازی شده است تاکنون توانسته ۸۰ دوره مهارتی مرتبط با کارویژه های روحانیت بر اساس درختواره مهارتی حوزه های علمیه تولید نماید.
◻️ سایت مهارتخانه طلاب
http://karbordi.ismc.ir/
در حال حاضر با قریب ۱۴۰۰۰ کاربر دوره های مختلفی را در دسترس طلاب برادر و خواهر و دانش آموخته های حوزه های علمیه سراسر کشور قرار داده است.
💠 تمامی دورههای مهارت خانه طلاب به صورت رایگان قابل استفاده هستند.
جزئیات بیشتر:
hawzahnews.com/news/929101
💠 مدیریت حوزه علمیه استان تهران
🌐کانال از حوزه چه خبر؟
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3299409922C5010cbd9e1
هدایت شده از سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز
📌 در حاشیه سفر به کشور عراق؛
📷 حجت الاسلام والمسلمین موسویفرد با نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق دیدار کرد
🔰 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در سفر به کشور عراق با آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار کرد.
🔻 از دیگر برنامههای سفر حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به کشور عراق میتوان به حضور صمیمی در جمع طلاب حوز ه عملیه و دیدار با شخصیتهای مختلف اشاره کرد.
✅ @mousavifard_ir
🔴 مقام معظم رهبری (مد ظله):
رسالت اصلی (در تعلیم و تربیت) اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
🔶🔹 *دوره "بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش"*🔹🔶
"موسسه علمی آینده سازان" زیر نظر "اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان خوزستان" با همکاری "اندیشکده مدارس محمد امین" برگزار میکند.
➖دوره اول : 6 جلسه (رایگان)
✅موضوع: آشنایی و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش✅
عنوان دوره: گِرِه تحول
👤استاد دوره : حجت الاسلام والمسلمین محسنی
•┈┈┈•❈••✦✾✦••❈•┈┈┈•
➖ 10 سال است که اجرایی شدن این سند تحول ، مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب است
➖ این سند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری جمعی از اندیشمندان علوم اسلامی نوشته شده است و مورد تایید مقام معظم رهبری میباشد.
•┈┈┈•❈••✦✾✦••❈•┈┈┈•
ثبت نام رایگان از طریق لینک زیر :
https://etehadiekhz.ir/?p=1241
🔰سرچشمه برکات
💠حضرت آیتالله خامنهای: قم، حرم مطهّر و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه علیها سلام است؛ آن بزرگواری که این سرچشمه جوشان و خروشان نخستین بار از کنار مرقد او جوشید و برکاتش به همه عالم و بخصوص به دنیای اسلام رسید.
۷۹/۷/۱۴