eitaa logo
از غرب⁉️ 🇮🇷🇪🇺🇩🇪🇸🇪🇩🇰
294 دنبال‌کننده
166 عکس
94 ویدیو
5 فایل
طلبه ای ساده و خادم طلاب در عرصه تدریس در سطح عالی و مدارس هستم. گاه نگاشت سفر تبلیغی ام به آلمان (و هلند) و «سوئد» و بعضی مطالب دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهم، تا شاید مفید واقع شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
چه حادثه تلخی... فقط همین...
مرکز خدمات حوزه دیده بیچاره طلبه‌ها کسی به فکرشون نیست و درکشون نمی‌کنه، برای ازدواج... خودش آستین زده بالا برای دوماد کردن طلاب... کار خوبی هست، بشرط کارشناسی درست... @azgharbzadegi
واکسیناسیون فرهنگی واکسیناسیون به معنای پیش‌گیری هست، اما در ادبیات فرهنگی کنونی (البته ظاهراً از زمان زعامت آقای محمد هاشمی رفسنجانی بر صدا و سیما شروع شده) این عبارت تفسیر شده به اینکه: «کمی شل بگیریم و تسامح کنیم که بد تر نشه»... خب، ثمره‌اش چی شد؟ اینکه همه آسیب‌هایی که سایر ملل به خاطر باور و عمل به اباحه‌گری بهش مبتلی شدند، ما با کمی و فقط کمی تأخیر باهاش مواجه بشیم... ولی کاش تفسیرشون از واکسیناسیون مطابق معنای لغوی‌ش می‌بود... چون واقعاً پیش‌گیری بهتر و راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان هست... حالا ساترا گفته جوکر مجوز پخش نداره... خب، اولاً چرا بعد از پخش چند قسمت این رو می‌گی؟؟ ثانیاً چرا نظارت نمی‌کنی که اصلاً مانع ساختش بشی؟؟ ثالثاً چرا سکوی پخش رو یک جریمه میلیاردی نمی‌کنی تا دیگه ریسک نکنه و جرأت تخلف رو‌نداشته باشه؟؟ و مایه عبرت بشه؟؟ رابعاً چرا حوزه علمیه به عنوان پدر انقلاب هیچ شأن نظارتی در امور فرهنگی ندارد؟؟ (البته همون جاهایی هم که داره، خیلی بهشون توجه نمی‌شه، مثل شورای فقهی بانک مرکزی. البته انصاف رو رعایت کنیم، یک جا هست که خوب به این ناظران توجه می‌کنن، اونم ناظر ذبحه 😁، البته به صورت نسبی و نه مطلق!) طبیعتاً وقتی اثری ساخته می‌شه، تهیه کننده و بقیه عوامل می‌گن: «آقا ما میلیاردی پول گذاشتیم وسط، اگه پخش نشه به خاک سیاه می‌شینیم!» مسئولان مهربان و دلسوز فرهنگی هم اشک‌در چشماشون حلقه می‌زنه و با صدایی لرزان می‌گن: «باشه، ولی دیگه تکرار نشه!» و به قول آخوندا هَلُمَّ جَرًّا خلاصه پیش‌گیری کنید تا نسازن تا خسارت نبینن... @azgharbzadegi
از غرب⁉️ 🇮🇷🇪🇺🇩🇪🇸🇪🇩🇰
مرکز خدمات حوزه دیده بیچاره طلبه‌ها کسی به فکرشون نیست و درکشون نمی‌کنه، برای ازدواج... خودش آستین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متأسفانه نگاه بسیاری از افراد جامعه برای ازدواج، نگاه تمکن مالی هست... البته در اهمیت تمکن مالی هیچ شکی نیست... ولی باید نگاه واقع‌بینانه به تمکن مالی داشت، نه نگاه ایده‌آل‌نگر و یا ذهن‌گرایانه... ولی در هر صورت، اگر نگاه واقع‌بینانه باشد، تمکن مالی فقط یکی از متغیرهای بحث ازدواج هست... نه تمام الموضوع و اصل کار... تقوای شخصی و اجتماعی و هم‌خوانی فرهنگی اهمیت بیشتری دارد... @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اربعین، فضای همدلی یا دمیدن بر شیپور دودستگی تعجب می‌کنم از بعضی بچه‌های انقلابی... از یک طرف به امثال شایان مصلح گیر می‌دن که لعن موجب دور شدن اهل سنت از گرویدن به تشیعه... از طرف دیگه جلو دفتر و موکب سید صادق شیرازی خودشون فریاد مرگ سر می‌دهند... آیا با این فریاد شما طرفداران این شخص به سمت امام خامنه‌ای گرایش پیدا می‌کنند و یا در دل‌شان کینه ایجاد می‌شود؟؟؟ (ولا تسبّوا الذین یدعون من دون الله فیسبّوا اللهَ عدواً بغیر علم. انعام: ۱۰۸) (ولا یجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی. مائده: ۸) پ.ن: فضای طرفداران صادق شیرازی در عراق با ایران متفاوته، و خیلی از مقلدان این شخص در عراق اصلا ضدیتی با ایران و امام خامنه‌ای ندارند و در جریان مشکلاتی که این فرقه ایجاد کرده، نیستند... با این رفتار ناصحیح نباید توقع داشت که تعایش سلمی تحقق پیدا کنه... @azgharbzadegi
از غرب⁉️ 🇮🇷🇪🇺🇩🇪🇸🇪🇩🇰
واکسیناسیون فرهنگی واکسیناسیون به معنای پیش‌گیری هست، اما در ادبیات فرهنگی کنونی (البته ظاهراً از ز
نه تنها نهاد حاکمیتی نظارت نمی‌کند و یا سستی می‌کند، بلکه حتی برای چنین محتواهای سخیف و ضد ارزشی، سرمایه‌گذاری از بیت المال می‌کند تا به این بهانه که اگر پخش نشود، بیت المال هدر می‌رود، مجوز پخش زورکی بگیرند!!! این دیگه خیلی نوبره... اصلاً چرا باید از بیت المال برای این برنامه‌های سخیف خرج بشه؟؟؟ پ.ن: متن خبر فارس نیوز: جزئیاتی از بی‌قانونی‌های جوکر و غربت 🔹موضوع اصلی در ماجرای جوکر و غربت محتوا نیست، عادی شدن بی‌قانونی است. 🔹جوکر۲ بدون طی مراحل قانونی منتشر شد و این زمینه را برای آثار دیگر مثل غربت فراهم کرد تا بدون رعایت قانون منتشر شود. 🔹قرار ساترا و فیلیمو این بود که کل مجموعه جوکر به صورت یک‌جا برای بررسی ارسال شود؛ اما چند روز مانده به انتشار هر قسمت برای ساترا ارسال می‌شد تا شاید با فشار مجوز انتشار گرفته شود. 🔹سریال غربت هم بدون مجوز تولید و با تلاش برای دورزدن قانون منتشر شد. 🔹غربت حامی حاکمیتی هم داشت و برای جلوگیری از ضرر به بیت‌المال تلاش شد مجوز آن صادر شود؛ اما اشکالات اساسی باعث شد امکان اصلاح در زمان کم وجود نداشته باشد که نماوا بدون مجوز این اثر را منتشر کرد. @Farsna @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیر اخلاق مسلمانان در دیگران باید قبول کرد - هر چند به اشتباه - که رفتار معتقدان به یک دین و مذهب و ایدئولوژی، بیشترین تأثیر رو در دعوت و گرایش و یا تنفر و ضدیت با اون عقیده داره... بنابرین «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» (دعوت کننده مردم باشید ولی با ابزاری غیر از زبان) خیلی باید آویزه گوش ما باشه... بله، عیب اگر هست از مسلمانی ماست... و نه از اسلام. ولی در نظر مخاطب غیر مسلمان و حتی مسلمان، متدینین و روحانیون، جلوه تام دین هستند... پس اگر نیک سیرت و نیک صورت باشند، دین نیز نیک دیده خواهد شد. و اگر برعکس باشد، دین نیز چنین خواهد بود... @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣بسته 13جلدی فلسفه برای کودک (بخش معرفت شناسی) 🔹(برگرفته از سلسله درس های مبانی اندیشه اسلامی-طرح ولایت) 🔺نویسنده : سیدمحمدمحسن میرمرشدی 🔸انتشارات موسسه امام خمینی رحمه الله 1-میهمانی خرگوش (اهمیت شناخت) 2-دارویی برای پدر (اهمیت معیار در معرفت) 3-ماجرای کرم کوچولو (خطاناپذیری علم حضوری) 4-شربت خوشمزه (اهمیت مشخص بودن معیار) 5-نقاشی خرس کوچولو (ارزش علم حضوری در حالات درونی) 6-موش کور و قاشق (ارزش معرفت) 7-پرسش کفشدوزک (خطا در معرفت حسی) 8-دایره چهار گوش (ارزش قضایای بدیهی) 9-صدای عجیب (ارجاع علوم نظری به بدیهی) 10-شیرینی گمشده (ارزش تجربه نسبت به علوم عقلی) 11-پرنده کم حافظه (نقل و ارزش معرفتی آن) 12-شکارچی و برکه آب (ارزش کارشناسی و مرجعیت) 13-نمک شیرین (تعارض معرفت ها و راه های ترجیح) https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/5151 @tarbiyati_iki
صلی الله علیکم یا اهل بیت النبوة و رحمة الله و برکاته اذا حان زمان الوعد یا الله و نادی کل من فی الکون یا رَبّٰاه و لیس للعبید عروة وثقی سواکَ یا نبیُّ یا رسولَ الله... @azgharbzadegi
صلی الله علیکم یا اهل بیت النبوة و رحمة الله و برکاته گرچه مظلومی مولا سندی معتبر است این سند ثابت و امضا شده با میخ در است در بقیع قبر حسن دیدم و فریاد زدم ای علی جان! حسن تو ز تو مظلوم‌تر است @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهره کشی از ایرانیان در آلمان اخیراً یکی از آشناهای خیلی دور (که با تلسکوپ می‌شد دیدش) که در ایران باشگاه ورزشی داشت و برای خودش صاحب یک آپارتمان نقلی و ماشین بود، رفته آلمان و دقیقاً مشغول شده به همین شغل... خودش گفت: ماشین خریدن برام آرزو هست... گفتم: چرا بر نمی‌گردی؟ گفت: همه پل‌های پشت سرم رو خراب کردم و دار و ندارم رو فروختم تا بیام آلمان، اگر برگردم باز باید از صفر شروع کنم... توی آلمان حد اقل به دیگران می‌گم تو آلمانم، ولی بیام ایران چی؟؟؟ شاید اینجا مخ یک دختر آلمانی‌ رو زدم و باهاش ازدواج کردم و اوضاعم خوب شد... @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمان شهادت حضرت محسن علیه السلام در چند سال اخیر، یک بحث در ایام ابتدایی ماه ربیع تکرار می شود که آیا زمان شهادت حضرت محسن اوایل ربیع الأول هست یا خیر؟ و به همین مناسبت در مورد دهه محسنیه نزاعاتی ایجاد می شود. قبل از ورود به نکته ای در مورد زمان شهادت حضرت محسن علیه السلام، این تذکر لازم است که: «عزاداری برای مصیبت های اهل بیت علیهم السلام در هر روزی سزا و شایسته هست، چه اینکه نیمه شعبان با زیارت امام حسین علیه السلام عجین شده است» اما باید دقت داشت: «عزاداری کردن شخصی مانع شادی کردن شخص دیگر نشود»، یعنی چنین نباشد که چون من روضه روزانه دارم، پس دیگران نباید به چشن و شادی بپردازند!!! اما با توجه به بررسی شواهد و قرائن، به نظر می رسد که شهادت حضرت محسن علیه السلام و جسارتی که به حضرت زهرا سلام الله علیها شد و سبب شهادت حضرت محسن و حضرت زهرا سلام الله علیهما شد، در اوایل بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله نبوده است. چند قرینه به صورت خلاصه بیان می شود: 1. بعد از جساتی که منجر به شهادت حضرت زهرا و حضرت محسن علیهما السلام شد، حضرت زهرا سلام الله علیها به بستر افتادند و خانه نشین شدند. 2. بعد از این جسارت، زمان حیات حضرت زهراء کوتاه بود. 3. حضرت زهرا بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله، به صورت مداوم بر مزار حمزه سید الشهداء تشریف می بردند و به زیارت و روضه خوانی می پرداختند (که طبیعتاً با آن جسارتی که منجر به شهادت ایشان شدف چنین فاصله ای از مدینه تا اُحُد رفتن، امکان پذیر نبوده) 4. در اعتراض به غصب حق امیر المؤمنین علیه السلام، ایشان با امام حسن و حسین علیهما السلام به درب خانه انصار رفته و یاری می خواستند (که طبیعتاً با آن جسارتی که منجر به شهادت ایشان شد، چنین رفت و آمدی امکان پذیر نبوده است) 5. ایشان در ماجرای خطبه فدکیه ـ چنانچه ذکر شده است ـ با گام هایی استوار و به بدون کمک گرفتن از دیگران و در میان جمعی از بانوان به مسجد نبوی تشریف بردند و ظاهراً دچار آسیبی نشده بودند. (که طبیعتاً با آن جسارتی که منجر به شهادت ایشان شد، اوصافی که در مورد هیئت ایشان در خطبه فدکیه ذکر شده است، ممکن نبوده است) 6. تاریخی که در مورد غصب فدک ذکر شده است، 10 روز بعد از شهادت پیامبر است، که می شود 8 یا 9 ربیع الأول (بر حسب این که آیا ماه صفر 29 روزه بوده و یا 30 روزه) ، و نزاعاتی که ایشان با آن غاصبان داشتند، در چند مرتبه بوده و یک روزه نبوده... یکبار به همراه عباس عموی پیامبر، و یکبار به تنهایی و یکبار در مسجد به همراه امام علی و امام حسن و امام حسین علیهم السلام و ام المؤمنین ام سلمه رضی الله عنها. 7. ایشان به همراه امام حسن و امام حسین به صورت مستمر از شهر خارج شده و در قبرستان بقیع در بیت الأحزان مشغول عزاداری بودند. (که طبعیتاً با آن جسارتی که منجر به شهادت ایشان شد، این رفت و آمد مستمر، امکان پذیر نبوده) قرائن دیگری هم هست، از جمله بازگشت «جیش اسامه» و نزاع میان صحابه، و بست نشینی بعضی از صحابه در منزل امیر المؤمنین و جُدا جُدا و گروه گروه نماز خواندن صحابه در مسجد و اقتدا نکردن به غاصب اول تا حدود سه هفته بعد از شهادت پیامبر و... همه نشان از این دارد که آن فاجعه و جسارت عظمی در این ایام بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نبوده است. البته طبق بعضی از نقل ها، وقتی غاصب اول فدک را به ایشان بازگرداند، در مسیر بازگشت اراذل و اوباش مدینه از جمله غاصب دوم در میان راه به ایشان جسارت کرده و سند فدک را مجدداً پس گرفته و غصب نموده، و ضربه ای بر صورت ایشان وارد کردند که از شدت ضربه ایشان بر زمین افتادند... این واقعه قبل از حمله به بیت وحی اتفاق افتاده و گزارشی ذکر نشده است که این جسارت سبب شهادت حضرت محسن شده باشد، بلکه در گزارش ها به حادثه آتش زدن منزل و شکست درب و... به عنوان سبب شهادت حضرت محسن اشاره شده است... این خلاصه ای از قرائن موجود در گزارش هایی است که به دست ما رسیده است... @azgharbzadegi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آیت‌الله محفوظی درگذشت 🔹آیت‌الله عباس محفوظی از اساتید سطوح عالی حوزۀ علمیه قم و عضو جامعۀ مدرسین بر اثر بیماری در یکی از بیمارستان‌های قم درگذشت. @Farsna
لحظه‌ای تفکر... شام شهادت پیامبر اعظم (ص): عزاداری شام شهادت امیرالمؤمنین (ع): عزاداری شام شهادت حضرت زهرا (س): عزاداری شام شهادت امام حسن (ع): عزاداری شام شهادت امام حسین (ع): عزاداری شهادت حضرت محسن (ع): یک دهه عزاداری... شام شهادت امام سجاد (ع): عزاداری شام شهادت امام باقر (ع): عزاداری شام شهادت امام صادق (ع): عزاداری شام شهادت امام کاظم (ع): عزاداری شام شهادت امام رضا (ع): عزاداری شام شهادت امام جواد (ع): عزاداری شام شهادت امام هادی (ع): عزاداری اما شام شهادت امام حسن عسکری (ع) پدر امام منتظر (عج): «شادی و پایکوبی»... (چه جشن به عنوان آغاز امامت حضرت حجت و چه به عنوان همون مراسمی که خودتون می‌دونید...) مخصوصاً از طرف کسانی که اگر کسی در دو دهه اول ماه صفر کمی شادی کنه رو، متهمشون می‌کنن به بی احترامی به اهل بیت! تازه هنوز اذان مغرب رو نگفتن، و آفتاب تو سینه آسمونه، این‌ها شروع می‌کنند به جشن... اعوذ بالله من طوع الهوی... @azgharbzadegi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آلمان فعالیت یک مرکز اسلامیِ دیگر را ممنوع کرد 🔹دولت آلمان که در ماه‌های گذشته اقدام علیه مراکز اسلامی در این کشور را تشدید کرده‌، امروز اعلام کرد که فعالیت‌های مرکز اسلامیِ «السلام» در براندنبورگ را به‌دلیل ارتباط با حماس ممنوع اعلام کرده است. 🔹وزارت امور داخلیِ ایالت براندنبورگ اعلام کرد صبح امروز پلیس فدرال اماکن متعلق به این مرکز اسلامی و خانه‌های مرتبط با اعضای این مرکز در براندنبورگ و برلین را تفتیش کرده است. @Farsna
لولا علی لهلک عمر طبیعتاً عبارت بالا بسیار مشهور است، اما آنچه در منابع ذکر شده، استعاذه عمر به خدا (؟!) در موارد و مسائلی که حضرت ابی الحسن امیرالمؤمنین علی علیه السلام وجود نداشته باشد، به عنوان نمونه احمد بن حنبل نقل می‌کند: «عمر به صورت مستمر و مداوم (نه یکبار و دوبار) به خدا پناه می‌برد از معضل و مشکلی که ابوالحسن علیه‌السلام در آن نمی‌بود» أحمد بن حنبل، فضائل الصحابة، ج۲، ص۶۴۷، حدیث۱۱۰۰، فضائل علي (ع)،  ومن فضائل علي (ر) من حديث أبي بكر بن مالك عن شيوخه غير عبد الله:  حدثنا : عبد الله ، قثنا : عبيد الله القواريري ، قال : نا : مؤمل ، قثنا : ابن عيينة ، عن يحيى بن سعيد ، عن سعيد بن المسيب ، قال : كان عمر يتعوذ بالله من معضلة ليس لها أبو حسن. @azgharbzadegi
طلبه ای ساده و خادم طلاب در عرصه تدریس در سطح عالی و مدارس هستم. گاه نگاشت سفر تبلیغی ام به آلمان (و هلند) و «سوئد» و بعضی مطالب دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهم، تا شاید مفید واقع شود. از غرب!؟👇👇👇 https://eitaa.com/azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریم پذیری و تحریم ناپذیری... باید پذیرفت که به هر دلیلی بخشی از محصولاتی که در تولید آن رژیم منحوس صهیونیستی دخالت دارد، حدوداً تحریم ناپذیر است... مگر آنکه در همان حوزه ایران (و حتی کشوری دیگر) به پیشرفتی قابل توجه دست یابد، که ظاهراً چه در ایران و چه در جایی دیگر، این همت وجود ندارد و یا موانعی برای بالفعل شدن آن موجود است... اما به هر حال این امر یک درس بزرگ برای ما دارد که اگر می‌خواهیم تحریم ناپذیر شویم، صرف اینکه در لبه فناوری باشیم کافی نیست... بلکه باید لزوماً در فناوری پیشرو باشیم که زندگی مردم عادی با آن گره بخورد تا حذف آن مایه دردسر شود... چیزی مانند اندروید و لپ‌تاپ... وگرنه محصولات فناورانه پزشکی (که البته جای تشکر و تقدیر دارد که جوانان غیور در این حوزه پیشرفت‌های شگرفی دارند) زندگی روز مره غالب مردم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد... @azgharbzadegi
اهمیت به بانوان و خانواده یک کار خوبی که در آلمان دیدم، این بود که در بسیاری از مراکز خرید، علاوه بر اختصاص مکانی به معلولان، مکانی اختصاصی برای بانوان نیز وجود دارد. این کار تبعیض نیست، بلکه تفاوت بوده و عین عدالت است... این کار بسیار پسندیده هست، مخصوصاً گاهی دیده می‌شود نسبت به بانوان راننده، بی‌رحمی می‌شود... @azgharbzadegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پلیس آلمان کودکی ۱۰ ساله را به خاطر برافراشتن پرچم فلسطین در جریان تظاهرات علیه ادامه جنگ و نسل‌کشی در غزه، بازداشت کرد‌. اینها به دنیا آزادی یاد می دهند. 🗣 عبدالله گنجی