#معرفی_بازی
*" میخ و کش "*
🔩 نحوه بازی: تعدادی میخ روی یونولیت به صورت نامنظم بچینید تا بچه ها به کمک انداختن کش دور میخ ها، شکل های مختلف درست کنند.
🔩 هدف از بازی : تقویت مهارت های حرکتی ظریف دست، تقویت تجسم خلاق و ... (برگرفته از chamedanak@)
#معرفی_بازی
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
#معرفی_کتاب
مهمترین نتیجه آشنایی کودکان با پدیده های هستی، عمق یافتن ایمان به خدا و شکوفا شدن دریافت های فطری آنان است.
مجموعه ی ۶ جلدی *"چرا خدا چنین کرد؟"* نوشته حجت الاسلام حیدری ابهری است. هدف اصلی این اثر، پر رنگ تر شدن عشق به خداوند در دل آنان بوده است.
#معرفی_کتاب
#موسسه_ فرهنگی_تربیتی_ ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
◀️ *نکات مهم* 👈 از کتاب " *کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان* " ؛ نوشته دکتر میشل بربا:
➖همدلی این است که شما نگرانیها ونیازهای اشخاص دیگر را آن قدر خوب درک و احساس کنید که بخواهید کاری برای بهبود شرایط آنها انجام دهید.
➖خود را جای دیگری گذاشتن در افزایش همدلی بسیار موثر است.
➖کودک در سال نخست زندگی نمی تواند به روشنی بین خود و جهانش تمایز قایل شود و در نتیجه برایش روشن نیست که چه کسی ناراحتی را تجربه می کند و هر ناراحتی را به عنوان ناراحتی خود تعبیر می کند.
#واحد_مطالعاتی_ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
*به نام خدای مهربانی ها....*
*سلام همراهان عزیز* 😊✋
*روزتون به خیر و شادی*😊
🔸درخدمتتون هستیم با ششمین جلسه⬅️
از " *کارگاه کودک و تفکر اقتصادی* "
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
#ازهار_محفلی_برای_رشد_و_یادگیری
در جلسات قبل در مورد تولید صحبت کردیم.
در این بخش میخواهیم در زمینه ی مصرف و تفکر مصرف صحبت کنیم.
مصرف در زمینه ی اقتصاد و مادیت یعنی⬅️ دریافت نیازهای زیستی.
دریافت نیازهای زیستی بسیار مهم هستند.
➖ اصولاً مسئله ی نیاز، در رشد حرف اول را می زند و ما معتقدیم که اگر کودک به نیازهایش نرسد و به آن ها پاسخ داده نشود دچار خشونت شده است.
و در کل تعریف خشونت یعنی مانع شدن از رسیدن کودک به نیازهایی که برای رشدش لازم است.
➖مصرف بسیار مهم است و پایه و اساس تمام ابعاد رشد است.
🔸یعنی اگر کسی خوب غذا نخورد و لباس و سرپناه نداشته باشد، بقیه ابعادش هم رشد نمی کند.
✅ اولین مرحله، نیازهای زیستی است یعنی مصرف.
➖چگونه مصرف کردن در حیطه ی ارزش است.
🔸مصرف مهم است چون ما مجبوریم مصرف کنیم و حق انتخاب نداریم و در این حیطه ما با حیوان و گیاه یکی هستیم و باید مصرف کنیم.
🔸چگونه مصرف کردن ارزش است چون در آن حق انتخاب داریم.
🔸حیوانات در مصرف انتخاب نمی کنند و هرچیزی گیرشان بیاید می خورند.
⬅️یك گل ارکیده ی زیبا را به بز نشان بدهید سریع می خوردش و یا حیوانات گوشت خوار همدیگر را می خورند و اصًلا هم عذاب وجدان نمی گیرند و دچار مشکل هم نمی شوند ولی به اندازه ی نیازشان می خورند.
✅انسان چگونه مصرف کردنش ارزش است چون هرجا که ارزش مطرح است پای حق انتخاب وسط می آید.
⬅️ ما در چگونه مصرف کردن است که مسئله داریم و راجع به آن صحبت خواهیم کرد نه خود مصرف.
‼️چگونه به نیازهایمان دسترسی پیدا کنیم، چه موقع، چه قدر، کجا و غیره.
✔️در این حیطه ها است که ارزش ها به وجود می آیند که تا در معرض انتخاب قرار نگیریم اصًلا تبدیل به ارزش نخواهند شد.
➖ وقتی کامًلا سیر هستیم و به همسایه غذا می دهیم، هنری نکردیم خودمان داریم، سیر و خوب حالا یك بشقاب هم به همسایه می دهیم.
➖ولی یك جایی گرسنه هستیم و فقط یك کاسه غذا داریم، همسایه مان هم گرسنه است، این جا پای انتخاب در میان است و چگونه مصرف یك نگاه یا نصف کنیم با هم بخوریم؟
✅ارزش ها باید از دل نیازها بیرون آید.
⬅️ غذا یك نیاز است و چگونه خوردنش، ارزش است.
➖ ما به کفش نیاز داریم، برپایه ی این نیاز ارزش ها به وجود می آید.
❗️چه کفشی ارزش است و یا ارزش های اقتصادی یك کفش چیست؟
نرم باشد، راحت باشد، زیبا باشد و قیمت مناسب داشته باشد؛ این ها ارزش های یك کفش هستند.
⬅️ از دل ارزش، هنجارها می آیند.
➖هنجار یعنی رفتار اجتماعی که اصطلاحاً به آن مد می گوییم.
➖چیزی مد می شود و همه از آن تبعیت می کنند.
✅ در یك جامعه ی هنجاری این فرمول برعکس می شود یعنی: هنجار باعث ارزش می شود و ارزش باعث نیاز یا در حقیقت خواسته می شود.
⬅️حال این کفشی که داریم دیگر به نیازهای ما جواب نمی دهد بلکه به هنجارهای جامعه پاسخ می دهد. امسال چه مدلی مد است؟ چه رنگی؟ پاشنه بلند یا کوتاه؟ نوک تیز یا ....؟ چه مارکی؟
🔸 تمام این مسائل در مورد لباس و غذا و غیره هم صدق می کند.
✔️ مثال اول را کارکرد و جامعه ی کارکردی می گوییم و مثال دوم را هنجار و جامعه ی هنجاری می گوییم.
✅در جامعه ی کارکردی، نیازها برپایه ی کارکرد تعریف می شود.
⁉️ یعنی هرچیزی که می خواهیم بگیریم اول بررسی می کنیم که کارکردش چیست؟
⁉️ اگر برای من کارکردی ندارد پس نباید آن را داشته باشم. و گرنه برای چی آن را تهیه کنم؟
⁉️ چون هنجار جامعه می گوید؟
✅امروزه در جامعه ی ما فقری که وجود دارد، فقر نیازها نیست چون همه می توانند نیازها را پاسخ دهند بلکه آن چیزی که قادر به جواب دادن آن ها نیستیم، هنجارها و خواسته ها است.
1_523217275.mp3
5.98M
محمدحسین پویانفر
▪️قرارمی ... صاحب اختیارمی
واسه من همین بسه، کنارمی....
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
#حساب_کتاب
✍ زن، ستونِ خانه است، اگر مراقب نباشید؛ ناگهان فرو میریزد!
زنان بیحوصله که میشوند، به روزمرگی و خستگی که دچار میشوند، حتی همان چای اول صبحی که برایتان دم میکنند، طعم تلخش غالب خواهد بود!
شب که خسته از مشغلههای روز، به خانه برمیگردید، به چشم خواهید دید که باز هم مثل همیشه، همه چیز مرتب است و سرجای خودش ؛ جز یک چیز....
زندگی رنگ ندارد، عطـر ندارد!
و غبار #عادت راه نفس خانه را بند آورده است.
▫️آقاجان!
حساب کتاب کن، هزینه زیادی ندارد گاهی با جملاتی، با کمکی در کارِ خانه، با هدیهی کوچکی، یا یک قرار دونفرهی وسط هفته و ... غافلگیرش کنی!
نگرانی شما از خستگی و کلافگیاش و تلاش برای عوض کردن شرایط؛ پیامی را به قلب او مخابره میکند که «برایتان مهم است»
√ گاهی همین اقدامات کوچک، خانه را زنده میکند و شما میتوانید دوباره خستگیهایتان را پای همین ستون، در کنید...
@ostad_shojae
#معرفی_کتاب
مجموعه دو جلدی *" زندگی و زیارت امام رضا (ع)"* نوشته سید محمد مهاجرانی، در قالب داستان های کوتاه، برای کودکان ۵ تا ۹ ساله از امام رضا (ع) می گوید.
#معرفی_کتاب
#موسسه_ فرهنگی_تربیتی_ ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
#معرفی_بازی
*امام رضا (ع)* 🖤🖤🖤
🔰 مراحل بازی :
*۱.* برای دلبندتون تعریف می کنین از اینکه کبوترا، حرم امام رضا (ع) رو خییلی دوست دارن و اونجا پرواز میکنن و ....🕊
❓ حالا سوال: بنظرت چرا ؟؟؟
و با هم *فکر می کنین* و تلاش می کنین که به جواب سوال برسین؛ مثلا: بخاطر اینکه امام رضا (ع) خیییلی مهربونن ، حرمشون خییلی قشنگه، فواره داره، پرچم داره، داخلش نقاره میزنن و .......
*"خب پس حالا بیا یه کبوتر 🕊 درست کنیم و با هم سفر کنیم به مشهد و اونو برسونیم به حرم. "*
*۲.* تصویر یه کبوتر *می کشیم* و با قیچی *دوربری* *می کنیم* و با *کلاژ* کردنِ چشم و نوک، کاملش می کنیم.✏️✂
*۳.* پنج تا بالش کنار هم می چینیم (یا پنج تا دایره بزرگ کاغذی) و همراه با شمارش ۱ تا ۵، با پنج تا *پرش* جانانه، خودمون و کبوترمون رو از شیراز به مشهد می رسونیم.🦵🏻
*۴.* حالا که رسیدیم حرم، می شیم آقا یا خانم *خادم* و داخل نقاره خونه شروع می کنیم به شیپور و *نقاره زدن* با صدای بلند : دوو دوو دوو دوو دوو دوو دوو دوو دوو دوو امام رضاااا / دوو دوو دوو .....📯
#معرفی_بازی
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
✅ اولین تمرکز یک والد فرهیخته روی خودش خواهد بود
🔸من چگونه پدري هستم⁉️
🔸 من چگونه مادري هستم⁉️
🔸آيا من به عنوان پدر يا مادر، الگوي شايستهاي هستم⁉️
🔸 آيا من به عنوان پدر يا مادر، هیچگاه به ارزيابي رفتار خود پرداختهام⁉️
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
#مدرسه_مجازی_والدین
ویژه پدر ومادرهایی که رشد و بالندگی کودکانشان را در رشد خودشان میبینند:
"مدرسه مجازی والدین"
🏢 📲 💑
🌱محفلی جهت کسب آگاهی و تمرین و تثبیت رفتار برای تربیت نسلی فرهیخته
🌱
باحضور و همراهی اساتید باتجربهی حوزه کودک
کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام👇
🆔 @azharion
📞 ٠٩١٧٠٧۵١٢٧٧
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
#مدرسه_مجازی_والدین
💠" مدرسه مجازی والدین"💠
معرفی اساتید بخش مادران در آبان ماه 👆👆👆👆
علاوه بر این وبینارهای آنلاین، چهار جلسه آفلاین هم با موضوعات زیر خدمت مامانای عزیز هستیم :👇👇👇
🔸مادر خوب
🔸دوران طلایی
🔸سواد رسانه(۱)
🔸مرور، جمعبندی و تثبیت کلاسهای آنلاین و آفلاین
✅ تازه، کارشناس بخش مادرانمونم کنار شما هستن😊 و همراهیتون میکنن و به سوالاتتون❓❓❓ جواب میدن.
ثبت نام و آشنایی بیشتر:
🆔 @azharion
📞 ٠٩١٧٠٧۵١٢٧٧
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
#مدرسه_مجازی_والدین
💠" مدرسه مجازی والدین"💠
📣📣📣 یک مطالبه درست که دغدغه شما مادرای عزیز بود و مدام از ما درخواست کمک داشتید؛
✳️👈این بود که لازمه تربیت، آگاه بودن و مهارت داشتن پدر و مادره و نه فقط مادر یا پدر!
❓❓پس چرا واسه پدرای عزیز کاری نمیکنید؟!!!!🤨🤨
به لطف خدا اینبار توی مدرسه والدین سعی کردیم با درنظر گرفتن شرایط پدرها، اونا رو هم بی نصیب نذاریمو گفتگو هامونو با پدران هم شروع کنیم ...👨🦰👮♂️🧔💂♀️👱♂️🕵️♂️
✅اینم از موضوعات ویژه پدران در آبان ماه:👇👇
تربیت کودکان بیتربیت👈 وبینار آنلاین
پدر مقتدر- مادر محبوب👈 کلاس آفلاین
تربیت، بازی👈کلاس آفلاین
ارتباط موثر با کودک(1)👈کلاس آفلاین
✅توی طول دوره یک کارشناس هم همراه پدارنِ عزیزه و اونا هم میتونن در کنار هم، روزهای پرباریو رقم بزنن؛ إن شاء الله.
از قافله جا نمونید ...
🆔 @azharion
📞 ٠٩١٧٠٧۵١٢٧٧
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
#مدرسه_مجازی_والدین
*به نام الله...*
الهی هیچ وقت محبت را برای بچه هامون ، جیره بندی نکنیم.😟
محبت کردن هم یک هنر است، هنری که هر روز باید او را بیاموزیم.😊
تا قیافه ی حکیمانه به خود نگیریم و بگوییم😓
هر چیزی که زیاد شد،ضرر داره
با این توجیه، نان محبت بچه ها را آجر کرده ایم و خیال خودمان را راحت😏
خدایا، کمکم کن، از امروز محبت بدون قید وشرط و بی انتها به فرزندانم داشته باشم😊
همچون محبتی که تو نسبت به بنده هات داری💓
آمین 😊
#معرفی_بازی
*" ماهی گیری "*
🐠 روش بازی: داخل ظرفی آب ریخته و در آن، در بطری میریزیم، به کودک چوب بستنی داده، او باید با تمرکز و بدون کمک گرفتن از دست دیگرش در بطری را از آب دربیاورد. درهای بطری نقش ماهی را دارند. میتوانید با ماژیکهای مختلف ماهیهای رنگی را روی درب بطری بکشید.
🐟 هدف بازی: افزایش تمرکز، هماهنگی بین چشم و دست، تقویت عضلات ریز دست
🐠 هدف درمانی: بالا بردن صبر و طاقت
🐟 رده سنی: سه سال به بالا
(برگرفته از@bahambazy)
#معرفی_بازی
#موسسه_فرهنگی_تربیتی_ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
#معرفی_کتاب
📚 تربیت دینی، با رشد ابعاد مختلف ساختار وجودی انسان و تقویت او در جنبه های مثبت و مورد رضایت خداوند محقق می شود.
📚 مریم ادیب ( از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام دانشگاه تهران)، در کتاب " *تربیت دینی کودک و نوجوان* " ، به این مهم پرداخته است.
#معرفی_کتاب
#موسسه_ فرهنگی_تربیتی_ ازهار
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مومو
مومو چیست؟
آنچه والدین باید بدانند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دردونه_ها ۱۲
این داستان: عواطف و احساسات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/2848063510Cfc5a342b22