🇮🇷
📝 با خبر رانت ۹۵ میلیارد تومانی سردار آزمون از وارد کردن یک دستگاه رنجروور!
🍃🌹🍃
❌ یادی کنیم از اعلام رضایت سردار آزمون زیر پست حامد اسماعیلیون برای اخراج سفرای ایران و تحریمهای بیشتر علیه ایران!
#فاخته_۳۳۲
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 از تمرچین تا اربیل با زائران #اربعین
#فاخته_۳۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥عاقبت رجزخوانی و لات بازی اراذل تو فضای مجازی
#فاخته_۳۳۲
22.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥چه کسانی شعار «مرگ بر دیکتاتور» را بر سر زبان بچههای ما انداختند؟!
#فاخته_۳۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 مانکنهای زنده در فروشگاههای لباس زنانه!
🍃🌹🍃
❌ پای دختران مانکن در سالهای اخیر به ایران هم باز شده. در برخی از مغازههای تهران این مانکنهای زنده به درخواست مشتری لباسی را تن میکنند تا مشتری تنخور آن را ببیند.
#فاخته_۳۳۲
💢نکات و الزامات دیپلماسی کریدوری
🔹قدرتهای بزرگ دنیا همیشه به دنبال راهها و مسیرهایی هستند که بتوانند سریعتر کار صادرات و واردات را انجام دهند. بسیاری از دعواهای ابرقدرتها در برهههای گوناگون تاریخی بر سر همین راهها و مسیرهایی بوده که به اصطلاح میانبر میزده، و هم موجب صرفهجویی در وقت و زمان و هم بهره اقتصادی بیشتر بوده است. همین موضوع بود که پای انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی را به تقابل با «جمال عبدالناصر» در سال 1957 باز کرد تا بتوانند سوئز را در دست بگیرند.
🔸همین موضوع در قبال ایران نیز صادق است؛ چرا که زمانی «اسرائیل کاتس» وزیر حملونقل رژیم غاصب قدس، احیای راهآهن باری و قدیمی از دمشق به مدینه را که با فروپاشی عثمانی به خاطرهها پیوست، به منزله عنصری کلیدی در محور ضدایرانی مطرح میکرد؛ محوری که از تجارت برای کشاندن عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی به اتحاد نزدیک با اسرائیل استفاده میکند. همه آنچه را که گفته شد، میتوان دریچهای جدید در عالم سیاست با عنوان «دیپلماسی کریدورها» نامید.
🔰در دیپلماسی کریدورها دو موضوع وجود دارد که بر اهمیت کار می افزاید.
🔹موضوع اول اینکه امروزه بنادر شکل سنتی خود را از دست داده و بنادر نسل چهارم در حال به وجود آمدن هستند. بنادر نسل چهارم یا بنادر شبکه، ضمن اتصال مناطق مختلف بندر با همدیگر، بندر با سایر بنادر دنیا نیز در تعامل و همکاری در سطوح بینالمللی است.
🔸موضوع دوم اینکه همه دنیا به دنبال این هستند که مزیتهای جغرافیایی خود را به منبع درآمدزایی و قدرت سیاسی و بینالمللی تبدیل کنند. ایران نیز در منطقهای قرار دارد که نقطه تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقاست و با دسترسی به تنگه هرمز و نزدیکی به چند کانون مهم بینالمللی و منطقهای از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه غرب آسیا، اوراسیا، آسیای جنوبی و آسیای غربی نقش کلیدی در پیوند این مناطق دارد.
🔹یکی از تلاشهای دولت سیزدهم تلاش برای فعالسازی کریدور شمال به جنوب است. این کریدور، یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است که مسافت 16 هزار کیلومتری از طریق کانال سوئز را با یک مسیر 7 هزار کیلومتری جایگزین کرده و در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر است. این کریدور با ارتباط دادن بندر بمبئی در هند تا هلسینکی فنلاند به طول 13 هزار کیلومتر، با اتصال مستقیم ریلی و با عبور از خاک ایران به یکدیگر میتواند گامی بزرگ در نقشآفرینی ایران در کریدورهای بینالمللی و خروج اقتصاد ایران از گوشه رینگ تحریم باشد.
🔸این کریدور میتواند در آینده سهم بالایی از حملونقل بینالمللی میان روسیه و کشورهای CIS با هند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اروپا را به خود اختصاص دهد. این امر زمانی اهمیت مضاعف مییابد که ایران بتواند این کریدور را به کریدور دیگری موسوم به شرق به غرب نیز متصل کرده و بخشی از پروژههای مهمی، مانند یک کمربند یک راه چینیها را نیز به خود اختصاص دهد. شکلگیری این دو کریدور در کنار همدیگر میتواند بسترساز یک تحول اقتصادی در کشور باشد. امروز عربستانیها هم مشتاقند تا از طریق عراق به این فرصت اقتصادی بپیوندند.
🔹البته این موضوع الزاماتی نیز دارد که از اقدام برای رفع فرسودگی زیرساختهای داخلی و تلاش برای جذب سرمایهگذاری خارجی و تأمین منابع مالی و... را شامل میشود. این نکته نباید از چشم متولیان این حوزه دور بماند، به ویژه در زمانی که برنامه هفتم پیش روی مجلس است که مقدرات چندین ساله کشور در حوزه پیشرفت و توسعه را برنامهریزی میکند.
#گزارشروز
#فاخته_۳۳۲
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷این صدای ملت ایران است از نزدیک قله...
سوم شهریور یادآور روزهای تلخ این ملت بزرگ است روزی که متفقین
ایران عزیز ما را اشغال کردند.
مردمان ما را کشتند. اموال ما را خوردند و بردندو عکس یادگاری گرفتند و با وجود ارتش پوشالی و پادشاه بی عرضه و خود فروخته ای مثل رضاشاه تهران ۷۲ ساعته سقوط کرد و رضا خان خائن هم فرار..!
روزها و سالهایی براین ملت و کشور گذشت که ما را به هیچ هم نمی نوشتند!
سران قدرت های جهان بی اذن و اجازه ما برای میهمانی بدون اطلاع شاه مملکت به این کشور می آمدند و خود را صاحبخانه این مردم و کشور می دانستند.
سالهایی تلخ و زهرآگین که طعم تلخ حقارت و ذلت آن همچنان در یادها مانده است.
اما گذشت!
گذشت روزی که برای تضمین قدرت و اعتبار خود به همه جهان التماس می کردیم..
💠 امروز کشورهای بزرگ و قدرتمند جهانی برای افزایش وزن و نفوذ سیاسی خود دست به دامان جمهوری اسلامی ایران می شوند.
اشتیاق قدرت های نوظهور اقتصادی و سیاسی جهان در قالب بریکس و اجلاس شانگهای به عضویت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ضریب نفوذ سیاسی خود در جهان و مقابله با سیاست های استعماری و استکباری غرب نشانه درک این واقعیت از سوی کشورهای جهان است که ایران عزیز ما با مقاومت در برابر مشکلات سخت و طاقت فرسای بیش از 40 سال تحریم و جنگ و... به حدی از قدرت درونی رسیده است که بتواند تکیه گاهی برای سایر کشورها در جهان تبدیل شود.
مقاومت رمز پیروزی است.
هزینه مقاومت از سازش کمتر بود.
بسیار کمتر!
اینک صدای ما را از نزدیک قله می شنوید.
راهی به فراز قله نمانده!
این صدای گام هایی است که راهی طولانی را طی کرده اند.
شاید خسته ولی هنوز پر توان و پر انگیزه
تا قله چیزی نمانده
اربعین شاید تمرین استقامت است برای ادامه این مسیر
تا قله ظهور.
ان شالله
#مقاومت_رمز_پیروزی
#نزدیک_قله
#اربعین_انتظار
✍ احمدی پرتو
#فاخته_۳۳۲
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢شاهراه 210 کیلومتری
🗣مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراههای کشور گفت:
🔸رکورد افتتاح طولانیترین آزادراه در یک مرحله تا ماه آینده خواهد شکست و آزادراه شیرازـ اصفهان به طول 210 کیلومتر به بهره برداری میرسد.
🔹البته آزادراه زنجانـ تبریز طول بیشتری دارد و حدود 245 کیلومتر است؛ اما در چهار مرحله به بهرهبرداری رسید و آزادراه اصفهانـ شیراز در یک مرحله به بهرهبرداری میرسد.
🔸متوسط سالیانه بهرهبرداری آزادراهی در 10 سال گذشته 86 کیلومتر بوده است، اکنون با افتتاح 293 کیلومتر در یک سال رشد 3/5 برابری افتتاح سالیانه طی 10 سال اخیر را خواهیم داشت.
#فاخته_۳۳۲
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•