12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینان همان کسانی اند که در تاریخ گذشته شان نقل می کنند که «خودشان زمین هایشان را فروختند» آن زمان شاید چنین بوده که به قول خودمان خوشی زده بوده زیر دلشان، اما اکنون بعد از سالها اینچنین فریاد گرسنگی فرزندانشان را هوار می کشند.
بر مسلمانی ما واجب است که کمک کنیم و هوادار مظلوم باشیم با هر دین، مذهب،رنگ و آیینی؛ اما روی سخنم با آنهایی است که احیانا خدای نکرده مغرضانه رای ندادند.
بدانید راه اعتراض این نبود و نیست و نخواهد بود.
به خود آییم، نکند چشم باز کنیم ببینیم غرق نعمت بودیم و قدرش را ندانستیم.
افق نگاه رو باید گسترش داد.
البته این فقط یک تذکر به هموطنانی بود که پای صندوق رای نیامده اند، اما اکنون ما همه باید مطالبه از منتخبین ملت بکنیم، آنها نماینده همه ملت هستند نه فقط کسانی که به آنها رأی داده اند، برای مطالبه راهکار پیشنهادی بنده این است، همانطور که قریب به یکماه است مستقیم و غیر مستقیم، آشکار و پنهان بدنبال اخذ حتی یک رای از تک تک مردم بودند و برای آن ستاد زده بودند و پول خرج می کردند اکنون این ستاد رو هفتگی در محل حوزه انتخابیه خود داشته و بدون تکلف با مردم سخن گویند و مطالباتشان را بشنوند.
اگر نماینده ای چنین نکرد، بر مردم است که حق نمایندگی خود را از او نه اینکه مطالبه بلکه از حلقومش بیرون کشند.
امروز صحنه نمایندگی و خدمتگزاری تنها مربوط به شخص نمی شود بلکه جمهوریت نظام با آن ممکن است مخدوش شود و این خواسته دشمن است و من مطمئنم جوانان فهیم هر شهری از این آگاه اند و از این راه جلوگیری خواهند کرد.
پ.ن: حضور هفتگی هر نماینده در محل حوزه انتخابیه.
@babaie_ir
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تورکی
این کلیپ برای ماه مبارک رمضان دو سال پیش است که با کارگروه موسسه فخیمه بصائر کارهای ضبطش رو انجام دادیم، در این قسمت به عقل و رابطه آن با حال خوب اشاره کردم و اینکه مسولین نباید درخواست مسولیت بکنند چون نمی توانند حال خوب خود را حفظ کرده و به تبع آن عقلشان در آن زمینه راهنمایی شان کند😊
پ.ن:شاید توفیق شد رمضان امسال هم از این کلیپ ها به زبان مادری ضبط کردم والله عالم
@babaie_ir
#پست_ثابت | در حال به روزرسانی ...
✍️ پویش نوشتن
#صفحه_شخصی نویسندگانِ حوزوی👇
جواد محدثی |
احمد عابدی | ابوالقاسم علیدوست
سیدمحمدمهدی میرباقری |
نجف لکزایی | داود مهدویزادگان |
احمدحسین شریفی | حبیب الله بابایی |
سیدسجاد ایزدهی | حسین سوزنچی |
میراحمدرضا حاجتی | محمدرضا فلاح شیروانی |
محمدرضا باقرزاده | محسن الویری |
شریف لکزایی | مجتبی رستمیکیا |
سیدیاسر تقوی |
محمدصدرا مازنی |
علی مهدیان | احمد اولیایی |
مرتضی رجائی | حمید احتشام |
تقی متقی | سیدعبدالله هاشمی |
سعید احمدی | مهدی قنبریان دهکردی |
سید محمدحسین راجی | مهران شفیعی |
فرهاد فتحی | محمدرضا حدادپور جهرمی |
سیدکاظم روحبخش | قدیر اسفندیار |
هادی حمیدی | مجتبی عادلپور |
محمدجواد محمودی | امیر خندان |
علی بهاری | علی ابراهیمپور |
علی کردانی | سیدمحمد هاشمی |
مجید پاکنیت | بهروز دلاور |
محمد مختاری | بابک شکورزاده |
دانیال بصیر | سیدمحمدباقر میرصانع |
رسول لطفی | مجتبی میرزایی |
مصطفی گودرزی | هاشم جنگجو |
علی عسگری | محمدمهدی حکیمیان |
مرتضی بذرافشان | علی تقوی دهکلانی |
محمدعلی نبینژاد | سجاد قربانی |
حمیدرضا مظاهری سیف | داود مؤذنیان |
مرتضی قرهباغی | عبدالصالح شمسالهی |
مصطفی راهی | حسین انجدانی |
حمیدرضا غریبرضا | میلاد حسنزاده |
محمدحسین افشار | مصطفی ایزدی |
امین دهقانی | سید محمدحسین دعائی |
حمیدرضا باقری |امیرحسین محمودی |
محمدمهدی ابراهیمپور |
سیدعلیرضا موسوی | محمدعلی بابایی |
محمدرضا بابایی | سعید کرمی |
مجید ابطحی | قاسم روزبهانی |
محمدجواد رحمانی | علی اسفندیار |
مجید دهقان |جواد حاجیاکبری |
متین فراوانی |
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#پویش_نوشتن #جهاد_روایت
فضای مجازی، قتلگاه است!!!
سلام عزیزان
قبل از هر چیز بابت چند روز نبودنم پوزش می خوام😢
روزهای منتهی به سال و ورود به ماه مبارک رمضان مقداری سرم رو شلوغ کرده است🤦♂
دیشب مقداری در اینستاگرام چرخیده و برخی پیج ها رو بررسی کردم،
به شدت از جریان بیمار #روشنفکری احساس خطر می کنم، آن هایی که به طور کامل مصداق کلمه الحق و یراد به الباطل هستند، و اگر بدون پیوست معرفتی جریانی شان پای حرف هاشون بنشینی، کاملا تغییر موضع داده و خدای نکرده آخرت خویش را می بازی، دیشب بیش از پیش به راهنمایی امام جامعه در بیانیه گام دوم پی بردم که فرمودند: در این مرحله #عقلانیت را پیش بگیرید، و بعد از آن بیشتر به #جهاد_تبیین مظلوم توجه کردم که در حصار الفاظ چون منی گیر کرده است و نمی تواند اثر از خود بر جای بگذارد.
باید روزانه با خود تکرار کنیم الهی استعملنی لما خلقتنی له ...
رفقا چراغ راه رو گم نکنیم بهترین کار برای عبور از این ظلمات، #مطالعه است و بس.
در پیچ و خم استدلال های افراد نمانید، مستنداتشان رو مورد بررسی قرار دهید.
اگر مطلع نیستید حتما مرجع یا مراجعی برای سوالاتتان بیابید، هر چند امروز شبهات و سوالات در اذهان مردم موج می زند و هزار متاسفانه نیستند افرادی که مطهری و بهشتی وار در میدان فکر و اندیشه شمشیر به دست گرفته و خود را وقف تبیین کنند و سید علی وار گفتمان قرآن و اسلام را زنده نمایند.
@babaie_ir
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکیازکلیپهاییکهدراینستاگرامنظرمُجلب کرداینکلیپبود.
❌ اولکلیپروببینید❌
✍ تمام حرف این است که« الاسلام هوالحکومه»ولی ایشان دراندیشه سیاسی خودشون، سیاست رو جدای از دیانت میدانند، یعنی دینشان سکولار است،این نکته مدنظر است.
اگر ما حکومت را تمام دین بدانیم آنموقع انتخابات خودش واجب شرعی و دینی است نه اینکه چیز غیردینی باشدکهما از دین داریم برای پیشبرد آن استفاده میکنیم.
نه! خودش،دین است.
رهبری فرمودند:جمهوریت حکومت اسلامی، سازوکارش می شودانتخابات،جمهوریت دو سازوکار بیشتر ندارد؛ یا اینکه مردم در همه مسائل تک تک نظر دهند، یا اینکه مردم شخصی را که مورد اعتمادشون است مشخص کنند که در مسائلی که حیطه تخصص آن شخص است، تصمیم گیری کند،این میشودغیرمستقیم.
اولی که معقول نیست چون همه مردم در همه مسائل نمیتوانند تصمیمگیری کنند، می ماند انتخابات، پس انتخابات میشه مظهر جمهوریت نظام، که جمهوریت یکی از ارکان نظام و حکومت است، حکومت هم عین دین است. پس در واقع جمهوریت یکی از ارکان دین و انتخاباتاست.
لذا اگر خوانش ما از ابتدا اینگونه باشد، آنموقع این محلبحثایجادنمیشود،پس محل نزاع از ریشه غلط است، پس ما از انتخابات سوء استفاده نمیکنیم.
امایکسوال؛اگرسیدرصدمردمرایدادندآیا ۶۰درصدبقیه فاسقاند؟
نه اینطور نیست،مگرکسی کهیکنمازشرو نخواندفاسقاست؟
خود این شخص مثال میزندبهنماز،مگه کسی که یک نماز نخواندفاسق است؟
عمدا هم اگر نخواندفاسق نیست،لذا این ملازمه ایشون کلا رد میشه.
پس گاهی پیش میاد که طرف مومن است،اما مشکلاتی دارد که نتوانسته در انتخابات شرکت کند.
@babaie_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقیده، از باب اینکه باید روش ایستادگی کرد درست است، اما خود این عقیده چطور به دست آمده است آزادانه و با فکر یا به صورت اجبار و یا تحت تاثیر شرایط مکانی و زمانی؟
در هر دو عقیده نام نهاده می شوداما این کجا و آن کجا؛ بقول شاعر:
لختی دریا کنار و لختی دروازه غار
هر دو لختند اما این کجا و آن کجا
@babaie_ir
هدایت شده از تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
15.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر
📌 خوانش تربیتی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
📆 هر روز ماه مبارک رمضان؛ مرور برشی کوتاه از کتاب
🎥 با ارائه مرتضی رجائی؛
• طلبه سطح چهار فقه حکومتی و دانشپژوه دکتری حکمرانی
• پژوهشگر و نویسنده #تربیت و #حکمرانی
🔰انتشار تصویری جلسات در برنامه کاربردی #نوجهان مربیان
🌐 https://zaya.io/6fqvv
🔺پیوند دانلود نرم افزار 👆
🆔 @hamrah_morabbi
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
✍ سعی میکنم با هماهنگی دوستان عزیز نوجهانیام، فیلم جلسات این دوره رو با یکی دو روز تأخیر تو #کانال_تربیت_و_حکمرانی هم بارگذاری کنم.
ضمناً، دوستانی که علاوه بر تماشای فیلم ۲۰ دقیقهای هر روز، احتمالاً پرسش یا نقدی درباره مطلب هر جلسه دارن، یا میخوان تو یه مباحثه مجازی با موضوع هر روز شرکت کنن، میتونن با ورود به کانال تربیت و حکمرانی پیوند عضویت در #گروه_مباحثاتی مربوط رو ببینن و وارد گروه بشن.
🗞 از فعالان تربیتی دعوت میکنم تا با مشارکت در این خوانش تربیتی و ارائه نقدها و پیشنهادها به رشد این بنده و ارتقای مباحث تربیتی معطوف به اندیشه تربیتی رهبر معظم انقلاب کمک کنند.
🆔️ @rajaaei_ir
گفتارهای محمدرضا بابایی
#تیزر 📌 خوانش تربیتی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📆 هر روز ماه مبارک رمضان؛ مرور برشی کوتاه از
سلام عزیزان همراه
جناب رجایی رو سه ماهی است که می شناسم، انسان دغدغه مند و فعال در زمینه تربیت با تراز امام امت، که تاکنون تالیفات زیادی رو هم داشته است.
اگر دغدغهمند عرصه تربیت تراز انقلاب هستید، پیشنهاد می کنم از این فرصت نهایت حظ و بهره را ببرید.
مخلص شما
@babaie_ir
سلام و ادب خدمت همراهان جان🌹
تازه از قم رسیدم شهرستان #میاندوآب،
قراره یکماهی وظیفه خادمی خود را در قبال مردم شهرم انجام بدهم به شرط لیاقت و توفیق، خیلی ها راجع به کلیپ #درمانگاه قم از بنده سوال کردن و نظر خواستند، به این رفقا و به همه عزیزان عرض میکنم:
لازم نیست در همه موضوعات نظریه پرداز باشیم و افاضه کنیم.
#همین
@babaie_ir
حکم سربازی!
امسال با توجه به مشغله کاری ساعت ۱۴روز سی اُم شعبان المعظم از شهر مقدس قم خارج شدم، بگذریم از اینکه قم بارانی بود و هوای لطیفی رو ایجاد کرده بود، اما باید گاز ماشین رو می گرفتم سمت خروجی قم به سمت جعفریه، آوه، دانسفهان، بویین زهرا، زنجان، هشترود، مراغه، بناب و ملکان و در آخر میاندوآب، اگر اسم شهید باکری به گوشتان بخورد بعید است میاندوآب را نشناسید، همان جایی که محل تولد شیر بچه لشکر ۳۱عاشورا بود، خانه اش را تبدیل به موزه کرده اند، خواستید تشریف بیاورید در خدمتیم😊 از جمله معترضه به متن برگردیم؛
کاری به حواشی سفر ندارم که ترکیدن لاستیک در جاده پر سوز زنجان وادارم کرد تعویض لاستیک انجام بدم و هزار الحمدلله که چیزی نشد، فقط لاستیک به فنا رفته بود😊
هنوز سرمای جاده که در مغز استخوانم رسوخ کرده، از جاش تکون نخورده، و سبب عود مریضی شده، امیدوارم ماه رمضانی سبب ابطال روزه ام نشه(تو دلتون بگین آمین)
شب ساعت ۲۲:۳۰ رسیدیم میاندوآب.
صبح موقع پاشدن برای سحری مثل کسانی که از خود بیخود بودند، مشغول سحری خوردن شدم تا اینکه ندای الله اکبر تازه مرا به هوش کرد، بعد از اقامه نماز به جماعت زیارت عاشورایی خواندم و نیت کردم هر جا که شد به قصد قربه الی الله برای ترویج معارف حقه شیعه قدم برداشته و با برنامه حضور پیدا کنم البته با چاشنی نظم ...
صبح حوالی ساعت ۱۰ رسیدم اداره تبلیغات شهرستان، اظهار لطف ریاست محترم و سایر اعزه حاضر مسولیتم را برای حضور در محل خدمتم دوچندان می کرد.
قریب به فریضه ظهر بود که حکم صادر شد...«مسجد مبارک امام رضا علیه السلام».
چه حسن تصادفی، قرار است یک ماه مرکز عالم برای من جایی باشد که سر دربش مزین به امام رئوف است، و این یعنی ماه رمضان نیامده برکاتش به این کمترین نائل شده است .
ادامه دارد...
#روایت_صفر
#خادم
#سرباز
@babaie_ir
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#بازنشر_کنیم
🔴 نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
✍️ نسرین مقیمی، حقوقدان، در قدس آنلاین نوشت:
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN