«مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گستردهی کمک به نیازمندان تبدیل کنند.»
همه چیز از این جمله نایب امام زمان شروع شد.گروه گروه و فوج فوج از مومنین در تبعیت از فرامین ایشان شروع کردند به جمع آوری کمک ها و توزیع آن بین مستضعفین و آسیب دیدگان از شرایط کرونایی اقتصاد.
یقین دارم که اخلاص آنها و اطاعت شان نتایج مثبت و نورانی ای خواهد داشت اما به نظرم میرسد نکته ای در این میان است که نباید از آن غافل شد.
فرض کنیم اگر انقلاب نشده بود یا اگر شده بود این همه دشمن نداشتیم و یا اگر دشمن هم داشتیم دشمنی اقتصادی نداشتیم و اگر دشمنی اقتصادی هم داشتیم اینقدر کینه توزانه نبود که تبدیل شود تحریم های همه جانبه،چطور این رزمایش را اجرا میکردیم؟
به نظرم همینطور که الان.
خب عمل یکسان در این دو شرایط متفاوت درست است؟
به نظرم درست نیست.
در شرایطی که نایب امام زمان بارها فرموده اند باید قوی شویم آیا این نوع رزمایش درست است یا باید تغییر روش بدهیم؟
خب معلوم است که باید تغییر ایجاد کنیم!باید رزمایش مان را طوری اجرا کنیم که باعث قوی شدن ما بشود.
در ساده ترین حالت میشود در جریان تهیه و توزیع همین کمک ها بخشی از مستضعفان و آسیب دیدگان را که توانایی کار دارند را دخیل کنیم و در قبال کار به آنها مزد یا بسته بدهیم.
البته روشهای بهتری هم وجود دارد مثل قرض الحسنه دادن برای ایجاد یا سرپا نگه داشتن کار.یا بهتر از این ایجاد تعاونی ها با جمع سرمایه های اندک برای ایجاد کار و توانمند کردن اقشار ضعیف.
امروز دیگر آن روز نیست که اولین راهی که به ذهن رسید را انجام بدهیم،در شرایط پیچیده امروز فکر کردن قبل از کار خیلی واجبتر از قبل است.
با انتشار پاسخ نایب امام زمان به نامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای قرائتی حرکتی آغاز شد و نتایجش ان شاالله بر همگان روشن خواهد شد که تا قبل از آن خیلی برای انجامش سعی شده بود و به علت های مختلفی چندان عملی نشده بود.
فارغ از اینکه نامه چه بود و پاسخ چه، دوست دارم به مطلبی مستتر در رفتار و منش چندین ساله استاد قرائتی که در این فقره هم وجود داشت و به نظرم فهمیدن آن به شدت نیاز اجتماعی ماست اشاره کنم.
آن نکته روش و منش ایشان در مطالبه و گاها در بیان انتقادات است.
این چندمین بار است که ایشان کمبود ها، نیازها وبعضا اشتباهات موجود در کشور که سالها سعی در حل و فصل آنها داشته اند و به علت های مختلف از جمله عدم همکاری دولت یا مجموعه های حاکمیتی و...به سرانجام نرسیده است را به صورت کاملا مخفیانه، به دور از جنجال و نمایش اجتماعی، و مودبانه با نایب امام زمان در میان می گذارند و بعد از آنکه به علت سابقه عمل جدی برای حل مشکلات، داشتن تخصص کافی در آن رشته، اخلاص و صدق نیت و... غالبا جواب مثبتی از حضرت آقا دریافت کرده اند، بدون ادعا و جنجال، باز هم کاملا مودبانه و فروتنانه پیگیر عملیاتی کردن آن شده اند و این درس است برای ما که داعیه مطالبه گری و هزاران ادعای دیگر داریم!
این مجال البته فرصتی برای بیان فضایل استاد قرائتی نیست و فقط اکتفا میکنم که اگر در هر زمینه ای حاج قاسم سلیمانی ای باشد، در این میدان بی تردید باید شیخ محسن قرائتی را برابر دانست با سرباز قاسم سلیمانی!
چندپاره این روزها
#وقتی اشتباهی رخ میدهد نمیشود به هیچ بهانه ای آن را نفی کرد و یا نادیده گرفت.
#وقتی اشتباهی رخ میدهد راه تذکر آن روی خوش، زبان نرم و حفظ جوانب لازم است.برای مثال وقتی میشود اشتباهی را با زبان خوش و در خفا تذکر داد چرا با تندی و علنی؟!
#وقتی اشتباهی از ما سر میزند بهترین راه، افتادگی و پذیرش آن اشتباه و سعی در جبران آن است.
#وقتی اشتباهی رخ میدهد نباید به بهانه جبران نکردن باقی اشتباهات، این اشتباه را هم جبران نکنیم.
#وقتی اشتباهی در حوزه دین رخ میدهد ، نه کسیکه اشتباه کرده و نه کسی که میخواهد این اشتباه را گوشزد کند نباید موضوع را به جای موعظه حسنه به جدال و دعوا تبدیل کنند چرا که این میان دین مردم است که قربانی می شود.
#وقتی اشتباهی رخ می دهد نباید با آن اشتباه تمامی خوبی های کسیکه اشتباه کرده است را نادیده بگیریم.
#افشا سر در اسلام حرام است و سر بودن هر مطلبی هم تابع کسی است که آن را می شنود،ممکن است مطلب واحدی برای یک شنونده سر و برای دیگری سر نباشد اینطور که اولی قدرت تحلیل و هضم آن مطلب را ندارد و دومی دارد و لذا گاهی گفتن یک مطلب به ظاهر ساده در ملا عام میتواند افشا سر و حرام باشد.
#تبدیل مجامع مذهبی و فرهنگ آن به میخانه و فرهنگ میخانه و خانقاهی دقیقا مصداق انحراف دین و مذهب از اهداف خود است.
#قدردان خدا، اولیائش، دین و اهداف آن هستیم.
سدمرتضی:
📈 #جهش_تولید (۴)
💢برای #انتقام_سخت قرار شد قوی باشیم. برای قوی شدن باید همه تلاش کنیم.
🔺کرونا آمد و برخی مان این را فراموش کردیم و نایب امام زمان نهیب زد که هنگامه مواسات است، چنانکه قبلتر هم فرموده بودند در این سربالایی رسیدن به قله همه باید با هم مهربان و کمک کار هم باشیم.
🔹چه کنیم؟
باید در راه «قوی شدن»مواسات و همدلی داشته باشیم.
چگونه؟
یکی از راه های حیاتی قوی شدن در این دوران به دست آوردن قدرت اقتصادی است و تولید موتور محرک این قدرت.
میگردیم ببینیم کجای تولید مشکلی دارد که بتوانیم با همدلی و مواسات حلش کنیم، گلوگاه را که پیدا کردیم اقدام میکنیم.
🔸ما یکی از گلوگاه ها را پیدا کرده ایم.کارگاهی در شهر خودمان هست که به خاطر شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور دچار مشکلاتی شده است و برای حل آن احتیاج به سرمایه سی میلیون تومانی به مدت سه ماه به صورت قرض الحسنه را دارد.
سی میلیون تومان را تبدیل به صد قسمت ۳۰۰ هزار تومانی کرده ایم تا همه توان مشارکت را داشته باشند.همه دست در دست هم میگذاریم و با سرمایه های ولو اندک خودمان هرچند قسمت را که می توانیم تقبل کنیم، اعلام میداریم و به صورت قرض الحسنه با دوره بازگشت ۵ ماهه، یاری شان میکنیم.
♦️یک تیر است و چند نشان. #اطاعت_امر_ولی ، رشد اقتصادی جامعه ای که در آن زندگی میکنیم و ثواب آخرتی قرض الحسنه.
مومن زرنگ است،این یک تیر را میگذارد و #شب_قدر می اندازد به سوی چندین نشانش که بشود هزار تیر و چندین هزار نشان.
پس اگر در این شبهای قدر طالب فیض هستی، بسم الله
جهت اعلام آمادگی و دریافت اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام دهید👇
🆔 @hoseyniyamin_tolid
✅ @andishehdini
💢امشب که لیلهالقدر است و عمل در آن برتر از هزاران عمل در شبهای دیگر، به نیت معصوم، شهید یا ولی از اولیا خدا که دوستش داری و به شکرانه توانی که خداوند به تو عطا کرده است نیت کن و هر قدر که میتوانی در طرح رزمایش همدلی،جهاد کارآفرینی شرکت کن و به دیگران قرض الحسنه بده تا هزاران بار خدا را شکر کرده باشی و هزاران پیام عشق به آن معصوم، شهید یا ولی خدا که در نیت داری فرستاده باشی.☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحن شیعة علی بن ابیطالب فی العالم...💪✌️
قبلترها فکر میکردم که انسانیت دقیقا معادل دین است اما حالا دیگر دارم یقین میکنم در این دوران که نمیدانم آخرالزمان است یا نه انسانیت همان دین است چراکه حفظش دقیقا مانند حفظ دین از نگاه داشتن آتش در کف دست سختتر است!
حفظ حرمت اعتماد، محبت، مرام، اخلاق و.... هرآنچه نشانی از انسانیت دارد خیلی سخت شده است!
واقعا دستم از شدت آتش دارد میسوزد؟نه دلم است که دارد میسوزد!
بسم الله الرحمن الرحیم
مدتها بود امت حزب الله به دلایل مختلف حمله همه جانبه ای را به آقای آملی لاریجانی شروع کرده بودند و دادگاه آقای طبری هم مزید بر علت شده بود که ناگاه ولی فقیه وارد مساله شدند و این کار را نکوهش کردند و از مومنین خواستند در مسیر حق باشند و قواعد حق را رعایت کنند.
چند نکته در این مورد:
_در شرایط کنونی ما که غالبا فرامین ولی فقیه را خبری گوش میدهیم، مبانی آن برای ما عمیقا جا انداخته نشده و از همه مهمتر منظومه فکری ایشان را نمی شناسیم حرجی نیست که قبل از فرمایش ایشان موضعی خلاف شان داشته باشیم.هرچند کوتاهی در مواردی که بالا گفتم کم تقصیری نیست.
_عده ای مان بعد از فرمایشات ایشان از موضع خود ابراز ندامت کرده و پیرو فرمایش ایشان شدیم که طوبی لهم اما عده ای نظرشان را برنتابیدیم که باید جدا برویم و ببینیم کجای کار میلنگد و ایراد را بر طرف کنیم.
_اما بدتر از همه این بود که عده ای خواستیم نظر ایشان را توجیه کنیم و آن را جوری جلوه بدهیم که یعنی کار ما در مورد آقای آملی لاریجانی کاملا درست بوده است. بترسیم از خدا که این گمراه کردن مردم و دور کردن مومنین و عوام الناس است از راه حق.
پ.ن:نایب امام زمان فرمودند در راه حق قواعد حق را رعایت کنیم و از این جاده بیرون نرویم مثلا وقتی با سند متقن یقین نداریم که آقای آملی فسادی دارند آن را جار نزنیم.از این بدیهی تر؟
عدالتخواهی سکولار!
مدتهاست بحثی با عنوان عدالت یا ولایت بین دو طیف از افراد جامعه مطرح است و هر کدام از این طیف ها دیگری را متهم و نسبتا تکفیر می کنند در حالی که اصالتا این دوگانه، دوگانه ای کاملا خودساخته و وهمی است.
آنچه امروز در جامعه ما و در شرایط حاضر، مطرح است دو گانه عدالتخواهی الهی (یا دینی) و عدالتخواهی سکولار است.به عبارت دیگر دوگانه عداتخواهی ای که خود را ذیل دینداری تعریف میکند و پایبند به قواعد شریعت است با عدالتخواهی ای که اصالت را مستقلا با عدالت می داند و آن را اصلی میداند که به هر حال و روشی باید اقامه و محقق شود.
روشن است که در دیدگاه اسلامی اصالت با عبودیت در تمامی افعال و احوال است و آن بدون تقید تام و تمام به موازین شریعت به هیچ عنوان محقق نمیگردد.
با این تعریف عدالتخواهی ای که از روش و موازین شریعت پیروی نکند در چهارچوب رفتاری یک مسلمان و نیز جمهوری اسلامی پسندیده و مورد قبول نیست آنچنان که ظلم هم پذیرفته نیست.
و اینجاست که عدالتخواهی سکولار در مقابل ولایت قرار میگیرد و الا عدالت و ولایت نه تنها تضادی با هم ندارند بلکه مکمل و معین هم هستند.
پ.ن:
متاسفانه در طیف های مختلف عدالتخواهی موجود علیرغم داعیه عدالتخواهی دینی، بسیار بسیار کم جریانی دیده میشود که در واقع عدالتخواهی سکولار را در پیش نگرفته باشند.
شهید لاجوردی در بخشی از وصیتنامه خود نوشته اند:
🔴 «به مسئولين بارها گفتم که خطر منافقین انقلاب به مراتب زيادتر از خطر منافقين خلق است، چرا که علاوه بر همه شيوههای منافقانهی منافقين، سالوسانه در صف حزب اللهيان قرار گرفتهاند.»
🔺️ دو گروه از لاجوردی متنفر بودند:
منافقین و نفوذی ها!
او پرونده منافقین را به سرانجام رساند اما؛
وقتی سراغ پرونده نفوذیها رفت ابتدا برکنار شد و وقتی دوباره سراغ این پرونده رفت، ترور شد!
🌷 اول شهریور سالروز ترور و شهادت شهید لاجوردی
امروز نایب امام زمان فرمودند:
🔹️ دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم میکنند به بی تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرصه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه تر و مدبرانه تر چه کاری میشود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیکهای ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک ها واقعا فوق العاده بود.
🔹️ حتی قبول #قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام میگرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدم که چه دارد می گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریفها را در این باره باید مراقب بود.
و بعد شروع شد حرفهای بی ربط امت بعضا حرب الله در این مورد.
چند نکته:
_غالب خواص منظومه فکری آقا را نمیشناسند ولذا حرفهای ایشان را غلط میفهمند و غلط هم منتقل میکنند!
_آقا نفرمودند در جریان این کار خیانتی اتفاق نیفتاد بلکه فرمودند در آن شرایط تصمیم امام تصمیم عاقلانه ای بود.
چرا آن شرایط را نباید بخشی هم خیانت بدانیم؟
ما از اول هم وقتی گفتیم خیانت در کار بوده که حقیقتا بوده هیچ وقت نگفتیم تصمیم امام غیر عقلی بود.همیشه گفته و میگوییم همه تصمیمات او عقلی و دور از هوا و هوس بود.
_جامعه بوی خطر میدهد چون خواصش امام را نمیفهمند!
_برای هزارمین بار:حرفهای نایب امام زمان را خبری و از این و آن نشنویم.دنبال منظومه فکری او در تمام سخنرانی ها و عملکردها باشیم حتی آنچه بقیه کم ارزشش بدانند!