🔴شش روش مطالعه:
1- خواندن بدون نوشتن: همانطور كه اشاره شد روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است و براي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد . بايد با چشمان خود مطالب را خواند ، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطلب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا به خاطر سپرد.
2- خط كشيدن زير نكات مهم: اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر باشد ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش ، بعضي افراد به جاي آنكه تمركز و توجه بر روي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن روي نكات مهم ميگردد . حداقل ، روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب دنبال نكات مهم بگردند تا زير آن خط بكشند.
3- حاشيه نويسي: اين روش نسبت به دو روش قبلي بهتر است ولي باز هم روشي مناسب براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي ميتواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميت چنداني برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.
4- خلاصه نويسي: در اين روش ، شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را درك كرده ايد بصورت خلاصه بر روي دفتري يادداشت ميكنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ، ابتدا مطالب را درك كرده ، سپس آنها را يادداشت ميكنيد اما باز هم بهترين روش براي خواندن نيست.
5- كليدبرداري: كليدبرداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش ، شما پس از درك مطلب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت ميكنيد و در واقع ، كلمه كليدي ، كوتاهترين و راحت ترين و بهترين و پرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن ، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده ميشود.
6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري ، خصوصا فراگيري مطالب درسي است . در اين روش ، شما مطالب را ميخوانيد ؛ پس از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان (و نه بصورت جملات كتابي) و بصورت كليدي يادداشت ميكنيد و سپس كلمات كليدي را بر روي طرح شبكه اي مغز مي نويسيد (در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي ميكنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص ميكنيد) تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي توليد شده مراجعه كرده و با ديدن كلمات كليدي نوشته شده بر روي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش ، درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان ميكند و بازده مطالب را افزايش ميدهد.
هدایت شده از حوزه علمیه باب العلم کاشان
محضر حجت الاسلام والمسلمین صداقت زیدعزه
استاد فاضل حوزه علمیه منطقه کاشان
سلام علیکم
◽️ شهادت افتخار آمیز مجاهد فی سبیل الله ، شهید محسن صداقت فرزند گرامی حضرتعالی در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را پیشگاه امام عصر علیه السلام و به حضرتعالی که جهادگر عرصه علم و تقوی هستید و همچنین فضلای حوزه های علمیه تبریک و تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال صبر و اجر برای حضرتعالی و خانواده محترم خواستاریم.
┈•••⊰❀⚜️❀⊱•••┈
🇮🇷مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان
🌐@hawzahkashannews
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزه علمیه باب العلم کاشان
#فراخوان_مقاله
↙️مهلت ارسال آثار: ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲↘️
ارسال فایل وُرد و pdf به آیدی زیر👇
@BAB_K377
#معاونت_پژوهش
حوزه علمیه سطح عالی باب العلم آیت الله اعتمادی کاشان
@babolelmresearch
معاونت پژوهش حوزه علمیه باب العلم کاشان
#فراخوان_مقاله ↙️مهلت ارسال آثار: ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲↘️ ارسال فایل وُرد و pdf به آیدی زیر👇 @BAB_K377
با سلام و آرزوی قبولی طاعات
طلاب عزیز
مهلت ارسال مقالات تا اول اردیبهشت ماه تمدید شد✅
فراخوان شانزدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز سهشنبه 15 خرداد 1403 فرصت دارند فرایند ثبتنام در این جشنواره را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، میتوانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دوازدهگانه جشنواره شامل:
▫️ تفسیر و علوم قرآنی
▫️ علوم حدیث و درایه
▫️ کلام
▫️ اخلاق و تربیت
▫️ فقه و حقوق اسلامی
▫️ فلسفه و منطق
▫️ اصول فقه
▫️ تاریخ اسلام
▫️ ادبیات و زبانشناسی
▫️ سیاسی و اجتماعی
▫️ اقتصاد و مدیریت
▫️ علوم تربیتی و روانشناسی
باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان میبایست در یکی از قالبهای «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایاننامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [تحقیق پایانی و پایاننامه در بخش اساتید پذیرفته نمیشود.]
«نقش حوزههای علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دینداری جامعه» و «پژوهش و تبلیغ ؛ ابزارها و شیوهها» به عنوان موضوعات بخش ویژه جشنواره شانزدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
🌐 لینک ثبتنام در جشنواره
🔰 فایل راهنمای ثبتنام
@jhelli_ir
♦️ طلاب گرامی و دانشجویان محترم
✅ سقف یارانه خرید کتاب از نمایشگاه کتاب اعلام شد
◻️ سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و #طلاب ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
◻️ این یارانه صرفا در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و بهصورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا میکند.
یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد
📚 نشانی اینترنتی: ketab.ir
#شانزدهمین_جشنواره_علامه_حلی(ره)
#مقاله_تحقیق_پایانی_کتاب
#اساتید_طلاب
#آخرین_مهلت_ثبت_نام_15_خرداد_1403
🔵ثبتنام کلیه طلاب و اساتید استان میبایست از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی جشنواره به آدرس ssmp.ismc.ir انجام شود.
✅قابل توجه اساتید و طلاب محترم : برای مقالات غیرمنتشره صرف راهیابی مقاله به مرحله ارزیابی تفصیلی جشنواره موجب کسب امتیاز میگردد.
#معاونت_پژوهش_حوزه_علمیه_کاشان
🔔 ثبت نام بُن کتاب طلاب و دانشجویان آغاز شد.
◻️ یارانه خرید کتاب برای طلاب و دانشجویان ۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
◻️برای ثبتنام بن کتاب اینجا را کلیک کنید
◻️سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.
#معاونت_پژوهش
حوزه علمیه سطح عالی باب العلم آیت الله اعتمادی کاشان
@babolelmresearch