❇️ خاطرات تلخ و شیرین خود را از مصاحبه که جنبه تبادل تجربه دارد، به شخصی من ارسال فرمایید تا در صورت امکان، در کانال اطلاع رسانی شود. 🙏
51.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_آموزشی
#مدیریت_کلاس
5.شکایت دانش آموزان از یکدیگر
📽 دکتر مجید #بذرافکن
@baclassha
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/joinchat/2412511264Cb76a9e1069
▪️بازخورد یکی از همکاران به پست اخلاق مصاحبه۲👇👆👇👆👇👇👇👆
♦️اتفاقا همین هفته گذشته یکی از مهارت آموزان خانم ماده ۲۸، در کلاس ارزشیابی گلایه ای را در همین ارتباط مطرح کرد و از من خواست که در این خصوص با همکاران مصاحبه گر صحبت کنم. 👌
♦️این خانم می گفت : "در سالن مصاحبه حدود ۲۰ دقیقه من را در اتاقی منتظر نگه داشتند که من فکر می کردم این کار جزئی از برنامه ی مصاحبه است و استرس بالایی به من دست داد، پس از آن وقتی وارد جلسه مصاحبه شدم، هر یک از مصاحبه گران مشغول به نوشتن بودند و من به آن ها سلام کردم ولی هیچ کدام سر خود را بلند نکردند و التفاتی به من نداشتند؛ من بار دیگر با صدای بلند سلام کردم، ولی باز هم توجهی به من نشد.
در آن لحظه ضربان قلب من به ناگهان بالا رفت و حالت ضعف شدیدی به من دست داد. بعد از حدود یک دقیقه یکی از آن ها به من گفت بنشینید و..."😢
✍ با سپاس از جناب دکتر مهدی محمدآقایی برای ارسال این تجربه عبرت آموز از مصاحبه یکی از همکاران
♦️همکاران عزیز!
هدف از نگارش این پست ها و مصادیق آن، زیر سوال بردن صدها و هزاران مصاحبه اخلاقی و معقول و منطقی همکاران عزیز نیست؛ بلکه با هدف ارتقای سطح اخلاقی مصاحبه و گزارش چالش هاست. طبعا این موارد کلیت ندارد و محدود است؛ من خود در طول سال ها مصاحبه، شاهد تلاش خوب همکاران بوده و هستم؛ ولی بالاخره در هر قشر و فعالیتی، چالش ها و ضعفهایی هست که هدف ما سیاه نمایی نیست بلکه هدف، فرهنگ سازی است. 🙏
#مهارت_معلمی
#اخلاق_حرفه_ای
#مصاحبه
❇️ اخلاق مصاحبه۳
♦️ارتکاب خطای "تعصب و سوگیری"
✔️در دو پست قبل، نکاتی درباره مصاحبه گفتیم. اینک، نکته مهم دیگری درباره خطای سوگیری و تعصب در مصاحبه تقدیم می گردد👇👇
✅ یک نکته مهم در انجام مصاحبه ارتکاب خطای "تعصب و سوگیری" مصاحبه کنندگان است، که شبیه به خطای هاله ای است.
♨️همانطور که می دانید، به انواع خطا از آن جهت خطا می گویند، که مرتکب آن از ارتکاب خطا آگاه نیست.
♨️ نوعی از خطای مصاحبه کننده، آن است که به جهت اشتراکات قومی، زبانی و حتی مکان و منطقه زیست مصاحبه شونده با خود، دچار سوگیری در نمره دادن شود و ناخودآگاه گرایش به ثبت نمرات بالا و نادیده گرفتن گویه های مهم و تاثیرگذار پیدا کند!👌
➖البته لازم به تذکر است که عکس این موضوع هم خطا محسوب می شود؛ یعنی گرایش به نمرات پایین برای مصاحبه شونده ای که به لحاظ قومی، زبانی، منطقه ای و یا حتی مذهبی و ... با مصاحبه کننده متفاوت است. 🌹
♨️یکی از راه حل ها در این موارد _علاوه بر تعهد اخلاقی و حرفه ای مصاحبه کنندگان_ این است که مجریان و مسئولان جلسات مصاحبه در چینش تیم مصاحبه گران، از چینش ترکیب های یکدست و همسان خودداری کنند و حتی المقدور ترکیبی نامتجانس از مصاحبه گران به لحاظ قومی و زبانی را در هر گروه تدارک ببینند، که البته دشوار است.👌
🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃🎋🍃
🖋دکتر محمدآقایی؛ مدرس دانشگاه فرهنگیان؛ مصاحبه گر حرفه معلمی
@baclassha
#تربیتی
♦️فرهنگ یعنی ...👇👇👇👇👇👇👇
▪️فرهنگ یعنی: عذرخواهی نشانهی ضعف نیست.
🍁فرهنگ یعنی: کینهها وبال گردن خودمان هستند.
🍁فرهنگ یعنی: لباس گرانقیمت نشانهی برتر بودن نیست.
🍁 فرهنگ یعنی: به جای قدرت صدا، قدرتِ کلاممان را بالاتر ببریم.
🍁فرهنگ یعنی: القاب ناپسند گذاشتن برای دوست، نشان صمیمیت نیست.
🍁فرهنگ یعنی: هر کتاب یک تجربه است، تجربههایمان را به اشتراک بگذاریم.
🍁فرهنگ یعنی: وجدان کاری داشته باشیم.
🍁 فرهنگ یعنی: چشم و همچشمی را کنار بگذاریم.
🍁 فرهنگ یعنی: تفاوت نسلها را درک کنیم.
🍁فرهنگ یعنی: آزادی ما نباید مانع آزادی دیگران شود.
🍁فرهنگ یعنی: به دیگران زُل نزنیم!
🍁فرهنگ یعنی: به اندازه از دیگران سوال بپرسیم تا دروغ نشنویم.
🍁فرهنگ یعنی: در دورهمیها کسی را سوژهی غیبت کردنمان قرار ندهیم.
🍁فرهنگ یعنی: در جمع از کسی سوال شخصی نپرسیم.
🍁 فرهنگ یعنی: کتاب بخوانیم...!
🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐
@baclassha
4_651049430698426875.pdf
543.9K
#مهارت_معلمی
#روش_تدریس
♦️چگونه تدریس کنیم
❇️ ۱۰۰ نکته کلاس داری و تدریس
▪️فایل رنگی و نکته ای 👆👆👆
▪️💐▪️💐▪️💐▪️💐▪️💐▪️
@baclassha
#روش_تدریس
#مهارت_معلمی
▪️تدریس فعال و ویژگی های آن👇👇👇
✳️ ويژگيهاي يك تدريس فعال كه دانش آموزان را بيشتر درگير يادگيري مي كند: 👇🌹
1-درس واضح و جذاب ارائه شود. 🌾
2-دانش آموزان فعال باشند و نقش داشته باشند در روند تدريس💐
3-پوشش دادن موضوعات واقعي و قابل لمس در تدريس 💐
4-قابليت درگير كردن گروهي و فردي دانش آموزان🌹
5-قابليت فراهم كردن نظرات و ديدگاههاي دانش آموزان 🌸
6-در نظر گرفتن سبك هاي يادگيري دانش آموزان💐
🔍راههاي درگير كردن دانش آموزان در فرايند تدريس♨️
1-پرسش از دانش آموزان💐
2-ارائه بازخورد💐
3-كار كردن گروهي💐
4-فعال بودن دانش آموزان
5- نشان دادن راه و فرايند(مسير فعاليت)💐
6-ايجاد رقابت جمعي💐
7- ارتباط عاطفي با دانش آموزان💐
8-ارتباط منطقي بين مطالب يادگيري💐
9-ارتباط مطالب با زندگي و دنياي واقعي🌾
10-دادن فرصت و زمان كافي به دانش آموزان براي ارائه مطالب و اظهار نظر💐
@baclassha
#تکنولوژی_آموزشی
❇️ کم کردن حجم عکس
📸 آنلاین و بدون افت کیفیت حجم عکسات رو کم کن✨
♦️یکی از نیازمندی های معلمان، هم این روزها که درگیر مدارک رتبه بندی هستند و هم برای آینده حرفه ای خود، کم کردن حجم عکس هاست. این پست را دنبال کنید.👇👇
🔰 اگر کاهش حجم تصاویر با فرمتهای متنوع به یک دغدغه برات تبدیل شده و دنبال یه راه ساده و بدون دردسر هستی همراه ما باش تا بهترین ابزارهای آنلاین رو بهت معرفی کنیم 👇
1⃣ http://www.tinypng.com
🔺این سایت از تکنیکهای فشردهسازی هوشمند برای کاهش حجم فایلهای WEBP، JPEG و PNG استفاده میکنه. با کاهش انتخابی تعداد رنگها در تصویر، بایتهای کمتری برای ذخیره دادهها مورد نیاز است. این اثر تقریباً نامرئی است اما تفاوت بسیار زیادی در اندازه فایل ایجاد می کند!
2⃣ http://www.squoosh.app
🔺 یکی از سرویسهای آنلاین و البته رایگانی است که شما به کمکش میتوانید حجم عکسهای PNG، JPEG، BMP، WebP خود رو کم کنید. نحوه کار با این سرویس بسیار ساده است
3⃣ http://www.compressor.io
🔺یک ابزار آنلاین قدرتمند برای کاهش حجم و فشرده سازی عکس است که به شما اجازه میده کیفیت بالای تصاویر خود را به همان صورتی که هست حفظ کنید. این سایت فرمتهای JPEG، PNG، GIF و SVG و تا اندازه فایل ۱۰ مگابایتی رو پشتیبانی میکنه
@Baclassha