eitaa logo
باکلاس‌ها
12هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
790 ویدیو
207 فایل
💠 کانال معلم؛ علی اسعدی 👨🏻‍🏫 شناسه مدیر کانال برای ارتباطــــــات آموزشی @ali_135454 👤 پیوند ناشناس ارتبــــــــاط با مدیر https://daigo.ir/secret/2618488614 💎 به گروه «تمثیلات معلمی» هم بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/3532325272C9aeedb7464
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
944.9K
🌱به نام آموزگار هستی 🌱 📝 سوال: ما گاهی دروس رشته خودمون رو تدریس نمی کنیم. آیا اصلا لازم دانش آموزان متوجه این موضوع بشوند؟! باید بدونند رشته تخصصی ما چیه؟ چطور این مسئله رو مدیریت کنیم؟ 🎙 معلم؛ علی ⬆️ ⏰ ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه ➖➖➖➖➖ @baclassha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎞پیام‌ های بازرگانی وسط فیلم، ممکنه زنجیره فیلم رو یهو قطع کنه و کمی حالگیری باشه؛ ولی عوضش پیام هاش بیشتر دیده و شنیده می شه. 👈بعضی وقتا اگه وسط تدریس، بحث رو یک لحظه قطع کنین و یک نکته مهم و تاثیرگذار غیر درسی رو بسیار کوتاه بگین، اصلا فراموش نمی شه. 👈کاری که علامه طباطبایی (ره) می کردند. 👈بعضی وقتا بین کلاس، درس رو قطع می کردند و می گفتن: 📝 آقایان! اَبَدیّت در پیش دارید، برای آن کاری کرده اید؟! 👈بعد از چند لحظه مکث، درس را ادامه می دادن... .........................🍃🌷🍂.......................... ✍معلم؛ علی @baclassha
🕹 روی بزنید و نمونه های دیگر آن را که تاکنون ۳۳ مورد است مطالعه فرمایید.
👨‍🏫 انواع دانش آموزان و نحوه برخورد با آنان 🚶‍♂🚶دانش آموزانی که دیر می آیند. @baclassha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺مثلث مقدس ✨در ارتباطی مقدس ✨به سوی هدفی مقدس در این آیه ترسیم شده است:👇👇 《وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ》 (بقره،٤٣) 🤲 رابطه با خدا، از طریق نماز (وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ) 💰کمک به دیگران، از طریق زکات. (وَآتُوا الزَّكَاةَ) 👥همراهی با دیگران، از طریق شرکت در نماز جماعت، (وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ) 👈اضلاع این مثلث مقدس است؛ 🌱این یعنی، تاج بندگی و ایمان؛ هم در توجه به خدا و هم در توجه به خلق خداست؛ 🌱این یعنی؛ هم توجه به درون لازم است و هم به بیرون؛ 🌱این یعنی؛ فردگرایی ممنوع.‌ اساس دین بر حضور در اجتماع است نه فرو رفتن در انزوا. ........................🍃🌷🍂......................... ✍ معلم؛ علی @baclassha
💠 برای اعضای جدید؛ ضمن خیرمقدم👇 🕹 روی بزنید و ۶۶ پست دیگر از این دست را ببینید؛ 👈 یا هم در کانال عضو شوید و همه پست ها را یکجا مطالعه فرمایید👇 https://eitaa.com/joinchat/3658023673C020287a1b1
🎞 سکانس اول 🔸 این هفته، تقریبا اولین هفته آموزشی من بود؛ چون با جدیدالورودی ها کلاس داشتم و آنها هم از چهاردهم مهر ثبت نام شدند. 🔻در برای شکنی و ، این جمله را روی تابلو می نوشتم:👇 ▪️۴ یا ۴۰ تفاوتی ندارد؛ در هر حال شما محتاج هستید. 🧐 سپس از آن ها می خواستم که منظور از این جمله را بگویند. 👈با دیدن این جمله، حواس‌ها جمع و ذهن‌ها درگیر می شد و کلاس را نظرات مختلف فرا می گرفت. ☺️نظرات عجیب و غریب و طنز و جدی زیادی می دادند تا بالاخره به جواب می رسیدند؛ 🔸صد البته به هدف اصلی خود هم که یخ شکنی، ارتباط و درگیرسازی ذهنی از همان جلسه اول بود به طور کامل می رسیدم. 👇👇👇👇👇
👆👇👆👇👆👇👆 🎞 سکانس دوم سپس برای دانشجویان توضیح می دادم که منظور این است که ➖چه با چهار نفر کلاس داشته باشید یا چهل نفر؛ ➖چه چهار جلسه کلاس داشته باشید یا ۴۰ جلسه؛ در ، محتاج طیفی از شناخت ها هستید. ♨️شناخت هایی از شاگردان. ♨️شناخت های شاگردان از شما، قوانین و انتظارات و برنامه هایتان. ✅سپس به توضیح این محورها می پرداختم. 👆👇👆👇👆
👇👆👇👆👇👆👇👇 🎞 سکانس سوم ❇️ بخش بسیار مهم و جالب این جلسه، شناخت علایق و توانمندی های دانشجویان و ثبت آن بود. ♨️ بعد از پرسیدن نام و نام خانوادگی و شهر، از توانمندی هایشان می پرسیدم و از واژه طنزگونه " آپشن" 😄 استفاده می کردم. ☄ با اولین سوال که، چه آپشن هایی غیر از درس خواندن دارید، انفجار خنده کلاس😍 را فرا می گرفت. 😄 از آپشن های خودرو یاد می کردند و ایربک، ای بی اس، هیدرولیک بودن را نام می بردند و من هم منظور خودم را توضیح می دادم. ♨️فضا که کمی عادی می شد، شروع به توضیح و ثبت توانمندی ها می کردیم؛ ولی همین تک کلمه آپشن و شنیدن توانمندی های دوستانشان، کل کلاس را تا دقایق آخر مفرح و فعال نگه می داشت. 👇👆👇👆👇👆