944.9K
#پرسش_پاسخ
🌱به نام آموزگار هستی 🌱
📝 سوال:
ما گاهی دروس رشته خودمون رو تدریس نمی کنیم. آیا اصلا لازم دانش آموزان متوجه این موضوع بشوند؟! باید بدونند رشته تخصصی ما چیه؟ چطور این مسئله رو مدیریت کنیم؟
🎙 معلم؛ علی #اسعدی ⬆️
⏰ ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه
➖➖➖➖➖
@baclassha
#سناریوی_کوتاه_کلاسی۳۳
🎞پیام های بازرگانی وسط فیلم، ممکنه زنجیره فیلم رو یهو قطع کنه و کمی حالگیری باشه؛ ولی عوضش پیام هاش بیشتر دیده و شنیده می شه.
👈بعضی وقتا اگه وسط تدریس، بحث رو یک لحظه قطع کنین و یک نکته مهم و تاثیرگذار غیر درسی رو بسیار کوتاه بگین، اصلا فراموش نمی شه.
👈کاری که علامه طباطبایی (ره) می کردند.
👈بعضی وقتا بین کلاس، درس رو قطع می کردند و می گفتن:
📝 آقایان! اَبَدیّت در پیش دارید، برای آن کاری کرده اید؟!
👈بعد از چند لحظه مکث، درس را ادامه می دادن...
.........................🍃🌷🍂..........................
✍معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
🕹 روی #سناریوی_کوتاه_کلاسی بزنید و نمونه های دیگر آن را که تاکنون ۳۳ مورد است مطالعه فرمایید.
#مدیریت_کلاس
#ارتباط_موثر
👨🏫 انواع دانش آموزان و نحوه برخورد با آنان
🚶♂🚶دانش آموزانی که دیر می آیند.
@baclassha
#پنجشنبه_های_قرآنی۶۶
🔺مثلث مقدس
✨در ارتباطی مقدس
✨به سوی هدفی مقدس
در این آیه ترسیم شده است:👇👇
《وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ》 (بقره،٤٣)
🤲 رابطه با خدا، از طریق نماز (وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ)
💰کمک به دیگران، از طریق زکات. (وَآتُوا الزَّكَاةَ)
👥همراهی با دیگران، از طریق شرکت در نماز جماعت، (وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ)
👈اضلاع این مثلث مقدس است؛
🌱این یعنی، تاج بندگی و ایمان؛ هم در توجه به خدا و هم در توجه به خلق خداست؛
🌱این یعنی؛ هم توجه به درون لازم است و هم به بیرون؛
🌱این یعنی؛ فردگرایی ممنوع. اساس دین بر حضور در اجتماع است نه فرو رفتن در انزوا.
........................🍃🌷🍂.........................
✍ معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
💠 برای اعضای جدید؛ ضمن خیرمقدم👇
🕹 روی #پنجشنبه_های_قرآنی بزنید و ۶۶ پست دیگر از این دست را ببینید؛
👈 یا هم در کانال #حضرت_قرآن عضو شوید و همه پست ها را یکجا مطالعه فرمایید👇
https://eitaa.com/joinchat/3658023673C020287a1b1
#سناریوی_کوتاه_کلاسی۳۴
🎞 سکانس اول
🔸 این هفته، تقریبا اولین هفته آموزشی من بود؛ چون با جدیدالورودی ها کلاس داشتم و آنها هم از چهاردهم مهر ثبت نام شدند.
🔻در #جلسه_اول برای #یخ شکنی و #معارفه، این جمله را روی تابلو می نوشتم:👇
▪️۴ یا ۴۰ تفاوتی ندارد؛ در هر حال شما محتاج هستید. 🧐
سپس از آن ها می خواستم که منظور از این جمله را بگویند.
👈با دیدن این جمله، حواسها جمع و ذهنها درگیر می شد و کلاس را نظرات مختلف فرا می گرفت.
☺️نظرات عجیب و غریب و طنز و جدی زیادی می دادند تا بالاخره به جواب می رسیدند؛
🔸صد البته به هدف اصلی خود هم که یخ شکنی، ارتباط و درگیرسازی ذهنی از همان جلسه اول بود به طور کامل می رسیدم.
👇👇👇👇👇
👆👇👆👇👆👇👆
🎞 سکانس دوم
سپس برای دانشجویان توضیح می دادم که منظور این است که
➖چه با چهار نفر کلاس داشته باشید یا چهل نفر؛
➖چه چهار جلسه کلاس داشته باشید یا ۴۰ جلسه؛
در #جلسه_اول، محتاج طیفی از شناخت ها هستید.
♨️شناخت هایی از شاگردان.
♨️شناخت های شاگردان از شما، قوانین و انتظارات و برنامه هایتان.
✅سپس به توضیح این محورها می پرداختم.
👆👇👆👇👆
👇👆👇👆👇👆👇👇
🎞 سکانس سوم
❇️ بخش بسیار مهم و جالب این جلسه، شناخت علایق و توانمندی های دانشجویان و ثبت آن بود.
♨️ بعد از پرسیدن نام و نام خانوادگی و شهر، از توانمندی هایشان می پرسیدم و از واژه طنزگونه " آپشن" 😄 استفاده می کردم.
☄ با اولین سوال که، چه آپشن هایی غیر از درس خواندن دارید، انفجار خنده کلاس😍 را فرا می گرفت.
😄 از آپشن های خودرو یاد می کردند و ایربک، ای بی اس، هیدرولیک بودن را نام می بردند و من هم منظور خودم را توضیح می دادم.
♨️فضا که کمی عادی می شد، شروع به توضیح و ثبت توانمندی ها می کردیم؛ ولی همین تک کلمه آپشن و شنیدن توانمندی های دوستانشان، کل کلاس را تا دقایق آخر مفرح و فعال نگه می داشت.
👇👆👇👆👇👆