eitaa logo
باکلاس‌ها🏴🏴
11.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
793 ویدیو
208 فایل
💠 کانال معلم؛ علی اسعدی 👨🏻‍🏫 شناسه مدیر کانال برای ارتباطــــــات آموزشی @ali_135454 👤 پیوند ناشناس ارتبــــــــاط با مدیر https://daigo.ir/secret/2618488614 💎 به گروه «تمثیلات معلمی» هم بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/3532325272C9aeedb7464
مشاهده در ایتا
دانلود
معلمی۴۱ ♨️امروز صبح جمعه، در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (شهر ری) در مجتمع عظیم فرهنگی آموزشی شهرداری تهران، از صبح تا ظهر کارگاه آموزشی داشتیم‌... 👥در خدمت جمع باصفایی از طلبه معلم های استان تهران... 📌موضوع بحثمون، "راهبردهای موثر در آموزش با تاکید بر یادگیری معنادار و نظام واره بود" که گویا مورد استقبال دوستان هم قرار گرفت. ♨️یکی از توفیقات بزرگ این کارگاه چهارساعته، زیارت امام زادگان مدفون در حرم پرملکوت حضرت عبدالعظیم حسنی بود که نائب الزیاره تون بودم.🌹 🤲الهی شکر... 👇👆👇👆👇👆
👆👇👆👇👆 💡گزارشی مختصر از این کارگاه 📝اول مروری بر چند "راهبرد موثر در آموزش به طور عام و در تدریس الهیات به طور خاص" داشتیم. ✅این راهبردها رو تحت عنوان "تدریس زیبای دینی" به طور مختصر گزارش کردیم و یک راهبرد رو به تفصیل و به طور کاربردی بحث کردیم👇 📌راهبردهای...👇 🎋آموزش با "رویکرد تربیتی" 🎋راهبرد "جذابیت" با دو اصل تنوع و زیبایی 🎋راهبرد "عینیت" و گزارش اصول مرتبط با آن 🎋راهبرد "اقناع" در دو سطح "اقناع عقلی و قلبی" 🎋راهبرد "پویایی" در دو سطح "پویایی گروهی" و "پویایی ذهنی" با دو بعد "تفکر نقاد و خلاق" 🎋راهبرد "انسجام" (یاددهی معنادار و نظام وار) ................................. ✍معلم علی @baclassha
👇👇👆👇👆👇👆 ❇️ بعد از مرور کلی روی این راهبردها👆 در جلسه دوم کارگاه، روی "راهبرد انسجام" و بحث "یادگیری معنادار" متمرکز شدیم.‌👌 🔻در یادگیری معنادار بحث بر سر این بود که دانش آموزان معمولا مباحث درسی را به صورت "خطی" و بدون فهم عمیق روابط میان مفاهیم درس، به صورت طوطی وار حفظ می کنند؛ بنابراین انگیزه و علاقه ای به یادگیری ندارند.👌 ✅در این راستا دو اقدام ضروری است:👇 ۱. توجه معلم به "پیش سازماندهنده ها" و ایجاد " داربست یادگیری" و "پل زدن" بین مفهوم جدید با پیش دانسته های قبلی دانش آموزان.🌹 ۲. تدریس درس در قالب "نقشه های نموداری" و "شبکه های مفهومی" به منظور آموزش نظام مند مفاهیم درسی و روابط بین آنها...👌 ✅ در ادامه به طور خاص بر موضوعات زیر متمرکز شدیم:🌹👇🌹👇 🎋اهمیت نقشه های مفهومی 🎋"کاربردهای چندگانه نقشه های مفهومی در آموزش. 🎋مهارت های رسم روشمند نقشه های مفهومی و نمونه های آن در دروس و پایه های مختلف تحصیلی از دبستان تا دانشگاه 🎋فواید نقشه های مفهومی در جذاب سازی کلاسی، خلاقیت بخشی، ژرف نگری، تفکر نقاد، پویایی شاگرد و معلم و کلاس و.... ✍ معلم؛ علی @baclassha
👇👆👆👇👆 ❇️ در ادامه، کاربردهای چندگانه نقشه های مفهومی در فرایند آموزش در موقعیت های زیر تحلیل شد:👇 🌻در آغاز تدریس به منظور تبیین پیش سازماندهنده ها (ارتباط با مباحث قبل) 🌻ارائه چشم انداز کلی درس 🌻ارایه محورهای اصلی و فرعی و روابط بین آن ها 🌻ارزشیابی تکوینی و فرآیندی 🌻مرور و جمع بندی 🌻ارزشیابی پایانی ................................... 🌷 ❎ پایان بخش کارگاه، پرسش و پاسخ های معلمی بود درباره برخی چالش های کلاسی و... ....................................🌷 ✍ معلم؛ علی @baclassha
پایان گزارش کارگاه ۴ ساعته امروز....👆 ✅ گفتم شما هم از این کارگاه بی نصیب نمونین...😊 ⁉️سوالی بود در خدمتم🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا