👇👇👆👇👆👇👆
❇️ بعد از مرور کلی روی این راهبردها👆 در جلسه دوم کارگاه، روی "راهبرد انسجام" و بحث "یادگیری معنادار" متمرکز شدیم.👌
🔻در یادگیری معنادار بحث بر سر این بود که دانش آموزان معمولا مباحث درسی را به صورت "خطی" و بدون فهم عمیق روابط میان مفاهیم درس، به صورت طوطی وار حفظ می کنند؛ بنابراین انگیزه و علاقه ای به یادگیری ندارند.👌
✅در این راستا دو اقدام ضروری است:👇
۱. توجه معلم به "پیش سازماندهنده ها" و ایجاد " داربست یادگیری" و "پل زدن" بین مفهوم جدید با پیش دانسته های قبلی دانش آموزان.🌹
۲. تدریس درس در قالب "نقشه های نموداری" و "شبکه های مفهومی" به منظور آموزش نظام مند مفاهیم درسی و روابط بین آنها...👌
✅ در ادامه به طور خاص بر موضوعات زیر متمرکز شدیم:🌹👇🌹👇
🎋اهمیت نقشه های مفهومی
🎋"کاربردهای چندگانه نقشه های مفهومی در آموزش.
🎋مهارت های رسم روشمند نقشه های مفهومی و نمونه های آن در دروس و پایه های مختلف تحصیلی از دبستان تا دانشگاه
🎋فواید نقشه های مفهومی در جذاب سازی کلاسی، خلاقیت بخشی، ژرف نگری، تفکر نقاد، پویایی شاگرد و معلم و کلاس و....
✍ معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
👇👆👆👇👆
❇️ در ادامه، کاربردهای چندگانه نقشه های مفهومی در فرایند آموزش در موقعیت های زیر تحلیل شد:👇
🌻در آغاز تدریس به منظور تبیین پیش سازماندهنده ها (ارتباط با مباحث قبل)
🌻ارائه چشم انداز کلی درس
🌻ارایه محورهای اصلی و فرعی و روابط بین آن ها
🌻ارزشیابی تکوینی و فرآیندی
🌻مرور و جمع بندی
🌻ارزشیابی پایانی
................................... 🌷
❎ پایان بخش کارگاه، پرسش و پاسخ های معلمی بود درباره برخی چالش های کلاسی و...
....................................🌷
✍ معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
✅ پایان گزارش کارگاه ۴ ساعته امروز....👆
✅ گفتم شما هم از این کارگاه بی نصیب نمونین...😊
⁉️سوالی بود در خدمتم🙏
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_معلمی
#اخلاق_حرفه_ای
✅ کلیپ قهرمانان👇👆
💡ایثار معلمی
📽 کلیپی از حماسه آفرینی معلم فداکار👌
@baclassha
﷽
#هویت_معلمی
✅«جهالتِ دانستگی»
📌به تجربه ثابت شدهاست که هیچچیزی آسیبزننده تر از "توهمِ دانستگی" و جهلِ دانایی نیست.
📌اگر حقیقتا آمادهی فراگیری باشیم،
آنگاه در عمل نیز درک خواهد شد،
که هر چقدر بیشتر میخوانیم،
و میدانیم و ژرف مینگریم،
میفهمیم که چقدر کم میدانیم،
و وسعتِ فکرمان،
تا چه اندازه محدود است...
📌بدینسان نیاز است که از جهالتِ دانستگی یا توهم دانایی دست کشیده شود و پیوسته دانستگیهایمان را در هر مقامی زیر سوال ببریم و بدانها نگرشی انتقادی داشته باشیم تا به ورطهی دانایی راستین و خردی عمیقتر راه یابیم.👌
@baclassha
👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_آموزشی
#هویت_معلمی
👆👇👆👇👆👇
✅ "جهالت دانستگی" در بیان پیمان معادی
♨️اگر احساس کنی کسی شدی از همون جا باختت شروع می شه...
🎙آقای پیمان معادی؛ بازیگر ؛فیلم نامه نویس و برنده ی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره های بین المللی👌
@baclassha
در ادامه #استیکرهای_آموزشی👆
💡"۱۰۰ نکته پیرامون تدریس باکلاس"👆
📝با تلاش همکار گرامی جناب امیر حسین نوری؛ مدیر گروه هنری معلم گراف🙏