#قصارهای_معلمی
🔖#امتحان، ناموس آموزش" است و تقلب، "هتک حرمت" آموزش؛
⛔️پیشگیری از "تقلب" را جدی بگیریم.
✍معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
❌❌ چند تصور غلط درباره #مراقبت_امتحانی
۱. یادگیری دانش آموزان هنگام امتحان افزایش پیدا می کند؛ پس بگذاریم حداقل اینگونه چیزی یاد بگیرند.❌
۲. آخر که هر جور هست نمره می گیرند؛ پس بگذاریم با هزینه و زمان کمتری کار تمام شود.❌
۳. حالا که نمره می گیرند؛ بگذاریم با نمره بالاتر قبول شوند که سرخورده نشوند.❌
👆👇👆👇👆👇
🔖 پاسخ تصور غلط بالا👇👇
۱. آنچه از یادگیری ارزشمند است، "بسته آموزشی" درس و رساندن دانش آموز به "اهداف آموزشی" است که با تقلب همراه با استرس چند سوال امتحانی هرگز به دست نمی آید.
۲. جنبه ضد تربیتی تقلب، بسیار بیشتر از مضرات آموزشی آن است؛ دانش آموز متقلب امروز، مفسد فرداست؛ چون به مفت خوری عادت کرده است؛
۳. #تقلب، انتشار ظلم و تبعیض است؛ ظلم به شاگردانی که ساعت ها خوانده اند و نمره ای گاه پایین تر از متقلب می گیرند.
۴. تقلب، بی ارزش کردن اصل آموزش است. چون وقتی آزمونی در کار نیست، دانش آموز هم تلاشی برای یادگیری نمی کند.
۵. تقلب، مخدوش کردن هویت حرفه ای معلم است و تمسخر و بی اعتبار کردن کار وی؛
✍ معلم؛ علی #اسعدی
@baclassha
#سناریوی_کوتاه_کلاسی۱۳
📝تقلب
🖊سرجلسه امتحان همه تقلب کردند جز چند نفر
👨🏫 معلم رو به آنها کرد و گفت: حیف نون! عرضه تقلب هم ندارید!؟
✅ از اون به بعد دیگه همه تقلب کردند😢
👈بعضی اوقات برای اینکه معلم رتبه خودش بالاتر بره دانش آموزان را تشویق به تقلب می کنه که بسیار زشته👌
✍سرکار خانم حدادی. شیراز
@baclassha
🏴 سالگرد ارتحال جان سوز بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره)
و قیام خونین 15 خرداد بر تمام ملت ایران تسلیت باد.
@baclassha
#خاطرات_معلمی
🔘آغاز اختلاس سه هزار میلیاردی
📚از کتاب: ردپای تجربه؛ تجربیات حرفه ای در خاطرات معلمی
✍ علی #اسعدی
@baclassha
#تربیتی
⁉️ با کودکان و نوجوانان #بدزبان چه کنیم؟
🤮علت عمده بددهانی کودکان عمدتا تربیت خانوادگی هست. بخشی از آن مستقیما به خاطر الگوگیری از خانواده است؛ یعنی والدین یا اعضای خانواده بدزبانند؛
بخشی ریشه در تربیت خانواده دارد؛ یعنی به خاطر کمبود عزت نفس، تحقیر و عدم آرامش و لجاجت، مباحث بیرون از خانه را بی توجه به غلط بودن آن، در خانواده به کار می برند و تکرار می کند.
✍ به نظر می رسد راهکارهای زیر مناسب باشد. 👇👇
1. والدین را فراخوانید و در جلسات گفتگویی با آنان درباره بدزبانی و همکاری والدین در این باره صحبت کنید.
2. مفهوم بدزبانی و زشتی آن را برای بچه ها با زبان خودمانی و دلایل زشتی آن توضیح دهید. واقعا برخی دانش آموزان به دلیل سطح فرهنگی پایین چه بسا زشتی آن را ندانند.
3. عواقب زشت بدزبانی در شخصیت انسان و نیز در عاقبت اخروی را بگویید.
4. روایات زیادی درباره بدزبانی و مکافات آن است در کلاس بگویید.
5. از داستان ها و اشعار استفاده کنید.
6. از بچه هایی که مودبند و از طرز کلامی آنان تمجید کنید؛ البته نه به شکل مقایسه ای
7. از بدزبان ها غیرمستقیم گله کنید.
8. راهکار ترک بدزبانی بدهید؛ مثلا بگویید خود را جریمه کنید و...
9. به بدزبان ها هشدار بدهید و مهلت ترک و کنترل بدهید.
10. با کمترین تغییری در وضعیت بدزبانی بلافاصله آن ها را تمجید کنید.
✅ ادامه دارد👇👇👇
👇👆👇👆👇 ادامه👆👇👆
11. صندوق بدزبانی بگذارید؛ یعنی بعد از همه مراحل تبینین و توبیخی، بگویید هر کس کلمه زشتی بگوید یک برگ منفی (مثلا برگ سیاه رنگ) در صندوقش می گذارم...همین ایده را با والدین هم مطرح کنید.
12. زشتی بدزبانی را ترسیم کنید؛ مثلا با گفتن: باید دهان را شست. برو دهانت را بشور و قول بده دیگر نگویی.
13. برخی از بدزبانی ها را به نشانه ناراحتی، نشنیده بگیرید و کم محلی کنید.
14. بین شخصیت دانش آموز بدزبان و رفتار بدزبانه آنان تفکیک قائل شوید؛ یعنی مبادا بدزبان ها را از خود برانید. با محبت خارها گل می شود؛ فراموش نکنید که یکی از دلایل بدزبانی، احساس ذلت و ضعف شخصی است که با محبت و نزدیک شدن قابل کاهش و اصلاح است.
15. فراموش نکنید که رفتارهایی که سال ها در وجود کودک قرار یافته است به تدریج از بین می رود؛ پس صبور باشید.
✅ ادامه دارد👇👇👇