هدایت شده از تیمورا
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️فوری
❌حسن آقامیری دوباره به مناظره دعوت شد...
🔥اخیرا صحبت هایی از ایشون منتشر شده که جمهوری اسلامی را به شدت می کوبد و می گوید این جماعت نمیذارن هنرمندان و خوانندگان و بازیگران فعالیت کنند!!!
🎥استاد پورآقایی ضمن پاسخگویی منطقی به صحبتهای ایشون، هم خود آقامیری و هم بزرگان اسلام رحمانی را دعوت به مناظره علمی و عمومی کرده و یه پیشنهاد خاص و جالب به قوه قضائیه❗️ داده...
💠گروه رسانه ای تیمورا
🆔 @Timoora
🆔 @bidarishia
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ تحلیل مردم کوفه:
یک بار به امیرالمومنین(ع) فشار آوردیم مذاکره را پذیرفت
باری دیگر به امام حسن(ع) فشار آوردیم به صلح ختم شد
الان هم که قضیه به قدری بالا گرفته که دنیایمان به خطر افتاده، اگر به امام حسین(ع) نپیوندیم؛ تحت فشار که بماند، قضیه ختم به مذاکره و صلح خواهد شد
#عافیت_طلبی
👤 Talebi.Darestani (در حسرت کربلا🏴)
@TWTenghelabi
هدایت شده از تبلیغات گسترده منتخب | آموزش تبلیغ
صبح ها
که دکمه های لباسم را می بندم
به این فکر می کنم
که چه کسی
آن ها را باز خواهد کرد⁉️
خودم یا #غسال؟
#درس_اخلاق_شبانه
⛔افشاگری علیه"دشمنان داخلی"👇
@doshmandakheli
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
💎 بهترین مردم از نگاه امام سجاد علیه السلام
🔻امام سجاد علیه السلام:
مَنْ عَمِلَ بِما افْتَرَضَ اللّهُ عَلَیْهِ فَهُـوَ مِـنْ خَیْـرِ النـاسِ
✅ هر کس که به #واجبات الهى عمل کند، از بهـتریـن مـردمان اسـت.
📚 اصول کافى، ج ۳، ص ۱۲۸
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سیدهاشم الحیدری امام جمعه بغداد: فرمانده اردوگاه حسین در زمان ماهمان است که شمشیربه دست گرفته میجنگد وشب و روز اردوگاه یزید را زیر نظر دارد. فرمانده اردوگاه حسین در زمان مامردی از خراسان است؛شجاعتش شعاعی از شجاعت حسین وعباس است. رهبر جبهه مقاومت؛حضرت امام سیدعلی خامنه ای
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ خوب شد زمان مختار مجازی نبود وگرنه دار ودسته اوباش کوفه هشتگ
نه به اعدام شمر
نه به اعدام خولی
نه به اعدام عمر سعد
رو ترند میکردن.
#اعدام_قاتلین_مردم
👤 کوی دوست
@TWTenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ گفت:
خمینی کم آورده بچه فرستاده جنگ.
بسیجی گفت نه خمینی سن عشقو کم کرده...
#الحسین_یجمعنا
👤 Hadi Diyalameh
@TWTenghelabi
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «عقیله کجا، اسیری کجا؟» با نوای حاج میثم مطیعی
✅ @Rajanews
هدایت شده از محرمانه
محرمانه
⭕️ مزایا و امکانات تلگرام و واتساپ [و توییتر و اینستاگرام]:
@secret_file
▪️ امکان شنود قانونی پیامهای شخصی و عمومی کاربر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور بدون نیاز به اخذ مجوز قضایی!
▪️ امکان مدیریت افکار و عقاید و نظرات فردی کاربر در جهت منافع دشمنان کشور، آنهم بدون درد و بدون دردسر
▪️ امکان انجام نوکری کاربر برای سرویسهای جاسوسی و اطلاعاتی و تروریستی دشمن، آنهم بدون نیاز به پرداخت هزینه به کاربر
▪️ مزیت رقابتی در ایجاد و کنترل فتنههای اجتماعی داخلی مانند فتنه بنزینی آبان ۹۸ نسبت به همه ابزارهای فتنهانگیزی شناخته شده دیگر توسط دشمن
▪️ مزیت ویژه واتساپ: رمزنگاری سر تا سری آن کاملا تقلبی بوده و نرمافزار آن متن باز نیست، لذا دوستان هکر میتوانند برای تفریح به کشف اطلاعات کاربران دلخواه پرداخته و حتی در موارد لزوم اخاذی هم بکنند!
▪️ مزیت رقابتی تلگرام: اطلاعات سرورهای این پیامرسان اخیرا در توافقی در اختیار کشور روسیه هم قرار گرفت! یعنی پس از این، علاوه بر دوستان صهیونیست، انگلیسی، آمریکایی و بروبچ آلسعود، دوستان روس هم از همه پیامهای خصوصی و غیرخصوصی کاربران تلگرام بهرهمند میشوند!
#تله_گرام
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از اسناد المصائب
#پرسش_و_پاسخ
سوال3⃣ : آیا جریان سر به محمل زدن #حضرت_زینب_سلام_الله_علیها بعد از واقعه عاشورا در کوفه و خون جاری شدن از سر مبارکشان، صحت دارد؟👇
@AsnadolMasaeb
هدایت شده از اسناد المصائب
✍پاسخ :
ابتدا این نکته قابل ذکر است که یکی از دلایل طرفداران قمه زنی که بسیار مورد استناد و استفاده قرار میگیرد، ادعای اقدام حضرت زینب کبری(س) در کوبیدن پیشانی مبارکشان به چوبه محمل هنگام رؤیت سر مطهّر سیدالشهدا(ع) است.
آن ها برای اثبات ادعای خود به روایتی مشهور از «مسلم جصّاص» استناد میکنند.
برای روشن شدن بحث و توضيح بيشتر ابتدا اصل خبر را نقل و سپس آن را بررسی می کنيم :
اصل روایت را ابتدا علامه مجلسی نقل می کند و در ابتدای روایت می گوید :
📋《أَقُولُ رَأَيْتُ فِي بَعْضِ الْكُتُبِ الْمُعْتَبَرَةِ رُوِيَ مُرْسَلًا عَنْ مُسْلِمٍ الْجَصَّاصِ قَالَ :
♦️در بعضی کتب معتبر از مسلم جصاص روایتی مرسل شده است که نقل می کند :
📋《دَعَانِي ابْنُ زِيَادٍ لِإِصْلَاحِ دَارِ الْإِمَارَةِ بِالْكُوفَةِ فَبَيْنَمَا أَنَا أُجَصِّصُ الْأَبْوَابَ وَ إِذَا أَنَا بِالزَّعَقَاتِ قَدِ ارْتَفَعَتْ مِنْ جَنَبَاتِ الْكُوفَةِ!
فَأَقْبَلْتُ عَلَى خَادِمٍ كَانَ مَعَنَا!
فَقُلْتُ : مَا لِي أَرَى الْكُوفَةَ تَضِجُّ؟
قَالَ : السَّاعَةَ أَتَوْا بِرَأْسِ خَارِجِيٍّ خَرَجَ عَلَى يَزِيدَ!
فَقُلْتُ : مَنْ هَذَا الْخَارِجِيُّ؟
فَقَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ(ع)!
قَالَ : فَتَرَكْتُ الْخَادِمَ حَتَّى خَرَجَ وَ لَطَمْتُ وَجْهِي حَتَّى خَشِيتُ عَلَى عَيْنِي أَنْ يَذْهَبَ وَ غَسَلْتُ يَدَيَّ مِنَ الْجِصِّ وَ خَرَجْتُ مِنْ ظَهْرِ الْقَصْرِ وَ أَتَيْتُ إِلَى الْكِنَاسِ فَبَيْنَمَا أَنَا وَاقِفٌ وَ النَّاسُ يَتَوَقَّعُونَ وَصُولَ السَّبَايَا وَ الرُّءُوسِ إِذْ قَدْ أَقْبَلَتْ نَحْوَ أَرْبَعِينَ شُقَّةً تُحْمَلُ عَلَى أَرْبَعِينَ جَمَلًا فِيهَا الْحُرَمُ وَ النِّسَاءُ وَ أَوْلَادُ فَاطِمَةَ(ع) وَ إِذَا بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ(ع) عَلَى بَعِيرٍ بِغَيْرِ وِطَاءٍ وَ أَوْدَاجُهُ تَشْخُبُ دَماً وَ هُوَ مَعَ ذَلِكَ يَبْكِي》
♦️شخصی به نام «مسلم جصاص(گچکار)» نقل می کنند که؛ من از طرف ابن زياد اجير شده بودم که دارالاماره ی کوفه را تعمير و گچکاری کنم.
مشغول کار بودم که هياهويی در شهر بلند شد.
از خادمی که نزدمان بود، پرسیدم :
علت این همه شیون و ضجه که از داخل کوفه شنیده می شود، چیست؟!!
گفت : امروز سرهای خارجی هایی که بر یزید خروج کردند را وارد کوفه می کنند.
گفتم : این خارجی ها کیانند؟
گفت : حسین بن علی(ع)!
مسلم می گوید :
صبر كردم تا آن خدمتكار رفت، چنان مشت بر صورتم كوبيدم كه ترسيدم چشمم از كار بيفتد! دستانم را از گچ شستم، از پشت قصر بيرون رفتم تا اين كه خود را به ميدان كوفه رساندم، در آنجا ايستادم، مردم در انتظار اسيران و سرها بودند كه نزديك چهل هودج بر چهل شتر بود که در ميان آنها زنان و فرزندان فاطمه(س) حضور داشتند و امام سجاد(ع) بر شتر بى جهاز سوار بود و خون از پاهايش فوّاره مىزد و با اين حال مىگريست و سخنانى بيان مىفرمود.
📋《ثُمَّ إِنَّ أُمَّ کُلْثُومٍ أَطْلَعَتْ رَأْسَهَا مِنَ الْمَحْمِلِ وَ قَالَتْ لَهُمْ :
صَهْ یَا أَهْلَ الْکُوفَةِ! تَقْتُلُنَا رِجَالُکُمْ وَ تَبْکِینَا نِسَاؤُکُمْ؟
فَالْحَاکِمُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ یَوْمَ فَصْلِ الْقَضَاءِ!》
♦️سپس امّ کلثوم سر از محمل بیرون کرد و گفت :
ای کوفیان! مردانتان ما را میکشند و زنانتان بر ما میگریند؟
خدا بین ما و شما در روز قیامت داوری خواهد کرد!
📋《فَبَيْنَمَا هِيَ تُخَاطِبُهُنَّ إِذَا بِضَجَّةٍ قَدِ ارْتَفَعَتْ فَإِذَا هُمْ أَتَوْا بِالرُّءُوسِ يَقْدُمُهُمْ رَأْسُ الْحُسَيْنِ(ع) وَ هُوَ رَأْسٌ زُهْرِيٌّ قَمَرِيٌّ أَشْبَهُ الْخَلْقِ بِرَسُولِ اللَّهِ(ص) وَ لِحْيَتُهُ كَسَوَادِ السَّبَجِ قَدِ انْتَصَلَ مِنْهَا الْخِضَابُ وَ وَجْهُهُ دَارَةُ قَمَرٍ طَالِعٍ وَ الرُّمْحُ تَلْعَبُ بِهَا يَمِيناً وَ شِمَالًا فَالْتَفَتَتْ زَيْنَبُ(س) فَرَأَتْ رَأْسَ أَخِيهَا فَنَطَحَتْ جَبِينَهَا بِمُقَدَّمِ الْمَحْمِلِ حَتَّى رَأَيْنَا الدَّمَ يَخْرُجُ مِنْ تَحْتِ قِنَاعِهَا وَ أَوْمَأَتْ إِلَيْهِ بِحُرْقَةٍ وَ جَعَلْتْ تَقُولُ 》
♦️در حالی که او مشغول سخن گفتن با زنان بود، صدای شیونی برخاست.
دیدند سرهای شهداست که میآورند و سر مطهّر امام حسین(ع) پیشاپیش سرهاست، تابان همچون ماه و شبیه به پیامبر خدا(ص) محاسن او مشکی و خضاب زده و چهرهاش درخشان مثل ماه که باد، موهای حضرت(ع) را این سو و آن سو میزد.
زینب کبری(ع) نگاه کرد و سر پر خون برادر را دید و پیشانی خود را به چوبهی محمل زد و خون را دیدم که از زیر مقنعهاش بیرون میزد و با نوایی سوزناک، خطاب به آن سر میگفت :
@AsnadolMasaeb
ادامه مطالب :👇
هدایت شده از اسناد المصائب
📋《يَا هِلَالًا لَمَّا اسْتَتَمَّ كَمَالًا
غَالَهُ خَسْفُهُ فَأَبْدَا غُرُوبَا
مَا تَوَهَّمْتُ يَا شَقِيقَ فُؤَادِي
كَانَ هَذَا مُقَدَّراً مَكْتُوبَا
يَا أَخِي فَاطِمَ الصَّغِيرَةَ كَلِّمْهَا
فَقَدْ كَادَ قَلَبُهَا أَنْ يَذُوبَا
يَا أَخِي قَلْبُكَ الشَّفِيقُ عَلَيْنَا
مَا لَهُ قَدْ قَسَى وَ صَارَ صَلِيبَا
يَا أَخِي لَوْ تَرَى عَلِيّاً لَدَى الْأَسْرِ
مَعَ الْيُتْمِ لَا يُطِيقُ وُجُوبَا
كُلَّمَا أَوْجَعُوهُ بِالضَّرْبِ نَادَاكَ
بِذُلٍّ يَغِيضُ دَمْعاً سَكُوبَا
يَا أَخِي ضُمَّهُ إِلَيْكَ وَ قَرِّبْهُ
وَ سَكِّنْ فُؤَادَهُ الْمَرْعُوبَا
مَا أَذَلَّ الْيَتِيمَ حِينَ يُنَادِي
بِأَبِيهِ وَ لَا يَرَاهُ مُجِيبَا》
♦️ای هلالی که به کمال نرسیده، خسوف و غروب کردی.
ای پارهی دلم! فکر نمیکردم که این هم مقدر و مکتوب بود.
ای برادر! با این فاطمهی خردسال حرف بزن، نزدیک است دلش آب شود.
ای برادر! چرا دل مهربانت نسبت به ما نامهربان شده است؟
ای برادر! کاش «علی» را هنگام اسارت، همراه یتیمان میدیدی که طاقت نداشت؛
هر چه با تازیانه او را میزدند، با اشکی ریزان مظلومانه تو را صدا میزد.
ای برادر! او را به خودت بچسبان و به آغوش گیر و دل ترسانش را آرامش بخش.
چقدر خوار است یتیمی که پدرش را صدا میزند ولی جوابی از او نمیشنود.(۱)
این کل روایت مسلم جصاص که علامه مجلسی آن را نقل کرده است.
💠حال به بررسی سندی و محتوایی این روایت می پردازیم.
🌐بررسی اشکالات سندی روایت :
1⃣این روایت را علامه مجلسی در بحارالانوار به صورت بدون سند یا به اصطلاح «مرسل» نقل کرده و خود مرحوم مجلسی نیز به مرسل بودن آن اذعان کرده است.
این اذعان شخص بزرگوار علامه مجلسی به نامعتبر بودن این روایت تاریخی کافیست.
(روایت مرسل در اصطلاح علم حدیث و درایه به معنای ذکر نشدن نام راوی در سند روایت است.)
2⃣علاوه بر مرسل بودن این گزارش، شخص «مسلم الجصاص» نیز مجهول است که موجبات ضعف سند را از جهتی دیگر نیز فراهم میکند.
3⃣مرحوم شیخ عباس قمی(ره) منشاء این روایت را دو کتاب «نورالعین» و «منتخب طریحی» می داند و در نقد سند آن می نویسد :
ذکر محامل و هودج، در غیر خبر مسلم جصاص نیست و این خبر را گرچه علامه مجلسی نقل کرده؛ لیکن مآخذ آن منتخب طریحی و کتاب نورالعین است که حال هر دو کتاب بر اهل فن پوشیده نیست.(۲)
4⃣کتاب «المنتخب فی جمع المراثی و الخطب» معروف به «منتخب طریحی»، نوشته فخرالدین طریحی از علمای قرن یازدهم است.
از آنجا که این کتاب کشکول گونه به صورت نامستند و بدون تحقیق تالیف شده، بسیاری از کتاب شناسان و حدیث پژوهان از آن انتقاد کرده اند.
به عنوان نمونه مرحوم میرزا محمد ارباب می گوید که در کتاب منتخب مسامحات بسیار بکار رفته و روایت مختص به آن اعتباری ندارد.(۳)
5⃣کتاب «نور العین فی مشهد الحسین(ع)» نیز کتابی بسیار ضعیف و نامطمئن است که حتی نویسنده آن نیز به درستی مشخص نیست.
مرحوم «علی بن عبدالله بحرانی ستری»، از فقها و مراجع تقلید امامی قرن سیزدهم و چهاردهم، کتاب نورالعین را کتابی سراسر کذب و افترا و بهتان می خواند و بیان می دارد اشعاری که در این کتاب به اهل بیت و امام حسین(ع) نسبت داده شده آن قدر از نظر فصاحت و بلاغت و وزن و قافیه ضعیف است که نمی توان آن ها را به افراد عادی نسبت داد، چه برسد به فصیح ترین و افراد عرب.(۴)
6⃣به نظر میرسد که علامه مجلسى(ره) این مطلب را از منتخب طریحى نقل کرده است؛ زیرا علیرغم آنکه مشهور شده است که ماخذ این روایت کتاب نورالعین است، در گزارشی که در آن کتاب آمده است، سخنی از داستان سر به محمل کوبیدن نیست، بلکه طبق نقل این کتاب، اساساً محملی بر روی شتران نبوده تا زینب(س) سرشان را به چوبه آن بکوبند!
این کوباندن سر در نسخه چاپى مقتل الحسین(ع) منسوب به أبى مخنف، نیز نیامده است.(۵)
@AsnadolMasaeb
ادامه مطالب :👇