🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸
بهائیت و ایران
https://eitaa.com/bahaiyat/27
https://eitaa.com/bahaiyat/122
https://eitaa.com/bahaiyat/162
https://eitaa.com/bahaiyat/248
https://eitaa.com/bahaiyat/296
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
با سلام. اگر همسایه بهایی داشته باشیم، و با توجه به اینکه امکان جابجایی برای ما نیست،ودر اسلام همسایهداری به ما خیلی تاکید شده باید چکار کنیم؟
✍سلام منظور از همسایه داری الزاما ارتباط آن هم با اینگونه افراد نیست، از اذیت و آزار خودداری کنید.
🕸آموزههای باب(۱)
🔸دعاوی
باب دعاوی خود را به تدریج، طی چند مرحله ظاهر میکند. در آغاز خود را باب یا واسطه امام غائب میخواند، بعد اعلام میکند که خود مهدی موعود است و در نهایت اظهار میدارد که پیامبری جدید است از جانب خداوند که دیانتی تازه آورده تا مردم را برای ظهور موعودی جهانی که از او با عنوان «مَن یُظهرُه الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد ساخت) یاد میکند، آماده کند. دلیل اینکه او از ابتدا ادعای نهائی خود را آشکار نکرد به گفته وی آماده کردن مردم برای پذیرش دعوتش بودهاست تا به تدریج مردم با آموزهها و دیانت جدید آشنا شوند و آن را بپذیرند، چه که گسست ناگهانی آئین جدید از اسلام میتوانست منجر به اضطراب شدید مردم و روی گرداندن از آن شود. باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی میخواند. لقب دیگری که به کار میبرد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب بعدتر در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام میکند و خود را شخص مهدی موعود میخواند. در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی میکند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ میشود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهمترین اثر خود به نام بیان فارسی به پایان دوره اسلام اشاره میکند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید میخواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آوردهاست. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی میراند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان باید ایمان به وی باشد، وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد میکند.
با اینکه باب دعوتش را بتدریج ظاهر کرد اما در عین حال از همان ابتدا میتوان از لابلای آثارش دعوی رسالت و وحی را به وضوح دید. وی آثار خود را وحی از سوی خداوند و مترادف با قرآن میداند. در آثار محمد کریم خان کرمانی پیشوای مکتب شیخیه (شعبه رکنیه) که با باب مخالفت شدید میکرده، به این دعوی باب اشاره شدهاست. به نظر کریم خان از همان اثر نخستین باب به نام قیوم الاسماء برمی آید که باب ادعای رسالت داشتهاست. در همان زمان در کربلا نیز عدهای از علمای شیعی و سنی و شماری از پیشوایان شیخیه و اهل تصوف در فتوایی دست جمعی به همین نتیجه رسیده بودند.
📗کرمانی، محمد کریم (۱۸۴۵). ازهاق الباطل. کرمان، ایران: مکتبة السعادة.
#بابیت
#علی_محمد_باب
💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸
معرفی کتاب
https://eitaa.com/bahaiyat/28
https://eitaa.com/bahaiyat/51
https://eitaa.com/bahaiyat/120
https://eitaa.com/bahaiyat/139
https://eitaa.com/bahaiyat/183
https://eitaa.com/bahaiyat/187
https://eitaa.com/bahaiyat/252
💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸
مظلوم نمایی بهائیت
https://eitaa.com/bahaiyat/39
https://eitaa.com/bahaiyat/62
https://eitaa.com/bahaiyat/76
https://eitaa.com/bahaiyat/98
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام
آیا این واقعیت دارد که انگلستان بنیانگذار وهابیت به عنوان سنی های تند رو بهائیت به عنوان شیعیان تند رو، را پایه گذاری کرده، من اینو شنیدم ولی با توجه به احکامی متل ازدواج با محارم و... در بهائیت وجه اشتراکی با شیعه نمیبینم
✍️سلام اینکه انگلستان و آمریکا و کلا استکبار در ساخت اینها دست دارد صحیح است. اما بهائیت اصلا در هیچ دین و مذهبی نمی گنجد. یک فرقه است.
📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
إِنَّ اَللَّهَ خِلْوٌ مِنْ خَلْقِهِ وَ خَلْقَهُ خِلْوٌ مِنْهُ وَ كُلُّ مَا وَقَعَ عَلَيْهِ اِسْمُ شَيْءٍ فَهُوَ مَخْلُوقٌ مَا خَلاَ اَللَّهَ.
📄 امام باقر عليه السّلام فرمودند:
به راستى خداوند از آفريدههاى خود خالى و دور است و آفريدههاى او هم از وى تهى و بركنارند. هرچه بر آن نام چيز صادق آيد مخلوق باشد جز ذات يگانه خدا.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۸۲
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀