eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: با سلام. مطالبی داریم ارسال کنیم . کپی می کنیم ارسال نمی شود. ✍️سلام شاید حجمشون زیاده بیش از 400 کلمه نباید باشند. به هر حال وقتی پیامتان می آید مطالبتان هم باید بیاید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بر عرش تکیه زده▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ اَلْحَجَّاجِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ تَعَالَى: «اَلرَّحْمٰنُ عَلَى اَلْعَرْشِ اِسْتَوىٰ» فَقَالَ: اِسْتَوَى فِي كُلِّ شَيْءٍ فَلَيْسَ شَيْءٌ أَقْرَبَ إِلَيْهِ مِنْ شَيْءٍ لَمْ يَبْعُدْ مِنْهُ بَعِيدٌ وَ لَمْ يَقْرُبْ مِنْهُ قَرِيبٌ اِسْتَوَى فِي كُلِّ شَيْءٍ. 📄 عبد الرحمن بن حجاج مى‌گويد: از امام صادق عليه السّلام راجع به گفته خداوند «رحمن بر عرش تکیه زده» سؤال کردم فرمودند: برابر است در هرچيز و چيزى به او نزديک‌تر از چيزى نيست، دورى از وى دور نيست و نزديكى به وى نزدیک نيست، برابر است نسبت به هرچيز. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۲۸ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فرقه ضاله بهائیت مملو از ناسازگاری  فرقه ضاله بهائیت که مملو از ناسازگاری و تناقض است چنین ادعا می شود که علم بر گزاره های دینی تقدم دارد به این معنا که در هنگام تعارض میان علم و دین باید طرف علم را گرفت. جدای از اینکه چنین تفسیری با نقدهای بنایی و مبنایی مواجه است بر فرض پذیرش این مدعا بهائیان و سردمداران شان به هیچ عنوان تعهدی به این ادعا ندارند. زمانی می توان یک نظر یا باور را موجه دانست که فاقد ناسازگاری درونی باشد. ناسازگاری درونی به این معنا است که یک ایده در بطن خود دارای تناقض نباشد و گزاره ها کاملا منسجم با یکدیگر ارتباط منطقی غیر تعارضی داشته باشند.  بر این مبنا اگر در ساختمان یک ایده و نظر مولفه هایی وجود داشته باشد که یکدیگر را نفی یا طرد می کنند، آن تئوری به دلیل ناسازگاری درونی بی اعتبار قلمداد می شود. حال قصد داریم بر این مبنای منطقی و معرفتی یک ادعای مطرح شده در فرقه ضاله بهائیت را تحلیل نماییم. در فرقه ضاله بهائیت که مملو از ناسازگاری و تناقض است چنین ادعا می شود که علم بر گزاره های دینی تقدم دارد به این معنا که در هنگام تعارض میان علم و دین باید طرف علم را گرفت. جدای از اینکه چنین تفسیری با نقدهای بنایی و مبنایی مواجه است بر فرض پذیرش این مدعا بهائیان و سردمداران شان به هیچ عنوان تعهدی به این ادعا ندارند.  در کتب سردمداران بهائیت به لحاظ ادبی و علمی ایرادهای بسیار فاحشی وجود دارد که علی رغم این ناسازگاری بهائیان با تعصب تمام از آن ها حمایت می کنند.   برای نمونه، باب که زمینه ساز پیدایش فرقه ضاله بهائیت است در خصوص خط استوا چنین نوشت: سبح ربک العلی محمودا هوالذی خلقک فی خط الاستواءخداوند والای خود را که ستوده است منزه شمار، او کسی است که تو را در خط استوا آفرید!!!(بیان فارسی، صفحه ۱۳۰)  قابل توجه است باب در شیراز متولد شده که در خط استوا قرار نگرفته و از این رو نوشته وی در تعارض آشکار با رویکرد علم جغرافی است.  همچنین حسینعلی نوری، خدای خودخوانده بهائیان در خصوص تبدیل مس به طلا می نویسد: در ماده‌ی نحاسی (مِس) ملاحظه فرمایید که اگر در معدن، از غلبه‌ی یبوست (متضاد رطوبت= خشکی) محفوظ بماند، در مدت هفتاد سَنه (سال) به مقام ذهبی می‌رسد (طلا می‌شود). اگرچه بعضی خود نحاس (مس) را ذهب (طلا) می‌دانند که به واسطه‌ی غلبه‌ی یبوست (خشکی) مریض شده و به مقام خود نرسیده(حسینعلی نوری، ایقان، هوفمایم آلمان: لجنه‌ی ملّی نشر آثار بهائی به زبان فارسی و عربی، ۱۹۸۸ م، ص ۱۰۴)  در متن فوق خدای خودخوانده بهائیان به استناد یک رویکرد خرافاتی مس را طلای بیمار شده معرفی می کند!!! واضح است که نوشته وی کاملا در تعارض با علم و حتی شعور سطحی انسانی است. بر این مبنا، اگر بهائیان در این ادعا که در صورت تقابل علم و دین، اولویت پذیرش علم است، باید سرکردگان فرقه را کنار گذاشته و از آن ها تبعیت نکنند.  حقیقت آن است که مهره های شوم فرقه ضاله بهائیت با این لفاظی ها قصد عوام فریبی دارند وگرنه کتب سردمداران آن ها مملو از ایرادات و اشتباهات علمی است. منبع: رهپویان هدایت 💀@bahaiyat💀
⭕️بهائیت و ترویجِ بی‌حجابی؛ از دهه پنجاه تا کنون! 📃 سندی مهم از شنودهای ساواک از جلسه محفلی بهائیان سال ۱۳۵۰ 🔸 اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و بی‌حجابی را رونق دهیم که مسلمان نقاب از صورت خود بردارند... 🔹در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هر چه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملّت اسلام را رنج دهید تا آن‌ها نگویند امام حسین فاتح دنیا بوده و علی غالب دنیا... 🔸این مسلمانان آخر بدست بهائیان از بین می‌روند... 💀@bahaiyat💀
🕸بهائیان مروج فساد فی الارض در قرآن کریم، رواج فساد در زمین یکی از ویژگی های منافقان ذکر شده و این از خصائص اهل نفاق است که همواره رواج معاصی و پلیدی ها را خواهان هستند. اما نکته ای که قرآن کریم پیرامون این صفت منافقان عنوان می کند این است که آنان همواره با دو رویی، در صدد هستند تا اقدامات خود را موجه و اموری انسان دوستانه جلوه دهند و از این رو در به تزئین فساد و تباهی و توجیه تراشی برای آن مبادرت می کنند. سوره بقره، آیه ۱۱ پیرامون این رویه می فرماید: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (چون به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید مى‏ گویند ما خود اصلاحگریم) اما یک ویژگی دیگری که برای منافقان به عنوان مروجان فساد فی الارض ذکر شده، ترویج و تحریکی کفار برای دشمنی با مسلمانان است. در حقیقت، منافقان که به ظاهر با مسلمانان زندگی می کردند و به دروغ ادعای دوستی با آنان را داشتند، وقتی به کفار می رسیدند در صدد بر می آمدند تا با جوسازی، کفار را وادار به جنگ یا تحریم مسلمانان نمایند. از آنجا که قرآن کریم، کلام الله است که برای هدایت و روشنگری نازل شده، رجوع به آن در هر زمان و مکان موجب تمایز حق از باطل خواهد شد. با این مبنا، مکر و نیرنگی که کفار در هر زمانی به کار می برند تا مسلمانان را از هدایت بازدارند در قرآن کریم تبیین و تشریح شده و با رجوع به آن می توان مفسدان فی الارض زمان خویش را به درستی شناخت. امروزه مهره های فرقه ضاله بهائیت تمام اوصافی که در سطور فوق برای منافقان و مفسدان فی الارض بر شمردیم، دارا می باشند. در واقع، بهائیان در داخل کشور در صدد تزئین امور مبتذل، بی حجابی و رواج فحشا می باشند و مهره های رسانه ای خارج نشین آنان نیز در بیرون از کشور به سیاه نمایی علیه ملت ایران می پردازند و می کوشند تا با شانتاژ خبری دشمنان و صهیونیست ها بر مسلمانان جسور نمایند. مهره های بهائی با آغاز اغتشاشات، گویی که بهانه ای برای عقده گشایی یافته باشند، با آب و تاب به دامن زدن به شایعات می پرداختند و سعی می کردند تا مسیر بلواها را به سوی تعارض با اسلام و مقدسات سوق دهند. مهره های خارج نشین آنان نیز با حضور مستمر در شبکه های ماهواره ای برانداز و همچنین نهادهای صهیونیستی به ظاهر حقوق بشری کوشیدند تا جامعه جهانی را بر ضد مسلمانان هم صدا کند و تیشه به ریشه باورهای الهی بزند. با این وصف، امروزه تمام مهره های فرقه ضاله بهائیت شامل طیف مفسدین فی الارض می شوند و باید با آنان با شدت برخورد شود. منبع: رهپویان هدایت 💀@bahaiyat💀
📗 معرفی کتاب 🔹کتاب جوانان مواظب خود باشید... نویسنده:سید مجتبی فاطمی کهنگی بهائيت يكي از فرقه‌هاي ساخته و پرداخته سرويس‌هاي جاسوسي روس و انگليس است كه در سده اخير در اختيار آمريكا و اسرائيل قرار گرفته است؛ استعمارگران در قرن نوزدهم ميلادي با مطالعاتي كه در مذهب شيعه داشتند، مسأله "مهدويت و موعود آخرالزمان" را بستر مناسبي براي در هم شكستن سد استوار مذهب جعفري واقتدارملي ايرانيان و تحقق منافع نامشروع خويش دانسته و به همين جهت مسأله بابيت و به دنبال آن بهائيت را مطرح كردند. امروزه نيزاخبار فراواني با مضمون گسترش تشكيلاتي اين فرقه در ايران گزارش مي‌شود كه حكايت از تجديد سازمان بهائيت در جهت تحقق اهداف و منافع شوم بيگانگان در داخل كشوردارد. نوشتار حاضر ضمن مروري بر چگونگي شكل گيري اين فرقه، فعاليت‌هاي تشكيلاتي آن در سطح جهان و داخل ايران را مورد بررسي و تحليل قرار مي‌دهد. 💀@bahaiyat💀
🔴 افزایش تراکم نمایندگان بهاییت در امارات متحده عربی 🔻 دفتر روابط‌عمومی بهائیان ایالات متحده، روز ۱۵ آذر از حضور ایان همیلتون، نماینده خود، در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی آب‌وهوا در امارات متحده عربی خبر داد. 🔻 شرکت هم‌زمان نمایندگان فرقه بهاییت از نقاط جغرافیایی مختلف در کنفرانس فوق‌الذکر جای تأمل دارد. 🔻 به نظر می‌رسد حضور تعداد زیادی از نمایندگان بهاییت در امارات متحده عربی به بهانه کنفرانس مذکور پوششی جهت بررسی وضعیت بهائیان منطقه و برنامه‌ریزی برای نفوذ هرچه بیشتر بهائیت در آسیا، کشورهای عربی و همسایگان ایران است. #بهائیت 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام برای کارم ، مجبورم با بهاییان در ارتباط دوستانه باشم ... ✍️سلام با توجه به شرایط خاص خود از دفتر مقام معظم رهبری استفتا کنید 📞شماره تماس دفتر مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای 02537746666
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شکست پروژه سفیدشوئی ساواک توسط شبکه بهائی من‌ و تو 🔹اعتراض دسته جمعی اپوزیسیون به مستند سراسر دروغ شبکه فرقه ضاله بهائی من و‌ تو در تطهیر جنایت‌های ساواک و رئیس آن، پرویز ثابتی! 💀@bahaiyat💀
❇️مواد بیعت نامه ی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) با یاران خود: در حدیثی از امام علی(علیه السلام) صفات کسانی که با حضرت بیعت می کنند و بعد جزء کارگزاران حضرت قرار می گیرند، نقل شده، حدیث عبارتست از: <یبایعون علی اَن لا یسرقوا ولا یزنوا ولا یسبّوا مسلماً ولا یَقتلوا محرّماً ولا یهتکوا حریماً محرما ولایهجموا منزلاً، ولا یضربوا احداً الاّ بالحق، ولا یکنزوا ذهباً ولا فضّة ولا برّاً ولا شعیرا، ولا یأکلوا مال الیتیم، ولا یشهدوا بما لا یعلمون ولا یخربوا مسجداً، ولا یشربوا مسکراً، ولا یلبسوا الخزّ ولا الحریر، ولا یتمنطقوا بالذّهب، ولا یقطعوا طریقاً، ولا یخیفوا سبیلاً، ولا یفسقوا بغلامٍ ولا یحبسوا طعاماً من بُرِّ، ولا شعیرٍ، و یرضونَ بالقلیل، و یشتمونَ علی الطیب، و یکرهونَ النّجاسة، و یأمرون بالمعروف، و ینهونَ عن المنکر و یلبسون الخشنَ من الثیاب و یتوسَدون التّراب علی الخدودِ، و یجاهدون فی الله حقّ جهاده، و یشترط علی نفسهِ لهم: آن یمشیَ حیث یمشونَ، و یلبسَ کما یلبسونَ، و یرکب کما یرکبون، و یکونَ مِن حیث یریدون و یرضی بالقلیل، و یملاَ الارض بعونِ اللهِ عدلاً کما ملئت جوراً یعبُد اللّه حقّ عبادتِه، ولا یأخذ حاجباً ولا بوّاباً . ۱ - دزدی نکنند. ۲- زنا نکنند. ۳ - به هیچ مسلمانی دشنام ندهند. ۴ - خون حرامی نریزند. ۵ - آبروی کسی را که احترامش لازم است لگدمال نکنند. ۶ - به خانه ی کسی حمله نکنند. ۷ - کسی را به ناحق کتک نزنند. ۸ - طلا و نقره و گندم و جو ذخیره نکنند. ۹ - مال یتیم نخورند. ۱۰ - به چیزی که نمی دانند، گواهی ندهند. ۱۱ - مسجدی را ویران نکنند. ۱۲ - مشروبات الکلی نخورند. ۱۳ - جامه ی حریر و ابریشم نپوشند. ۱۴ - کمربند زرّین نبندند. ۱۵- راهزنی نکنند. ۱۶- راهها را ناامن نکنند. ۱۷- هم جنس بازی نکنند. ۱۸ - مواد خوراکی چون گندم و جو را احتکار نکنند. ۱۹ - به مقدار اندک خشنود باشند. ۲۰ - عطر بزنند. ۲۱ - از پلیدیها دوری کنند. ۲۲ - مردم را به نیکیها فرمان دهند. ۲۳ - دیگران را از زشتیها باز دارند. ۲۴- لباس خشن بپوشند. ۲۵ - خاک را بالش خود قرار دهند. ۲۶- در راه خدا آن گونه که شایسته است جهاد کنند. منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام، تالیف آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی صفحه ی ۴۶۹ - به نقل از کتاب های عقد الدرر ، کشف الاسرار، کتاب الفتن و کتاب السلام و الفتن. عجل الله تعالی فرجه الشریف 💀@bahaiyat💀
25.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نظامیان پنهان بهائی در حکومت پهلوی برشی از نشست «واقعیت یک ماجرا؛ بررسی ادّعای کشتار بهائیان پس از انقلاب اسلامی» 💀@bahaiyat💀
📎جریان‌شناسی بهائیت و صهیونیسم 🔹بهائیت و توسعه نفوذ اسرائیل در ایران ✍️پیوند و تعامل حکومت پهلوی با بهائیت به زمان کودتای رضاخان در ۱۲۹۹ش باز می‌گردد. اما این همبستگی در زمان حکومت محمدرضا گسترش‌یافت به شکلی که در دهه پایانی حکومت او پست‌های حساس اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی نصیب فرقه ضاله بهائیت می‌شود. از این رو در این برهه زمانی ما شاهد نفوذ روز افزون اسرائیل و یهودیت صهیونیسم در ایران و قبح‌شکنی ارتباط با رژیم صهیونیستی هستیم. ✍️هویدا با تشکیل رژیم صهیونیستی کاملاً موافق بود. به گفته «الیعزر تسفریر» آخرین نماینده اطلاعاتی موساد درایران: «او [هویدا] و بستگان خانواده‌اش نسبت به مسائل اسرائیل تفاهم نشان می‌دادند و به خوبی با این مسائل آشنا بودند. به همین دلیل است که در طول سال‌ها، همه سفیران اسرائیل در ایران، دقت و مراقبت زیادی برای حفظ اموال بهائیان در شمال اسرائیل نشان می‌دادند.» ✍️بعد از قیام ۱۵خرداد به رهبری امام خمینی (ر حمه الله علیه)، شاه به کمک دست‌اندرکاران بهائی خود تلاش نمود تا در اذهان عمومی چنین القاء کند که تأمین مالی این قیام از سوی مصر با حاکمیت «جمال عبدالناصر» صورت گرفته است. چرا که مصر در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی و بهائیت بود و به همین دلیل روابط سردی با ایران داشت. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️قابل درک نیست▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ» لاَ تُدْرِكُهُ أَوْهَامُ اَلْقُلُوبِ فَكَيْفَ تُدْرِكُهُ أَبْصَارُ اَلْعُيُونِ 📄 امام رضا عليه السّلام درباره آيه شريفه: «ديدگان او را درک نخواهند كرد، درحاليكه او ديدگان را درمی یابد» فرمودند: حتى اوهام قلب‌ها،خدا را درک نخواهند كرد؛چه‌ رسد به اينكه ديدگان او را دریابند. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 امالی شیخ صدوق ج ۱، ص ۴۰۹ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸نقد بهائیت (۴) نقدی بر مهم ترین مستمسکات بهاییان در ایراد شبهات کلامی دربارة ختم نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله 🔹بهاييت و خاتميت بخش درخور توجهي از آثار كلامي بهاييان، كتاب ها و مقالاتي است كه با هدف رد يا تأويل خاتميت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله نگاشته اند. در ميان اين آثار، كتاب هايي چون ايقان به قلم ميرزا حسينعلي نوري (بهاء الله)، كتاب الفرائد، نوشتة ابوالفضل گلپايگاني، استدلاليه اثر ميرزانعيم اصفهاني، خاتميت از روحي روشني، و به تازگي محمد خاتم انبيا از محمدابراهيم خان به چشم مي خورند. مقالات پرشماري كه در سال هاي اخير در مجلات خارجي و پايگاه هاي اينترنتي منتشر شده اند، در شبهه افكني دست كمي از كتاب هاي مزبور نداشته اند. از جملة آنها نگرش بهاييان نسبت به ادعاي خاتميت در اسلام از سينا فاضل و خاضع فناناپذير، تأملي در آثار اسلامي پيرامون خاتميت، خاتم النبيين و حديث لانبي بعدي و خاتميت وباي عام ديني را مي توان نام برد. بهاييان كه فرقه خود را استمرار سلسلة اديان الهي مي دانند، در مقابل آموزة خاتميت كه در قرآن و متون روايي اسلام به شكلي پررنگ و انكارناپذير مطرح است، بايد راه چاره اي بيابند. از اين رو مي كوشند تا وجود چنين مفهومي را انكار و يا آن را به معنايي غير از آنچه مسلمين بر آن اصرار دارند تأويل كنند؛ معنايي كه با ظهور فرقه های ديگر پس از اسلام تنافي نداشته باشد. اين تلاش در قالب طرح پرسش ها و شبهات گوناگون انجام شده كه در نگاهي كلي به چهار دسته تقسيم مي شوند: ۱.شبهات كلامي؛ ۲.شبهات مستند به آيات قران؛ ۳.شبهات مستند به روايات معصومين عليهم السلام؛ ۴.شبهات مستند به گزاره هاي كتب مقدس اديان. در ادامه با تمركز بر شبهات كلامي بهاييان، به بيان مهم ترين مستمسكاتي كه اين شبهات بر اساس آنها، شكل گرفته اند مي پردازيم. بديهي است، نقد مباني و پيش فرض ها نقشي مؤثر در پاسخ به شبهات دارد. مهم ترين مستمسكات بهاييان در طرح شبهات كلامي ۱. نظرية تجلي و مظهريت بهاييان معمولاً از به كارگيري لفظ نبي براي رهبر خود استنكاف، و به جاي آن بيشتر از اصطلاح مظهر امر استفاده مي كنند. به همين ترتيب به جاي نبوت نيز اغلب از اصطلاح مظهريت بهره مي جويند. بهاءالله رهبر و مؤسس بهاييت از ملقب شدن به لقب نبي ابا داشت و پيروان خود را از يادكرد او با اين لقب برحذر مي داشت. اين دوگانگي در تعبير، دست آنان را در بحث با مسلمانان باز مي گذارد تا هر جا لازم باشد، نبوت رهبر خود را ناديده بگيرند و براي وي مقامي متفاوت قايل شوند و هر جا نياز به ابراز همساني با اديان الهي باشد، بهاء الله را نبي بخوانند و دم از استمرار حركت انبيا توسط او بزنند. نظرية مظهريت از ابتكارات سيد علي محمد باب بود كه پس از وي جزو اعتقادات بهاييت قرار گرفت. هرچند رهبران بهايي حقيقت نبوت و مظهريت را يك سان مي دانند، دقت بيشتر در معنايي كه در اديان ابراهيمي به ويژه اسلام از واژة نبوت مراد است، معلوم مي سازد كه اين مفهوم با آنچه مقصود بهاييان است تفاوتي آشكار دارد. فهم اين تفاوت موكول به درك نظرية تجلي است. بر اساس ديدگاه بهاييان، هستي از سه بخش تشكيل شده است: عالم حق، عالم امر و عالم خلق. منظور از عالم حق، ذات الهي است كه در مقام غيب مكنون و دور از دسترس فهم و معرفت و وصول و لقاي مخلوقات است و به دليل تنزه و علو رتبه اي كه دارد، هيچ رابطه اي با جهان هستي ندارد. با تجلي حق، عالم امر كه بالاترين مرتبة هستي پس از ذات حق است و به دنبال آن عالم خلق پديدار شد. بر اين اساس همه كاينات مظهر تجلي خداوند به شمار مي آيند و از اين لحاظ در ميان آنها فرقي جز تفاوت در حدود اين فيض وجودي يا اختلاف در مراتب اين تجلي نيست. بالاترين مراتب تجلي مربوط به انسان كامل يعني پيامبران صاحب شريعت است كه محل تجلي اسما و صفات الهي هستند. از اين رو همة تدابير الهي و افعال ربوبي و به طوركلي بروز صفات الهي، از طريق افراد يادشده، كه از ايشان به مظهر امر ياد مي شود، در عالم انجام مي گردد. در واقع مظهر امر به دليل برخورداري از كامل ترين تجلي اسما و صفات الهي، به جاي حق تعالي عهده دار تدبير عالم مي شود. 📗سبحاني، جعفر، ۱۴۱۲ق، الإلهيات على هدى الكتاب و السنة و العقل، چ سوم، قم، المركز العالمي للدراسات الإسلامية   💀@bahaiyat💀.
🕸نقد بهائیت (۵) نقدی بر مهم ترین مستمسکات بهاییان در ایراد شبهات کلامی دربارة ختم نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله ازهمين روست كه به اعتقاد بهاييان، شناخت حق و اسما و صفات او به معناي شناخت مظاهر امر و اوصاف ايشان تلقي مي شود. و آنها مظاهر جميع صفات ازليه و اسما الهيه اند مرايايي كه تمام حكايت مي نمايند و جميع آنچه به ايشان راجع است في الحقيقه به حضرت ظاهر مستور راجع (است) و معرفت مبدأ و وصول به او حاصل نمي شود مگر به معرفت و وصول اين كينونات مشرقه از شمس حقيقت از جمله شئون تدبير عالم، هدايت مخلوقات است و به دليل ويژگي هاي خاص انسان، اين هدايت درباره او به شكل تشريعي انجام مي شود. برخلاف اديان الهي همچون اسلام كه در آنها فرشتة وحي پيام هاي الهي را در اختيار نبي قرار مي دهد، در بهاييت، مظهر امر با تصدي فرايند نزول وحي، معارف و دستورهاي الهي را رأساً در اختيار مردم قرار مي دهد و اسباب هدايت ايشان را فراهم مي آورد. با اين حساب، شخص نبي يا همان مظهر امر، هم نازل كنندة وحي است، و هم دريافت كننده و منتشركنندة آن از اين روست كه در آثار بهايي، هنگام توصيف نگارش متون ديني توسط بهاء الله اغلب از عبارت نازل كرد استفاده مي شود. به نظر بهاييان، سلسلة انبيا يا همان مظاهر امر همواره در طول تاريخ يكي پس از ديگري براي هدايت مردم مبعوث شدند و اين روند همچنان ادامه داشته و خواهد داشت. آنها معتقدند تا اين زمان، ميرزاحسينعلي نوري واپسين مظهر امر الهي است كه در تداوم نهضت الهي مظاهر امر (انبياي پيشين) با ارائة ديانت بهايي به هدايت انسان ها اقدام كرد و در ادوار بعدي باز شاهد ظهور مظاهر امر ديگري خواهيم بود؛ البته با فاصلة زماني دست كم پانصد هزار سال 🔸بررسي نظرية تجلي و مظهريت نويسندگان بهايي براي اثبات نظرية تجلي، ادلة گوناگوني ارائه كرده اند. از جمله ادلة ايشان استناد به آية شريفة هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ (حديد:1) است. مطابق با برداشت ايشان، ظاهر بودن به اين معناست كه بايد در ظاهر هم بتوان خدا را مشاهده كرد و بايد نشاني از خدا در ظاهر هم داشته باشيم و ازآنجاكه خداوند هيچ گاه به كينونيت ذاتي خودش ظاهر نمي شود، بنابراين تحقق صفت الظاهر را نه در ذات مكنون او، بلكه در يكي از مخلوقات بايد جست و چه مخلوقي بهتر از انبياي صاحب شريعت يا همان مظاهر امر؟ بهاييان همة مظاهر امر الهي را جلوه هاي يك حقيقت واحد مي دانند كه در طول تاريخ در بدن هاي گوناگون ظهور يافت. آنان با تفكيك ميان اين حقيقت واحدة مشترك و جنبة مادي و بشري ايشان، حقيقت واحده را تجلي اسم الباطن و جنبه بشري و بدني آنان را تجلي اسم الظاهر خداوند مي دانند مغالطه اي كه در اين تبيين وجود دارد آن است كه حد ظاهر و باطن بودن خدا در دو نوع متفاوت از ممكنات تعريف مي شود؛ اين در حالي است كه آية شريفة مورد نظر و ديگر متون مشابه، به ظهور مطلق خداوند در تمام عرصة وجود اشاره مي كنند و نمي توان بخشي از عرصة هستي را از آن استثنا كرد. به همين ترتيب اسم باطن خداوند نيز در كل عرصة هستي ساري است و نبايد آن را محدود به بخشي از عالم كرد. آنها نظرية خود را موافق با مذاق عرفا مي دانند؛ درحالي كه استادان بزرگ عرفان نظير محي الدين بن عربي و عبدالرزاق كاشاني چنين تبعيضي را در نحوة تجلي اسم ظاهر و باطن خداوند نمي پذيرند. به عقيدة كاشاني، هوالظاهر والباطن. .. نه فقط به اين معناست كه عالم صورت و او باطن آن باشد، بلكه بدين معناست كه او ظاهر و باطن عالم است ابن عربي نيز كل عالم اعم از غيب و شهادت را محصول تجلي اسم ظاهر خدا مي داند و معتقد است كه اسم باطن خداوند اصولاً تجلي ندارد بنابراين ظاهر و باطن بودن خدا بايد به گونه اي تعريف شود كه هر دو جنبة جسماني و روحاني پيامبران را دربرگيرد. نظرية بهاييان كه ذات حق را از هر اسم و رسمي بري و از هر صفتي مبرا و مظهر امر را محل تجلي و بروز اسما و صفات الهي مي دانند، به اين نتيجه مي انجامد كه اسما و صفات الهي عين ذات او نبوده، در مرحلة پايين تري قرار داشته باشند و در نتيجه ذات حق فاقد هر اسم و صفتي باشد. اين طرز تعبير دربارة ذات الهي به نظرية تعطيل مي انجامد و توابع فاسد آن را در پي خواهد داشت. براي نمونه منجر به اين مي شود كه حق تعالي را در مقام ذات، فاقد حيات و علم و قدرت بدانيم؛ زيرا اين سه، از صفات و اسماي الهي به شمار مي آيند و قطعاً هيچ خداباوري به اين نتيجه رضايت نخواهد داد. اصولاً آيا وجودي را كه عاري از حيات و قدرت و علم و ديگر كمالات است مي توان خدا ناميد؟. 📗نوري، حسينعلي، ۱۹۹۰م، لئالي الحكمه، برزيل، ص۹۴ 📗كاشاني، عبدالرزاق، ج۱، شرح فصوص الحكم، چ چهارم، قم، بيدار.ص۱۶۰ 📗افندي، عباس، ۱۳۳۰ق، مكاتيب عبدالبها.ج۲، ص۷۶. 📗ابن عربي، محي الدين، الفتوحات المكيه، بيروت، دار صادر.ج۱، ص۱۶۶.   💀@bahaiyat💀
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 معنویتِ ارزان! 🔸قرآن کریم در سوره مبارکه «بلد» می‌فرماید برای رسیدن به شهر ایمان، باید از گردنه و راه صعب‌العبور گذر کنیم. اما گرایش عمومی به راه‌های سهل‌الوصول، بیشتر از گرایش به راه‌های جدی و صعب‌العبور است. 🔸رسیدن به معنویت با مجاهدت مالی و جانی، با اتکا بر قرآن و عرفان و فلسفه امکان‌پذیر است. عرفانی که نه فلسفه خواندن می‌خواهد، نه قرآن خواندن می‌خواهد، نه التزامات عملی خاصی نیاز دارد، نه سیر و سلوک نیاز دارد، عرفان مفت و ارزان قیمت است. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مستند شبکه "من‌وتو" از سرزمین‌های اشغالی، این شبکه را رسوا کرد! شبکه "بهایی من‌وتو" برای خوش خدمتی به اربابانش، مدعیست کشوری به نام فلسطین هیچ وقت وجود نداشته و این جمهوری اسلامی است که آنرا مطرح می‌کند اما این شبکه در مستندی تحت عنوان "مسافر من و تو پلاس در اسرائیل" که سال ۲۰۱۹ تولید شده با استناد به مدرکی، وجود کشور فلسطین پیش از تأسیس رژیم موقت صهیونیستی را اثبات می‌کند! 💀@bahaiyat💀
📗معرفی کتاب کتاب بهائیت محمدحسین برزده در آن به بهائیت نگاهی دارد به چگونگی پیدایش، شکل‌گیری و گسترش این فرقه انحرافی و ساختار و تشکیلات و کتاب های آن. 🔹درباره کتاب بهائیت در این کتاب با تاریخ پیدایش و چگونگی شکل‌گیری این دین انحرافی آشنا می‌شوید، احکام و کتاب‌ها و ادعاهای عجیب و غریبشان را می‌شناسید، تحریف‌هایی را که در قرآن به نفع خود ایجاد کرده‌اند می‌خوانید، و با پیش‌گویی‌های رهبرانشان، فعالیت‌هایشان، رابطه‌شان با صهیونیسم، جغرافیای جمعتی‌شان و... درباره این دین انحرافی آشنا می‌شوید 🔸جملاتی از کتاب بهائیت حضور بهاییان در فعالیت‌های تروریستی همچون ترور امیرکبیر، ترور شیخ فضل‌ا... نوری، حضور در کمیته مجازات، نقش آنان در متلاشی ساختن نهضت جنگل، حضور افراد موثر بهایی از جمله: امیرعباس هویدا، عبدالکریم ایادی، هژبر یزدانی، حبیب ثابت پاسال، پرویز ثابتی، فرخ رو پارسا، ارتشبد ازهاری، ارتشبد جعفر شفقت، ارتشبد فریدون جم و... در حساس‌ترین مناصب سیاسی حکومت پهلوی اول و دوم، نقش آنان در تعمیق وابستگی کشور به بیگانگان و تحکیم سلطه استعمار و امپریالیسم بر مملکت از نمونه‌های نفوذ بهاییان در ایران قبل از انقلاب بوده است. همراهی و همگامی فرقه بهاییت با اهداف رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در دشمنی با جمهوری اسلامی از جمله جاسوسی و نقش ستون پنجمی آنها در ایران و هم‌چنین از منابع و پایه‌های اساسی تهیه گزارش‌های مغرضانه گزارش‌گرهای ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون نقشی پر رنگ در عاملیت دشمنان نظام جمهوری اسلامی در ایران داشته و دارند 💀@bahaiyat💀
🔹نجات یافته از تار عنکبوت بهائیت مهناز رئوفی با این بیان که بهائیان از زن‌ها استفاده می‌کنند تا محافلشان گرم و شلوغ شود، گفت: زن در بهائیت یک دستمال می‌باشد و این یک حقیقت ناراحت کننده است. برداشت از گفت و گوی زنده اینستاگرامی با موضوع خشنونت تشکیلات بهائیت علیه زنان با حضور سرکار خانم مهناز رئوفی رهیافته از بهائیت و حجت الاسلام امیرحسین کامل نواب. رئوفی با اشاره به حضورشان در تشکیلات بهائیان گفت: در سال ۱۳۷۵ در سن ۲۵ سالگی بعد از مطالعات و تحقیقات فراوان خصوصاً مطالعات آیت الله مطهری و آثار مستبصران به خباثت این گروه و اینکه در واقع آن ها جاسوسان انگلیس و آمریکا می باشند (هرچند خودشان نمی پذیریند) به اتفاق همسرم تصمیم گرفتیم از بهائیت خارج شویم. وی ادامه داد: پس از اعلام تشرف به اسلام، از طرف تشکیلات مورد طرد عاطفی قرار گرفتیم، یعنی به خانواده های ما گفته شد که اجازه ندارید با اینها ارتباط داشته باشید، حتی جواب سلام آن ها را هم نباید بدهید! البته می دانستیم که اگر خروجمان را از بهائیت علنی کنیم چنین رفتاری با ما خواهد شد، چرا که قبلاً هم چنین رفتاری را دیده و شنیده بودیم. مستبصر بهاییت اظهار کرد: کار بسیار سختی بود و ۱۵ سال از دیدن پدر و مادرم محروم بودم و نمی گذاشتند آن ها را ببینم. از طریق خانه همسایه مادرم به دیدار او می رفتم، چند سالی به همین شیوه ادامه دادم اما بالاخره تشکیلات متوجه این ارتباط پنهانی شد و دوباره مادرم را از دیدن من منع کردند. وی با این بیان که بیش از ۲۰ سال است که برادر و خواهرانم به خانه من نمی آیند، ابراز کرد: پس از این ماجرا من برای دیدن پدر و مادرم به خانه آن ها می روم و هرگاه برادرانم آنجا باشند آن ها را هم می بینم، اکنون آن رفتارهای سابق را با من ندارند، اما بیش از ۲۰ سال است که به خانه من نیامدند. رئوفی با اشاره به ادعای آزاد اندیشی بهائیت عنوان کرد: برخی از افراد جدا شده سالهاست که فرزندانشان را ندیده اند؛ سختی های زیادی را متحمل شده اند. در بهائیت شعار آزاد اندیشی تنهایک شعار است، وقتی که تبلیغ می کردیم کاملا دروغ می گفتیم و واقعیت چیز دیگری بود. در تعالیم ۱۲ گانه بهاییت رفتارهای ضد و نقیض وجود داشت و همیشه برای پاسخ به تناقضات گفته می شد منظور ما چیز دیگری است. رهیافته از بهائیت با اشاره به ادعای حقوق تساوی کامل بین زن و مرد در بهائیت تصریح کرد: در مورد بهائیت شعارهایشان تنها ظاهرسازی است، برای نمونه در تقسیم ارث، خانه متعلق به پسر بزرگ است، در حالی که براساس شعار باید نصف نصف به دختر و پسر می رسید. حتی بهائیت بین دو خانم روستایی و شهری تفاوت قائل است، اما با این وجود دم از تساوی زن و مرد می زند. وی با اشاره به سوء استفاده بهائیت از زنان اذعان کرد: بهائیان از زن ها استفاده ابزاری می کنند تا محافلشان گرم و شلوغ شود. برای جذب آقایان جوان از دختران و زنان استفاده می کنند. زن در بهائیت مانند یک دستمال بی ارزش است و این یک حقیقت ناراحت کننده است. رئوفی در پایان خاطر‌نشان کرد: هر اتفاقی در خانواده بهائیان رخ بدهد باید به سران تشکیلات اطلاع داده شود و در نگاه کلی تر نیز اتفاقات جامعه و کشور را به اسرائیل غاصب گزارش می کنند که این یعنی جاسوسی، هرچند خودشان معترف به این قضیه نباشند و جاسوسی را نپذیرند، اما اغلب بهائیان خواسته یا ناخواسته جاسوسی می کنند. 💀@bahaiyat💀
📃جریان‌شناسی بهائیت و صهیونیسم 🔹انزوای بهائیت در جهان اسلام ✍️شاهد دیگری که می‌توان در پیوند بهائیت و رژیم صهیونسیتی ارائه نمود، نوع موضع‌گیری کشورهای اسلامی نسبت به این فرقه ضاله است. ✍️در کنفرانسی که در ۲۳ فورریه ۱۹۷۴م در قاهره بر گزار شد، چنین حکمی به تصویب رسید. «دفتر تحریم اعراب علیه اسرائیل مقرر داشت که دولت‌های عربی باید از تحرکات بهائی‌ها و تشکیل محافل آن‌ها شدیداً جلوگیری کنند. زیرا برای اعضاء مسلم شده که صهیونیسم پشت آنان پنهان شده است. ✍️«مجمع الفقه الاسلامی» که فقهای ۵۷ کشور اسلامی از تمام مذاهب، حتی وهابیت در آن حضور دارند طی مصوبه‌ای اعلام نمود که ادعای رسالت بهاءالله و نزول وحی بر وی و دیگر معتقدات بهائیان، مصداق «انکار ضروریات دین» است. ✍️علاوه‌بر آن مجمع مورد نظر طی قطعنامه‌ای که به امضای فقهای شیعه و سنی عضو مجمع رسید، بهائیان را به اجماع مسلمانان کافر و خارج از دین اسلام شمرده و خواستار برخورد مقتضی با آنان از سوی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی شد. 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: متاسفانه اطلاعات درست از برخی افراد نداری. خودتان را درست معرفی کنید تا اشکالات شمارا درآورد برخی افراد پاسخ دهم.مدیر مجله پادنگ دکترای تاریخ اسلام تاریخ فوق لیسانس تاریخ تشیع ✍بزرگوار شما لطف کنید، هر اطلاعات و انتقادی دارید ارسال کنید، بررسی می کنیم. کانال زیر نظر کارشناسان متخصص این رشته اداره می شود