🔹کارنامه ۳۵ ساله غربگرایان
غربگرایان حکومت دینی را سبب ناهنجاری ها، انحرافات و بزه های اجتماعی می نامند.
اما واقعیت این است که توسعه [مدل غربی]، قید و بندهای موجود جامعه ... را از هم می گسلد. ... چون منابع شناختی ... را تغییر می دهد ( جورج ریترز، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی)
🎤دکتر#رضایی
🚫@bahaiyat🚫
🔴 ایران بهائیت را نقره داغ کــــــــــــــــــرد
🔹نشست «مجمع مسائل اقلیتها» در ۲۸ و ۲۹ نوامبر در ژنو و در جریان جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد. در این نشست با انتخاب دیان علائی، کارشناس حقوق بشر و بهائی فرانسوی - ایرانی، بعنوان رئیس این مجمع مخالفت شده است.
🔸منابع خبری فرقه ضاله بهائیت معتقدند که این تصمیم تحت تأثیر دولت ایران بوده است. بنا به ادعای این منابع این اقدام با اعتراضات گستردهای از سوی اعضای سازمان ملل و فعالان حقوق بشر روبرو شده است.
♦️دیان علائی که ۳۵ سال سابقهب فعالیتهای حقوق بشری دارد، توسط گروه غیر دولتی حقوق اقلیتها و با حمایت کشورهائی چون فرانسه، اتریش، بریتانیا، و هلند برای این نقش معرفی شده بود.
🔺ایالات متحده و بریتانیا از تصمیم گرفته شده انتقاد کرده و تأکید کردند که رد صلاحیت علائی به دلیل عضویت در یک اقلیت مذهبی، تناقضی آشکار با اهداف این مجمع است. علائی نیز در واکنش به این تصمیم، ایران را به «صادرات نفرت مذهبی» و تلاش برای سرکوب بهائیان در عرصه بین المللی متهم کرد.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🍂 پيامبر خـدا صلىاللهعليهوآله
اللّهُمَّ إنّي أعوذُ بِكَ مِن عِلمٍ لا يَنفَعُ، و مِن قَلبٍ لا يَخشَعُ، و مِن نَفسٍ لا تَشبَعُ، و مِن دَعوَةٍ لا يُستَجابُ لَها.
بار خدايا! به تو پناه مىبرم:
از دانشى كه سود نبخشد و از دلى كه خاشع نباشد و از نفْسى كه سير نشود و از دعايى كه پذيرفته نگردد.
🥀
📘 الترغيب و الترهيب، ج۱، ص۱۲۴
🚫@bahaiyat🚫
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیهای نظریه پردازی برگزار می کند.
موضوع کرسی: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت
ارائه:
حجتالاسلام علی محمدی هوشیار
ناقدین:
آقای دکتر حیدری چراتی
حجت الاسلام حسین عرب
دبیر علمی:
حجتالاسلام شهبازیان
پژوهشگاه مهدویت و آینده پژوهی
لینک جلسه:
http://Dte.bz/mahdaviyat
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
الف: نص وصايت
ظهورى قريب الوقوع به اين دليل كه على محمد شيرازى در باب ۱۳ از واحد سوم كتاب: بيان [۱] آشكارا متذكر مى شود كه عمر عالم، از زمان آدم تا ظهور او ۱۲۱۲۰ سال
مى باشد! و چون به اعتبار على محمد شيرازى هر هزار سال از عمر جهان برابر است با يك سال، لذا خود را جوان دوازده ساله اى دانسته ومن يظهر اللَّه جوان ۱۴ ساله و اين به گفته ادوارد براون شاهد قطعى و مبين اين است كه «باب در پيش خود عصر من يظهره اللَّه را قريب دو هزار سال بعد از عصر خود فرض مى كرده است و نه مبتنى بر امر وصايت» زيرا على محمد شيرازى در كتاب بيان آشكارا تصريح كرده بود وقت ظهور من يظهره اللَّه را جز خداوند كسى عالم نيست. ولى يكباره پس از ملاحظه چند مكتوب از جوانى ۱۹ ساله به نام صبح ازل امر به وصايت او مى كند، صبح ازل من يظهره اللَّه مى شود كه جريان ايمان آوردن خود را به على محمد شيرازى كه مورد سؤال ميرزا جانى كاشانى بوده است چنين بيان كرده است:
«اول بلوغ ظهور امر حضرت شده دوست (داشتم) كه تقليد عالمى از علماى دين نمايم، متفحص احوالات ايشان بودم در آن هنگامه چنان اخوى اصحاب حضرت را به خانه مى آوردند و شبها صحبت مى داشتند و نوشتجات ايشان را مى خواندند من هم در جزء گوش فرا (مى) داشتم تا آنكه يك مناجات از ايشان را خواندند كه در او فقرات فآه آه يا الهى بسيار داشت جذابيت روح اين كلمه دل مرا گرفت و محبت ايشان رسوخ نمود بعدها احاديث ائمه دين و آثار مبين ايشان را ديدم يقين نمودم ولى در آن زمانى كه حقير با ايشان صحبت مى داشتم علمى و فضلى ظاهر نداشتند [۲] »
----------
📗[۱]: «من ظهور آدم الى اول ظهور نقطة البيان از عمر اين عالم نگذشته الا دوازده هزار و دويست و ده سال وقبل از اين شكى نيست كه از براى خداوند عوالم و اوادم مالانهايه بوده و غير از خداوند كسى محصى آنها نبوده و نيست و در هيچ عالمى مظهر مشيت نبوده الا نقطه بيان ذات حروف سبع و نه حروف حى آن الا حروف حى بيان و نه اسماء او الا اسماء بيان و نه امثال او الا امثال بيان.... و بعينه نقطه بيان همان آدم بديع فطرت اول بوده و بعينه خاتمى كه در يد اوست همان خاتم بوده كه از آن روز تا امروز خداوند حفظ فرموده و بعينه آيه اى كه مكتوب بر اوست همان آيه بوده كه مكتوب بر او بوده اين ذكر نظر به ضعف مردم است و الا آن آدم در مقام نطفه اين آدم مى گردد مثلًا جوانى كه دوازده سال تمام از عمر او گذشته نمى گويد كه من آن نطفه هستم كه از فلان سما نازل و در فلان ارض مستقر شده كه اگر بگويد تنزل نموده و نزد اولوالعلم حكم به تماميت عقل او نمى شود اين است كه نقطه بيان نمى گويد امروز منم مظاهر مشيت از آدم تا امروز كه مثل اين قول همين مى شود و از اين جهت است كه رسول خدا نفرمود كه من عيسى هستم زيرا كه آن وقتى است كه عيسى از حد خود ترقى نموده و به آن حد رسيده و همچنين من يظهره اللَّه در حد زمانى كه محبوب چهارده ساله ذكر مى شود لايق نيست كه بگويد من همان دوازده ساله بودم كه اگر بگويد نظر به ضعف مردم نموده زيرا كه شي ء رو به علو است نه دنو اگر چه آن جوان چهارده ساله در حين نطفه آدم بوده و كم كم ترقى نموده تا آنكه امروز دوازده ساله گشته و از اين دوازده سالگى كم كم ترقى مى نمايد تا آنكه به چهارده مى رسد اگر امروز يكى از مؤمنين به قرآن بر خود مى پسندد كه بگويد من يكى هستم از مؤمنين به انجيل نقطه حقيقت هم بر خود مى پسند و كذلك در بيان و بيان بالنسبه به من يظهره اللَّه الخ. »
📗[۲]: نقطة الكاف، ص ۲۳۹.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۹
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
⭕️واکنش بهائیت به حملات اخیر تروریستها به سوریــــــــــــــــــــــه
🔹از آغاز حملات تروریستی به سوریه تا کنون، هیچ منبع رسمی یا غیر رسمی فرقه ضاله بهائیت موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است.
♦️عدم واکنش رسمی از سوی پیروان فرقه ضاله بهائیت این احتمال را تقویت میکند که این سکوت به دستور سران بهائی باشد.
#بهائیت
#سوریه
🚫@bahaiyat🚫
فرقه های بابیت و بهائیت
⭕️ مرکز فرهنگی رسانهای هاتف برگزار میکند: 💠 مسابقه بزرگ کتابخوانی 🔹 با موضوع منطق مقاومت 🔸 همرا
📚📚📚📚📚📚📚📚
مخاطبان گرامی! این مسابقه رو از دست ندید، هم جوایز خوبی داره، هم فرصت خوبیه برای آشتی با کتاب و اطلاع از وضع منطقه. کلا 20 صفحه هست. حتما بخونید و شرکت کنید
📚📚📚📚📚📚📚📚📚
19.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب
📍قسمت ششم
📚 عنوان: مخاطب دعوت بعثت پیغمبر صلاللهعلیهوآله چه کسانی بودند
📖 تفسیر سوره جمعه
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سوره_جمعه
🚫@bahaiyat🚫
📌ولادت محمد تقی بهار، ملقب به ملک الشعرا
🔸محمد تقی بهار ۱۸ آذر ۱۲۶۵ در محله سرشور مشهد به دنیا آمد. پدرش میرزا کاظم متخلص به صبوری ملک الشعرای آستان قدس رضوی بود. خاندان پدری بهار خود را از نسل میرزا احمد صبور کاشانی شاعر و قصیده سرای سرشناس عهد فتحعلی شاه قاجار میدانند.
🔹محمد تقی بهار مشهور به ملک الشعرا از چهرههای ممتاز و بیبدیل فرهنگ و ادب معاصر ایران است. بعد از فوت پدر به جای وی به خدمت آستان قدس رضوی درآمد و از طرف مظفرالدین شاه لقب ملک الشعرای آستان قدس رضوی به او داده شد.
🔸ایشان در دوران استبداد صغیر روزنامه خراسان و پس از آن روزنامه بهار را در مشهد منتشر کرد. یک سال بعد مردم خراسان او را به نمایندگی مجلس برگزیدند. پس از تاسیس دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات به تدریس مشغول شد و تا آخر عمر قلم زد.
🔹آزادی و وطن از مضامین عمومی شعر بهار بود. از ویژگیهای شعر بهار این است که اندیشههای اجتماعی جدید را در قالب شعر و قصیده و قطعه و مثنوی مطرح کرده است.از ترکیب بندی های معروفش «آیینه عبرت» میباشد.
🔸با شروع انقلاب مشروطیت به سلک آزادی خواهان پیوست و بعد از سقوط محمدعلی شاه به نمایندگی مجلس سوم انتخاب شد و در زمان معرفی کابینه قوام السلطنه در ۲۵ بهمن ۱۳۲۴ وی به سمت وزیر فرهنگ انتخاب شد.
🔹از مهمترین آثار وی میتوان به سبک شناسی نثر فارسی، مجموعه اشعار، دستور زبان فارسی و دروس دانشکده ادبیات اشاره کرد.
🔸محمد تقی بهار سرانجام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ چشم از جهان فرو بست و در باغ آرامگاه ظهیرالدوله در تهران به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#آذر_۱۸
#ملک_الشعرای_بهار
🚫@bahaiyat🚫