فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تلآویو:
🔴برای آیتالله خامنهای مهمترین چیز ایران است.
🚫@bahaiyat🚫
📌 انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه
🔸 نخستین روزنامه ی فارسی زبان ایران وقایعِ اتّفاقیّه نام داشت. انتشار این روزنامه در سومین سال سلطنت ناصرالدین شاه قاجار و به دستور میرزاتقی خان امیرکبیر، صدر اعظم با کفایت آن دوره آغاز شد.
🔸امیرکبیر در دوره صدارت سه سال و سه ماهه خود، اصلاحات زیادی در زمینههای آموزشی، اجتماعی و سیاسی ایران آغاز کرد. امیرکبیر دارُالفُنون را بنیان نهاد، مسجد و مدرسه دینی ساخت، بستنشینی در بیوت علما و تعزیهخوانی را محدود و شورش بابیها را سرکوب کرد. او با دسیسه اطرافیان شاه از مقام خود برکنار و به کاشان تبعید شد و به دستور شاه به قتل رسید.
🔹 در دوران صدارت او روزنامه وقایع اتفاقیه نیز به چاپ رسید که مدیریت و سردبیری این روزنامه را بر عهده ی حاج میرزا تذکره چی گذاشت، ولی اخبار آن تحت نظارت امیرکبیر گردآوری می شد. چهل و یک شماره از این روزنامه در عصر صدارت امیرکبیر منتشر شد و چهل و نهمین شماره ی آن حاوی خبر قتل این شخصیت کاردان و میهن دوست بود.
🔹 هدف از انتشار این نشریه را «تربیت اهل ایران و استحضار و آگاهی آنها از امورات داخله و وقایع خارجه» ذکر کردهاند. مطالب نشریه چهار سرفصل داشت: «اخبار خود دارالخلافه»، «سایر بلاد ممالک محروسه» یا «اخبار ولایات»، «اخبار دول خارجه»، و «احوالات متفرقه». بعدها، به مناسبت سفرهای ناصرالدینشاه، سرفصل «اردوی همایون» به آن افزوده شد.
#تقویم_تاریخ
#ربیع_الثانی_۵
#وقایع_اتفاقیه
#امیر_کبیر
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #زیتون_سرخ از امروز روی آنتن تلویزیون
🔻مجموعه کمیکموشن «زیتون سرخ» محصول جدید #مرکز_انیمیشن_سوره با روایتی از تاریخ اشغال #فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از امروز ١٧ مهر ساعت ۱۵:۳۰ روزانه از #شبکه_دو پخش میشود و همزمان از دیگر شبکهها روی آنتن میرود.
🔹این اثر همچنين از پلتفرمهای تلوبیون، شاد، روبیکا، آپارات، نماشا، مایکت و گپفیلم نیز در دسترس است.
🎞 #سازمان_سینمایی_سوره
@soureh_cinema
🚫@bahaiyat🚫
.
﷽؛
🏷 صفات مشاور!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام
«و [در مشورت]... از خدا بترس و سعى نكن در مشورت، مطابق ميل و هوس مشورت خواه نظر دهى؛ زيرا كه باب ميل او مشورت دادن پستى است؛ و خوب گوش ندادن به حرفهاى او خيانت است».
🔹«... و خَفِ اللّهَ في مُوافَقَةِ هَوَى المُستَشِيرِ؛ فإنّ التِماسَ مُوافَقَتِهِ لُؤمٌ، و سُوءَ الإسماعِ منهُ خيانَةٌ»
📚 الدرّة الباهرة : ص۳۱
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ اینترنشنال بیشتر از اسرائیل دنبال حمله به ایرانه!
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سوره_حشر_۱۳
خودفراموشی بدترین مصیبتها برای انسان است.
۱۳۶۱/۰۷/۲
🚫@bahaiyat🚫
هدایت شده از علی یاوران
📣#نذر_قربانی
▫️نذر_قربانی به نیت سلامتی حضرت بقیه الله الاعظم و نائب الامام حضرت آیت الله خامنهای، رزمندگان اسلام و عموم مؤمنین
✨بسم الله
🤝 مشارکت در نذر قربانی از طریق👇
💳|
6273 8170 1011 6493(بنام گروه جهادی علی یاوران) 👈 روی شماره بزنید کپی میشود. 🟨 گوشت قربانی جهت پذیرایی و اطعام زائران عزیز در ایام شهادت حضرت معصومه سلاماللهعلیها مصرف خواهد شد. #تکریم_زوّار #حضرتمعصومه_سلام_الله_علیها 💠 گروه جهادی فرهنگی علی یاوران https://eitaa.com/ali_yavaran
📌 درگذشت آیت الله میرزا خلیل کمرهای
🔹 میرزا خلیل کمرهای در سال ۱۲۷۶ش در اطراف خمین به دنیا آمد و در ۲۰ سالگی راهی حوزه علمیه اراک شد. او جزو اولین شاگردان آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در اراک بود و با ایشان، به قم آمد. دروس فلسفه و خارج فقه را با امام خمینی مباحثه می کرد . در قم در درس آیات میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، شیخ عباس قمی و حجت کوه کمری شرکت کرد و به درجه اجتهاد رسید.
🔻 در زمان رضاخان، به سبب مخالفت با کشف حجاب، زندانی و به تهران تبعید شد. بعدها به عنوان نماینده آیت الله بروجردی به مصر رفت و از شیخ شلتوت، رئیس دانشگاه الازهر به خاطر به رسمیت شناختن مذهب شیعه تشکر کرد. او چندبار به ریاست کنفرانس عالَم اسلام انتخاب شد. وی همگام با مبارزات سیاسی به همراه آیت الله طالقانی در دوره دکترای الهیات دانشگاه تهران نیز تدریس می کرد.
🔸میرزا خلیل کمرهای نزد علمای مطرح زیادی تحصیل کرده بود و خود در علوم مختلف اسلامی به جایگاه رفیعی رسید. علاوه بر تالیفات و کتب گران بها و تربیت شاگردان بزرگ، تا پایان عمر تلاش های زیادی در جهت اتحاد مسلمانان جهان و حل مشکلات مسلمانان داشته و برای این مسئله به کشورهای مختلف اسلامی سفر کرد.
▫️در شهریور ۱۳۵۹ پس از حمله نظامی عراق به ایران، او با نوشتن مقاله ای در روزنامه اطلاعات تحت عنوان «این ننگ را عرب به کجا میبرد؟» از موضع ایران دفاع کرد. ایشان پس از ۵ سال بیماری، در ۱۹ مهر سال ۱۳۶۳ درگذشت و پیکرش در حرم حضرت معصومه س به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#۱۹مهر
#خلیل_کمرهای
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
مسلمان سازی بهاییان (۱-۲۱)
انجمن حجتیه مسلمان سازی بهاییان از طریق مناظرات کلامی را هدف کلان خود در نظر گرفت.
بی گمان نجات افراد بهایی از گمراهی کار دشوار و پیچیده ای به شمار می رفت و قطعا بانیان و مسببان ماجورند اما مقابله با فرقه نشاید به این هدف محدود گردد از اینرو در مقام نقد، کندوکاو هدف و کارنامه انجمن در این زمینه ضرورت دارد.
روش استبصار
روش کار بدین ترتیب بود که برخی از بهاییان با مشاهده شکست مناظره گران فرقه در برابر انجمنی ها، به بهاییت پشت می کردند و با چاپ اعلامیه ای در جراید به حقانیت اسلام اذعان می نمودند و از فرقه بیزاری می جستند و به متبریان می پیوستند.
در روشی دیگر، انجمنی ها پس از مدت ها گفتگو با یک فرد او را مجاب به تبرّی می نمودند و گاه بهایی "طرد" شده ی تشکیلات فرقه را از طریق ملاطفت و یا رفع نیاز مالی او، وی را جذب می نمودند.
گونه شناسی متبریان
انجمن، مسلمان سازی بدنه و قاعده سازمان بهاییت را هدف خود تعریف کرده بود. گاه کدخدا و یا بزرگ یک روستا ( مثلا اطراف زنجان) از بهاییت بر می گشت و گفته می شد به تبعیت از او ۸۰ روستایی به اسلام گرویده اند.
در این فرآیند افراد سطوح میانی و فوقانی سازمان فرقه، به علل مختلف دور از دسترس نیروهای انجمن بودند. زیرا هم پروتکل های شغلی و اداری مقامات عالی دولتی و ژنرال های بهایی ارتشی و هم اقتدار و اعمال قدرت بهاییان عالی مقام اجازه نمی داد انجمن به آنها نزدیک شود. از اینرو عموم متبریان از قشر پایین( توده) سازمان فرقه بودند.
اگرچه استثنائا دو یا سه تن از افسران بهایی (مانند سرهنگ یداله ثابت راسخ)، یک مبلغ متوسط الحال ( مانند ادیب مسعودی) و چند جوان تحصیلکرده از نجات یافتگان بوده اند. می توان گفت که از این دست متبریان ( رده متوسط و متوسط به بالا) ۳۰ نفر نیز یافته و شناخته نشدند.
همچنین معلوم شد یک یا دو منشی محفل بهاییان در یکی دو شهرستان نیز به اسلام گرویده اند.
اما طی بیش از دو دهه فعالیت انجمن، دیده نشد که از سران بهایی، مانند اعضای بیت العدل، اعضای مشاوران قاره ای، اعضای محفل ملی، اعضای محفل تهران یا اعضای محفل های استانی و یا مدیران و اعضای عالیرتبه لجنه های ۴۲ گانه بهاییت، کسی مسلمان شده باشد.
انجمن نیز چیزی در این مورد منتشر نکرده مگر در کتاب آقای سید مقداد نبوی که عددی گزاف اعلام نموده اند که درست به نظر نمی رسد. زیرا تا جاییکه به یاد دارم آقای حلبی اواخر دهه ۴۰ از توبه ۱۴۰۰ بهایی و ۲۰ هزار نجات یافته گفت و همین آمار را به تاریخ آذر ۱۳۵۷ به آیت الله خویی ره اعلام نمودند تا از ایشان فتوایی برای نپیوستن به صفوف انقلابی مردم بستانند که ستاندند.
بنابراین آنچه در افواه رواج دارد(حتی محقق مدقق آقای رسول جعفریان هم آن را پذیرفته اند) مبنی بر آن که اسامی ۱۴۰۰ بهایی مسلمان شده و ۲۰ هزار نجات یافته در کتابخانه آستان قدس و مانند آن قرار دارد، نادرست به نظر می رسد.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
🕸توقف فعالیت بهائیت در فلسطین با تشکیل اسرائیل
نتیجه بر خلاف ادعای بیت العدل، بهائیان تا پیش از تشکیل دولت اسرائیل، در فلسطین اشغالی حضور داشته و ممنوعیت اقامت و فعالیت آنان در اسرائیل، نه بخاطر دستور بهاء، بلکه به سبب توافق با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است. توافقی که بر اساس آن، تشکیلات بهائیت از اقامت و فعالیت تبلیغی پیروانش در اسرائیل و برای اسرائیلی ها جلوگیری می کند و در عوض، حمایت های رژیم کودک کش از اماکن و تشکیلاتش در اسرائیل و از اعضایش در سایر کشورها را دریافت و به باور صادراتی اسرائیل بدل می شود.
پی نوشت:
به نقل از نهاد رهبری بیت العدل، پیام مورخ: ۲۳جون ۱۹۹۵ م.
. (نوشته ای از محفل محلی بهائیان در حیفا اسرائیل در سال ۱۹۳۶ .
بهائیت وشیخیه
#فعالیت_بهائیت
#فلسطین
🚫@bahaiyat🚫