eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب 📍قسمت شانزدهم (بخش آخر) 📚 عنوان: خداوند بهترین روزی دهندگان است. 📖 تفسیر سوره جمعه 🚫@bahaiyat🚫
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی هشدار قرآن کریم نسبت به خطر صهيونيستها: لَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ...این ها هر روز دارند نقشه می‌کشند. ✍آيت الله العظمی 🚫@bahaiyat🚫
بسم الله الرحمن الرحیم آغازگر دشمنی کیست ( ۵) غربی ها جهان بشری را همانند جنگل می شمارند و با اعتقاد به اصل تنازع بقا در حق تمام بشریت دشمنی و جنایت روا داشته اند. این رویکرد در علوم غربی هم رسوخ دارد. چندان که علوم اجتماعی غرب برای تحلیل سیر جوامع بشری، برخی از مطالب و پژوهش های تکامل گرایان و جانورشناسان را ملاک قرار داده و به شکل گزینشی به تعمیم برخی مفاهیم داروینیستی پرداخته است. در این راستا بخش هایی از پژوهش های داروین و لامارک در زیست شناسی و جانورشناسی را مبنا قرار می دهند و آنرا در چارچوب تفکر فردگرای جامعه غربی فرآوری می کنند. حاصل این فرآوری، همانند سازی مسایل اجتماعی و فرهنگی بشر با ارگانیسم گرایی و قیاس دلبخواهی جامعه و فرهنگ آدمیان با قانون جنگل و زندگی گروهی و غریزی جانوری است. نتیجه این فرآوری اندیشه ی تکامل گرایی غالبا تک خطی در نظامات رقابتی و محوریت تضاد در تاریخ و بازتاب آن در تعامل با سایر ملل است. ( دکتر مرتضی فرهادی، فصلنامه علوم اجتماعی، سال 25، شماره 70،ص:9-8) ✍دکتر چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📌درگذشت آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی 🔹محمدصادق( محی‌الدین) حائری شیرازی دومین پسر آیت‌الله آقا شیخ عبدالحسین حائری در دوازدهم بهمن ۱۳۱۵ش در شیراز متولد شد. 🔸ایشان تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در مدارس دولتی شیراز با موفقیت گذراند و دیپلم ریاضی گرفت. وی دروس مقدمات حوزه را نزد پدر، سطح را در مدارس منصوریه، سطح عالی و تقریرات اصول میرزای قمی را از محضر آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی فراگرفت. 🔹وی در مدرسه حجتیه حجره گرفت و پس از قبولی در آزمون، دروس خارج فقه و اصول را آغاز نمود. ایشان پای درس خارج فقه آیات‌ عظام آقایان بروجردی، سید محمد محقق داماد، امام خمینی (ره)، شیخ محمدعلی اراکی و میرزا هاشم آملی حاضر شدند. 🔸آیت الله حائری قبل از نیمه خرداد ۱۳۴۲ از طریق اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های امام خمینی با ایشان آشنا شده بود. وی پس از تبعید امام به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مبارزات آشکار خود را علیه رژیم پهلوی آغاز نمود. 🔹ایشان پس از پیروزی انقلاب اقدامات و فعالیت‌های متعددی انجام داد. در نخستین دوره تشکیل مجلس شورای اسلامی ۱۳۵۹ش از سوی مردم شیراز انتخاب گردید. در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه و پس از آن نماینده ولی فقیه در استان فارس انتخاب شد. 🔸آیت‌الله حائری آثار بی‌شماری را در مسائل متنوع اسلامی منتشر نمودند. ایشان در سن ۸۱ سالگی در قم درگذشتند و در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به خاک سپرده شدند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از تطبیق عوامانه نشانه‌های ظهور بپرهیزید! 🎙بیانات انقلاب در سال ۱۳۹۰ 🚫@bahaiyat🚫
⭕️تمرکز بهائیت بر تبلیغ میان کودکان و نوجوانان در امــــــــــــــــارات 🔹منابع بهائی در امارات از طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع برای جذب کودکان و نوجوانان در این کشور خبر داده‌اند. 🔸یکی از طرح‌های اصلی فرقه ضاله بهائیت در این زمینه، اجرای برنامه‌های محیط زیستی با مشارکت فعال کودکان و نوجوانان است که به‌ عنوان ابزاری برای نفوذ در این گروه‌های سنی مختلف استفاده می‌شود. ♦️شرکت نمایندگان فرقه ضاله بهائیت در ششمین مجمع شبکه جهانی ادیان برای کودکان که در امارات برگزار شده، به‌ عنوان چراغ سبزی از سوی حاکمیت این کشور برای فعالیت‌های آزادانه این فرقه تلقی می‌شود. 🔺دفتر امور عمومی پیروان فرقه ضاله بهائیت در امارات هدف این مجمع را «محافظت از کودکان در برابر چالش‌های پیش رو» عنوان و مطرح کرده است. 🔻این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که حاکمیت امارات متحده عربی با اجازه فعالیت آزادانه به بهائیت، ضمن رسمیت بخشیدن به این فرقه، ذهن و روح کودکان این کشور را در اختیار مربیان و مبلغین بهائی قرار داده است. این موضوع نگرانی‌هائی درباره تأثیرگذاری بر نسل آینده در امارات ایجاد کرده است. 🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه ب) نقض نص و كشف خدائع بر اين اساس و آنچه كه مسلم است ميرزا حسينعلى پس از بازگشت به بغداد و گذشت حدود سه الى چهار سال از مراجعت، كتاب ايقان را در اثبات دعاوى على محمد شيرازى نگاشته است و اين كتاب به خوبى نشان مى دهد كه تا سال ۱۲۷۸ ه ق [۱] كه سال اتمام تأليف كتاب ايقان است. ظاهراً خود را مطيع و زيردست صبح ازل مى دانسته است، چنانچه در كتاب مذكور چنين مى نويسد: «بارى اميدواريم كه اهل بيان تربيت شوند و در هواى روح طيران نمايند و در فضاى روح ساكن شوند حق را از غير حق تميز دهند و تلبيس باطل را به ديده بصيرت بشناسند. اگر چه در اين ايام رايحه حسدى وزيده كه قسم به مربى وجود از غيب و شهود كه از اول بناى وجود عالم با اينكه آن را اولى نه تا حال چنين غل و حسد و بغضائى ظاهر نشده و نخواهد شد؛ چنانچه جمعى كه رايحه انصاف را نشنيده اند رايات نفاق برافراخته اند و بر مخالفت اين عبد اتفاق نموده اند و از هر جهت رمحى آشكار و از هر سمت تيرى طيار با اينكه به احدى در امرى افتخار ننمودم و به نفسى برترى نجستم مع هر نفسى مصاحبى بودم در نهايت مهربان و رفيقى به غايت بردبار و رايگان با فقرا مثل فقرا بودم و با علما و عظما در كمال تسليم و رضا مع ذلك فواللَّه الذى لااله الا هو كه آن همه ابتلا و بأساء و ضراء كه از اعداء و اولى الكتاب وارد شد نزد آنچه از احبا وارد شد معدوم صرف است و مفقود بحت بارى چه اظهار نمايم كه امكان را اگر انصاف باشيد طاقت اين بيان نه و اين عبد در اول ورود اين ارض چون فى الجمله بر امورات محدثه بعد اطلاع يافتم از قبل مهاجرت اختيارنمودم و سر در بيابان هاى فراق نهادم و دو سال وحده در صحراهاى هجر بسر بردم و از عيونم عيون جارى بود و از قلبم بحور دم ظاهر چه ليالى كه قوت دست نداد و چه ايام كه جسد راحت نيافت و با اين بلاياى نازله و رزاياى متواتره فوالذى نفسى بيده كمال سرور موجود بود و نهايت فرح مشهود زيرا كه از ضرر و نفع و صحت و سقم نفسى اطلاع نبود به خود مشغول بودم و از ما سوى غافل و غافل از اينكه كمند قضاى الهى اوسع از خيال است و تير تقدير او مقدس از تدبير سر را از كمندش نجات نه و اراده اش را جز رضا چاره نه قسم به خدا كه اين مهاجرتم را خيال مراجعت نبود و مسافرتم را اميد مواصلت نه و مقصود جز اين نبود كه محل اختلاف احباب نشوم و مصدر انقلاب اصحاب نگردم... ---------- [۱]: ميرزا حسينعلى در كتاب: ايقان خود در اين خصوص گويد: «و بارى هزار و دويست و هفتاد و هشت سنه از ظهور نقطه فرقان گذشت و جميع اين همج رعاع در هر صباح تلاوت فرقان نموده اند و هنوز به حرفى از مقصود فايز نشده اند» و دليل قطعى بر اينكه مقصود از تاريخ مذكور ۱۲۷۸ سال از هجرت است نه از بعثت يعنى ۱۲۶۸ هجرى به عادت بابيه كه غالباً از بعثت تاريخ مى گذارند و بعثت را به زعم خود ده سال قبل از هجرت فرض مى كند علاوه بر آنكه خود بودن بهاء اللَّه در بغداد كه در سنه ۱۲۶۹ هجرى بدانجا رفت بالبداهه مبطل اين احتمال است. اين فقره ديگر از كتاب ايقان است «و ليكن اين انوار مقدسه هجده سنه مى گذرد كه بلايا از جميع جهات مثل باران بر آنها باريد و به عشق و حب و محبت و ذوق كه جام رايگان در سبيل سبحان انفاق نمودند» و چون ظهور باب در سنه ۱۳۶۰ هجرى بود پس ضرورتاً هيجده سال بعد از آن مى شود ۱۲۷۸ هجرى. مراجعه شود به كتاب: نقطة الكاف. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۳۰۵ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻صهیونیستا، لخت شدنِ دختر ایرانی رو تشویق می‌کنند؛ در صورتی که تو اسرائیل با شلوارک پوشیدن یک مرد چنین برخوردی میکنن! برهنگی افتخار نیست 🚫@bahaiyat🚫