▪️خشم و خشنودی خداوند▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ اَلصَّادِقَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ هَلْ لَهُ رِضًى وَ سَخَطٌ؟ فَقَالَ: نَعَمْ وَ لَيْسَ ذَلِكَ عَلَى مَا يُوجَدُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ لَكِنَّ غَضَبَ اَللَّهِ عِقَابُهُ وَ رِضَاهُ ثَوَابُهُ.
📄 محمّد بن عماره گوید: از امام صادق عليه السّلام پرسيدم: يابن رسول اللّه! مرا آگاه كنید آيا خداوند خشنود و خشمگين مىشود؟ فرمودند: آری البته آنگونه كه از آفريدگان يافت مىشود،نيست بلکه خشم خداوند عقاب اوست و خشنودی اش ثواب و پاداش اوست.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۰
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
📙مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی
از نظر بهائیت مردم ایران شقی تر از ابن ملجم مرادی هستند :
▪️ ابن ملجم مرادی یکی از اولیاء را شهید نمود، اما مردم ایران *سید عالم را شهید نمودند ونمی فهمند که صد هزار بار از او شقی تر و ظالم ترند.
📚مائده آسمانی، ج۸،مطلب ۲۰۶.
▪️پ ن:منظور از سید عالم : علی محمد باب، رئیس شورشیان باب است که توسط امیرکبیر محاکمه و اعدام شد.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام چند تن ازبستگان تقریبا نزدیک ما بهائی هستند وماباآنها معاشرت داریم.انسانهای بسبارخونگرم ومهربان میباشند وتاحالا اصلا ماباهم اصلا درمورد دین صحبتی نداشته ایم.وبه ماهم ازلحاظ مالی خیلی کمک کرده اند.سوال من این است چراغچراآنها نجس هستند درحالیکه خداراقبول دارند وهیچ دینی آنهارانجس نمیدانند مگر روحانیت. وماهم نمیتوانیم قطع ارتباط کنیم باآنها.علاوه براینها ماکه مقیدبه دین اسلام هستیم ومراعات میکنیم ولی بچه ها وجوانهای ما اصلا به این چیزها اعتقادندارند ومیگویندچون آخوندها به ضررشون هست میگن اینها نجس هستند وراحت باآنها معاشرت دارند البته که اصلا کاری به دین هم ندارند.سوال من این هست که باید چکنیم ؟ ذوالحقوقن نمیتونیم قطع ارتباط کنیم
✍️سلام
1. اولاً خونگرمی و مهربانی و کمک به دیگران دلیل درست بودن عقیده یک فرد نیست رفتار خوب ممکن است از یک مسلمان یا مسیحی یا یهودی یا کافر یا هرکس دیگر سر بزند پس نمی توان گفت عقیده همه صحیح است
2. اعتقادات به گونه ای است که ما آنها را موجب شرک و نجاست آنها میدانیم مثلا بهائیان درباره میرزاحسینعلی نوری که آنها به وی بهاء ا... میگویند از نظر ما شرک است و به همین دلیل آنها را نجس میدانیم (دلایل بسیاری برای اثبات وجود دارد) اینکه ادیان دیگر آنها را نجس نمیدانند ما کاری به آنها نداریم ما که دین خود را از آنها نمیگیریم
3. روحانیون بر اساس قرآن و روایات احکام شرعی را تدوین می کنند نه بر اساس ضرری که به آنها میرسد برای ادله احکام می توانید قدری در فقه و مبانی آن مطالعه کنید
4. صله رحم، به مقدارى كه در عرف بگويند قطع رحم نكرد کافی است اين حُسن سلوك با بغض او منافاتى ندارد زيرا كه آن امر قلبى و باطنى است.
استاد#روزبهانی
💀@bahaiyat💀
▪️حضرت آیت الله بهجت قدس سره
🏴 علت تأکید حضرت زهرا علیهاالسلام در این وصیت مهم خود به علی علیهالسلام که: «إِدْفِنی لَیلاً ...؛ مرا شبانه دفن کن!»؛
برای اعلام جدایی و نارضایتی از دستگاه حاکمه و طبلِ مخالفتی بود که صدای آن تا روز قیامت، برای مسلمان و کافر ثابت و باقی است.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١٣١
👤آیت الله#بهجت رحمه الله علیه
بهائیت نیز با ادعای علی محمد باب مبنی بر ادعای مهدویت همان طبل مخالفتی است که تا قیامت صدایش بلندست
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام...
سوال؟؟
روابط کاری بابهاییان که
انحصاربعضی خدمات دردست آنهاست چه حکم شرعی دارد...
مثلاخریدشیشه هاعینک
ازبنکداران بهایی؟؟که آن شیشه هادرانحصارآنانست؟؟
✍️سلام
در صورت اجبار و اضطرار اشکالی نداره در غیر اینصورت ممنوع است
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
با سلام چرا در برخی از شهرهای ایران از جمله سمنان به ویژه شهرستان مهدی شهر که قبلا سنگسر بوده رشد بهاییت زیاد بوده و همچنین در اصفهان شهرستان نجف آباد که مردمی بسیار مذهبی داشته گرایش به آن بیشتر بوده ممنون میشم توضیح دهید.
✍️سلام تدین بدون علم نه تنها کافی نیست بلکه گاهی باعث انحراف هم میشود
💢آشکارسازی فعالیت آموزشی فرقه ضاله بهائیت در زامبیــــــــــــــــــــا
🔹سرویس جهانی خبری بهائیت (BWNS) جمعه ۲۴ آذر با انتشار گزارشی با عنوان: «مدرسه بنانی: توانمندسازی زنان برای پیشرفت اجتماعی» به آشکارسازی بخشی از فعالیتهای بهائیت در کشور زامبیا پرداخت.
🔸مدرسه بنانی در سال ۱۹۹۳ م توسط ویلیام ماسِتلها، از اعضاء کلیسای انگلیکن آفریقای جنوبی که در سال ۱۹۵۴ م به فرقه ضاله بهائیت گروید ساخته شد. هدف وی از ساخت این مدرسه تبلیغ آموزههای این فرقه و به جهت تأثیرگذاری مؤثر بر دختران زامبیائی بود.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۶)
مهدی بامداد، در شرح حال ابوالفضل گلپایگانی، با اشاره به جایگاه مهم او و آثارش در بین بهائیان، می افزاید: معروف است که در اواخر عمر از بهائیت برگشته و دوباره به دین اسلام گرویده است.(۱)ذبیح بهروز، نویسنده ی مشهور ایرانی، ایام جوانی چندی در مصر تحصیل کرده و محضر میرزا ابوالفضل گلپایگانی را درک کرده بود.(۲) نورالدین چهاردهی که با ذبیح بهروز آشنایی داشت، می نویسد: بر پایه ی «آنچه از آثار گلپایگانی برخورد کرده و آنچه از استاد بهروز شنیده، میرزا ابوالفضل در ادبیات فارسی و عربی توانا و… در فن تاریخ صاحب نظر و بی اعتقاد به بابی و بهائیت و معتقد به وحدانیت خدا و عدم ایمان به ادیان بود و اواخر حیات در این که در استخدام بهائیت بود سخت نادم و پشیمان بود…(۳) عبدالحسین آیتی، صبحی و نیکو (هر سه، از مبلغان و نویسندگان برجسته و بعداً مستبصر بهائی) نیز از دلسردی و ندامت گلپایگانی در اواخر عمر سخن می گویند.(۴)
📗(۱)شرح حال رجال ایران، ۵۴/۱-۵۵
📗(۲)چگونه بهائیت پدید آمد؟، نورالدین چهاردهی، ص ۲۹۸، ص۱۹۴
📗(۳) ر.ک: کشف الحیل، ۱۳۲/۱ و ۱۴۵-۱۴۷
📗(۴)فلسفه ی نیکو، ۸۳/۲ و ۸۶و ۲۷۸/۴،اسناد و مدارک درباره ی بهائیگری (جلد دوم خاطرات صبحی)، ص ۵۲
#بهائیت
#مستبصرین
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام ممکنه کتابی درباره احکام و اعتقادات بابیان بهم معرفی کنید، تاکید میکنم بابیان. به جز کتاب بیان فارسی
سلام کتاب دلائل سبعه اثر علی محمد شیرازی
کتاب هشت بهشت اثر شیخ احمد روحی و میرزا آقاخان کرمانی
استاد#روزبهانی
31.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۷)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
▪️هر روز در کاری است▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 قَالَ رَسولُ اللّه صَلّی اللّه عَلَیْهِ وَ آلِهِ:
قَالَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ» فَإِنَّ مِنْ شَأْنِهِ أَنْ يَغْفِرَ ذَنْباً وَ يُفَرِّجَ كَرْباً وَ يَرْفَعَ قَوْماً وَ يَضَعَ آخَرِينَ.
📄 رسول الله صلی الله علیه و آله دربارۀ اين سخن خداوند که فرموده «او هر روز در كارى است»؛ فرمودند: و از كار او اين است كه گناهى را بيامرزد،نگرانىاى را برطرف كند، گروهى را بالا ببرد و گروهى را به زمين بزند.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 امالی شیخ طوسی ج ۱، ص ۵۲۱
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
💢تشکر نمایندگی تشکیلات بهائی (BIC) از مسیح علینـــــــــــــــــــــــــــژاد
🔹نمایندگی تشکیلات بهائی ۲۴ آذر با بازنشر نوشته مسیح علینژاد درباره حمایت از فرقه ضاله بهائیت، از وی تشکر کرد.
🔸مسیح علینژاد ۲۱ آذر با انتشار مطلبی نسبت به احکام صادر شده برای شش بهائی مجرم اعتراض کرده و ادعا کرد این احکام موج جدیدی از سرکوبها علیه بهائیت در ایران است.
🔺وی همچنین با ادعای ایجاد محدودیت بهائیان در مراسم تشییع جنازه و... از سوی جمهوری اسلامی، با هدف منزوی کردن بهائیت خواستار محکومیت ایران از سوی جامعه جهانی شده، خواستار واکنشی سریع و قوی از سوی جامعه بینالمللی علیه کشور شد.
🔻هم داستانی چهرههائی مانند مسیح علینژاد با بهائیت برای تحریک نهادهای بینالمللی جهت ضربهزدن به ایران امر تازهای نیست و نشان دهنده خواست مشترک آنها برای ممانعت از سلامت اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی کشور دارد.
#بهائیت
#مسیح_علی_نژاد
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎اهانت بیشرمانه مجری شبکه بهایی منوتو به شهدا: شهدا باعث عقب ماندگی ما شدند! جلوی اینها را باید بگیریم!
امید خلیلی، مجری شبکه بهایی منوتو:
الان هم که دوباره شهید گمنام آوردند
جلوی اینها را باید گرفت، اینها باعث عقب ماندگی ما شدند!
#بهائیت
#بهائیت_ضد_ارزشهای_کشور
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📙پرویز ثابتی و جذب فرقه بهائیت به ساواک.
▪️پرویز ثابتی مدیر کل اداره سوم ساواک که عضو فرقه بهائیت بود و به علت وفاداری به دستگاه پهلوی به سرعت پیشرفت کرد .
پیروان فرقه بهائیت در ساواک نفوذ داشت و نسبت به زندانیان مسلمان بغض و کینه خاص داشتند .
#پرویز_ثابتی
#ساواک
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
📙افتضاحات بی حجابی در بهائیت
▪️حکم حجاب هم مثل همه احکام بهائیت هزار رو و پهلو دارد که در هر جا هر چه به زبان ایشان آمده گفته اند.اما حقیقت حال این است که در کتاب اقدس ذکر حجاب نشده
و بهأ الله میل به بی حجابی زن ها داشته .
▪️چنانکه چند سال قبل حضرات در مجلس جریان نسوانی ترتیب دادند ولی بقدری در مجلس ایشان خراب کاریها و افتضاحات عجیبه شد که همانهای که طرفدار کشف حجاب بودند برگشتند .
📚کشف الحیل، عبد الحسین آیتی، ص ص۶۱.
#بهائیت
#نقد_بهائیت
#حجاب
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۷)
میرزا حسن نیکو، در جلد اول کتاب خود، ضمن معرفی آن دسته از مبلغان بهائی که اعتقادشان تدریجاً از بهائیت سلب شده و عباس افندی آن ها را با لطائف الحیل و (به قول اعتقادشان تدریجاً از بهائیت سلب شده و عباس افندی آنها را با لطائف الحیل و (به قول نیکو) به وسیله ی «الطاف و اظهار محبت، نگاهداری می کرد که مبادا فساد برگشتن آن ها [از بهائیت] در جامعه ی بهائی بیشتر» تأثیر منفی گذارد، از ابوالفضل گلپایگانی یاد می کند و می نویسد:«چنان که میرزا ابوالفضل گلپایگانی را که در اواخر فهمیده بود گول خورده و مخصوصاً در قاهره ی مصر گفته بود: انّ افندی رجلٌ سیاسیّ و خَدَعَنا بروحانیته، به همین محبت ها نگاهداری کرد تا عمرش درگذشت و هم چنین سایرین را نگاهداری می کرد و وقتی عمرشان نیز در می گذشت و همچنین سایرین را نگاهداری می کرد و وقتی عمرشان نیز درمی گذشت مناجات بالا بلندی که تمام وصف حالت ایمانیه ی او بود برایش می گفت تا سایرین بفهمند و تصور کنند که این هم از اغنام الهی بوده. مثل مرحوم به اصطلاح بهائیان از ایادی امرالله بود و شخصاً او را ملاقات کردم و فهمیدم بهائی نیست و خودش نیز نادم بود، ولی چون اواخر عمرش بود نتوانست اظهار عقیده کند تا فوت شد – فوری یک مناجات مفصلی برایش نوشت و حاجی امین [صندوق دار وجوه به اصطلاح شرعیه ی بهائیان] نیز مأمور به قرائت و خواندن آن مناجات در مجامع و محافل بود».(۱)نیز همو در جلد دوم فلسفه ی نیکو، عطف به مطالب فوق، خاطر نشان می سازد:«با سابقه ای که از مرحوم میرزا ابوالفضل گلپایگانی دارم، چنانکه در جلد اول اشاره شد به اینکه اخیراً آن مرحوم به نیرنگهای میرزا [بهاء] و میرزا عباس [عبدالبهاء] واقف گردید و با قلبی خون پالا در زاویه ی قاهره می خزید و به واسطه ی پیری و ضعف مزاج، آن توانایی در خود ندید که خطّ بطلان بر دفتر تحریرات خویش برکشد و یا اجل مهلتش نداد که حِبَل و دسایس شریعت سازان را چون آواره و نیکو شرح دهد و اقرار نماید بر این که دلایل و براهین کتاب فرائدش چون از درخت پوسیده ی کذب و افتراء میرزا [بهاء] اخذ شده درست نیست…» .(۲) هم چنین، با اشاره به شهرت های دروغینی که دستگاه تبلیغاتی رهبری بهائیت در زمان عباس افندی پیرامون ایمان و گرایش «ملل مختلفه و امم متباینه» به شریعت بهاء در چین و ژاپن و امریکا داده بودند، می نویسد: «وقتی که خود میرزا ابوالفضل برای تبلیغ، مسافرت به امریکا کرد، فهمید آن چه را که فهمید و برگشت، چون که برگشت و گفت: انّ افندی رجلٌ سیاسیّ و خَدَعَنا بروحانیّته. آری، میرزا ابوالفضل در اواخر عمر خود… با دلی پرسوز و آهی جگردوز، روز را به شب و شب را به روز می گذرانید و از قراری که در قاهره مسموع افتاد، مفادِ همان عبارت سعدی را می سرود: دو کس را حسرت از دل نرود و پای تغابن از گِل؛ یکی تاجر کشتی شکسته دیگری وارثِ با نااهل نشسته…» .(۳)
📗(۱)فلسفه ی نیکو، ۱۲۲/۱، ۸۳ ،۸۶
📗(۲) فلسفه ی نیکو۲۷۸/۴٫
📗(۳)آیتی نیز با اشاره به ابوالفضل گلپایگانی خاطرنشان می سازد که: «…به کرّات کلماتی که منبعث از بیداری بود از او بروز کرد و لهذا به هر قسم که بود او را در مصر در تحت نظر نگاه» داشتند (کشف الحیل، ۱۳۲/۱، و نیز: فلسفه ی نیکو، صص۱۴۴-۱۴۷).
#بهائیت
#مستبصرین
💀@bahaiyat💀
🔹نقدى از نظرگاه تشيع(۲)
۲- توقيع امام عليه السلام به چهارمين نائب خود «ابوالحسن على بن محمد سمرى» در آستانۀ مرگ اوست. كه از «شيخ صدوق» (١ ) روايت نمودند كه «حسن ابن احمد» مكتب گفت: در سالى كه ابوالحسن على بن محمد سمرى وفات يافت، من در بغداد بودم. چند روز پيش از رحلتش بخدمت وى رسيدم. ايشان توقيعى كه از ناحيۀ مقدسه صادر شده بود براى مردم چنين خواند:
بسم اللّٰه الرّحمن الرّحيم
(اى على بن محمد سمرى! خداوند پاداش برادرانت را در مرگ تو بزرگ گرداند؛ چرا كه تو تا شش روز ديگر خواهى مرد. پس به كارهاى خود رسيدگى كن و به هيچ كس به عنوان جانشين خود وصيت منما كه غيبت كامل واقع شده است. من آشكار نمىشوم مگر بعد از اجازۀ پروردگار عالم و اين بعد از گذشت زمانها و قساوت دلها و پر شدن زمين از ستم خواهد بودو عن قريب در ميان شيعيان كسانى پيدا مىشوند كه ادعا مىكنند مرا ديدهاند. آگاه باش كه هر كس پيش از خروج سفيانى و صيحۀ آسمانى ادعا كند كه مرا ديده است، دروغگو است و افترا مىبندد. و لا حول و لا قوة إلاّ باللّٰه العليّ العظيم.)
حسن بن احمد بن مكتب گويد، از روى اين توقيع نسخهها نوشتيم و از نزد وى بيرون آمديم؛ چون روز ششم شد، نزد وى باز گشتيم، ديديم در حال جان دادن است، به او گفتند: جانشين شما كيست؟ گفت: خدا را امرى است كه خود رسانندۀ آن است، و جان داد.
«مجلسى» در كتاب: «بحار الأنوار» ذيل اين توقيع، عقيدۀ شيعۀ اماميه را چنين نگاشته است: «لعلّه محمول على من يدّعى المشاهدة مع النيابة و إيصال الأخبار من جانبه عليه السلام إلى الشيعة، على مثال السّفراء لئلّا ينافي الأخبار التى مضت وسيأتي فيمن رآه عليه السلام - و اللّٰه يعلم» (۲) اينكه مىفرمايد كسانى پيدا مىشوند و ادّعا مىكنند مرا ديدهاند شايد مقصود از روايت فوق كسانى باشند كه ادعا مىكنند حضرت را ديده و از جانب وى نيابت دارند، و مىخواهند مانند سفراء اخبار آن حضرت را به شيعيان برسانند.
تا بدين ترتيب با اخبارى كه سابقاً گذشت كه افراد زيادى حضرت را ديدهاند، منافات نداشته باشد، عنقريب هم در باب كسانى كه آن حضرت را در زمانهاى متأخر ديدهاند بازخواهد آمد و خداى داند.
و از «شيخ محمد بن محمد نعمان» و «حسين بن عبيداله غضايرى» در كتاب «غيبت» شيخ طوسى، روايت شده است: هنگامى كه وفات ابوالحسن سمرى فرا رسيد، شيعيان نزد وى اجتماع نمودند و من از او پرسيدم: وكيل بعد از شما كيست و چه كسى بايد جانشين شما باشد؟ او سخنى در اين باره اظهار نداشت و گفت: «انّه لم يؤمربأن يوصى إلى أحد بعده في هذا الشأن» (۳) من مأمور نيستم كه كسى را بعد از خود به عنوان نايب امام به مردم معرفى كنم. و «امام صادق عليه السلام » فرمودند:
«يغيب الباب الثانى عشر بغيبة الإمام الثانى عشر» غايب مىشود باب ثانى عشر به غيبت امام دوازدهم. (۴) بدين مبادى و اصول، در غيبت كبرى، مقام بابيت مسدود، و رجوع به «علماء»در امر دين مفتوح گرديد.
با اين اعتقاد و با اينكه مشايخ شيخيه، احاديث مذكور را كراراً مورد تأكيد خاص قرار دادهاند و بىآنكه آن احاديث را تأويل و يا تعبير و تفسيرى كنند، يكباره از اصل موضوع بريده و عنوان بابيت مىكنند؟!
📗(۱)تحفۀ قدسى در علائم ظهور مهدى موعود عليه السلام ، ص ٢٣١، «بحار الانوار»، ج ۵٣، ص١٨١
📗(۲)بحار الانوار، ج۵٢، ص١۵١، و ترجمهى فارسى آن توسط آقاى دوانى، ص٩٢٩
📗(۳)تحفۀ قدسى ترجمۀ «غيبت»، شيخ طوسى، ص ٣١٠، و «بحار الانوار» ج ۵١، ص ٣۶٠.
📗(۴)«تكريم الاولياء»، ص١۴١
📗بهائیان،نجفی، محمد باقر،ناشر: مشعر
محل و سال نشر: تهران - ایران ؛ ۱۳۸۳،ص۱۴۲
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀