❇️قال مولانا الإمام المهديّ عجل الله تعالی فرجه ـفي صِفَةِ الأَوصِياءِ :
.... وجَعَلَهُم خُزّانَ عِلمِهِ ، ومُستَودَعَ حِكمَتِهِ ، ومَوضِعَ سِرِّهِ ، وأيَّدَهُم بِالدَّلائِلِ ، ولَولا ذلِكَ لَكانَ النّاسُ عَلى سَواءٍ ، ولاَدَّعى أمرَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ كُلُّ أحَدٍ ، ولَما عُرِفَ الحَقُّ مِنَ الباطِلِ ، ولا العالِمُ مِنَ الجاهِلِ .
🔹حضرت امام مهدى (عجل الله تعالی قرجه الشریف) در توصيف اوصياء الهی فرمودند :
[خداوند] آنها را خزانه ی علم خود و امانت دار حكمتش و جايگاه سرّش قرار داده است.
خداوند آنها را با دلايل خود تأييد كرده و اگر چنين نمى بود مردم همه يكسان بودند و هر كس مدّعى امر [ منصوب شدن از سوى ] خداوند عزّوجل مى شد و ديگر حقّ از باطل و دانا از نادان شناخته نمى شد.
📗الغيبة للطوسي ص ۲۸۸/ ح ۲۴۶
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
💀@bahaiyat💀
🔹مظلوم نمایی بهائیت غیر واقعی است در حقیقت فرار از دیدگاه انتقادی و جلب توجه دیگران است
#بطلان_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🔥شروع جنبش بابی
در سال ۱۷۹۰ میلادی در ایران، احمد احسایی مکتب جدیدی را بنیان نهاد که به شیخیه معروف است. پیروان او که شیخی نامیده میشدند، مثل اکثر شیعیان منتظر قیام مهدی یا امام دوازدهم بودند. بعد از مرگ احمد احسایی، رهبری شیخیه به یکی از شاگردان او به نام سید کاظم رشتی (۱۷۹۳ میلادی - ۱۸۴۳ میلادی) واگذار شد. سید کاظم رشتی قبل از مرگ، به شاگردانش سفارش کرده بود که به دنبال «حق» بگردند. او به شاگردانش گفته بود که قائم به زودی ظهور خواهد کرد. وی برای خود جانشینی تعیین نکرده بود و کمی قبل از فوتش به شاگردانش گفته بود «آیا نمیخواهید من بروم تا «حق» ظاهر شود؟» در میان شاگردانش فردی بود به نام ملا حسین بشرویه ای. سید کاظم او را مأمور کردهبود که برای مذاکره با سید شفتی و میرزا عسکری (از روحانیون برجسته آن روزگار) به اصفهان و خراسان برود بعد از برگشت او از ایران، استاد او دیگر در قید حیات نبود. از نظر ملا حسین بشرویهای نه میرزا محیط کرمانی و نه میرزا حسن گوهر، هیچکدام نمیتوانستند پیشوائی باشند که او انتظار داشت. بدین جهت مطابق شریعت اسلام به مدت ۴۰ روز به حال اعتکاف در مسجد کوفه به سر برد. در این زمان یکی دیگر از علمای شیخی به نام ملا علی بسطامی با عدهای دیگر به مسجد وارد میشوند و آنها هم در اعتکاف شرکت میکنند. بعد از خاتمه ۴۰ روز ملاحسین که زودتر اعتکاف را شروع کرده بود با دوستان خود عازم ایران میشود. ملا حسین بشرویه ای در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۴۴ به شیراز میرسد و در آن جا با باب دیدار میکند.
ملاحسین در دیدار با سید علیمحمد شیرازی به او میگوید که طبق دستورها و راهنماییهای استاد فقید خود به دنبال قائم موعود است و علائم قائم را طبق گفتههای استادش برای سید علیمحمد شیرازی بازگو میکند. سید علیمحمد شیرازی در پاسخ میگوید که این نشانهها در او هویداست. باب موفق میشود تا بشرویهای را متقاعد نماید که او قائم موعود است. بعد از چند سؤال و جواب و نزول سریع کتابِ «قَیّوم الاسماء» (تفسیر سوره یوسف) توسط سید علیمحمد شیرازی، ملاحسین بشرویهای به او ایمان میآورد. به دنبال او عدهای دیگر از شیخیان به شیراز میآیند، به باب ایمان آورده و از حروف حی (حواریون باب) محسوب میشوند.
📗بالیوزی، ص. ۱۳
#بابیت
#جنبش_بابی
💀@bahaiyat💀
🔹ابطال ماهیت فرقهی ضالّهی بهاییت از منظرگاه علمای جامعه الأزهر مصر
منبع: مجموعهی رسانهای عمّار
#بهائیت_باطل
💀@bahaiyat💀
17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸دوستی با دشمنان
هرجا دیدید عبدالبهاء دوستی با دشمنی را مطرح می کند بدانید مقصود...
#بهائیت
#دوستی_با_دشمنان
💀@bahaiyat💀
🔥حروف حی (۱)
حروف حَی، لقبی است که به ۱۸ نفر از اولین ایمان آورندگان به سید علیمحمد باب اطلاق میشود. حرف در آثار باب، در معنای وجود انسانی به کار رفتهاست. برای مثال، منظور از حروف انجیل و حروف فرقان در آثار او، مؤمنین به ظهور مسیح و حضرت محمد صلوات الله علیه وآله هستند.
لفظ «حی» بدون احتساب تشدید از لحاظ ارزش عددی در حساب ابجد برابر با هجدهاست و لذا عبارت «حروف حی» بمعنای هجده تن مؤمنین اولیه میباشد. همچنین باب، خود و هجده نفر حروف حی را «واحد اول شریعت بیان» نامیدهاست؛ واحد به حساب ابجد برابر با عدد ۱۹ است و معنی یگانگی و وحدت میدهد.حروف حی مأمور بودند که پیام بابیت آیین بیان را تبلیغ و منتشر کنند.
ادامه دارد...
📗کتاب حروف حی نوشته هوشنگ گهرریز/ صفحه،۸۵تا ۸۶، ۹۹تا۱۰۱
📗کاشانی، میرزا جانی (۱۳۲۸). نقطةالکاف (به پارسی). هلند: لیدن. ص. ۳۴۷.
#بابیت
#حروف_حی
💀@bahaiyat💀