eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
509 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
چند سال بعد هم گروه و دسته ای که متاسفانه مسئول هم بودند (جزء نمایندگان یکی از مجلسها) نامه ای دادند که فرصتی اندک برای جمهوری اسلامی مانده . البته تمایلات این ها به همان حزب، گرایش داشت و شبیه بودند.
افراد زیادی از این حرفها قبل و بعد این وقایع، به هم این اتفاق را نوید میدادند.
آخرین بار هم یک مقام آمریکایی در همین دو سه سال اخیر گفته بود که : جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید.
بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که درباره او پیش بینی زوال رخ داده باشد.
امروز به فضل الهی از همیشه پیشرفته تر و قوتر است راز پر شکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام همین دو کلمه است. «جمهوری» و «اسلامی»
کار بزرگ امام : خلق نظریه جمهوری اسلامی و ورود این نظریه به میدان نظریه های مختلف شرقی و غربی بعد به آن تحقق و عینیت بخشید. صرف ایجاد نظریه نبود و بلکه آن را به وجود آورد. این خیلی مهم است.
امام انسان بزرگی بود از جهات مختلف: از جمله دانش و معرفت دینی. پشتوانه تحقق این نظریه معرفت عمیق اسلام بود. میدانست که این پیام اصلی اسلام بود. و اعتقاد عمیق به مردم . خاطره ها داریم ... در سال 41 امام بحث را در مباحث جاری مملکت، به بیایان قم اشاره کردند که اگر بخواهیم مردم این بیابان را پرخواهند کرد.
امام در این نظریه مخالفانی داشت: هم اسلامی بودن هم مردمی بودن
درباره حاکمیت اسلام، مخالفین سرسختی وجود داشت : برخی میگفتند اصلا دین چنین شانی ندارد. یک دسته معتقدین به دین بودند و از موضع دفاع از دین میگفتند: دین نباید به سیاست وارد بشود و آلوده به آن بشود. که این ها هستند.
مخالفان مردمی بودن: افرادی بودند که میگفتند مردمی سالاری دینی، شدنی نیست. مردمی باشد ولی به دین ربطی ندارد. برخی هم مثل داعش که امروز بودند، به اصطلاح به حاکمیت دین معتقد بودند ولی مردم، جایی ندارند در حکومت.
این یک استنباط عالمانه است نه یک امر احساساتی. مردم سالاری دینی از متن اسلام بر میآید. حاکمیت دین را قرآن به صورت روشن بیان میکند.