#بازنشر
🔸در مدیریت خبر هیچ چیز بیدلیل نیست؛ دبیر و سردبیر خبر را ویرایش نهایی میکنند و هیچ دبیر یا سردبیری، هیچ تیتر و عکسی را بیدلیل و بیهدف در کنار هم قرار نمیدهد.
🔸مديريت واژگان و جملات يكي از شاخههاي مديريت خبر است. در روزنامهنگاری مکتوب آنچه میتواند یک خبر، گزارش یا یادداشت را جهتدهی کند، نوع واژگان، جملات و عکسهاست.
🔸گاهي روزنامهنگاران حرفهاي با انتخاب يك تيتر كل گزارش يا خبر خود را جهتدهي ميكنند. گاهي نيز مقصود و منظور خود را در يك تيتر يك كلمهاي خلاصه ميكنند. همچنين يكي از عواملي كه ذهن خوانندگان را به سمتوسويي خاص ميكشاند، تاكتيك خبري «برجستهسازي» از طريق چينش اجزاي خبر، نوع و رنگ تيتر و ... است.
🔴در شماره 466 هفتۀ نامۀ حريم امام تیتر اول جلد و پیشانی نشریه به موضوع وضعيت زندگي مسلمانان چين اختصاص يافته و سردبير تيتر «مسلمانان فراموششده» را با رنگ قرمز براي مصاحبه مربوط به آن برگزيده است.
🔹اين نوع چينش سبب ايجاد تصويري منفي از رئيس دولت سيزدهم ميشود و میتواند این را به ذهنها متبادر کند که آیتالله رئیسی نسبت به سرنوشت مسلمانان بیتفاوت است، یا اینکه آنان را فراموش کرده و مشغول کارهای دیگر است.این را باید یک خطا و بلکه یک اهانت پنداشت.
🔻همگان میدانند که آیت الله رئیسی بر خلاف آقای حسن روحانی بسی دلسوزتر، کارآمدتر و پیگیرتر است؛چه در موضوعات داخلی و چه در موضوعات بینالمللی.
متن کامل در #رسانیوز :
https://rasanews.ir/002tm9
@bahaneee
🔴رأی دادن به دشمنان حشدالشعبی در انتخابات عراق حرام است.
ترجمه بیانیه آیتالله سید کاظم حائری درباره انتخابات عراق:
بعد از سرنگونی رژیم معدوم بعث، جانفشانی های بزرگی انجام گرفت و خون های پاک از جمله خون شهیدان صدر در راه برپایی عدالت اسلامی و کرامت انسانی و تحقق آرمان های اسلامی و انسانی ریخته شد، امّا آنچه حاصل شد، ناامید کننده و به دور از هدف بود و اشغالگران آمریکایی وارد عراق شده و بعد از آن تروریسم و تروریست ها آمدند و فساد گسترش یافت و خدمات حیاتی از میان رفت.
اکنون نیز کورسوی امیدی به انتخابات مانده تا از طریق آن افراد شایسته به قوه مقننه و مجریه برسند. ما هر بار بر مشارکت فعال و گسترده در انتخابات و ضرورت انتخاب افراد مؤمن، مخلص و کارآمد که در حفظ امانت و عمل به مسئولیت و خدمت به مردم شناخته شده اند، تأکید کردیم.
امّا نتایج انتخابات گذشته به دلیل عدم رسیدن تعداد لازم از افراد شایسته به پارلمان مورد رضایت نبوده است، به همین دلیل باید انتخابات آزاد و شفاف بوده و پارلمان با آزادی و شفافیت تشکیل شود و نماینده حقیقی ملت باشد و اینکه #وابسته_به_استکبار و دشمن عراق نباشد؛ متأسفانه این دو مشکل به صورت های مختلف در انتخابات گذشته به وجود آمد و از نتایج آن موانعی بود که در تشکیل دولت ها به وجود آمد و موجب کشمکش ها و مشکلات امنیتی و فروپاشی اقتصاد و دست یازی صهیونیست ها و آمریکایی ها به امنیت و سرنوشت ملت عراق شد.
بر این اساس و به امید بهبودی اوضاع بر موارد زیر تأکید می کنیم:
۱- ضرورت مشارکت فعال و گسترده در انتخابات با رفتن به پای صندوق رأی و عدم کوتاهی در این خصوص.
۲- لزوم رساندن افراد مومن و شایسته و کارآمد که هدف آنها خدمت صادقانه به کشور و ملت و رعایت امانت است و در بین مردم به سیره و رفتار نیکو معروف بوده و از تأثیرات مستکبرین به دور هستند.
۳- رأی دادن و حمایت از تمامی کسانی که به بقای نیرو های اشغالگر در سرزمین عراق دعوت می کنند و خواستار اخراج آن نمی شوند، #حرام است.
۴- انتخاب کسانی که دشمن نیرو های #حشدالشعبی هستند یا کسانی که به دنبال ادغام حشد الشعبی با نیرو های امنیتی برای #تضعیف و #حذف آن هستند یا کسانی که برای #کسب_رضایت_دشمنان و فاسدین برای مبارزه بارازش های عراق و مجاهدان آن تلاش می کنند، حرام است.
از درگاه الهی مسئلت می جوییم که این انتخابات به دولتی منتهی شود که مورد رضایت ملت عراق باشد و به نقش خود در ارائه خدمات و اصلاح امور عمل کند و حاکمیت و استقلال عراق را در برابر قدرت های #استکبار_جهانی حفظ کند و در برابر هرگونه #عادی_سازی_روابط_با_رژیم_صهیونیستی مقاومت کند.
خداوند شهدای عراق به ویژه شهدای جهاد و مقاومت #ابومهدی_المهندس و #حاج_قاسم_سلیمانی و سایر شهدای اسلام را مورد رحمت خود قرار دهد.
۲۴ صفر ۱۴۴۳ هجری قمری
کاظم الحسینی الحائری
https://hawzahnews.com/xbmDf
@bahaneee
هدایت شده از روزنه
نقدی بر تفسیر اصلِ «حاکمیت ملی» به «حقّ نفی کلیات قانون اساسی و دین رسمی کشور» توسط سروش محلاتی
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
(ص1 از 2)
سروش محلاتي بعد از تحريف دیدگاه امام خمینی در مسئله جمهوریت و طرح ادعای تأیید جمهوریت رضاخانی توسط امام، اخیرا به تحریف دیدگاه شهيد بهشتي پرداخته است.
وی در بحثی با عنوان «قانون اساسی و حاکمیت ملی» همراه با اتهام زني به فقهاي حاضر در خبرگان قانون اساسي، تلاش میكند ذهنيت ناصواب خود درباره جايگاه مردم در تعيين نظام حاكم را به شهيد بهشتي و نگاه اسلامي ايشان نسبت دهد و آن اينكه مردم حق دارند ولايت فقيه و شوراي نگهبان و حتي دين رسمي كشور را ردّ كنند.
او در سخنان اخير خود علما و فقهاي حاضر در خبرگان قانون اساسي را سه دسته ميداند:
1. سنتي 2. انقلابي 3. انقلابيوني كه متوجه به اقتضائات زمان و جهان نيز هستند.
محلاتي شهيد بهشتي را جزو دسته سوم قرار ميدهد و تقريبا همه علما را جزو دسته اول و دوم ميشمارد كه این یعنی شناخت و دغدغهاي نسبت به اقتضائات زمان نداشتهاند!
محلاتی ميگويد گروه اول و دوم نسبت به بحث حاكميت ملت يا موضع مخالف داشتند يا طرحي نداشتند و هيچ همراهي از آنها ديده نميشود! جريان اول و دوم در برابر اصل حاكميت ملت ايستادند.(دقيقه 59:30) اما شهيد بهشتي از آن دفاع كرد و آن را وارد قانون اساسي نمود.
اين سخنان در حالي است كه:
اولا تعدادي از علماي وارسته كه او جزو دسته اول و دوم خوانده است در متن چاپ شده مشروح مذاكرات مجلس خبرگان قانون اساسي از پيش نويس اصل حاكميت ملي كه پيشنهاد شهيد بهشتي و باهنر بوده است دفاع نمودند، قبل و بعد از دفاع شهید بهشتی. همچون آيات مكارم شيرازي، جوادي آملي و يزدي و عبدالرحمن حيدري.
ثانيا توضيحات خود شهيد بهشتي برخلاف اين تحريف و تفسير به راي محلاتي است گرچه ايشان به بهانه كمي وقت از خواندن آن طفره رفت! محل بحث علما در مجلس خبرگان قانون اساسي، یکی منشا خارجی داشتن بحث حاکمیت ملی و دیگر وجود یا عدم تعارض اصلِ «حاكميت ملت در تعيين سرنوشت خويش» با اصل «ولايت فقيه» بوده است.
شهيد بهشتي در توضيح ميفرمايند اين اصلي است كه در ادبيات حقوقي جهان وجود دارد و خوب است ما هم موضع خود را در قانون اساسي بيان كنيم و بگوییم آنچه در دنیا مطرح است از نظر ما این مفاد را دارد. يكي از مهمترین شئون حاکمیت ملی نفی این معناست که حاکمیت از یک نژاد خاص یا سلسله یا گروه یا قشر خاص نشئت میگیرد. در ادامه میفرمایند: البته اين با ولايت فقيه نيز منافاتي ندارد؛ چرا كه در قانون اساسي آمد وليّ فقيه، مورد شناخت و قبول ملت است، پس نقش مردم آنجا نيز به رسميت شناخته شده است. به هرحال ولايت فقيه با انتخاب و پذيرش مردم ارتباط دارد.(ج1، ص522)
از همين جهت در پايان بحث پيرامون اصل حاكميت ملت، بعد از بحثهاي مفصلي كه شكل گرفت، در يكي از دو متن اصلاحي كه توسط شهيد بهشتي پيشنهاد شد، آمده بود:
«حاكميت مطلق بر انسان و جهان از آن خدا است و همو انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم ساخته است. انسان اين حق خداداد را در شناخت و انتخاب شرع و قانون الهي و رهبر و اداره امور كشور از راه قوائي كه در اصول بعد ميآيد اعمال ميكند.»(اين متن با اصلاحاتي در اصل 56 قانون اساسي آمده است)
در ادامه شهيد بهشتي با تاييد تلويحي اشكال يكي از نمايندگان كه ميگويد رهبري انتخابي نيست، ميفرمايند: ميشود نوشت پذيرش رهبري (ج1، ص 535) ايشان با ارائه متنی مشابه و كوتاهتر، اعلام ميكنند ميتوانيم يكي را به راي بگذاريم يا به بحث ادامه دهيم.
محلاتی در تکمیل این بحث میگوید: شهيد بهشتي اساسا با هرگونه اصلي كه ابدي پنداشته شود مخالف بود و معتقد بود حاکمیت ملی اقتضاء میکند که بگوییم مردم حقّ دارند تمام مواد قانون اساسی را كنار بگذارند. محلاتي ولايت فقيه و شوراي نگهبان را مثال ميزند. او با تعميمي كه ميدهد معتقد است هیچ استثنائی به عنوان امر غیر قابل تغییر وجود ندارد، لذا باید گفت نسبت به اصل دوازدهم(دين و مذهب رسمي ايران) كه صريحا الي الابد غيرقابل تغيير خوانده شده نيز همين سخن را میگوید و آن را به شهيد بهشتي نيز نسبت میدهد.
اتفاقا قابل تغییر نبودن موارد متعددی همچون دین رسمی و مثال های دیگر از این دست، مورد اشاره آیت الله سبحانی نیز قرار گرفته است و به همین جهت شهید بهشتی معتقد بودند از اساس این اصل (مربوط به شیوه تغییر قانون اساسی) باید کنار گذاشته شود نه آنکه اصلاح شده و استثناهایی اضافه شوند.(ج 3، ص1736)
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
نقدی بر تفسیر اصلِ «حاکمیت ملی» به «حقّ نفی کلیات قانون اساسی و دین رسمی کشور» توسط سروش محلاتی
(ص2 از 2)
سروش محلاتی به عبارت شهید بهشتی در (ج 3، ص1735) استدلال میکند که در آن این بحث مطرح شده است که در صورت نیاز به تغییر یک یا چند اصل قانون اساسی، رفراندوم با چه کیفیتی برگزار شود و باید چه اموری استثنا شود؟
در متن پیش نویس پیشنهادی اصل 1/73 تنها «کلیات قانون اساسی» به عنوان استثناء، غیر قابل تغییر دانسته شده بود. آقای منتظری معتقد بود باید اصول مربوط به شورای نگهبان نیز استثنا شود. شهید بهشتی راجع به این اصل پیشنهادی قانون اساسی فرمودند با کلیت این اصل موافق نیستند، چون قانونیت قانون با رفراندوم است و در آینده نیز همین راه باز است.
اضافه کردن یک استثنای دیگر به کلیات قانون اساسی، یعنی شورای نگهبان درست نیست، چون در این صورت استثناهای دیگر نیز باید بیاید (همانند مثالی که آیت الله سبحانی بیان کردند و آن اصلِ مصون بودن جان و مال و شغل و... افراد از تعرض است.)
سروش محلاتی این قسمت را با آن که کاملا روشن است چنین تفسیر میکند: شهید بهشتی با هر استثنائی مخالف بودند! اینکه شهید بهشتی فرمود «اصولا من خودم با بودنش مخالف هستم» یعنی ما نباید چیزی را استثناء کنیم. (دقیقه: 1:03:15 در سخنرانی محلاتی) یعنی ملت حق دارند هر چیزی را با رفراندوم تغییر دهند حتی کلیات و دین رسمی کشور که مورد تذکر آیت الله سبحانی قرار گرفت!
این در حالی است که شهید بهشتی با کلیت طرح این اصل در قانون اساسی مخالف بودند و این را در ابتدای بحث در ج3، ص1733 مشروح مذاکرات، به صراحت بیان کردند که اساسا نیازی به وجود این اصل در قانون اساسی نیست. نه اینکه استثنای مذکور درآن اضافه است!
در واقع محلاتی سخن میرمرادزهی را به شهید بهشتی نسبت داده که راه حکومت را از دین و وحی الهی جدا دانسته است، شخصی که به گفته خودش اکثر اوقات رای مخالف به اصول قانون اساسی داده است! (ج۱، ص۵۳۶)
بنابراین شهید بهشتی معتقد بود مردم قانون فعلی را با رفراندوم سرکار میاورند و اگر روزی نیاز به تغییری بود همچنان راه رفراندوم باز است و نیازی به وجود چنین اصلی نیست. این به آن معنا نیست که مردم حق دارند اصل دین و مذهب و شورای نگهبان را رد نمایند!
گرچه از نظر تکوینی خداوند به مردم چنین توانی داده و انسانهای مختار توان نفی دین یا انجام هر معصیت و حتی جنایتی را دارند، ولی از نظر تشریعی که محل بحث در مقام قانوننویسی است خداوند مردم را نهی کرده و چنین حقّی به آنها نداده است.
به گفته محلاتی شهید بهشتی معتقد به ولایت فقیه بوده اند، از این جهت امکان وقوع رفراندوم در آینده از نظر ایشان به معنای حق انگاری نفی همه اصول قانون اساسی نخواهد بود. آیا شهید بهشتی معتقد بود مردم حق دارند همه اصول، حتی اصل مربوط به دین رسمی را تغییر دهند؟! اگر منظور آزادی تکوینی انسانها است، مگر قبول این موضوع اختصاص به شهید بهشتی دارد؟!
نکات بیشتر را در یادداشت نقد تحریف کلام امام خمینی ملاحظه فرمایید: (https://eitaa.com/rozaneebefarda/9196)
چنین سخنانی از دل حوزه علمیه و در مرأی و منظر فقیهانی که خود در جلسات خبرگان قانون اساسی حاضر بودند، از سوی شخصی که مشهور به بازی با اصطلاحات فقهی است و سخنانش به شکل وسیعی در رسانههای برجامی و غربگرا بازتاب داده میشود، یکی از مسائل عجیب این روزها در حوزه علمیه است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
فقهفروشان و تحریم انتخابات از دل حوزه قم!
حجتالاسلام والمسلمین صمصامالدین قوامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️پدیده شگفت این انتخابات ظهور عده ای متفقه مزدور بود که با تلاشی فقهنما مردم را از مشارکت باز میداشتند یعنی صد عن سبیل الله میکردند و مصداق اکالون للسحت و سماعون للکذب بودند و یشترون بآیات الله ثمنا قلیلا!
▫️براستی از اینها ملعونتر و مغبونتر یافت نمیشود!
▫️در تاریخ شنیده بودیم ولی تصور حضور این عناصر دینفروش را در نظام انقلابی و حوزه انقلابی نداشتیم.
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔴بیانیه انتخاباتی #آیتالله_سیستانی
▪️متن کامل بیانیه دفتر آيتالله سیستانی در مورد انتخابات پارلمانی آتی عراق که در قالب پاسخ به یک استفتای سیاسی منتشر شده، به شرح ذیل است:
🔹مرجعیت اعلی همه را تشویق میکند تا آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آینده شرکت کنند، هرچند این انتخابات بدون هیچ گونه کاستی نیست، اما امنترین راه برای عبور کشور به آیندهای است که امید میرود بهتر از گذشته باشد و از طریق آن از خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و انسداد سیاسی جلوگیری شود.
🔹رایدهندگان محترم باید از تجربیات گذشته درس بگیرند و از ارزش آرای خود و نقش مهم آنها در شکلگیری آینده کشور آگاه باشند. بنابراین میتوانند از این فرصت مهم برای ایجاد تغییر واقعی در مدیریت دولت و کوتاه کردن دستان فاسد و ناتوان از مفاصل اصلی آن بهره ببرند. این امری ممکن است در صورتی که آگاهان دست به دست هم داده و در رایگیری به صورتی موثر شرکت کنند و بهترین انتخاب را انجام دهند، در غیر این صورت، شکست پارلمانهای قبلی و دولتهای ناشی از آنها تکرار خواهد شد، و دیگر جای پشیمانی نیست.
🔹مرجعیت اعلی امروز بر آنچه پیش از انتخابات گذشته تصریح کرد، تأیید میکند و میگوید که از هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی حمایت نمیکند و همه اینها به نظر رایدهندگان و نظرات آنها بستگی دارد.
🔹اما به رایدهندگان تاکید میکند که #عملکرد_نامزدها را در حوزههای انتخابیه آنها زیر نظر بگیرند و از بین آنها فقط #خوبان_پاک را انتخاب کنند، کسی که مشتاق #سیادت، #امنیت و #رفاه_عراق است و برای سپردن #ارزشهای_اصیل و #منافع_عالی_عراق به او، #قابل_اطمینان است.
🔹و مراقب باشید که #افراد_نالایق یا کسانی را که در #فساد دخیل هستند یا طرفهایی که به #ثبات_مردم شریف عراق اعتقاد ندارند یا با اشغال کرسیهای مجلس نمایندگان خارج از چارچوب قانون اساسی فعالیت میکنند، بر مسند امور ننشانید؛ زیرا خطرات بسیاری را برای آینده کشور در پی خواهد داشت.
🔹مرجعیت همچنین تأکید میکند که مسئولان انتخابات باید در یک فضای اطمینانبخش و به دور از تحریکات خارجی همچون پول یا سلاح غیرقانونی یا دخالت خارجی، عمل کنند و برای حفظ آرای منتخبان تلاش کنند، چرا که امانتی بر گردن آنهاست.
والله ولیّ التوفيق.
21/صفر/1443هـ 29/9/2021م
دفتر آیت الله سيستانی (دام ظله) ـ نجف اشرف
🔶حاشیه روزنه
الگوی سیاستورزی مرجعیت اعلای عراق، حوزه سیاستپرهیز نجف را وارد دورانی جدید کرده است؛ دوران انزوای #ارتجاع_نجف و #سکولارهای_حوزوی!
با این وجود دنبالههای داخلی سکولاریسم مذهبی در حوزه قم، همچنان و هنوز در پی ارائه تفسیرهای انحرافی از سیره و اندیشه آیتالله العظمی سیستانی هستند و تمام همت خود را بر #اختلافافکنی و تضعیف جمهوری اسلامی از راه دوگانهسازیهای کاذب، قرار دادهاند!
بیراههای که به آب در هاون کوفتن میماند!
این سطح از ورود صریح به صحنه سیاست و نقشآفرینی حداکثری در تمام تحولات کلان سیاسی عراق در حالی صورت میگیرد که مرجعیت اعلای عراق تقریبا هیچ جایگاه تعریف شده سیاسی در قانون اساسی این کشور ندارد!
به نظر شما اگر جایگاه سیاسی ویژه حاکمیتی برای ایشان در قانون اساسی قرار داده میشد، الگوی کنشگری سیاسی ایشان چگونه میبود؟!
با تمام محدودیتها و شرایط ویژه عراق، مرجعیت اعلا اما در وسط میدان سیاست ایستاده است و پیامهای انتخاباتی و اظهارات سیاسی او هر روز صریحتر و جامعتر از قبل بیان میگردد و موج ایجاد میکند.
الحمدلله. خداوند از هر گزند نگهدارش باد.
@rozaneebefarda
@bahaneee
🔴انتخابات عراق و طبل توخالی سکولارهای حوزوی:
اندر حکایت نفی وجوب شرکت در انتخابات
در آستانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران تئوری سازان تعالیم روشنفکری در قم فعال شده و با قلم و سخن و ادبیات فقهی به #فقهمالی سخنان بیگانگان پرداخته بودند.
🔸 محمد سروش محلاتی که ضمن یادداشت و نشستی کلابهاوسی با مغالطات و اغلاطی واضح ابتدا سخن بزرگان و علمائی که قائل به وجوب شرکت در انتخابات شده بودند را از باب مقدمه واجب دانسته و آن را رد کرده بود.
در جایی دیگر هم با «جنبه تعبدی نداشتن تکالیف اجتماعی» بحث را بر سر یک مبنا از بین مبانی موجود ارائه کرده که باز هم قابل خدشه است.
رجوع کنید به نقدهای نگاشته شده بر سخنان وی
🔸این روزها با فتاوا و توصیههای برخی علمای عراق به شرکت در انتخابات آن کشور و فتوای «حرمت رای دادن به دشمنان حشدالشعبی» بار دیگر فاصله و #بیگانه_بودن سکولارها از علما و دستگاه فقاهت را شاهد هستیم.
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 هماکنون؛ تصویری از ارتباط تصویری فرمانده کل قوا با مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
🔻 این مراسم از طریق ارتباط تصویری با فرماندهان و یگانهای حاضر در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیهالسلام) درحال برگزاری است. ۱۴۰۰/۷/۱۱
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14000711_42627_1281k.mp3
6.12M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
💻 KHAMENEI.IR | @Khamenei_ir
سیاستمدارها بعد از اتمام بازی سیاسیشان مشغول تاریخبازی میشوند. خوب میدانند بازی با حافظه تاریخی مردم زمینه شروع دوبارهی بازیِ سیاسیشان است.
@enghelabehma
@bahaneee
یکی الله اکبر می گوید و سر می برد، دیگری حیدر حیدر می گوید و درب حرم می شکند.
همانها که این بار به حرم امام رضا(ع) تعرض کرده و به خادمان و زائران امام رئوف(ع)، بی احترامی کرده اند.
هر دو، لبه ی یک تیغ هستند. تیغ آخته لندن برای مقابله با اسلام انقلابی و محور مقاومت...
#شیعه_انگلیسی
#جریان_شیرازی
#مهاجمان_حرم
@bahaneee
بهانه
🔴 بازخوانی دیدگاه شیخ اعظم درباره ولایت فقیه بازنشر به مناسبت سالروز رحلت مرحوم شیخ انصاری امروزه
خلاصه ادله نظریه ولایت مطلقه فقیه-حکومت اسلامی-شیخ انصاری - استاد حسینی نسب.mp3
5.79M
#پیشنهاد_ویژه:
برشی از درس ولایت فقیه استاد حسینی نسب از اساتید مبرز سطوح عالی حوزه علمیه قم:
🔺علت اطلاق در ولایت مطلقه فقیه
🔹وجوب حکومت از باب مقدمه الواجب
🔹شیخ انصاری به ولایت مطلقه قائل شد؟
🔹تقدیم ادله اجتهادی بر ادله فقاهتی
🔹 خود شیخ انصاری در کتابهای خمس و قضاء، قایل به #خرط_القتاد نمیشوند بلکه قائل به ولایت فقیه هستند.
🔺قعطه ای صوتی از جلسه پنجم دوره تدریس ولایت فقیه(مکاسب)
#ولایت_مطلقه_فقیه
لینک دوره کامل جلسات فوق
https://eitaa.com/hoseininasab/285
@bahaneee
1_3.pdf
322.9K
تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟
نوشتاری از استادشیخ محمدهادی #یوسفی_غروی (مدرس درس خارج تاریخ اسلام)
🔴 نتیجه این مقاله:
از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابيبكر، پس از بازگشت از مؤته، ميتوان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از امیرالمومنین(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسولاكرم(ص) بوده است، و اين نشان ميدهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است.
#تاریخ_اسلام
#مطالعات_مناسبتی
@bahaneee
متاسفانه شواهد و قرائن نشان از این دارد که سرانه مطالعه در کشور بطوری پایین آمده که وزیر امور خارجه مملکت، قراردادی که بخاطرش جایزه گرفت و #قهرمان_دیپلماسی شناخته شد را یکبار کامل مطالعه نکرده است.
@shajartooba
@bahaneee
راه دور نمیرویم؛ به همین عکس و مهمانان این کلاب نگاه کنید.
معمولا اتاق های کلاب هاوس حداقل ۵-۴ ساعت به طول میانجامد بلکه بیشتر...
میدانید یعنی چه؟
آن هم با حضور افرادی همچون:
صادق زیبا کلام غرب پرست
مهدی نصیری التقاطی
حسن آقامیری خلع لباس شده
مسعود بهنود کارشناس بی بی سی
فیاض زاهد
حسین قاضیان
مجید تفرشی
محمد مهاجری
فقط در یک اتاق آن هم در همین حوالی ساعتها شبهه و ویروس فکری و اعتقادی در موضوع «حکمرانی خوب از منظر اسلام و مدرنیته» به جامعه و جوانان تزریق شده است.
به راستی نهادها و موسسات مرتبط، هیچ وظیفه ای در قبال پاسخ و البته حضور فعال در این عرصه ها ندارند؟
دفتر مطالعات سیاسی کجاست؟
پژوهشگران فقه سیاسی دفتر تبلیغات و امثالهم چطور؟
@bahaneee
«امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.»
🔹بیانات حضرت آیتالله خامنهای در جلسات هیات انصارالحسین علیهالسلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیهالسلام.
@Khamenei_Reyhaneh
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
نُه ربیع بود
چه عیدالزهرایی گرفتیم
#خان_طومان فتح شده بود
یکی از بچه ها پشت بیسیم به سجادعفتی که زخمی افتاده بود وسط دشت و نمیشد کسی بره سمتشون، میخواست روحیه بده
میگفت امشب شب عیده ها
باید برگردی مقر جشن بگیریم
سجاد عفتی که ۶ تا تیر خورده بود و همه بدنش خون شده بود ، گفت ما #قرمزمون رو پوشیدیم، شما شروع کنید...
.
.
پ.ن1: متن از یک رزمنده مدافع حرم
پ.ن2: من #رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
عیدالزهراء های امروز قم پیشکش خیلیها
@bahaneee