💠افطار روزۀ مسافر 💠
برخى از مردم تصور مىكنند روزهدار اگر بخواهد پيش از ظهر به مسافرت برود مىتواند از ابتداى سفر، روزۀ خود را افطار كند. در حالى كه طبق نظر همه مراجع تقليد، روزهدار بايد صبر كند تا به حد ترخّص برسد، يعنى به جايى برسد كه ديوارهاى شهر را نبيند و صداى اذان شهر و روستاى خود را نشنود،آنگاه مىتواند چيزى بخورد و اگر چنانچه پيش از رسيدن به حد ترخّص، روزهاش را باطل كند، قضاى آن را بايد بگيرد و بنا بر احتياط كفّاره نيز بر او واجب مىشود.
@bahjath
1_272387499.mp3
51.58M
قرائتـــ دعـــاے پرفیـــض ڪمـــیݪ
با نوای گرم
🌹شیخ جعفر رحمــانے🌹
@bahjath
هدایت شده از لا موثر فی الوجود الا الله
تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم وهدیه به حضرت ولی عصر عج
@bahjath
دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
بارخدایا 🙏
"در این روز مرا بر روزه ونماز یاری کن و از لغزشها و گناهان این روز دور گردان و یاد خود را همیشه روزی ام کن به سازگاری تو ای راهنمای گمراهان "
🌸
🍃🌸
🌸🍃🌸
@bahjath
✅حضرت آیتالله بهجت رضوان الله تعالی علیه:
🔹خدا میداند قرآن برای اهل ایمان مخصوصاً اگر اهل علم باشند چه معجزهها و کراماتی دارد و چه چیزهایی از آن خواهند دید!
🔹برنامهی قرآن آخرین برنامهی انسانسازی است که در اختیار ما گذاشته شده است، ولی ما از آن قدردانی نمیکنیم.
📗 در محضر بهجت، ج١، ص۵۵
@bahjath
✅حضرت آیتالله بهجت رحمهالله در موارد بسیاری که مردم برای مشکلات ازدواج و یا پیدا کردن شغل مناسب و نیز دیگر مشکلات زندگی، راهحلی میخواستند، آنها را به خواندن نماز جعفر علیهالسلام رهنمون میشد. ایشان میفرمود: «نماز جعفر را بهترتیب و دعایی که در کتاب زادالمعاد آمده است بخوانید». همچنین میفرمود: «بعد از نماز و ادعیۀ آن به سجده روید و با چشم گریان اگرچه با قطرۀ اشکی که چشم تَر شود اشک بریزید و حاجتتان را بخواهید».
🔻علامه مجلسی رحمهالله مینویسد: «پس از نوافل یومیه، نمازی مانند این نماز بهلحاظ سند و زیادی ثواب نیست».
🔻همچنین مینویسد: «مشهور بین علما این است که میتوان نماز جعفر را به جای نوافل یومیه خواند و ثواب هر دو برای او ثابت است».
🔻و نیز: «در روایت و کلام علما آمده است به هنگام ضرورت و عجله میتوان نماز جعفر را بدون تسبیحات آن بهجا آورد و سپس تسبیحات را در راه خواند».
🔻همچنین: «روایت صحیح وارد شده است که اگر کاری پیش آمد میتوان بین دو نماز فاصله انداخت».
✅نماز حضرت جعفر علیهالسلام، که به نماز حبوه و نماز تسبیح هم معروف است، چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی)؛ در رکعت نخست، پس از حمد، سورۀ «إذا زلزت الأرض»، در رکعت دوم پس از حمد، سورۀ «والعادیات»، در رکعت سوم پس از حمد سوره، «إذا جاء نصر الله» و در رکعت پایانی پس از حمد، سورۀ «قل هو الله» خوانده میشود. در این نماز، مجموعاً ۳۰۰ مرتبه تسبیحات اربعه (سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَر) گفته میشود به این صورت:
در هر رکعت پیش از رکوع، پانزده مرتبه تسبیحات اربعه، در رکوع ده مرتبه، پس از سر برداشتن از رکوع ده مرتبه، در سجدۀ اول ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده ده مرتبه، در سجدۀ دوم ده مرتبه و پس از سر برداشتن از سجدۀ دوم نیز ده مرتبه تسبیحات اربعه خوانده میشود. پس از این برخاسته، بقیۀ رکعتها نیز به همین صورت خوانده میشود.
🔻در روایتی از امام صادق علیهالسلام آمده است که در سجدۀ آخر نماز پس از تسبیحات این دعا خوانده میشود:
سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْوَقَارَ، سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَكَرَّمَ بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ مَنْ أَحْصَى كُلَّ شَيْءٍ عِلْمُهُ، سُبْحَانَ ذِي الْمَنِّ وَ النِّعَمِ، سُبْحَانَ ذِي الْقُدْرَةِ وَ الْكَرَمِ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ، وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ وَ اسْمِكَ الْأَعْظَمِ، وَ كَلِمَاتِكَ التَّامَّةِ الَّتِي تَمَّتْ صِدْقاً وَ عَدْلًا، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ.
سپس حاجتت را بخواه.
🔻در روایت دیگری از امام صادق علیهالسلام آمده است که به مفضل فرمودند: هرگاه حاجت ضروری داشتی نماز جعفر علیهالسلام را بخوان و سپس این دعا را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه که انشاءالله برآورده میشود:
به اندازهای یک نفَس هر کدام از این ذکرها را بگو:
یَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ
يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ
رَبِّ رَبِّ يَا رَبِّ
يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ
يَا رَحِيمُ يَا رَحِيمُ يَا رَحِيمُ
و هفت مرتبه هر یک از این ذکرها را بگو:
يَا رَحْمَنُ يَا رَحْمَنُ يَا رَحْمَنُ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
سپس این دعا را بخوان:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِكَ، وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَيْكَ، وَ أُمَجِّدُكَ وَ لَا غَايَةَ لِمَدْحِكَ، وَ أُثْنِي عَلَيْكَ وَ مَنْ يَبْلُغُ غَايَةَ ثَنَائِكَ وَ أَمَدَ مَجْدِكَ، وَ أَنَّى لِخَلِيقَتِكَ كُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِكَ، وَ أَيَّ زَمَنٍ لَمْ تَكُنْ مَمْدُوحاً بِفَضْلِكَ، مَوْصُوفاً بِمَجْدِكَ عَوَّاداً عَلَى الْمُذْنِبِينَ بِحِلْمِكَ، تَخَلَّفَ سُكَّانُ أَرْضِكَ عَنْ طَاعَتِكَ فَكُنْتَ عَلَيْهِمْ عَطُوفاً بِجُودِكَ، جَوَاداً بِفَضْلِكَ عَوَّاداً بِكَرَمِكَ، يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ.
🔻سپس دعای منقول در زادالمعاد به این صورت خوانده میشود.
(فایل pdf دعا را در پیام بعد دانلود کنید)
نماز جعفر اکسیر احمر است 👆👆👆👆👆
در نشر پیام و ثواب آن شریک باشید
@bahjath
4_5861812262259394669.pdf
141.8K
دعای بعد از نماز جناب جعفر طیار منقول از زادالمعاد
@bahjath
امام موسی کاظم (ع) :
خدای متعال را هر روز جمعه ،هزار نفخه رحمت است که به هر بنده ای بخواهد ، ارزانی می دارد.
هر کس که پس از عصر جمعه صد بار سوره قدر را بخواند ، خدای عزوجل آن هزار رحمت و هزار رحمت دیگرچون آن را ، به او عنایت می فرماید .
الامالی للصدوق ،ص ۶۰۶
@bahjath
هدایت شده از لا موثر فی الوجود الا الله
تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم وهدیه به حضرت ولی عصر عج
@bahjath
🌺🍃🌺
دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
خدایا🙏
در این روز مهربانى به یتیمان و خوراندن طعام
و آشکار کردن سلام و همنشین خوبان
را با منت خود به من ده ! ای پناه آرزو مندان 🙏
@bahjath
آیت الله العظمی بهجت رضوان الله تعالی علیه :
🌸✨آیا با اینکه هیچ حالی بین
بنده و خدا بالاتر از نماز نیست
آیا می شود باور کرد که بنده در
آن وقت برای حوائج خود دعا نکند؟!
📗 در محضر بهجت/ج۳/ص۱۹۰
@behjath
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
♦تحقیر زمینه ساز گناه
🔹 از راه هاى مهم تربیت و هدایت، شخصیت دادن به افراد مخصوصاً به كودكان است، بنابراین یكى از امورى كه در مساله تربیت فرزند قطعاً باید مورد توجه قرار گیرد، مساله تحقیر و ایجاد خودكم بینى است.
🌸رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند:
🔹 «لا یَكذِبُ الكاذب الاّ من مِهانَةِ نَفسِه»
«دروغگو دروغ نمى گوید مگر به خاطر خوارى نفس خود»
📗 بحار،ج۷۲
🔹 نتیجه اینكه نباید انسان كسى را تحقیر كند و خوار بشمرد چرا كه موجب عقده حقارت شده و این عقده زمینه ساز گناه خواهد بود.
🌸 پیامبر صلى الله علیه و آله و امامان علیهم السلام در تربیت كودك هرگز شخصیت كودك را نمى شكستند بلكه با احترام خاصى شخصیت او را بارور مى نمودند؛
🌸 رسول خدا صلى الله علیه وآله مى فرماید:
«اكرموا اولادكم و احسنوا ادبهم یغفرلكم»
«به فرزندان خود احترام بگذارید و تربیت آنها را به نیكویى انجام دهید كه خداوند گناهانتان را مى بخشد.»
📗 مكارم الاخلاق،ص۲۲۲
🔹 در اسلام سفارش شده بین فرزندانتان تبعیض قایل نشوید، مساوات در امور را بین آنها حفظ كنید. نیكو با آنان سخن بگویید. نام بد روى آنها نگذارید و با القاب زشت یاد نكنید و....
📗 کتاب گناه شناسی، محسن قرائتی
@bahjath
🌸
🍃🌸
🌸🍃🌸
#تاریخ
🔰زید بن حارثه کیست؟!
زید جوانی است که در دوران کودکی،غارتگران بیابان گردِ عرب او را از قافله ای ربوده و در بازار عکاظ به عنوان غلام فروخته بودند و حکیم بن حزام او را برای عمه خود خدیجه خرید.وی نیز پس از ازدواج او را به محمد(ص)بخشیده بود.
روحیات پاک و عواطف عالی،و اخلاق نیک پیامبر باعث شد که زید شیفته وی گردد،حتی آنگاه که پدر زید برای پیدا کردن فرزند خود وارد #مکه گردید،و از ساحت مقدس محمد خواست که او را آزاد سازد،تا او را به سوی مادر و فامیل ببرد،زید حاضر به مراجعت نشد و محضر #پیامبر را بر همه ترجیح داد و رسول خدا او را در ماندن و یا مراجعت به وطن مختار ساخت.
پیامبر نیز او را متقابلا دوست می داشت تا آنجا که او را به فرزندی برگزید و مردم به او،به جای زید بن حارثه،زید بن محمد می گفتند.
پیامبر برای رسمی شدن این موضوع،روزی دست زید را گرفت و به مردم قریش فرمود:
این فرزند من است و ما از یکدیگر ارث می بریم.
سرانجام زید در جنگ موته بدرود زندگی گفت.
📗فراز هایی از تاریخ پیامبر اسلام
@bahjath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در هر شب ماه رمضان خداوند متعال سه مرتبه چه میگوید ؟؟؟؟
👆👆👆👆👆👆👆👆
@bahjath
هدایت شده از لا موثر فی الوجود الا الله
تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم وهدیه به حضرت ولی عصر عج
@bahjath
🙏دعای روز نهم ماه مبارک رمضان🙏
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺
بار خدایا!🙏
🌺 در این روز بهره ای از رحمت گسترده ات
را بر من نصیب فرما و با برهانها درخشانت
مرا در این روز هدایت کن و مرا به سوی
رضایت جامع ات بکشاند به محبتت ،
ای آرزوی آرزومندان🌺
@bahjath
#آقای_عزیز_ظلم_نکن❗️
✅حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه:
آقای عزیز، ظلم نکن ... معصیت هم ظلم به نفس است، معصیت مانند آن است که انسان لب چاه هزارمتری برود و بگوید: میتوانم خود را به داخل چاه بیندازم، و به نظرش معصیت کار آسانی است، ولی عاقبت و فرجام آن، چه؟ و چهبسا انسان را به اسفلسافلین و دَرَکات جهنم برساند.
📗 در محضر بهجت، ج١، ص١٩١
@behjath
✅بايد و نبايدهاي اعتباري هيچ كمالي براي بشر نميآورد
🔸هر امر اعتباري بايد به امر حقيقي برگردد ... اين اعتباريات كه فلان چيز حلال است فلان چيز حرام است اين بايد و نبايدها اعتباري است.
🔸انسان يك موجود حقيقي است (يك) كمالِ موجودِ حقيقي، حقيقي است (دو) راه بين متكامل و كمال، حقيقت است (سه)
🔸يعني همه اين اصول به بود و نبود برميگردد نه به بايد و نبايد! اين بايد و نبايد اعتباري مثل حليّت، مثل حرمت، مثل رياست، مثل مالكيت، مثل مملوكيت اينها عناوين اعتباري است كه از يك حقيقت گرفته شده، آن حقيقت در اختيار خداست كه به اهل بيت و انبياء [اعطاء] فرمود، آن حقيقت است كه با حقايق ما رابطه دارد.
🔸هرگز امور اعتباري باعث تكامل موجود حقيقي نميشود، اين بايد و نبايدهاي اعتباري بايد به يك بود و نبودِ حقيقي تكيه كنند (يك) آن بود و نبودِ حقيقي به حقيقتِ انسان وابسته باشد (دو) تا انسان را متكامل كند (سه)
🔸اگر بايد و نبايد اعتباري بود و قرارداد بشري بود هيچ كمالي براي بشر نميآورد، اما اگر اينها يك پشتوانه ی حقيقت داشت كه از آن حقيقت گرفته شده و به اين صورت در آمده -كما هو الحق- كه انبيا و اوليا به اذن الهي باخبرند ...
🔸اين امور اعتباري يعني حليّت و حرمت، بايد و نبايد اعتباري چون به يك حقيقت تكيه ميكند و آن حقيقت با حقيقت ما رابطه دارد باعث كمال ماست.
🔸اينکه فرمود باطنِ گناه، زباله است يعني زباله است!
🔸اينكه ميبينيد در عالَم رؤيا براي برخي كشف ميشود همين است، اگر به كسي بگويند «آقا به اين زباله دست نزن!» درست است.
🔸اين به حسب ظاهر نهي است و امر اعتباري است امّا از يك واقعيت گرفته شده.
🔸حضرت فرمود «استغفار كنيد وگرنه بوي بدِ گناه رسوايتان ميكند»؛ يعني اين اموري كه ما تحريم كرديم از حقيقتي گرفته شده، صِرف قرارداد و اعتبار نيست.
🔹گزیده درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
🔸سوره سبأ، آیات ۴۷ الی ۵۱
@bahjath
🔻 گزیدهای از روایات #معراج_السعاده را در روزهای یکشنبه دنبال کنید:
[لازم است روزهدار] احتراز (پرهیز) کنداز آنچه باعث تحریک قوه شهویه یا غضبیه میشود، و چشم را محافظت نماید از دیدن آنچه غضب یا شهوت را به هیجان میآورد، و گوش را نگاه دارد از شنیدن آنها، و دل را ضبط کند از تصوّر و تخیل آنها، و بیشتر سعی در محافظت دل نماید و خیال آنها را در خاطر خود راه ندهد؛ زیرا که از تصور و خیال، آتشِ شوق و شعله غضب تیز میگردد، آنگاه سرایت به اعضا و جوارح میکند.
و مجرد دیدن یا شنیدن، بدون اینکه دل را مشغول آن کند، چندان تأثیری ندارد. و کسی که این دو قوه را از هیجان محافظت ننماید، مانند کسی است که شیر درنده یا سگ دیوانه یا اسب سرکشی را رها کند و بعد از آن خواهد که خود را از آن خلاص کند.
📗 معراج السعاده، ص۶٧
@bahjath