eitaa logo
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
1.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
417 فایل
ارتباط با مرکز: @ostad_basiji
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی؛ از اقدامات امام سجاد(ع) ▪️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امام‌سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند.۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
♨️برنامه محرم جریانات اسلام انحرافی چه بوده است؟ 🔸محرّم و صفر بود که نهضت امام خمینی (ره) را به اوج رساند و مرحله‌ اوّل انقلاب یعنی سرنگونی رژیم طاغوت را رقم زد. در طول 44 سال انقلاب اسلامی نیز خطّ عاشورا نگهبان اسلام اصیل و ناب محمّدی و در نتیجه انقلاب اسلامی بوده است. 🔸جریان روشنفکر متمایل به غرب که این کارکرد را از محرّم حسینی دید، در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش کرد تا مجالس حسینی را از قالب سنّتی خود تهی کند. به گونه‌ای که عالی‌ترین مقام انقلاب یعنی حضرت امام را به واکنش واداشت. ایشان در 14 آبان سال 59 با اشاره به وسوسه‌های این جریان فرمودند: ▪️«[اینکه برخی گفته‌اند:] «امروز دیگر ما انقلاب کرده‌ایم، روضه دیگر لازم نیست» از غلط‌هایی است که تو دهن‌ها انداخته‌اند؛ مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کرده‌ایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم. انقلاب برای این است. انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعائر اسلام را بمیرانیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسأله بسیار مهم سیاسی- عبادی است.» 🔸پس از شکست جریان متمایل به غرب در این طرح، تلاش مذبوحانه‌ای را آغاز کرد که با بهره‌گیری از مفاهیم عالی نهضت حسینی و با تحریف معنوی آرمان‌ها و اهداف و شعائر حسینی و گاه با تحریف لفظی، اهداف غربگرایانه و یا سازشکارانه خود را پیگیری کند. گاه امام حسین (علیه‌السّلام) را امام مذاکره نامیدند، گاه با تطبیق نادرست بیانات انتقادی قهرمانان کربلا بر مسئولان عالی انقلاب اسلامی و همچنین بر نظام اسلامی، کینه‌های خود را از انقلاب اسلامی بگشایند. عجیب اینکه جریان متحجّر که قاعدتاً باید با جریان غربگرا مرزبندی داشته باشد در این سوءاستفاده‌ با آنها همراهی کرده و به آنها دست یاری می‌دهد. 🔸پس از جنگ ترکیبی‌ای که از مهر سال 1401 آغاز گردید، دو جریان و ، رفتار خود را متناسب با حس و خیال تمام‌شدگی نظام، تنظیم کرد. دیری نگذشت با آرام شدن اوضاع و شکست طراحی‌های سخت دشمن، جریان غربگرا ناامیدانه، برنامه‌های خود را در فاز نرم با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تریبونی دنبال کرد. 🔸شرایط محرّم سال 1402 به گونه‌ای است که آنها را وامی‌دارد تا با حداکثر توان به میدان آمده و پیش‌بینی می‌شود با قشربندی زیر دست به طراحی عملیاتی بزند: الف) روشنفکران غرب‌زده: این گروه با سوءاستفاده از بیانات امام حسین (علیه‌السّلام) و تحریف معنوی آن کلمات گهربار، به دنبال فروکاستن حرکت حضرت به یک مطالبه و اصلاح اجتماعی و خالی کردن آن از روح حماسی برای حاکمیت اسلام در همه‌ی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... خواهند بود. این جریان از قدیم به دنبال جایگزین کردن اسلام اجتماعی با کارکرد محدود به جای اسلام حقیقی با رویکرد حداکثری هستند. ب) روحانی‌نماهای زُهری‌مسلک: این عدّه که جمعیت بسیار اندکی را نسبت به جریان روحانیت اصیل شیعی تشکیل می‌دهند معمولاً وابسته به بیت منتظری یا شیرازی یا برخی دیگر از بیوت زاویه‌دار و البته دارای امکانات مالی و رسانه‌ای هستند. خطّی که این جریان دنبال می‌کند رخنه در میان جریان مذهبی با هدف تغییر گفتمان انقلابی مجالس حسینی است. در کنار قرائت‌های جهت‌دار و مخالف جریان عظیم مردمی، گامی نیز با طعنه و کنایه به حرکت انقلاب اسلامی و راهبردهای اساسی آن در تقابل با نظام سلطه، مورد استقبال رسانه‌های غربگرا و بعضاً رسانه‌های ضدّ انقلاب قرار می‌گیرند. ج) ورشکستگان سیاسی با ظاهر مذهبی: امثال مهدی نصیری و حائری شیرازی را در این دسته می‌توان دید. این افراد که بیشتر به بلندگوی دو دسته‌ی قبلی تبدیل شده‌اند و نقش مزدور و بازارسال‌کننده و تکرارکننده‌ آنها را دارند. این افراد با ژست مصلح اجتماعی، هدفی جز دیدن و پررنگ کردن ضعفهای نظام و همچنین بازنمایی مصنوعی نقاط قوّت غرب و بزک تمدّن منحط غربی ندارند. د) اهالی شهوت: این جریان که با همه شعائر اسلامی مخالف است و از حاکمیت اخلاق اسلامی بیزار است با همه‌ی شعائر حسینی، عزاداری، اطعام، راهپیمایی اربعین، سیاهپوشی و ... تعارض دارد. و البته سطح اندیشه‌ی خاصّی ندارد و در کسب طرفدار از جریان متدیّن و همچنین اهل فکر، ناتوان است. ✍️حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🏴 شهادت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد 🏴 📚کتاب «حضرت سجاد (ع) معلم درس محبت» نوشته استاد 💯 این کتاب دارای دو بخش اصلی است: ۱. تبیین فضای فرهنگی اجتماعی دوران بنی امیه به ویژه در دوره امام سجاد علیه السلام ۲. سیره فردی و اجتماعی امام سجاد علیه السلام و رفتاری که بار دیگر محبت اهل بیت پیامبر علیهم السلام را در دلهای امت اسلامی زنده کرد. علیه السلام علیه السلام ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 چرا بهائیان به دنبال حذف از تشیع‌اند؟ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰 امام موسی صدر : من حسینیه را حسینیه نمی دانم؛مگر آنکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فرم خام اطلاعات فردی اساتید سطوح عالی
1.86M
🌐 فرم اطلاعات فردی اساتید سطوح عالی جهت تشکیل پرونده در مرکز بسیج اساتید ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فرم خام اطلاعات فردی اساتید سطح مقدمات
1.81M
🌐 فرم اطلاعات فردی اساتید سطح مقدمات جهت تشکیل پرونده در مرکز بسیج اساتید ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
موارد لازم پرونده.docx
32K
🌐مدارک مورد نیاز تشکیل و تکمیل پرونده ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حوزه انقلابی یعنی؟؟ 🔸 حوزه انقلابی نمیتواند با طواغیت زمان همراه باشد 🔹حوزه انقلابی مطابق تعالیم رسول خداست... 🔸حوزه غیر انقلابی برخواسته از اسلام طاغوتی است همان اسلامی که در برابر ظلم ساکت است... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
⚫️بمناسبت اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم طبق پیشنهاد اساتید و طلاب معزز بسیجی برای لزوم برخورد با دولت سوئد بخاطر این توهین غیر قابل بخشش، این کلیپ باز نشر و از اساتید محترم دعوت می شود جهت مشارکت در پویش محکومیت این توهین به ساحت مقدس قرآن کریم به لینک زیر وارد شده و با امضای الکترونیک خود در این فریضه الهی مشارکت نمایید. 🖋از همه اساتید،مدیران و نخبگان و طلاب و فضلای حوزه های علمیه دعوت می گردد؛ جهت حمایت از پویش محکومیت توهین به ساحت قرآن کریم و امضای الکترونیک به صفحه زیر مراجعه فرمایید. https://farsnews.ir/my/n/211191 📢 در این پویش سهیم باشیم.
30.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه قم- کلیپ تصویری ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
⬅️بسم الله الرحمن الرحیم➡️ اساتید و نخبگان محترم حوزوی سلام علیکم 🔹ضمن عرض ادب و احترام و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبداله الحسین علیه السلام خدمت همۀ نویسندگان و فعالان رسانه‌ای 🔷 نظر به اهمیت سواد رسانه و تحلیل مباحث روز جامعه، و همچنین انتقال آنها به جامعه هدف که از مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز هست: «از کارهایی که میتواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد... تشکیل گروه‌های فعّالیت‌ سیاسی؛ ...نشستن، تحلیل سیاسی کردن، حوادث سیاسی را شناختن، فهمیدن، منتقل کردن، یکی از آن کارهای بسیار اساسی است که حرکت عمومی جامعه را تسریع میکند، شکل میدهد و کمک میکند؛»۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 🔵 بدین جهت از دغدغه‌مندانی که بتوانند ما را در نوشتن تحلیل، یادداشت، مقاله و... در موضوعات سیاسی، اجتماعی، علمی، پژوهشی در فضای حقیقی و رسانه‌ای یاری کنند تا در حراست از میراث اصیل اسلامی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی قدمی برداریم، دعوت به همکاری می‌نمائیم. ✍️آی‌دی جهت ارتباط: @mojtabam2 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢قربانی بزرگ «نه به غرب زدگی» شهید شیخ فضل‌الله نوری 🏴 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 از جوانان مسلمان و غیور می‌خواهم از هتاکان قرآن انتقام بگیرند 🎥 سید حسن نصرالله؛ دبیر کل حزب الله لبنان در اجتماع عاشورایی مردم لبنان 🔺 اگر قرآن به زبان در می آمد خطاب به ۲ میلیارد مسلمان فریاد می زد «هل من ناصر ینصرنی». 🔻 در روز عاشورا اعلام کردیم تا دوشنبه صبر می کنیم ببینیم سازمان همکاری اسلامی موضع محکمی اتخاذ می کند یا نه که اتفاقی نیفتاد. ✊🏻 ای جوانان مسلمان و شجاع در سراسر دنیا! هیچ بهانه ای نیست که الان منتظر بمانید. نباید منتظر اتحادیه عرب یا سازمان همکاری اسلامی یا گروه های مختلف بمانید. لازم است مسئولیت خود را بر عهده بگیرید و قرآنتان را یاری و از مقدساتتان دفاع کنید. ✊🏻 ای جوانان مسلمان و شجاع و غیور! از هتاکان و توهین کنندگان به قرآن انتقام بگیرید. ♨️ روزی خواهد آمد که توهین کنندگان به قرآن و مقدسات مسلمانان به شدت از به آتش کشیدن قرآن پشیمان خواهند شد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰 ویژه نامه با موضوع فرقه ضاله ◀️ بخش دوم 🔎شناخت جریان‌های اجتماعی و سیاسی باید در قالب مطالعه هدفمند تاریخی و مطابق با شرایط حال و استفاده در فتنه های آخرالزمان باشد. 📥 نسخه PDF👇 🟢 بخش اول 🟢 بخش دوم 🟢 بخش سوم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
1402.05.01 جریان شناسی-بهائیت-02.pdf
3.53M
🔰 ویژه نامه با موضوع فرقه ضاله ◀️ بخش دوم ⭕️ فرقه انشعابی از و است و بسیاری از علمای گذشته به مبارزه با آنها پرداخته‌اند. ✅ شناخت جریان‌های اجتماعی و سیاسی باید در قالب مطالعه هدفمند تاریخی و مطابق با شرایط حال و استفاده در فتنه های آخرالزمان باشد. ❇️ از این رو شماره دوم موضوع بهایت از سلسله ویژه نامه ، به صورت فشرده، به تاریخچه تشکیل فرقه منحوس و برنامه‌های آنها قبل و بعد از ، و همچنین عاملیت این فرقه در و فتنه‌های اخیر علیه شیعیان و کشورهای اسلامی می‌پردازد. 📥 نسخه PDF👇 🟢 بخش اول 🟢 بخش دوم 🟢 بخش سوم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدثانیه| مهمترین اخبار و رویدادهای ایران و جهان: 🔹 از «رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از خدمات وزیر و کارکنان وزارت نفت تقدیر کرد» تا «وزیر خارجه ایتالیا: مداخلهٔ نظامی غرب در نیجر استعمار نو است» 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 📎 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
💠 نقش گفتمان‌سازی در تبلیغ مطلوب از نگاه امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) ♦️برای اینکه بخواهیم به تحلیل لب کلام در فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در یک شاکله منظم و کاملا راهبردی می‌اندیشند، بپردازیم، باید نگاه کنیم که ایشان در بحثی که ناظر به فرمودند چه غرضی را دنبال می‌کنند. 🔺 اینکه اولویت اول حوزه باید تبلیغ باشد، سالها قبل به زبان مختلف بیان کرده بودند که غایت طلبگی، تبلیغ است. 🔺 هم چنین اینکه تبلیغ بدون پشتوانه علمی معنا ندارد را هم تکرار فرموده بودند تا آنجا که آن جمله معروف «بی مایه فطیر است» خود شعاری مستقل در حوزه شد. 🔰 نکته‌ای که به نظر می‌آید مورد غفلت قرار می‌گیرد این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اگر بنا باشد انقلاب را رهبری کند می‌بایست از ظرفیت حوزه چه بهره‌ای ببرند؟ ✅ ایشان حوزه های علمیه را پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی می‌دانند: «امروز این حكومتی كه وجود دارد، در مبنا و اصل، زاییده‌ی خودِ حوزه‌ی علمیّه است.» ❇️ بنابراین کسی که بنا دارد با یک طراحی برآمده از مکتب اصیل اسلامی از زیست نوین و شیعی مردم حمایت و پشتیبانی کند حتما نقش و جایگاه چنین ظرفیت عظیمی را برای خود مشخص کرده است. 💢 آنچه که به نظر می آید بیشتر مورد غفلت است رویکرد راهبردی داشتن به بحث اخیر ایشان است. حوزه علمیه به عنوان مخاطب اصلی بحث باید توجه کند که رهبری در موقعیتی راهبردی، دعوتی مشخص از طلاب عصر امروز انقلاب اسلامی برای پیشبرد طرح و ماموریت کلان تمدنی دارند. 🔺 نباید تحلیل ایشان از ظرفیت حوزه‌های علمیه را به سطح‌های کمتر از افق‌های تمدنی تقلیل داد زیرا که اصلی‌ترین نقشه‌ای که ایشان از ابتدای رهبری تا کنون دنبال کرده و حراست داشته‌اند، طرح راهبردی انقلاب اسلامی است. امروز انقلاب اسلامی ایران در نقطه دولت سازی قرار گرفته و آنچه که ایشان از قبل روشن کرده‌اند، پیشرفت ایران جز از مسیر گفتمان‌سازی که بعدها با تعبیر جهاد تبیین روشن داشتند، رقم نخواهد خورد. 💠 معظم‌له بر آگاه کردن مردم و شکل‌گیری یک اراده ملی پافشاری می‌کنند لذا شاه‌بیت بیانیه گام دوم را این گزاره قرار دادند: « عنصر اراده ملی جان مایه پیشرفت همه جانبه امروز کشور است.» 🔹 رهبر انقلاب طرحی اصلاحی برای پیشرفت ایران دارند و این طرح کاملا برآمده از مکتب اصیل اسلامی است و در نقطه‌ای که امروز قرار گرفته‌اند دعوتی روشن از طلاب دارند، این است که می‌بایست آن تبلیغی که قبل‌ها همه‌ی ویژگی‌هایش گفته شده بود، امروز خود را متولی پشتیبانی از زندگی و به تعبیر بهتر پیشرفت فرهنگی مردم بداند. 🔸 اولویت اول حوزه چنین تبلیغ و ماموریتی است با این رویکرد. اگر بخواهیم وارد فهم طرح راهبردی رهبر انقلاب شویم شاید قدری روشن شود که ایشان چرا در ابتدای دهه ۹۰ فرمودند: «و آخرين مطلب، مسئله‏ى گفتمان‏سازى است. اين مطالبى كه عرض كرديم، اينها فقط نصيحت و درددلِ بين ما نيست كه شما بگوييد بنده بشنوم، بنده بگويم شما بشنويد، بايد اينها به صورت گفتمان‏ در بيايد. گفتمان يعنى باور عمومى‏؛ يعنى آن‏چيزى كه به صورت يك سخنِ مورد قبول عموم تلقى بشود، مردم به آن توجه داشته باشند. اين با گفتن حاصل مى‏شود؛ با تبيينِ لازم ـ تبيين منطقى، تبيين عالمانه و دور از زياده‏روى‏هاى گوناگون ـ حاصل مى‏شود؛ با زبان صحيح، با زبان علمى و منطقى و با زبان خوش، بايستى اين مطالب را منتقل كرد.» 🔹 به نظر می‌آید ایشان در صحنه امروز ایران و ارتقایی که فهم و آگاهی ملت ایران پیدا کرده است مطالبه بالا آمدن یک طرح و الگوی دقیق راهبردی برای چنین تبلیغی دارند که از طرفی متکی به محتوای غنی اسلامی باشد و از طرف دیگر بتواند تمام ساحت‌های زندگی مردم را در برابر یک درگیری تمدنی عظیم حفظ کند. اینگونه طرحی به نظر می‌آید اصلی‌ترین مطالبه رهبر انقلاب است. همان طور که در موضوع گفتمان‌سازی فرموده بودند باید از طریق گفتمان‌سازی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران، و با صبر و حوصله، الگویی فاخر، مستحكم و ارزشمند تدوین شود. 🔸این موضوع می‌طلبد که حوزه علمیه بدون غفلت و هدررفت وقت سعی کند لجنه‌ای عمیق از شخصیت های راهبردی در افق تمدن‌سازی را حول هم جمع کرده و عاقله‌ای مستحکم برای شکل دادن به این ایده فرهنگی عظیم بالا بیاورد. 🔹 همچنین شاید بتوان گفت آن کانون تبلیغی که حضرت آقا به عنوان راه حل مطرح فرمودند شکل دادن عاقله‌ای که بتواند این گونه حرکت شگرفی را هدایت و رهبری کند را می طلبد. ✍️ حمیدرضا شب‌بویی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🚫اوکراین رو رها کن فکری به حال ما کن ⭕️سیاوش اردلان کارمند بی‌بی‌سی در متنی نوشته است: «باور نکردنیه که ظرف 15 سال گذشته در بریتانیا، تعداد نیازمندان کمک‌های غذایی از 25 هزار نفر به 2/6 میلیون نفر رسیده. غم‌انگیزه که این کمک‌ها بخش کوچکی از 11/3 میلیون نفری رو پوشش میده که شب‌ها رو گرسنه می‌خوابند. این آمار در کنار سالی 10 میلیون تن دورریز غذا یعنی یک جای کار می‌لنگه.» متنی که از اهالی فضای مجازی دور نماند. کاربری در نقد آن نوشته است: «چرا در انگلیس شعار نمی‌دهند «اوکراینی رو رها کن، فکری به حال ما کن»؟ ⭕️چرا رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی این نسخه‌ را فقط برای ما می‌پیچند؟ ما باید شب و روز درباره خرج‌های دفاعی و کمک به همسایه‌های جنگ‌زده‌مان بحث و جنجال داشته باشیم، اما استعمارگرها صنایع نظامی و امنیتی‌شان را توسعه بدهند؟ با خیال آسوده‌تر دنیا را بچاپند؟» ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰ترس‌هایی که ریخت!!! ⚪️فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران در مصاحبه با رسانه عربی الشرق گفت: «مدتی است در واشنگتن این تحلیل وجود دارد که ایران دیگر ترسی از آمریکا ندارد و تا زمانی که این ترس ایجاد نشود، مقامات ایران به دستورات آمریکا تمکین نخواهند کرد. رزمایش ایران در خلیج‌فارس نمایش قدرت کشوری است که ده‌ها سال است تصمیم گرفته از هیچ کشوری نترسد.» ◄ آواره‌ای که آواره‌تر شد دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع‌الورود کرده و این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم پس از بررسی مستندات موجود مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی توسط این گروهک در داخل ایران از خاک آلبانی صادر شده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🗓 سالگرد شهادت شهیدبابایی رهبر معظم انقلاب: واقعاً شهید بابایی الگو است؛ یک الگوی اخلاقی و نه صرفاً یک الگوی نظامی، یک انسان مقدّس است. 🔷در این دنیا فقط پاكی، صداقت، ایمان، محبت به مردم، جان دادن در راه وطن وعبادت باقی می ماند شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰از دانشکده‌ی الهیات تا مجلس اهل‌بیت(ع) 🔖۱. این‌که دربارۀ حضور زنانی با ظاهر به‌شدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهی‌ازمنکر کنیم، یک سخن ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ‌ازمنکر، «مکان‌مند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است. 🔖۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقل‌ها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمی‌توان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهی‌از منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است. 🔖۳. رعایت حداقل‌های ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقل‌های ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی‌ که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمی‌توان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دست‌کم در اینجا باید خویشتن‌داری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه این‌که حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد. 🔖۴. تا گفته می‌شود که «نهی‌ازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه می‌گیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالی‌که میان «نهی‌ازمنکر» و «طرد»، هیچ‌گونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهی‌ازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روش‌ها و حکیمانه‌ترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقل‌های ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آن‌که کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحی‌های خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و می‌گوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است. به بیان دیگر، به جای این‌که برای نهی‌ازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار می‌گذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحقق‌یافتن شرایط تأثیر نهی‌ازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روش‌ها » ممکن است نه « تعطیل‌کردن نهی‌ازمنکر». در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاین‌رو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، این‌چنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بی‌تفاوت هستیم. 🔖۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهی‌ازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزش‌ها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیک‌شدن فرد به ارزش‌ها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت می‌گیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگ‌نظر و سخت‌گیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روش‌ها و قالب‌های نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزش‌ها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزش‌ها. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir