eitaa logo
بحر کویر | محمدرسول طالبی
168 دنبال‌کننده
129 عکس
95 ویدیو
1 فایل
سیاستِ نو سه چیز بی سه چیز پایدار نماند، مالِ بی‌تجارت، علمِ بی‌بحث و مُلکِ بی‌سیاست (سعدی) مدیر کانال: محمدرسول طالبی @mrtalebiii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این موجوداتِ بیمار برای و سایر امورات من و شما تصمیم می‌گیرند. این بانوی غیرمحترم یک نمونه‌اش است؛ فکر می‌کنید این زن کیست؟ رئیس بخش مسکن مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی دولت آقای ! به تعریف عجیبش از مسکن توجه کنید: اتاقی که در آن سه فعالیت خوردن، خوابیدن و آشپزی اتفاق می‌افتد! دو نفر ۲۶ متر ... @bahre_kavir
از شاخصه‌های جامعه و دولت اسلامی این است که زحمت و هزینه‌ی انجامِ منکر در آن بیشتر از انجامِ معروف باشد. شاخصه‌ها اینهاست: رابطه‌ی جنسی نامشروع آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است یا رابطه‌ی جنسی مشروع؟ محجبه‌بودن سخت‌تر است یا شُل‌حجاب‌بودن؟ اندیشه‌های مسموم در دسترس‌تر است یا اندیشه‌های ناب؟ فعالیت فرهنگیِ اسلامی راحت‌تر است یا فعالیت ضدّفرهنگی[به عبارت دیگر، فرهنگیِ غیراسلامی و ضدّاسلامی]؟ حلال‌خواری پُردردسرتر است یا حرام‌خواری؟ پاک زندگی کردن زحمت بیشتری دارد یا ناپاک زیستن؟ متعهدبودن، خرق‌عادت است یا منفعت‌طلب بودن و عهدشکستن؟ صداقت رایج‌تر است یا دروغ‌گفتن؟ چند درصد از محیط‌های عمومی و فرهنگ‌ساز، قُرُق عاملان و آمران منکر است؟ چند درصد، معروف؟ آنهایی که دغدغه‌ی و و دارند باید درباره‌ی اینها بیندیشند. نمی‌شود در عالم هپروت سیر کرد و دم از زد. @bahre_kavir
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیاتِ مرگ، معنای زندگی، پدرِ انسان، مُنجیِ آدم، زیباییِ خلقت، پسرِ علی، فرزند زهرا، دُردانه‌ی خدا... عزیزم، سلام @bahre_kavir
هدایت شده از رادیو توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راه همین است 🎙 لا تستوحشوا فی طریق الهدی لِقِلَّة اهله | از قلّت یاران نترسید | عدد کار پیش نمی‌برد | کیفیت یاران مهم است 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱 اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | آپارات
جانِ من است او، هی مزنیدش آنِ من است او، هی مبریدش سنگ نیارید، تیغ نبارید آینه است او، چون شکنیدش آینه یعنی؛ صورت و معنی، جلوه ساقی، صوت مغنی. این بدن کیست؟ بوی تن کیست؟ خسته و خونین! پیرهن کیست؟ این تن مولاست، یوسف زهراست، تشنه و تنهاست، سر مبریدش. پای مکوبید، ای سم اسبان! تاب ندارد این تن عریان. راه مبندید خیل تماشا! اسب نتازید بر تن مولا. های جماعت! باده به دستید؟ نامه نوشتید؟ عهد شکستید؟ ما و دل تنگ، خصمِ بد آهنگ، طعنه و شمشیر، هلهله و سنگ. با تو چه کردند؟! خرقه و اطلس، زهد ریایی! جهل مقدس! جهلِ جماعت، باز تو را کشت. برده به یغما، خاتم و انگشت. شاعر: شهاب‌الدین موسوی @bahre_kavir
استاد بزرگواری می‌گفت «ما باید نگران باشیم که منافعِمان، روزی ما را مقابل امام حسین(ع) قرار دهد!» اگر ما با تمنّیات نَفْس، تصفیه‌حساب نکرده باشیم، هوس‌های کهنه‌شده و پشت‌سر انداخته‌شده، در لحظۀ تصمیم‌گیری همگی به‌یک‌باره سر برمی‌آورند و سهمشان را می‌خواهند! اگر ما مهیّا نشده باشیم، گرفتار می‌شویم. ☑️ @mirbaqeri_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نمی‌خواهم قهرمان شوم!🔸 برخی قبول نمی‌کنند که حضرت آمده باشد و برای علی اصغر، درخواست آب کرده باشد؛ از این تعجب می‌کنند. نه! تعجبی ندارد. مگر حسین بن علی (ع) می‌خواسته قهرمان بشود که بگوید من از دشمن، تقاضا و التماس نمی‌کنم؟! امام حسین (ع) گفت: بگذار در تاریخ بگویند حسین به اشقیا التماس کرد! بگویند حسین گفت: «إِنْ لَمْ تَرْحَمُونی فَارْحَمُوا هذا الطِّفْلَ؛ اگر به من رحم نمی‌کنید، به این طفل شیرخواره رحم کنید». امام حسین (ع) گفت من ، من می‌خواهم تکلیف شرعی‌ام را انجام بدهم. اینجا مسأله شرعی است، مسألۀ حفظ نفس محترمه است. این بچه زنده است و با یک آب می‌تواند ادامه حیات بدهد. پس وظیفۀ شرعی پدرش این است که آب بدست بیاورد. درس حسین بن علی (ع) این است. نمی‌خواهد قهرمان بشود. می خواهد بندۀ خدا شود. قهرمان‌ها این کار را نمی‌کنند. فقط عبد می‌تواند این کار را بکند، نه قهرمان. قهرمان می‌گوید: دشمنان، لیاقت ندارند که من از آن‌ها درخواست کنم و خودم را جلویشان کوچک کنم. اما امام حسین (ع) عارش نمی‌شود. امام می‌گوید: من می‌میرم اما ننگ را قبول نمی‌کنم. اما برای رضای خدا و برای اینکه جهنم نروم، ننگ را قبول می‌کنم. مراتب دارد: «المَوتُ أولی مِن رُكوبِ العاری. وَ العار أولى مِن دُخولِ النّاری». @haerishirazi
سالار هر مبارزِ بی‌ادعا، ای کشته‌ی وحوش مقدس‌نما، @bahre_kavir
آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم... @bahre_kavir
در ، «غربت»، قدرت است. دقیق‌ترش شاید: "قدرت، غربت است." @bahre_kavir
💥 شرح فرازی از زیارت‌نامه حضرت عباس (سلام الله علیه) 🔹 أشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ 🔸تسلیم: اسلام، دین تسلیم است. «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً»(نساء/۶۵) وجود مقدس قمر بنی‌هاشم، در عظیم‌ترین درگیری‌های تاریخ وارد شده و تسلیم محض بوده است. اگر الان برای ما مسئله، بعد از ۱۴۰۰ سال حل شده غیر از آن زمان است؛ زیرا آن زمان، خیلی‌ها که خودشان را بزرگ می‌دانستند و صحابی بودند و وجود مقدس نبی اکرم و امیرالمومنین و امام مجتبی را درک کرده بودند و شاگردی آن حضرات را کرده بودند، نمی‌توانستند بپذیرند که این راه، راه صوابی است. تسلیم شدن نسبت به وجود مقدس سیدالشهداء در این بلاء عظیم، در این امتحان سخت و سر باز نزدن و قوای خود را در اختیار معصوم قرار دادن قدم اول است. تسليم مقام اسلام است؛ يعني قلب انسان دنبال قلب وليّ خدا حركت كند و سلم در مقابل او باشد. 🔸 التصدیق: قدم دوم، تصدیق است. یعنی امام را عین صدق محض بدانی و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام، در انسان پیدا نشود. خیلی‌ها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهداء(ع) تردید کردند. ما یک تصدیق داریم، نقطه مقابلش از شک شروع می‌شود، بعد به ریب و بدگمانی می‌رسد، بعد به تکذیب ختم می‌شود. مقابل تصدیق، تکذیب است. انسان، معصوم را تکذیب می‌کند و می‌گوید: درست نیست، صدق نیست، فرمان خدا نیست، راه صواب نیست. اولش هم از یک تردید و شک آغاز می‌شود. انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء و اولیاء الهی تردید کرد این تردید، همین جا نمی ماند؛ بلکه شیطان، انسان را قدم به قدم پیش می‌برد تا به مقام ریب و بعد هم مقام تکذیب می‌رساند. تصدیق کردن معصومین و آنها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختی‌ها به‌خصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر می‌شود، کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی می‌خواهیم تصدیق کنیم، ترازوی ما، تعلقات ما هستند. تصديق، يعني در امواج سنگين‌ترين ابتلائات و امتحان‌هايي كه وليّ خدا از انسان می‌گیرد در ورود به باب او ترديد به‌ خود راه ندهد و ذرّه‌اي در حقّانيت و صدق و پاكي و طهارت او شک نکند. با يقين كامل وليّ خدا را همراهي كند. 🔸 الْوَفاء: آدمی که تسلیم امام است؛ به فهمی می‌رسد و محاسباتش با امام همراه می‌شود. عقل عملش، تعلقاتش، خوب و بد کردن‌هایش، زشت و زیبا کردن‌هایش، درکش از معروف و منکر، با امامش هماهنگ شده و تابع و دنباله‌رو امام و نورانی به نور امام می‌شود. حالاست که می‌تواند وفا بکند و پیمانه‌اش را پر می‌کند و عهدهایی که با امامش داشته، بتمامه انجام دهد. «وافی» آن کسی است که پیمانه را پر می‌کند. قرآن می فرماید «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ». کسی با خدا وفا کرد، خدای متعال در وفاداری، بر همه، سابق است و اصلاً وفاداری همه، از او است. روز قیامت، همه شهدا و خصوصاً شهدای کربلا که گُل سرسبد گل‌ها هستند؛ وقتی جایگاه حضرت ابالفضل را نسبت به حضرت سیدالشهداء می‌بینند، غبطه می‌خورند. وفا، يعني اين‌كه همۀ سرمايه‌اش را بدهد و خود را نه‌تنها هيچ‌كاره، که بدهكار بداند. 🔸النصیحه: از این لطیف‌تر، نصیحت است. نُصحِ برای امام؛ به معنای نصیحت کردن و موعظه کردنِ امام نیست، بلکه بیش از وفا، و به‌معنای خیرخواهی کردن است؛ یعنی پیمانه ات را که پر کردی، آنچه را هم که از تو نخواستند، بروی انجام بدهی؛ یعنی کار را زیباتر و بیشتر از آنکه خواستند، انجام دادن. همان که خدای متعال در قرآن خطاب به پیامبر فرمود: «طه * ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی»(طه/۱-۲) پیغمبر ما! نگفتیم این قدر زحمت بکشی؛ بلکه ما گفتیم برو دست بندگان ما را بگیر و بیاور. برو عالم را آباد کن و با عبادت خودت عالم را نورانی کن. نگفتیم این‌طور به زحمت بیفت. این نصیحت است. سیدالشهداء، امام است؛ اگر کاری بکنی که بگویند او نسبت به امامش نصیحت کرد و بیش از آنکه وظیفه‌اش بود و عهد داشت، با امام خودش نُصح داشت که خیلی چیز عجیبی است. این است که حضرت فرمود: عموی من در روز قیامت یک درجه‌ای دارد که همه شهدا به او غبطه می‌خورند. این است که همه ائمه علیهم السلام ایشان را دوست دارند و افتخار می‌کنند. در حالی که معصوم، مدار همه کائنات است؛ ولی به مثل حضرت اباالفضل افتخار می‌کنند و حرفش در دستگاه آنها ردخور ندارد. نصیحت؛ يعني بالاتر از تكليف بار برداشتن. ☑️ @mirbaqer_ir