eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
10.4هزار دنبال‌کننده
57هزار عکس
34.8هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 احمدالحسن استاد تناقض گویی 🔺 احمد بصری پس از این‌که تحصیلات خود را در دانشگاه با رشته مهندسی ساختمان می‌گذراند به حوزه شهید صدر در نجف رفته و در آن‌جا مشغول تحصیل علوم حوزوی می‌شود. 🔻 اما از آن‌جا که دروغ‌گو فراموش‌کار است، احمدبصری در جایی دیگر منکر تحصیل در حوزه و نزد علمای شیعه می‌شود و می‌گوید وی مستقیما از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) علمش را گرفته است! 📚 پاسخ‌های روشن‌گرانه، احمدالحسن، بی‌تا، بی‌جا، ج1، ص 43 و 51 🌐 ادامه مطلب را در این لینک می توانید مطالعه کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/35347 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔹 دزدی دراویش صوفی در روز روشن! 🔺 در ماجرای شهادت نوجوان ایذه‌ای وقتی دراویش گنابادی با موجی از احساسات، نسبت به این فداکاری علی لندی در بین مردم و در شبکه‌های اجتماعی روبرو شدند، درصدد برآمدند با دزدی آشکار، علی لندی را پرورش یافته مکتب درویشی معرفی کنند و بدین‌جهت بر اعتبار خود بیفزایند. 🔻 درحالی‌که اولاً این عمل دراویش گنابادی در منسوب کردن شهید علی لندی و خانواده شریف او به درویشی و مکتب پوشالی تصوف، توهین و بی‌احترامی بزرگی نسبت به این شهید عزیز و خانواده وی است. 🔻 ثانیاً خانواده شهید علی لندی هرگونه ارتباط این شهید عزیز و خانواده او و عموهایش را با فرقه دارویش گنابادی و دیگر فرقه‌های درویشی را به‌شدت تکذیب و از آن‌ها ابراز برائت جسته و شهید خود را پرورش یافته مکتب اسلام راستین که همان مکتب اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است معرفی کردند. 🌐 ادامه مطلب را در این لینک می توانید مطالعه کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/35401 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 یک شنبه؛ ☀️ 11 مهر 1400 🌙 26 صفر ۱۴۴۳ قمری 🎄 3 اکتبر ۲۰۲۱ میلادی ✨ مناسبت روز: 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 عده طلاق 💠 عده مدت زمانی است که زن، پس از جدایی از همسر خود، نمی تواند شوهر کند. زنی که طلاق داده شده، با شرائط زیر باید عده نگه دارد: ❇️ عده طلاق: 🔹الف: باردار است: عده اش تا دنیا آمدن یا سقط شدن بچه اوست اگر چه یک ساعت بعد از طلاق باشد. 🔸ب: باردار نیست: 1️⃣ حائض می شود: دوبار حیض ببیند و پاک شود، همین که حیض سوم را دید، عده ی او تمام می شود. 2️⃣ حائض نمی شود: بعد از طلاق تا سه ماه باید صبر کند. 💢 توضیح المسائل مراجع ج 2 م 2510 تا 2512 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 راه خوشبختی 💠 این تفکر اشتباهه که فکر کنیم مشکلات فقط برای ما هست و در این مسیر از همه بدتر این هست که از رسیدن به موفقیت و خوشبختی ناامید بشیم! باور داشته باشیم موفق خواهیم شد اگر تلاش کنیم و با خدا باشیم... 🔹 لَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللهِ 🔸 ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ♦️ سوره یوسف آیه ۸۷ 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 فکر تو گنجایش هر چیز را ندارد، پس آن را براى آنچه مهم است، فارغ گردان. 📚 غررالحکم: ج۲، ص۶۰۶ 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 حدیث روز ⚜️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: اذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاثٍ : إلاّ مِن صَدَقَةٍ جاريَةٍ أو عِلمٍ يُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ يَدعُو لَهُ؛ ✍️ با مرگ انسان، رشته عملش قطع مى شود، مگر از سه چيز: صدقه جارى (وماندگار)، دانشى كه مردم از آن بهره مند شوند، و فرزند نيكوكارى كه برايش دعا كند. 📚 ميزان الحكمه، ح 14287 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به شهادت رسید یا رحلت کرد و به مرگ طبیعی از دنیا رفت؟ 🔰 یکی از مسائل تاریخی که مورد بی‌مهری بسیاری از مسلمانان قرار گرفته است، مساله‌ی شهادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌باشد که دلایل و قرائن بسیاری برای آن وجود دارد. 👈 دلایل بسیاری وجود دارد که شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را تأیید می‌کند. ما در این نوشتار می‌خواهیم شهادت حضرت را از منابع اهل سنت اثبات کنیم: 🔶 روایت اول: در معتبرترین کتاب اهل سنت، نقل شده که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بیماری منجر به رحلت‌شان، خطاب به همسرشان عایشه فرمود: «من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده‌ام، در بدنم احساس می‌کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سم، من‌را از پای درآورد.» ✳️ روایت دوم: «احمد بن حنبل» در مسند خود، ماجرایی را بیان می‌کند که طی آن، بانویی به نام «ام‌مبشر» که فرزندش به دلیل خوردن غذای مسموم در کنار پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به شهادت رسیده بود؛ در ایام بیماری ایشان به عیادت‌شان آمده و اظهار داشتند که من احتمال قوی می‌دهم که بیماری شما ناشی از همان غذای مسمومی باشد که فرزندم نیز به همین دلیل به شهادت رسید. پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در پاسخ فرمودند: «من نیز دلیلی به غیر از مسمومیت، برای بیماری خویش نمی‌بینم و گویا نزدیک است که من‌را از پا در آورد.» 🔺 روایت سوم: «محمد بن سعد» نقل می‌کند: «هنگامی که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) خیبر را فتح نموده و اوضاع به حالت عادی برگشت، زنی یهودی به نام زینب که برادر زاده مرحب بود که در جنگ خیبر کشته شد، از دیگران پرسش می‌کرد که پیامبر کدام بخش از گوسفند را بیشتر دوست می‌دارد؟ .... پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) با قبول هدیه، به همراه یارانش بر سر سفره نشسته و مشغول تناول غذا شدند ... بعد از مدتی، حضرت فرمود که دست نگه دارید! گویا این گوسفند مسموم است.» مؤلف کتاب، سپس نتیجه می‌گیرد که شهادت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به همین دلیل بوده است. 💠 بدین ترتیب، از مجموع روایات نقل شده در کتب شیعه و اهل سنت، می‌توان نظریه شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را تقویت نمود که در قریب به اتفاق این روایات، زمان مسمومیت ایشان، هم زمان با جنگ خیبر و توسط زنی یهودی بیان شده است. ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/81186 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ کمال الحیدری و اصرار بر متفاوت دیده شدن 👆🏼 جناب آقای سید کمال الحیدری در مشی چندساله اخیر خود که برخلاف تمام عمر ایشان است. هر از گاهی گفتارهایی مبهم و دوپهلو را مطرح می‌نمایند که در برخی مواقع پس از چند روز مقصود حقیقی خویش را یادآور و توضیحات تکمیلی را ارائه می‌کنند که البته دیگر چاره‌ساز نبوده و در هنگامی تصحیح می‌شود که معاندان شیعه سوءاستفاده خود را برده و علماء شیعه نیز خون به دل شده‌اند. در بسیاری از کانال‌های فضای مجازی و رسانه‌های ضد شیعی، نقل شده است که ایشان در جدیدترین اظهارات جنجالی خود، دلایل اثبات امام علی (علیه‌السلام) و اهل‌بیت (علیهم السلام) را مورد نقد قرار داده و آن‌ها را ادله خفی و ضعیف شمرده است و معتقد است ادله‌ای چون غدیر، حدیث الدار، منزلت و... نمی‌تواند امامت آن حضرت را ثابت کند. ✅ در این مورد چند مطلب گفتنی است: 1. در قسمتی از کلیپ منشر شده، ایشان ادله مخالفان در تضعیف روایات را ضعیف می‌داند که برخلاف آنچه از سخنان ایشان برداشت‌شده است، سخن مهمی است و در کنار تمامی صحبت‌های دوپهلوی ایشان، اعتراف آشکاری محسوب می‌شود. 2. در تحلیل روایات و ادله متنی، صراحت داشتن یا ابهام، در گرو الفاظ و متن نیست بلکه یک قرینه قوی می‌تواند به متن صراحت ببخشد و در واقع قرائن داخلی و خارج از متن، جزو جدایی‌ناپذیر متن بوده و جهت، معنی و مقصود گوینده را وضوح می‌بخشد و این نه‌تنها در روایات اثبات ولایت برای امیرالمؤمنین (علیه السلام) بلکه در هر روایتی بخشی از مسیر فهم حدیث است. 3. بهتر است ایشان پاسخ بدهند که اگر حدیث غدیر دلالت آشکار ندارد و صرفاً به معنای دوستی است چگونه به حدیث متواتر و پرتکرار بی‌نظیری تبدیل می‌شود؟ آیا این بازتاب وسیع فقط برای به زبان آوردن دوستی علی (علیه السلام) توسط پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده است؟ خاطرنشان می‌شود معروف‌ترین حدیث متواتر که بیشترین گزاره‌ را در میان اهل‌سنت دارد، حدیثی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در آن فرمود: «مَن كَذبَ علَيّ مُتَعمِّدا فلْيَتَبوّأ مَقعدَهُ مِن النّارِ؛ کسی که به‌عمد بر من دروغ ببندد جایگاهش در آتش است.» ✅ راویان این حدیث از شصت نفر تجاوز نمی‌کنند، درحالی‌که با جستجویی که علامه امینی کرده‌اند، حدیث غدیر یکصد و ده گوینده فقط از صحابه دارد! جناب آقای کمال الحیدری بفرمایند چه خصوصیتی در حدیث غدیر بوده است که این‌همه تفاوت و فاصله با متواترترین احادیث اهل سنت دارد؟ از جمعیت فراوان حاضر در واقعه غدیر، تنها شمار کمی حدیث غدیر را نقل کرده‌اند؛ بااین‌حال همین تعداد کم از میان صد هزار تن، توانستند حدیثی با بیشترین تواتر و فراوانی نقل را به وجود آورند. بنابراین باید پرسیده شود که ویژگی‌های ممتاز و کاملاً اختصاصی گزارش غدیر با تفسیر آن به یک مسئله ساده همچون دوستی با حضرت علی (علیه السلام) که همه مسلمانان از آن آگاه بوده‌اند، چگونه سازگار است؟ 📚در پایان یادآور می‌شویم که تشکیک در حدیثی که دشمنان تشیع بدان اعتراف و اذعان دارند از یک عالم شیعی عجیب و کم‌سابقه است، نقل‌ شده است که ابوحنیفه به یاران خود توصیه می‌کند که اگرچه حدیث غدیر صحیح است، ولی شما به صحت آن اقرار نکنید. عبارت چنین است: «فقال أبوحنیفة: قد قلت لأصحابنا: لا تقروا لهم بحدیث غدیر خم فیخصموکم.» در مناظراتتان با شیعه زیر بار حدیث غدیر نروید؛ چون اگر اعتراف کردید، مغلوب می‌شوید. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/184000 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ حق زن در رسانه 👆🏼 پروپاگاندای تبلیغاتی و بوق‌های رسانه‌ای بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق جدیدی نیست. هر از چند گاهی به بهانه‌های مختلف ـ از ورود زنان به ورزشگاه و مباحث مربوط به حجاب تا قتل دختری توسط پدرش ـ بستری می‌شود برای حملات فرهنگی و پیش کشیدن حجاب اجباری و حقوق زن در جمهوری‌اسلامی. اما همین رسانه‌ها آنجا که پای موفقیت‌های دختران این مرز بوم به میان می‌آید در سکوت و بی‌اعتنایی از این اخبار می‌گذرند، تا با نشر اخبار صرفا منفی و عدم پوشش خبرهای مثبت، حس ناامیدی و تضییع حقوق زنان را به بانوان جامعه تلقین کنند. ✅ این‌ها در حالی‌است که حقیقت حقوق زن در غرب، در انواع سوء استفاده‌های جنسی خلاصه می‌شود؛ از استفاده ابزاری از جاذبه‌های جنسی زنان در برنامه‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی، اجاره و فروش زنان در اسرائیل و معضل زن‌کشی در فرانسه، تا کمپین (me too) که واکنشی بود از سوی جامعه زنان غرب، که قربانی خشونت و تعرض شدند. 📚 سیاست مزدوران رسانه‌ای بیگانه در قبال توحش علیه زن در غرب و موفقیت زن در ایران یکی است؛ آنها نه هیچ گاه برای زنان قربانی شده درغرب اشک می‌ریزند و نه برای موفقیت دختران میهن‌مان کف می‌زنند؛ البته فرقی ندارد "سارینا بابایی"دختر فرانخبه دوازده ساله باشی یا "الناز رکابی" که در هجده سالگی لقب "دخترعنکبوتی" را به دست آوری؛ رسالت رسانه‌ای در شبکه‌های معاند، حولِ چشم‌پوشی بر رذالت‌های رفتاری علیه زنان در غرب و موفقیت‌های بانوان این مرز وبوم وتحقیر باورهایش می‌چرخد. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/184063 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ روی بی‌سوادها حساب باز کرده‌اند 👆🏼 رسانه‌های معاند به راحتی هرچه تمام‌تر دروغ‌های کوچک و بزرگ می‌گویند و سخن این و آن را تحریف می‌کنند؛ گرچه دیر یا زود پاسخ می‌گیرند، ولی گاهی همان دروغ یا مطلب تحریف شده را مدتی بعد، بازنشر می‌کنند. با رصد جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و شبهاتی که القا می‌کنند، به خوبی دیده می‌شود که روی بی‌سوادی مخاطب حساب باز کرده‌اند و نگران این نیستند که اعتماد مخاطب هوشمند را از دست بدهند؛ گویی که اساساً انسان‌های هوشمند را مخاطب خود نمی‌دانند. ✅ جمهوری اسلامی در روزهای کرونایی از طرفی درگیر هجمه ویروس به جسم مردم بوده و از طرفی با هجمه رسانه‌های دشمن به روان مردم جنگیده است. یکی از شبهاتی که از همان زمستان 98 مطرح شد، نقش منفی روحانیت و علمای حوزه، هم در ورود ویروس به کشور و هم در مانع تراشی برای کنترل آن بود. قم را به عنوان مرکز بروز کرونا معرفی کردند، در حالی که نه فرودگاه داشت و نه دارای بندر بود. واقعیت ماجرا اینکه قم محل کشف کرونا بود که باعث هوشیاری مسئولان بهداشتی کشور نسبت به احتمال مخفی ماندن موارد ابتلا به کرونا در پایتخت و دیگر شهرها شد. ✅ در گام بعد، مخالفت علما با قرنطینه را باعث گسترش کرونا در کشور و افزایش مرگ هموطنان دانستند؛ در حالی که اساسا مسئولان کشوری اعتقادی به سیاست قرنطینه نداشتند و اصل خبر ممانعت مراجع تقلید از اجرای قرنطینه قم دروغ بود. دروغگویی خود را تا دل تاریخ هم کشاندند و شکستن قرنطینه در جریان همه‌گیری وبا در عراق را با استناد به روایات ساختگی از تاریخ، به آیت الله ممقانی نسبت دادند تا مخالفت علما با دستورهای بهداشتی و به ویژه قرنطینه را به عنوان یک واقعیت ریشه‌‌دار در ذهن مخاطب غفلت زده جا بیاندازند. گرچه همه آن شبهات، همان روزها پاسخ داده شد، ولی این روزها دوباره مطرح می‌شود. 📚 از این رو می‌توان گفت: برگ برنده جریان رسانه‌ای ضد انقلاب، ضعف سواد رسانه‌ای است. در جنگ رسانه‌ای نمی‌توان از دشمن توقع اخلاق‌مداری داشت؛ تحریف و دروغ ابزار جنگی دشمن است، و راه دفاع در برابر آن بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم است، تا راحت تحت تاثیر هر حرفی ـ آن هم از دهان دشمنان ایران و ایرانی ـ قرار نگیرند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/183700 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org