eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
10.9هزار دنبال‌کننده
46.2هزار عکس
25.6هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ «بهشت زوری» مغلطه‌ای برای دیکتاتوری 👈 «کارل ریموند پوپر» قبله‌گاه اهل لیبرالیسم و دموکراسی غربی، از جمله کسانی است که برای نیل به دموکراسی افراطی و بی‌حاصل غربی، دین را به قربانگاه آزادی کشانده و برخورد بسیار ناجوانمردانه‌ای را با دین ترویج می‌کند. وی اظهار می‌کند: «در ﻣﻴﺎﻥ ﻫﻤﻪ آرمان‌های ﺳﻴﺎسی، ﺁن که ﺍﺩﻋﺎی ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ بشری ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺧﻄﺮﻧﺎک‌تر ﺍﺳﺖ. ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﭘﺎیی بهشت ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ، همیشه ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﺎنی ﮐﻪ می‌پندارند، قاﺩﺭﻧﺪ بشرﻳﺖ ﺭﺍ ﺳﻌﺎﺩﺗﻤﻨﺪ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎکی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺳﺎﺳﺎً ﺭوﻳﺎی ﺳﺎﺧﺘﻦ بهشت ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ، ﺭﻭﻳﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎکی ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪتی ﺑﺎﻭﺭ می‌کنند ﮐﻪ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ بی‌شماری ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺷﺮﻭﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ تا ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﻌﺎﺩتمند ﮐﻨﻨﺪ.» 🔹 عبدالکریم سروش که افکار عاریتی و اعانه‌ای وی برگرفته از پوپر بوده و انتشار کتاب «جامعه باز و دشمنانش» اثر کارل پوپر در ایران و همچنین آثار محمد الجابری مصری، نشان داد که اندیشه‌های وی اصالت نداشته و برگرفته از آثار دیگران است نيز از کسانی است که مروج نفی بهشت زوری بوده و با توسل به این حربه تبلیغاتی تلاش داشت مخالفین فکری خودش را به خشونت متهم کند. 🔹 این جملات شعاری و پوچ، در ذات خود دچار تناقض، و از پایه ویران است؛ چراکه خود کارل پوپر در پی ارائه نسخه سعادت در قالب لیبرال دموکراسی بوده و به دفاع از این آرمان خویش به شدت به مخالفین یورش می‌برد و از جمله کسانی است که با خطرناک دانستن دیگران به کارزار روانی روی آورده و در جامعه صف‌بندی ایجاد می‌کند. 🔹 آیا کسانی که دین دارند دشمنان خود را شرور دانسته و برای از میان برداشتن آنها تلاش می‌کنند؟ آیا این سنت ثابت اجتماعی بوده و نمونه‌ای از رفتار مسالمت آميز ادیان با مخالفین یافت نمی‌شود؟ از طرفی باید پرسید که مصلحان تاریخی آیا با کنار گذاشتن اهداف دینی، انگیزه‌ای برای ایفای نقش موثر در جوامع منحط داشته‌اند يا خواهند داشت؟ 🔹 سؤال بنیادی و ریشه‌ای این است که اگر سعادت و آرامش بشری برای انسان آرمانی تاریخی بوده و در پی دست یافتن به آن، ادوار محنت‌باری را پشت سر گذاشته است آیا روا است که کسب سعادت را امری موهوم و غیرواقعی بدانیم؟ هر انسانی رسیدن به سعادت را بخشی از هستی خود می‌داند و زندگی بدون کوشش برای سعادت جویی را خالی از لذت و حقیقت می‌داند. همچنين هويت اجتماعی انسان باعث می‌شود نیک بخت شدن خویش را جدای از سرنوشت جمعی ندانسته و همانند سلولی در کالبد جامعه، آینده خویش و جامعه را در هم تنيده بداند. درست بر همين مبناست که برخی به عنوان مصلح اجتماعی ظهور می‌کنند. اين مسيری است که خود کارل پوپر هم طی کرده‌است. 🔹 چالش در قدم بعد آغاز می‌شود؛ جايی که تقابل ایده‌ها شکل می‌گیرد و هرکسی باور خویش را یگانه راه نجات می‌داند -که در این مرحله هم امثال کارل پوپر تافته جدا بافته‌ای نیستند-. 🔹 حتی با قائل شدن به پلورالیسم دینی نیز، حقیقت ماجرا از میان نرفته و با پاک کردن صورت مسئله به نام تعدد قرائت‌ها، مشکل حل نمی‌شود؛ چراکه شخص معتقد به «تعدد قرائت‌ها» نیز، قرائت مخالف با خویش را بر نمی‌تابد. ✅ امروز جهان در آشوب دموکراسی است و همین فکر به ظاهر زیبا، واقعیت هراسناک خویش را آشکار کرده و این حقیقت روشن شده است که تا بشر تهذیب نشود و فرصت‌طلبان قدرت‌طلب از جايگاه استیلای بر بشر، به زیر کشیده نشوند و سلاح دموکراسی و آزادی از آنان گرفته نشود، همه‌چیز بازی بیش نخواهد بود، حتی اگر شعار «حق با همه است» داده شود و ادعا شود «بهشت زوری، جهنمی بیش نیست»؛ چراکه سردمداران همین جملات احساسی، سرسپردگان و مریدانی سخت همچون ترامپ و نتانیاهو دارند! _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/189999 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 بهترین روش نفس کشیدن 💠 امام صادق علیه‌السلام می فرمایند: «إِذَا أَكَلَ أَحَدُكُمْ طَعَاماً فَلْيَجْعَلْ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلطَّعَامِ وَ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلشَّرَابِ وَ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلنَّفَسِ.»[1] ⚜️ هنگامی که یکی از شما غذایی می‌خورد، یک سوم شکم را برای غذا و یک سوم آن را برای نوشیدنی و یک سومش را برای نفس (هوا) قرار بدهد. 🔻 خدا همه چیز را در عالم خلقت، درست قرار داده است. اگر به نفس کشیدن نوزادان و بچه‌های چند ماهه دقت کنید، خواهید دید که شکم آن‌ها موقع نفس کشیدن بالا و پایین می‌شود؛ در‌‌حالی‌که آدم‌ها، غالباً با ریه‌ها و شش هایشان نفس می‌کشند و معمولا موقع نفس کشیدن، قفسه سینه آن‌ها بالا و پایین می‌شود. باید توجه داشت که پرخوری موجب می‌شود نفس‌کشیدن ما تغییر کند. ️ ✅ بهترین حالت نفس کشیدن، تنفس شکمی است. یعنی هنگام نفس کشیدن، باید هوا وارد شکم انسان شود و یک سوم معده به هوا اختصاص پیدا کند. 📚 [1]. کافی، ج۶، ص ۲۶۹، ح ۱۱۵۴۴۵ 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠کم آب بنوشید 🔻 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔰 «اَقلِل مِن شُربِ الماءِ فَاِنَّهُ يَمُدُّ كُلَّ داءٍ.» ️🔹 «کم آب بنوشید که زیاد آب خوردن، هر بیماری و مرضی را تقویت می‌کند.» ✍️ گیاهان و درختانِ مناطق گرم و خشک و بیابانی در مقایسه با گیاهان و درختان مناطق مرطوب و بارانی، از ریشه قوی‌تر و دام بیشتری برخوردارند. نوشیدن آب به مقدار زیاد، بدن را سست و عمر را کوتاه می‌کند؛ اگر می‌خواهید بدنی قوی‌ داشته باشید و در هنگام بیماری، زودتر بهبود پیدا کنید، (در زمان سلامتی) فقط زمانی که به آب نیاز پیدا کردید، آب بنوشید. 📚 کافی، ج 6، ص 382، ح ۲. 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 روش تحلیل کارها 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 چون كارها به هم شبيه گردند آخرشان را بايد به اوّلشان سنجيد. 🔹 إنَّ الْأُمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ، اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 76 ✍️ همیشه آغاز و انجام کارها با یکدیگر پیوند ناگسستنى دارند و در واقع شبیه علت و معلول اند، بنابراین اگر ما در چگونگى پایان کارى شک و تردید داشتیم باید ببینیم آغازش چگونه بوده است؛ هرگاه در مسیر صحیح بوده عاقبت آن نیز چنین است و اگر آغاز آن در مسیر نادرستى قرار گرفته باید بدانیم که عاقبت آن نیز نادرست و خطرناک است. 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بی‌اعتنایی امیرالمؤمنین به دنیا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 اى دنيا، اى دنيا، از من دورى گزين... غير مرا فريب ده، كه مرا به تو نيازى نيست 🔹 يا دُنْيَا يَا دُنْيَا، إِلَيْكِ عَنِّي... غُرِّي غَيْرِي؛ لَا حَاجَةَ لِي فِيكِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 77 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ارزش علم و حکمت 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 حكمت را هر جا هست فراگيريد، كه حكمت در سينه منافق هم هست، در آنجا قرار نمى گيرد تا بيرون آيد و در سينه مؤمن با ديگر يارانش آرام گيرد. 🔹 خذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ؛ فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ، فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 79 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا