💢 بیعت با هدفها
💠 آن روز (۱۹ بهمن ۵۷) آن جوانهای افسر و درجهدار و عمدتاً هُمافرانی که در آن دیدار عجیب با امام شرکت کردند و بیعت کردند؛ این بیعت، بیعت با شخص نبود. این بیعت، بیعت با هدفها بود؛ بیعت با آرمانها بود. بیعت با آن جهاد مقدّسی بود که امام، فرمانده مقتدر آن جهاد بود.
✍️ بیانات امام خامنهای در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیرویهوایی و پدافند هوایی ارتش؛ 1400/11/19.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #فرهنگ
📎 #بیانات_رهبری
https://btid.org/fa/photogallery/200430
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 تهاجم دشمن، یک تهاجم ترکیبی است...
💠 جبهه دشمن امروز دستزده به یک تهاجم ترکیبی. تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه اقتصادی در آن هست، جنبه سیاسی در آن هست، جنبه امنیتی در آن هست، جنبه رسانهای در آن هست، جنبه دیپلماسی در آن هست.
🔶 از همه جهت یک حمله ترکیبی دستهجمعی را شروع کردند، ما هم در مقابل بایستی حرکتمان، حرکت ترکیبی باشد. از همه جهت بایستی تلاش کنیم.
✍️ بیانات امام خامنهای در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش؛ 19/11/1400.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_بین_الملل
📎 #بیانات_رهبری
https://btid.org/fa/photogallery/200431
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
❌ شبهات
📛 عربها برای تحقیر ایرانی به من آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر استفاده کنیم. نفر واحد شمارش شتر است.
🔻 اول: کلمه نفر در عربی به معنای گروهی از انسانهاست. برای انسان، اجنه، درخت خرما و شتر هم به کار رفته است. اما این به خاطر ارزش پایین انسانها نیست. بلکه بخاطر اهمیت درخت خرما و شتر در نزد عربهاست.
🔻دوم: واحد شمارش انسان در فارسی تن نیست بلکه سر است. مثل سرشماری، چند سر خانواده و...
🔸 سر در فارسی به معنای رأس در عربی است که واحد شمارش گوسفند و گاو میباشد.
🔹 اگر بخواهیم اشکال وارد کنیم، در واقع این زبان فارسی است که به واژه عربی بی احترامی کرده است، زیرا واحد شمارش انسان را روی چارپایان خود قرار داده است.
🔻 سوم:اینکه واحد شمارش انسان با برخی از حیوانات یکی است، این نشان از اهمیت حیوان است و ربطی به تحقیر انسان ندارد.
🔸 شتر آنقدر برای انسان قدیم مهم بود که دیهی انسان بر اساس آن قرار داده شد. همانگونه که الان سکه، ارز و پول به عنوان با ارزشترینها به حساب میآیند، زمانی شتر و درخت نخل اینگونه بودهاند.
منبع: لغت نامه دهخدا واژه نفر.
لغت نامه معین واژه نفر
تاملی در خلقت شتر از دید قرآن و علم، پژوهشهاي علم و دین، دين و علم،پژوهشگاه علوم انساني ومطالعات فرهنگي
سال هفتم شمارة اول بهار و تابستان 1395.
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200032
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 ملاک جانشینی پیامبر
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 وا عَجَبَاهْ، أَ تَكُونُ الْخِلَافَةُ بِالصَّحَابَةِ [وَ لَا تَكُونَ بِالصَّحَابَةِ] وَ الْقَرَابَةِ؟
🔹 شگفتا آيا معيار خلافت، صحابى پيامبر بودن است امّا صحابى بودن و خويشاوندى ملاك نيست؟
✍️ مرحوم سيد مى گويد: از امام علی علیه السلام شعرى در همين زمينه نقل شده است كه (خطاب به خليفه اوّل) مى گويد: اگر تو به سبب شورا مالك امور مردم شدى اين چه شورايى است كه طرف هاى مشورت (امثال من و جمعى از بنى هاشم و ديگران) غايب بودند؟ و اگر از طريق قرابت با پيامبر در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پيامبر سزاواتر و نزديك تر است.
📚 حکمت 190 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/200435
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 بی وفایی و ناپایداری دنیا
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 إنَّمَا الْمَرْءُ فِي الدُّنْيَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِيهِ الْمَنَايَا...
🔹 انسان در اين دنيا هدفى است كه تيرهاى مرگ همواره به سوى او نشانه گيرى مى كند...
📚 حکمت 191 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/200437
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 جمع مال برای دیگران
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 يا ابْنَ آدَمَ، مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ، فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ.
🔹اى فرزند آدم، آنچه را كه بيش از نياز خود فراهم كنى، براى ديگران اندوخته اى.
📚 حکمت 192 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery/200439
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org