eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
11.1هزار دنبال‌کننده
46.3هزار عکس
25.6هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 ✨ اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یا أبْصَرَ النّاظرین. 💫 خدایا در این ماه برای برپا داشتن امرت نیرومند ساز مرا، و شیرینی ذکرت را به من بچشان، و ادای شکرت را به من الهام فرما، و به نگهداری و پوشی خودت ای بیناترین بینندگان 📎 https://btid.org/fa/photogallery/204683 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 ✨ اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یا أبْصَرَ النّاظرین. 💫 خدایا نیرومندم فرما در آن روز بر به پا داشتن فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه داریت و پرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان. 📎 https://btid.org/fa/video/204684 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 سی روز، سی گفتار ✅ چهارم: مراحل روزه‌داری 🔶 یک مرحله، همین مرحله عمومی روزه است؛ یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرّمات. مرحله دوم روزه، پرهیز از گناه است. مرحله سوم از روزه‌داری، پرهیز از هر چیزی است که ذهن و ضمیر انسان را از یاد خدا غافل کند. 📚 رهبر انقلاب، 1371/12/04 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/160793 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فرزندآوری در فرهنگ اسلامی 🔹فرزندآوری از اساسی‌ترین و زیر بنایی‌ترین عناصر بقا، حفظ و استمرار جامعه بشری به شمار می‌آورد. 🔸در فرهنگ اسلامی فرزندآوری و ازدیاد نسل امری اصیل، فطری، مُسلَّم و مطلوب است. کاهش جمعیت از نگاه اسلام خطری است جبران ناپذیر که با هیچ وسیله ای قابل جبران نیست. 🔸آیات و روایات فراوانی وجود دارد که جوامع را به فرزندآوری دعوت و آن را به عنوان یک اصل اساسی و حیاتی معرفی می‌کند. 🔹در نگاه قرآنی از فرزندآوری و تکاثر نسل با تعابیری چون نیروی انسانی، عصای دست پدران و مادران، اسباب امداد و یاری الهی، استمرار نسل بشر، نور چشم والدین، سبب سعادت بشر و ... یاد شده است. 🔸در آینه روایات نیز از تعابیر و توصیفات مختلفی برای ازدواج و ازدیاد نسل سخن به میان آمده است. برخی از این روایات خانواده ها را به زیادی فرزند آوری تشویق می‌کند چنان که در روایتی پیامبر (ص) می‌فرماید: «أَكْثِرُوا الْوَلَدَ أُكَاثِرْ بِكُمُ الْأُمَمَ غَدا؛ بر تعداد فرزندان بیافزایید تا در روز قیامت به فزونی شما بر امت ها تفاخر کنم.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/181574 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا از ازدواج موقت می توان به عنوان راهبردی برای بالابردن امنیت اخلاقی جامعه استفاده نمود؟ 🔰 پاسخ 🔹 ازدواج موقت یکی از بهترین راهبرد‌ها برای بالا بردن امنیت اخلاقی جامعه است. برخی صاحب‌نظران ازدواج موقت را یکی از اصلی‌ترین ضروریات اجتماعی جامعه امروزی شمرده‌اند. 🔘 برخی ازدواج موقت را به گونه ای مطرح می کنند که گویی نوعی ارتباط آزادانه و خلاف کرامت و حیثیت زن است. در پاسخ به این شبهه باید گفت: 1️⃣ از آن‌جایی که احکام الهی همه بر مصالح و مفاسد مبتنی است آیا می‌توان پذیرفت که اسلام بدون در نظر گرفتن مصالح و مفاسدِ صیغه موقت، حکم به جواز چنین ازدواجی داده است؟ آن‌چه مسلم می‌باشد این است که هرگز مقصود قانون‌گذار اول از وضع و تشریع این قانون و نیز منظور ائمه (علیهم‌السلام) از ترغیب و تشویق به این قانون الهی این نبوده که وسیله هوسرانی و هواپرستی و حرم‌سرا سازی برای حیوان صفتان و یا سبب بیچارگی برای عده‌ای زنان اغفال شده و فرزندان بی‌سرپرست شود؛ بلکه به دنبال تأمین امنیت اخلاقی جامعه و دفاع از حقوق زنان بی سرپرست بوده است. 2️⃣ ازدواج موقت، یک قانون کلی و عمومی است که اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیح پاسخ گفته نشود، برای اشباع آن متوجه راه‌های انحرافی خواهد شد؛ زیرا این حقیقت قابل انکار نیست که غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد، و بر فرض هم بتوانیم از بین ببریم، چنین اقدامی عاقلانه نیست؛ زیرا این کار یک نوع مبارزه با آفرینش است، از این‌رو تنها راه صحیح این است که از راه معقولی اشباع و از آن‌ها در مسیر زندگی بهره‌برداری کنیم و این راه با ازدواج دائم و یا موقت امکان پذیر است و راه سومی وجود ندارد. در صورت عدم استفاده از این دو راه، فرد برای کنترل غریزه طبیعی خود یا باید راه رهبانیت را به پیش گیرد تا بتواند آن را سرکوب کند و یا از طریق نامشروع و بی‌بند و باری جنسی اقدام به تخلیه غریزه شهوانی خود کند. 3️⃣ سوء استفاده‌هایی که از قانون ازدواج موقت می‌شود، نمی‌تواند دلیلی بر نقصان دین اسلام یا این قانون الهی باشد. امروزه از کدام قانون در دنیا سوء استفاده نشده است؟ آیا باید جلوی یک قانون فطری و ضرورت اجتماعی را به خاطر سوء استفاده گرفت؟ یا باید جلوی سوء استفاده کنندگان گرفته شود؟ برای اطلاع بیشتر کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/184067 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org