4.jpg
220.2K
عزت بخشی به جامعه
عزت، یک حالت درونی است که نمیگذارد انسان شکست بخورد و مغلوب واقع شود. همه افراد، صرف نظر از سن، جنسیت، زمینه فرهنگی و جهتی که در زندگی دارند، نیازمند عزتنفس هستند. همانطور که عزتنفس بر همه سطوح زندگی انسان اثر میگذارد، جامعه نیز نیازمند عزت است. انتخابات عامل عزت کشور و نظام است.
#انتخاب_درست
#انتخابات
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ghaleb6-17.jpg
812.4K
دفاع از جبهه حق با راحتطلبى و تنآسايى امكانپذير نيست. و بايد بدانيم خداى شكور (قدرشناس) به تناسب رنج و تلاشى كه ما در راه حمايت از دين او متحمل مىشويم به ما پاداش مىدهد.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 35
#حوزه_علمیه
پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ghaleb6-18.jpg
766.3K
اكنون نيز هزاران روحانى اين لباس مقدس را به تن دارند و همه فعاليتهاى اجتماعى خود را بدون احساس تنگنا انجام مىدهند. پس نبايد گمان كرد سختى اوليه يك عمل تا ابد باقى مىماند.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 35
#حوزه_علمیه
پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ghaleb6-21.jpg
798.2K
اين مقدار زحمت و محدوديتى كه براى اين لباس فرض شده در مقابل آن همه فوايد آن بسيار ناچيز است. براى رسيدن به آن بهرهها اين مقدار هزينه را بايد با جان و دل پرداخت.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 34
#حوزه_علمیه
پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ghaleb6-19.jpg
672.8K
طلبه در انجام هر كارى آزاد نيست و نسبت به ساير مردم محدوديت رفتارى دارد و اين به جهت شأن طلبه، مناسبت او با دين و ديدگاه توده مردم نسبت به اوست كه رفتار او را جهت شرعى مىشمارند.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 35
#حوزه_علمیه
پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
ghaleb6-20.jpg
726.5K
طلبه در به كار بردن واژهها، سخن گفتن يا سكوت كردن، شركت يا غيبت در مجالس، نوع نشستن، برخاستن، راه رفتن، نگاه كردن، خنديدن، شوخى كردن، خشم، خريد كردن، حضور در فضاى خاص و عملكرد خود بسيار بايد دقيق باشد و به تبعات اين رفتارها توجه ويژه كند.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 35
#حوزه_علمیه
پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-26 copy.jpg
895.5K
جمعيت فراوان طلبه در يك منطقه به خودى خود، استدلالى نامرئى براى حقانيّت اين مسير است. صورت مرئى اين استدلال كه در نهاد ناآگاه انسان حضور مىيابد چنين است: «اگر انتخاب اين راه به روشنى ناحق بود، اين همه جمعيت به آن تمايل نمىيافتند و پدران و مادران و نزديكان به آن رضايت نمىدادند.»
لباس روحانیت؛ چراها و بایدها، ص 21
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-3 copy.jpg
725.3K
نقش اجتماعی و فرهنگی روحانیت در اقامة دین خلاصه میشود. یعنی پس از دوران تحصیل باید به تحقیق، تبلیغ، پاسداری، تربیت و جامعهسازی بپردازد. تربیت فردی ما پیشنیاز و مقدمة نقشآفرینی اجتماعی ماست.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 10
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-2 copy.jpg
795.5K
در نقشآفرینی فرهنگی نظام روحانیت پس از انقلاب، مهمترین مسائل و اولویتهای اول، همانهایی است که مقام معظم رهبری از حوزویان مطالبه فرمودهاند؛ یعنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سیمای تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مهندسی اجتماعی، معماری فرهنگی، اسلامی شدن علوم انسانی، اسلامیسازی دانشگاهها و مسائل نوپدید اجتماعی.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 8
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-4 copy.jpg
697K
باید دشمنان اصلی فرهنگ اسلامی را بشناسد. تفکر سکولاریسم، لیبرالیسم، مدرنیسم، باستانگرایی و پلورالیسم، دشمنان اصلی فرهنگ اسلامی در عصر ما هستند. حوزه باید در این جبهههای بزرگ، فعالانه قدم بگذارد و حضور خود را نشان دهد.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 13
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-1 copy.jpg
913.4K
سازمان روحانیت، نهادی فرهنگی و فرهنگساز است. اگر بخواهیم رسالت و مأموریت این نهاد پربرکت را در دو کلمه بیان کنیم، باید بگوییم حوزههای علمیه و روحانیت شیعی متولی «اقامة دین» هستند.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 1
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7-5 copy.jpg
745K
مشکل کنونی طلاب ما این است که خود طلبه در تولید طرح خدمت خود، نقش کمی ایفا میکند و بیشتر وقتها منفعل و منتظر است تا دیگران برنامهای ـ آن هم کاملا مقطعی ـ برای او ترسیم کنند. در حالیکه پیش از آن، باید حرکت فعالی برای تعیین مأموریت تخصصی خود داشته باشد و این کار به مقدماتی احتیاج دارد.
کار ویژههای فرهنگی روحانیت پس از انقلاب اسلامی، ص 15
#حوزه_علمیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org