eitaa logo
بانوی آب
5.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
36.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱ 💠 همزمان با افتتاح «پاتوق گفتگو» در مسجد امام (بازار تهران) مدرسه بانوی انقلاب سلسله نشست‌های "تبیین بر مدار گفتگو" را برگزار می نماید: 🔸نشست اول با حضور: حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی - رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(علیه‌السلام) 🔹با موضوع: «چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی» 📆 چهارشنبه، ۱۷ خرداد، ساعت ۱۸ 📲 حضور در جلسه مجازی: https://b2n.ir/w58925 ✅ با گزینه ی مهمان وارد شوید. ↩️ جهت اطلاعات بیشتر و ارسال سوالات خود با آیدی زیر ارتباط بگیرید: 🦋 @Sheykhi4 به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
از بحران جمعیت کشورهای اسلامی خبر داری؟! از تله جمعیتی ایران در سال ۱۴۰۵ چیزی شنیدی؟! تله جمعیتی یعنی: ۱۳۰ سال طول میکشه کشور پیر ما دوباره جوان بشه 😨😮 سال ۱۴۸۰ کشوری با ۳۱ میلیون (تقریبا یک سوم الان) داریم با ۶۵٪ بالای ۷۰ سال 😞 یعنی جوانی نیست که کاری برای پیران انجام بده اونقدر این قضیه مهمه که رهبر انقلاب چنتا جمله عجیب گفتن 🔹تن انسان می‌لرزد 🔸من هم مقصر بودم 🔹خبر پیری کشور دهشتناک است 🔸بابت این موضوع شب خوابم نمی‌برد 🔹هرکس قدمی بردارد در نماز دعایش می‌کنم 🔸تلاش برای جوانی خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است 🔹برای جوانی جمعیت این‌‌همه تأکید کردیم، در عین حال نتایج، خیلی نتایجِ دلگرم‌کننده‌ای نیست مشاور امنیت ملی نتانیاهو در کنگره اسرائیل میگه ایران ادعا می‌کنه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما من با آمار و ارقام اثبات می‌کنم ایران خودش ۲۵ سال آینده را نخواهد دید 😱 مشاور جرج بوش سال‌ها پیش گفته بود لازم نیست به ایران حمله کنید چون ایران خودش در بحران جمعیت نابود میشه، اگر خواستید به عراق حمله کنید فاجعه اینه که نرخ رشد ما الان زیر ۱٪ و نزدیک صفره. اون هم مربوط به اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان و استان آذربایجان غربی میشه چند عامل موثر در تشدید این بحران: افزایش سن ازدواج کاهش تمایل به ازدواج افزایش نرخ طلاق افزایش نرخ ناباروری کاهش تمایل به فرزندآوری افزایش نرخ جلوگیری از بارداری قطعا اغلب اطرافیان شما، خواسته یا ناخواسته، حداقل درگیر یکی از موارد بالا هستند لازمه یادآوری کنم که از فرزند چهارم به بعد روی رشد جمعیت تاثیر داره، دوتا اولی که نرخ رشد روی صفره یک نگاه اجمالی به روند پیری کشور سال ۹۶ جزو ۷۷ کشور جوان بودیم سال ۱۴۰۱ جزو ۱۱۱ کشور میانسال شدیم سال ۱۴۰۵ میفتیم داخل تله جمعیتی و جزو ۱۱ کشور پیر میشیم سال ۱۴۲۰ بدبخت میشیم، سومین کشور پیر دنیا 🤯 ❌سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران ۳۱ میلیون❌ . همین الان هم اوضاع خیلی افتضاحی داریم الان ما ۴۱ میلیون زن داریم ۶۳٪ سن بالا دارند نمی‌توانند بچه بیاورند از ۳۷٪ یک پنجم نابارور قطعی و یک پنجم هم نابارور ثانویه هستند یعنی فقط ۲۲٪ از زنان ما توانایی باروری دارند 😢 اونا هم خیلیاشون به دلایل مختلف بچه نمیارن اشتغال بی حوصلگی سختی زایمان فرار از مسئولیت مشکلات اقتصادی مشکلات خانوادگی . بیاین ببینیم چطور دشمن با برنامه‌ریزی، خودمون رو توسط خودمون نابود کرد صهیونیست‌های انگلستان ۱۰۰ سال پیش روی کاهش جمعیت کشورهای اسلامی مطالعه و برنامه‌ریزی کردند سال ۱۲۹۷ با آوردن سربازی و دارالفنون جوان‌ها را مشغول درس و سربازی کردند که سن ازدواج بالا بره سال ۴۰ یک زن از سازمان بهداشت جهانی مامور پیاده‌سازی سیاست‌های کاهش جمعیت شد دهه ۷۰ وقتی دولت رفسنجانی از بانک جهانی استقراض کرد، شرط کردند باید جمعیت ایران کاهش پیدا کنه. کنترل جمعیت با بزرگترین بسیج اجرایی و تبلیغی انجام شد. حتی روستاهایی که امکانات اولیه آب و برق و گاز نداشتند دفتر بهداشت داشتند که وسایل پیشگیری از بارداری را توزیع کنند. شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» به صورت گسترده تبلیغ شد. کاری که قرار بود در ۲۰ سال با یک شیب ملایم اتفاق بیفته با نفوذ جاسوسان و مزدوران با سرعت عجیبی اتفاق افتاد سال ۷۸ ایران رتبه اول جهان در کنترل جمعیت شد و اسرائیل رتبه آخر را پیدا کرد. آن سال دکتر مرندی وزیر بهداشت دولت هاشمی (مجری برنامه کنترل جمعیت) و بیل گیتس که سالی یک میلیارد دلار کمک سازمان ملل می‌کرد، گزینه‌های جایزه کنترل جمعیت شدند. دکتر مرندی با ۹ رای برنده جایزه جهانی کنترل جمعیت میشه و جالبه بیل گیتس فقط ۱ رای میاره ۱۰ سال بعد، اواخر دهه ۸۰ کارشناسا متوجه شدن چه کلاه گشادی سرمون رفته رهبر انقلاب از همان سالها بارها درباره این بحران صحبت کردند اما هرچه جلوتر رفتیم فهمیدیم اوضاع وخیم‌تر و راه جبران سخت‌تر شده 🤐 دکتر مرندی سال ۹۳ میگه من احساس عذاب وجدان می‌کنم چون کار ما باعث بحران بزرگی شد❌❌❌ البته این وضعیت برای همه کشورهای اسلامی اتفاق افتاده. کشور بحرین و لبنان که وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند. بعد از آن هم عراق و... 😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳 ⚠️ای داد، ای وای، خیلی کارمون سخت شد⚠️ حالا بگو راهکار چیه؟؟؟ کارشناسان میگن تا سال ۱۴۰۵ اگر ۱۴ میلیون زایمان موفق داشته باشیم در تله نمی‌افتیم یعنی از ۴۱ میلیون زن ایرانی که فقط ۹ میلیون توانایی باروری دارن، اگر هر زنی که نابارور و یائسه نشده باشه، در این ۳ سال باقی مانده ۲ فرزند بیاوره، ما در تله گیر نمی‌کنیم این وسط یک عده باید جور یک عده دیگر را هم بکشن، جهاد بکنن، پشت سر هم بچه بیارن خب معلومه سخته، اما شدنیه ما ایرانی هستیم، کارهای سخت رو انجام میدیم @banooyeab
شماره یک 🔸برای حل مساله حجاب در کشور باید از ابعاد مختلف به این مساله پرداخته شود، در این میان آنچه بیش از همه در این روزها توسط رسانه ها مطرح شده ابعاد سیاستگذاری این موضوع است. یکی دیگر از ابعاد مهم این مساله موضوع مقبولیت اجتماعی قوانین و مهم تر از آن تبیین این مساله برای عموم مردم است. جامعه ایرانی اساسا جامعه عفیفی است و بسیاری از افراد شل حجاب علیرغم اینکه تاکنون صدای واحدی از حاکمیت در برخورد با این مساله نشنیده است، هنوز کشف حجاب را انتخاب نکرده لکن اگر آسیب ها و مخاطرات این مساله برای عموم مردم تبیین نشود ممکن است شرایط متفاوتی رقم بخورد. جامعه مومنین در این شرایط علاوه بر مطالبه گری از دستگاه حکمرانی کشور از مسیر دیگری هم می تواند به حل این مساله کمک کند؛ در جامعه ای که به هر دلیلی من جمله اقدامات پرجچم رسانه ای دشمن و کم کاری نهاد های فرهنگی، معروف و منکر جای خود را عوض کرده تا جاییکه بسیاری از افراد شل حجاب پوشش خود را بدون اشکال تصور می کنند، مسلم است صرف امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد اما گفتگو با این افراد در فضای تعاملی و دوستانه و از سر شفقت و دلسوزی تا حد زیادی می تواند ضمن گشایش افق های فکری جدید برای این افراد، در طولانی مدت نتیجه بخش واقع شود. طبیعی است این گفتگو جایگزین برخورد با افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به کشف حجاب می کنند نخواهد شد. شاید در این مقطع بتوان گفت در کنار برخورد با سرشبکه ها، عموم مردم در جامعه نیازمند آشنایی با معروف و منکر هستند و جامعه نیازمند دعوت به خیر است. @banooyeab
چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی - حاج آقای موسوی 1402-03-17.mp3
18.31M
۱ 🎙| اولین جلسه از سلسله نشست‌های "تبیین بر مدار گفتگو" 🔹با موضوع: «چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی» 🔸با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی - رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(علیه‌السلام) 📆 چهارشنبه، ۱۷ خرداد به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری موسسه سمای تربیت برگزار می‌نماید: 🔻 اولین مجموعه از رویدادهای «راهِ تو» چگونگی نقش آفرینی معلم در مسیر تحول آموزش و پرورش 💢 ویژه آموزگاران ابتدایی(طلبه معلم) 🔰 سرفصل ها: 🔸 معلمی در شعاع طلبگی چگونه هویت طلبگی را در معلمی حفظ کنیم؟ 🔹 چرا تحول؟ مسأله های اصلی امروز آموزش و پرورش چیست؟ 🔸 تحولی از جنس معلمی | تجربه ای در همین نزدیکی ها چگونه از کتاب درسی راه تحول را ممکن کنیم؟ 🔹 هزارتوی تربیت دانش آموز چگونه کلاس درس را مدیریت کنیم؟ ✅ به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد پیش نشست مجازی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد. 🌐 لینک حضور در پیش نشست: https://b2n.ir/w58925 🗓 زمان رویداد: ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر 📍مکان: خیابان بهارستان، سازمان تبلیغات استان تهران ▫️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان ▫️با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند. ▫️به مخاطبان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود. ☎️روابط عمومی و ثبت نام: (در پیام رسان های بله و ایتا) 🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸ https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
صلی الله علیک یا ابا عبدالله🍀. @banooyeab
بازخوانی روشی بیانات در مراسم سی.pdf
1.21M
بازخوانی روشی بیانات امام خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی در سی و چهارمین مراسم سالگرد معمار کبیر انقلاب،(قدس‌سره) ✍طیبه قائمی بافقی @banooyeab https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
📄 🔷درس اخلاق استاد آیت الله تحریری🔷 حضوری (برادران و خواهران) و پخش آنلاین ⌚️زمان: جمعه ساعت ۱۰ صبح 📍مکان: تهران _ میدان محمدیه _ خیابان خیام شمالی _ کوچه مهدویان احدی _ مدرسه علمیه معیر پخش آنلاین از طریق: 🌐 http://seratemostaghim.ir/live @banooyeab
👇نکاتی از بیانات امروز استاد تحریری: زمینه سستی از التزام به دین، عمل نکردن عالِم است به دینش، زمینه ها را باید برطرف کنیم. کسانی که آگاهی کمی دارند از دین، وقتی من را میبییند، وقتی بگویند این کسی که پنجاه سال قال الصادق گفته عمل نکرده، زمینه سست شدن بقیه را فراهم می کند، اسلام و دستورات اسلام زمینه توجه خاص فردی و‌اجتماعی دارد و برای این معنا قوانین بسیاری تشریع کرده است و مزمت هایی برای اینکه انسان دنبال تحصیل دنیا نرود. فرموده است کسی که به جهت ضرر خوردن آخرتش دنیا نرود، روشش صحیح نیست. اما اگر به غنا رسید، آیا برود سراغ بذل و بخششی که فقیر بشود؟ امیرالمومنین می فرماید اگر در مسیر غنی رفت در مساله مصرف هم میانه روی دارد و قصدا فی غنی، یک متقی رفته سراغ کسب درآمد، مصرف را هم باید حساب کتاب کنید. به هر حال دستورات شرع مقدس هرجایی حساب کتاب دارد، با یک شروطی مطلوب هست. علم خودش ابزار هست، دین از ما عمل خواسته به علم دین، عمل بدون علم هم فایده ای ندارد. امور این عالم، به این صورت است،هیچ چیزی به طور مطلق،مطلوب نیست، این یکی از مبانی دین شناسی هست، هرجا که ملاحظه می کنیم قیوش را هم باید دید، کسب درامد مطلوب هست از راه صحیح، بخل نباید داشت، واجبات مالی را باید داد،مستحبات مالی را داد، اینها مطلوب هست، در دادن مستحبات مالی هم نباید زیاده روی کرد. چند آیه قرآن داریم، سوره مبارکه اسراء خدای متعال می فرماید، خطاب به پیامبرش، صلی الله علیه و آله و سلم، نوعا این خطابات برای توجه ماست، پیامبر که این راه و روش برای ایشان هم هست. و لا تجعل یدک مغلوله الی عنقک. فرمودند انسان مومن وقتی با آبرو زندگی کرده باید آبرویش را حفظ کند، لذا بخل و بخشش هم باید حد داشته باشد. ایثار بحث مخصوصی هست در محدوده خاصی،در شرایطی که شخص با دادن آنچه دارد به این مشکلات برخورد نکند یا تحملش را دارد. عمدتا ایثار جنبه شخصی دارد نه خانوادگی، مگر اینکه خانواده هم همراه باشند مثل اهل بیت که «و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه» ایثار در محدوده خاصی مطلوب هست، هم ایثار مال هم ایثار جان، تا وقتی نوبت ایثار نرسیده، جایز نیست ایثار کردن، محدودش باید مشخص شود. شهادت باید چگونه باشد؟ جلوی تیر رفتن؟خیر باید تدبیر کرد، هریک از امور مشروع و مطلوب دین، قیودی دارد و مطلق نیست. https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
ادامه👇 در سوره مبارکه فرقان، آیاتی را خداوند برای بندگان مطرح می کنند، یکی از مثالهای هدر رفتن بی مورد خدمت کردن به جایی هست. تا طرف گفت فقیرم،باید دید واقعا فقیر هست، دوم اینکه حتی الامکان، در مسیر خلاف مصرف نکند. این مالی که به دست آوردید محترم هست. حساب کتاب داشته، این مال محترمت را در جایی که محترم نیست مصرف نکن، دقت کنید. چقدر دستورات شرع مقدس در این امور دقیق هست. باید به خودکفایی نسبی انسان مومن برسد،جامعه ایمانی حتما باید به خودکفایی اقتصادی برسد، به غنی برسد و میانه روی کند. کسی که میانه روی را مراعات کند، روایت داریم خداوند متعال بی نیازش می کند. اسراف مال زیاد را هدر می دهد، گاهی هم مالشون از دست می رود ولی توجه ندارند که چرا مال از دست رفته، که مثلا مارو چشم زدند! بروید سراغ ریشه هایش، ارتباطاتت را ببین چطور هست؟ کسب درآمد و مخارج و درآمد و ارتباطات را مورد توجه قرار دهید تا بفهمید مشکلات زندگی کجاست. امام کاظم علیه السلام وعده دادند کسی که میانه روی کند، به فقر مبتلا نمی شود. فاتقواالله مااستطتعتم در مسیر تقوا در همه شئون. فااتقواالله حق تقاته بدانیم در همه شئون زندگی تقوا چیست. اگر فقر داریم تقوای در فقر اگر مقام داریم، تقوای در مقام وظایف خاص خودش را دارد. https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
بانوی آب
شماره دو 🔻بخش اول 🔹اساساً آغاز خیلی مهم است به نحوی که چگونگی آغاز هر کاری روی کل آن کار اثر دارد مثلا: ▫️معمولا در خواستگاری می گویند نگاه اول را باید جدی گرفت. ▫️در بحث های مربوط به رسانه و ... روایت اول را می گویند که ذهن ها را می سازد و این مساله تا جایی مهم است که در زمان اتفاقات مربوط به خانم امینی صداوسیما سه روز تلاش می کند تا به فیلم های پلیس دست پیدا کند! ▫️معمولا برخورد اول با آدم ها در ادامه یا قطع ارتباطشان با یکدیگر خیلی موثر است. نگاه اول/روایت اول/برخورد اول اینها همه حاکی از اهمیت «آغاز» یک کار است. شاید به همین جهت خداوند کتاب خود را با سوره حمد آغاز کرده؛ با ام الکتاب! برای ما خیلی مهم بود چگونه باید کار خود را شروع کنیم. در جمعمان دو سه نفری بودیم که حجاب را از جمله مسائل مهم کشور می دانستیم و تصمیم داشتیم کشف حجاب را جمع کنیم! بله درست شنیدید. همین قدر جسور بودیم و با جسارت حرف می زدیم. اگر چه در مسیری که طی می کردیم با برخوردهای تلخ دوستان و همکارانمان هم مواجه می شدیم چرا که در نگاه دوستان فرهیخته مان، پرداختن به این موضوعات ارزش ذاتی! ندارد و فقط انسان هایی که فرهیخته نباشند باید به این موضوعات فکر کنند. تلخ ترین بخش داستان هم زمانی است که یک رفیق خانه دارِ(اشتباه نکنید منظور مالک خانه است!) ماشین دارِ بابا پول دار به شمایی که هفت سال است در خانه 60 متری مستاجر هستی و هر سال که دنبال خانه میگردی 40 درصد پول پیش کسری بودجه داری و نهایتا در سال مهسا که این کاهش بودجه به 600 درصد می رسد، میخواهد بفهماند که اقتصاد مهمتر از حجاب است! 🦋 @banooyeab
🔹از کارهای مهمّ شما همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن را افشا کنید، به همه بگویید؛ بعضی‌ها نمیدانند. در داخل کشور خودمان هم بعضی‌ها نمیدانند، در بیرون هم خیلی‌ها نمیدانند؛ در کشورهای اسلامی [خیلی‌ها] نمیدانند. کشورهای اسلامی تشنه‌ی فهمیدن این‌ جور چیزها هستند. آن جاهایی که ما رفته‌ایم و هستیم و حضور داریم و خبرهایش به ما هم میرسد، این جوری است؛ آن وقت کشورهای غربی هم همین جور‌. 🔹 امروز خب ارتباطات فضای مجازی خیلی آسان است؛ شماها میتوانید ارتباطات فضای مجازی بگیرید و زمینه‌سازی کنید برای اینکه توجّه کنند و این مفاهیم را در قالب گزاره‌های کوتاه و گویا ــ که هم کوتاه باشد، هم گویا باشد ــ تنظیم کنید، و بفرستید برای فهم افکار عمومیِ این هشتگ‌سازی‌ها و مانند اینها که هست؛ اینها امروز خیلی امکان بزرگی است برای شما که در اختیار شما است. 🦋 @banooyeab
👆👆توضیح جلسه ارائه👇👇 🔹ارائه مذکور نتیجه جمع‌بندی مصاحبه با ۱۵ نفر از کنشگران تحول حوزه است که توسط حجت‌الاسلام حمید آقانوری در قالب چند فصل صورت‌بندی شده است. 🎤فعلا ارائه فاز اول این مصاحبه‌ها در یک جمع محدود انجام گرفته و بعد از بازخوردها و اصلاحات، ارائه‌های عمومی‌تری برای آن تدارک دیده شده است. @banooyeab
اگر مردم، حجاب را شرط لازم عفاف نمی دانند، نه ناشی از عناد است نه برخاسته از مطالعه و تامل. اما اگر یک معمم معلوم الحال چنین حرفی بزند، هم ناشی از بی سوادی است، هم ناشی از اغراض جناحی. https://virasty.com/saratalebi/1686410401181046801 @banooyeab
💠 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجـازی (مقدماتی) «ویژه خـواهران» ✅ با هدف نشر و گفتمان سازی اندیشه اسلامی و انقلابی، با محوریت مکتب امام خمینی (ره) 🔻بخش هایی از دوره: _ آشنایی با حقیقت انقلاب و نظام سلطه _ تفاوت دانش و اندیشه _ نقش ایران در هندسه جدید عالم _ الزامات پرچمداری انقلاب _ ویژگی های عصر امام خمینی (ره) و... 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 🔸 ۱۵ جلسه کلاس آفلاین 🔹 ۵ جلسه مباحثه هفتگی آنلاین 💎 به صورت رایگان 💎 💠 همراه با اعطای گواهی پایان دوره مهلت ثبت نام : تا ۳۱ خرداد ماه شروع دوره : ۷ تیر ماه 🌐 ثـــبـــت نـام در دوره مـقــدمــاتـی 🌐 اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های دوره و عضویت در کانال دوره مجازی کلام انقلابی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 دوره مجازی کلام انقلابی 🔗 https://eitaa.com/majazikalam
ریشه عدم توجه به ملازمه حجاب و عفاف در بین اذهان عامه مردم، ۱.غلبه گفتمان فردگرا و راحت طلب ۲.غلبه تفکر تفکیک نیت و عمل ۳.عادی سازی برهنگی توسط دشمنان ۴.سوداقتصادی تولیدکنندگان لباس های کوتاه و تنگ ۵.عدم شناخت ویژگی های جنسیتی مردان در زنان و دختران ۶.عدم تبیین کافی فلسفه حجاب https://virasty.com/saratalebi/1686410937552505677 @banooyeab
. شماره دو 🔻🔻بخش دوم 🔹ما می خواستیم با افراد بدحجاب، شل حجاب، کاشف حجاب(مثل کاشف الکل) و انواع و اقسام ترکیب های اضافی حجاب که به نحوی از پوشش رسمی و عرفی و شرعی فاصله داشتند گفتگو کنیم. قبلاترها و زمانی که به صورت فردی و از سر دغدغه شخصی با بعضی از این افراد صحبت می کردیم خیلی از اینها اساسا منکر بدپوششی خود می شدند و این برای ما خیلی تعجب آور بود. 🔸فرض کنید رفتید سراغ یک خانمی که شال روی سرش به عرض ده سانتی متر است و موهای Blonde ش از پشت به اندازه پنجاه سانت بلندی دارد و بعد از نیم ساعت گفتگو از این موضوع وآن موضوع، شروع می کند با شما راجع به اهمیت حجاب صحبت می کند و این که آدم ها نباید با هر پوششی وارد اجتماع شوند و ... . انسان در این لحظه فقط یاد «فخسفنا به الارض» می افتد که زمین دهان باز کند و «بداره الارض.» 🔹احتمال بدهید نویسنده محترم! هم مثل شما اهل مطالعه باشد و بخشی از عمر شریف خود را صرف کتابهای برایان تریسی و موفقیت در دو دقیقه و این مزخرفات هدر داده باشد و چند خطی از بازارایابی و فروش محصول و برندینگ و این حرف ها به گوشش خورده باشد؛ ولو در ایستگاه قطار. لذا با این تصویر از نویسنده، به او حق بدهید که برای ایجاد این فضای گفتگو به دنبال ساخت یک عنوان پرطمطراق باشد(می دانم شما دوست داری طمطراق را به فتح ط بخوانی اما باید به عرض شما برسانم متاسفانه طُمطُراق درست است!). راستش را بخواهید ما خیلی دنبال عنوان نگشتیم. یک کم دنبال عنوان گشتیم و به سرعت عنوان غیر جذاب «پاتوق گفتگو» را برای این کارمان انتخاب کردیم تا به شما ثابت کنیم که از کتاب های مذکور خیلی تاثیر نگرفتیم! 🔸برای راه اندازی پاتوق گفتگو باید به سوالات زیادی در ذهنمان جواب می دادیم. مکان آن کجا باید باشد؟ شکل و شمایل آن به چه نحو باشد؟ افراد را چطور باید دعوت به گفتگو کرد؟ افرادی که قرار است در پاتوق فعال باشند باید خانم باشند یا آقا؟ فضای بسته باشد یا باز؟ اگر برخوردی صورت بگیرد باید چطور آن را جمع و جور کرد؟ و .... 🔹ما هم مثل شمای مخاطب که عاقل هستید می دانستیم صرفا با تدارک یک پاتوق آنهم در گوشه ای از این کشور پهناور نمی توانیم کار را به جایی برسانیم مضاف بر اینکه توان ما هم محدود بود و نمی توانستیم مثل خیلی از دوستان ساده اندیشمان، ساده اندیشانه امری را از بالا تصویب کنیم و انتظار داشته باشیم که یکباره کل مملکت آن را اجرا کنند! لذا برای فراگیری این الگو تصمیم گرفتیم در موقعیتی که قابلیت دیده شدن دارد این کار را انجام دهیم. در یک موقعیتی که خودش بتواند خودش را فریاد بزند. چهارراه ولیعصر، کنار تئاتر شهر! بله خیلی بی عقلی لازم بود تا بتوان آنجا این کار را انجام داد. در کنار دخترهایی که با موهای نارنجی و قرمز و شرابی با انواع و اقسام آویزهایی که به اقصا نقاط بدن خود آویزان کرده اند و با لباس های نیم تنه تردد می کنند. همینطور در کنار پسرهایی که شلوارک لیمویی و پیراهن آستین کوتاه سفید پوشیده اند و یا اینکه در کنار بازارهایی که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را می توانی در آنها پیدا کنی. از کنترل تلویزیون تا زیتون پرورده. از کیف طرح گلیم تا ریمل مو. از سگ ولگرد صادق هدایت تا آفتابگیر ماشین! 🦋 @banooyeab
بسم الله الرحمن الرحیم «تاملی در ضرورت گفتگو» 🔹توحید تنها حقیقت عالم است که همه‌ی تعاملات و نظامات انسان و جامعه باید بر اساس آن تنظیم گردد و اگر بر این اساس تنظیم نشود، هیچ وقت نظمی در عالم روابط انسانی و جامعه محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر انسان و جامعه باید در تمامی شئون خود به توحید و وحدانیت برسند تا هموار و همساز با باطن و ظاهر عالم گردند. از این رو همه‌ی تعاملات و نظامات، ابزار و حقایقی برای تربیت و سلوک توحیدی انسان و جامعه هستند. توحید یعنی سیر و حرکت از کثرت به سمت وحدت. و سالک به کسی گفته می‌شود که اراده‌ی چنین سیری کرده باشد. به انسان و جامعه‌ای که اراده‌ی سلوک دارد در ادبیات قرآنی قائم لله گفته می‌شود. انسان و جامعه هویتی شعوری و ارادی دارند که فهم عمیق چنین حقیقتی، باطل السحر هجوم شیاطین و نفس اماره است. با توجه به هویت شعوری و ارادی انسان و جامعه، تربیت آنان نباید منافاتی با هویت آنها داشته باشد. تربیت یعنی فراهم کردند زمینه اراده‌ی سیر متربی از طریق آگاهی بخشی. تربیت یعنی فراهم کردن بستر قیام لله متربی با معرفت افزایی و تبیین. و... متربی اراده و اختیار دارد پس بر خودش ولایت دارد و سالار خودش است. باید به ساخت او احترام گذاشت. باید به سالار بودن او اهمیت داد. 🔹تمام مطلوبیتهای اسلامی، مطلوبیت‌هایی هستند که در آن به ساخت متربی احترام گذاشته می‌شود. متربی باید بفهمد تا اراده کند. باید تعقل کند تا بجوشد و قیام کند. مطلوبیتی که منشا آن، حرکت آگاهانه و عاقلانه نباشد، اراده‌ی مستمر و بادوامی ندارد و بزودی ته می‌کشد. برای همین است که حق همیشه پیروز است و غلبه دارد. 🔹سیر توحیدی همانند توحید سریان و جریان دارد، ثابت بی‌آرام است. حرکت توحیدی متناسب با ساخت و فطرت انسان و جامعه است. از این رو اراده‌ای که منشا آن، تحمیل و تزویر و تقلید و توهم و تزیین باشد با قواعد و ساخت عالم صغیر و کبیر همخوانی ندارد و محکوم به نابودی است. میل به بقا در ساخت متربی نهادینه شده است او میل به کمال مطلق دارد پس باید به فهمی برسد تا عزمی طبق فطرتش صادر شود و قیام لله کند. به این خاطر است که تکریم انسان و جامعه یعنی احترام و ایمان داشتن به فهمیدن او، یعنی اعتقاد به سالاریت او. اسلام و شریعت به دنبال قیام لله انسان و جامعه است. لذا اندیشه و ذهن و فهم او برایش مهم است، تعلیم و تبیین برایش راهبردی است. بستر سازی برای رفع حجب فطرت برایش ضرورت دارد. ذهن و اندیشه جامعه آن قدر مهم است که نزاع حق و باطل بر سر آن است. آن قدر مهم است که باید برای فهمیدن و جوشیدن و قیام لله جامعه جهاد کرد، جهاد تبیین. باطل با پر کردن مفاهیم غلط در ذهن جامعه، اراده‌ی جامعه را به سمت سبک زندگی غلط و شجره خبیثه می‌کشاند و او را نسبت به حیات طیبه بی توفیق می‌کند در نتیجه فطرت حق طلب او محجوب می‌شود. انبیاء بدنبال تبیین بودند، در دل تبیین هم تعلیم و هم تزکیه وجود دارد. بدنبال بسترسازی برای دانایی جامعه بودند. اندیشه و ذهن جامعه عنصری حیاتی برای موفقیت در هدایت و اثاره عقول است. 🔹یکی از راه‌های موثر تبیین، گفتگو و کلام است. گفتگو کمک می‌کند تا دریافت شود چه چیزی نیاز به تبیین دارد. با گفتگو می‌توان از آنچه که در ذهن متربی است آگاه شد. گفتگو و کلام در جامعه و با جامعه در فهم مسئله و حل مسئله ضرورت دارد. گفتگو یعنی تکریم سالاریت متربی. گفتگو یک ابزار برای رصد و ویرایش ذهن متربی است. گفتگو برای شکوفایی فطرت لازم است. گفتگو سبب ظهور باطن و حد جامعه است. گفتگو ایجاد فهم جمعی و بافت فکری می‌کند. گفتگو منشأ تولید و خلق محتوا است. گفتگو تجلی ذهن جامعه و فرد است. اینکه گفتگو و کلام، فرهنگ یک جامعه شود آن جامعه به تحقق مردم سالاری نیل پیدا می‌کند. گفتگو در جامعه و با جامعه یک فرهنگ توحیدی و احترام به سنن عالم است. نهادینه شدن فرهنگ در جامعه سبب بازسازی ساختار تمدنی بر اساس آن فرهنگ می‌شود. معماری و شهرسازی و حتی بروکراسی اداری آن جامعه متفاوت می‌شود و... در یک جمله گفتگو مقدمه‌ و کلید تحقق خیرات زیادی است. حجه الاسلام مرتضی قربانی 🦋 @banooyeab
°•🦋•° بانوی موفق؛ مادری دارای ماموریت به وسعت تحقق تمدن اسلامی 🌼 برای مشاوره خانوادگی به صورت مجازی و حضوری در موسسه عالی رفیعه: @Z_moshaver66 ☘ مشاوره پوست و زیبایی @baryaripoor 🌸 مشاوره فعالیتهای فرهنگی شبکه بانوان: @mahjobm 🌼 احکام شرعی بانوان: @ahkamesharie 🌸 پاسخگویی سوالات اعتقادی: @tzahedi به 💧بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دیدار آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد با رهبر انقلاب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور @banooyeab
برای پذیرش مسئولیتهای مهم زنان در عرصه های کلان، معمولا موانع متعددی وجود دارد، عدم تجربه های کلان در بین زنان، سنگینی کارهای اجرایی، موانع فرهنگی در باور کردن زنان توسط خود جامعه زنان و ندادن پروبال به زنان جهت تصمیم سازی های کلان .... گذر از این وضعیت قحط النساء، نیازمند مدارای اجتماعی و مدد جمعی است، در مواردی که حل مسایل کلان جامعه خصوصا در مسائل مختص خانواده، انتخاب مدیران زن را طلب می کند، همگرایی نخبگان همراه، در عبور از خلأهای موجود مدد رسان و ضروری است. تاکید به تجارب شکست قبلی، گاهی به نحوی تبعیض آمیز مطرح می گردد، که گویی در جامعه مدیران مرد، چنین آسیب هایی وجود نداشته است. تاکید اخیر حضرت آقا بر استفاده از زنان نخبه در امر و تصمیم گیری، صبر، مدد و جمع مشاوران همدل را جهت تسریع در رفع این نیاز مطالبه می نماید. در خصوص مقوله مادری و خانواده که اولویت جدی زنان است، نیز مطالعه تجارب موفق نشان می دهد، جمعیت بیشتر فرزندان و حضور فیزیکی بیشتر مادر در سالهای اول، می تواند حضور کیفی بیشتر و کمی کمتر در سالهای خدمت رسانی زنان نخبه در اجتماع، جهت رفع نیازهای جامعه را رقم بزند. @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎞 یتیم‌خانه ایران 📍حال‌و‌هوای منزل و ۵فرزند ✍تا فتنه‌گرانی مثل پدرمهسا و مادرکیان، قاطعانه محاکمه نشوند بازهم شهید و یتیم خواهیم داشت! یقینا جان‌برکفی نیروهای امنیتی بدون همراهی لازم دستگاه قضایی، ثمر مطلوبی نخواهد داشت! بی‌خیالی و مماشات را تمام کنید؛ سالگرد شوم نزدیک است! 🖋محمد جوانی @banooyeab
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری موسسه سمای تربیت برگزار می‌نماید: 🔻 اولین مجموعه از رویدادهای «راهِ تو» چگونگی نقش آفرینی معلم در مسیر تحول آموزش و پرورش 💢 ویژه آموزگاران ابتدایی(طلبه معلم) 🔰 سرفصل ها: 🔸 معلمی در شعاع طلبگی چگونه هویت طلبگی را در معلمی حفظ کنیم؟ 🔹 چرا تحول؟ مسأله های اصلی امروز آموزش و پرورش چیست؟ 🔸 تحولی از جنس معلمی | تجربه ای در همین نزدیکی ها چگونه از کتاب درسی راه تحول را ممکن کنیم؟ 🔹 هزارتوی تربیت دانش آموز چگونه کلاس درس را مدیریت کنیم؟ ✅ به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد پیش نشست مجازی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد. 🌐 لینک حضور در پیش نشست: https://b2n.ir/w58925 🗓 زمان رویداد: ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر 📍مکان: خیابان بهارستان، سازمان تبلیغات استان تهران ▫️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان ▫️با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند. ▫️به مخاطبان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود. ☎️روابط عمومی و ثبت نام: (در پیام رسان های بله و ایتا) 🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸ https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e