27.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رابطه #سبک_زندگی و #حجاب_استایل
🔸قسمت اول
🔹در بحث فلسفه هنر مسألهای با این گذاره مطرح میشود:
آیا فرم و محتوا از هم قابل تفکیک هستند یا خیر؟
🔹این موضوع از نظرگاه متفکران و اندیشمندان هنر، مثل شهید آوینی مساله ای بسیار عمیق است
البته ایشان معتقدند فرم و محتوا از هم جدایی پذیر نیست
اگر کسی بخواهد هنر را یک ابزار و یک ظرف برای انتقال پیام تصور کند دچار یک خطای ذهنی و فلسفی شده و اساسا در فضای هنرِ غیر یا هنر تمدن مقابل مضمحل میشود.
🔹نکته اصلی که باید در نسبت سبک زندگی و حجاب استایل در نظر گرفته شود این است که حجاب استایل به عنوان یکی از مشتقات چندم صنعت مد واز دستاوردهای هنر تمدن غرب است، این هنر خودش دارای ذاتی با انتقال پیام و معنا است و غفلت از این پیام و معنا در ذات حجاب استایل به عنوان یکی از دستاوردهاي هنری تمدن غرب ما را مضمحل در آن خواهد کرد.
🔹لذا در نسبت پدیده ای به نام حجاب استایل و سبک زندگی باید دقت کرد که حجاب استایل به عنوان یک فرم از سبک زندگی که معنای خاصی از تمدن غرب را حامل است قطعا در هر فرهنگی منتشر خواهد کرد و این فرم از معنای خودش تفکیک پذیر نیست.
🔹سبک زندگی که تمدن غرب پیشنهاد میکند همان سبکی است که امروزه ما به عنوان چالش خانواده اسلامی با آن رو به رو هستیم.
↩️ ادامه دارد ....
✍شقایق شیخی
📺📢_________
https://eitaa.com/uni_haj_ghasem1
زنان میتوانند هم راویان پیشرفتی باشند که تاکنون به واسطه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و هم راویان پیشرفتی که باید در آینده اتفاق بیفتد.
سارا طالبی، استاد حوزه و دانشگاه و سرپرست اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه «توحیدخانه» به گفتگو پیرامون مسائلی از جمله زن در اسلام، منظومه فکری ائمه اطهار (ع) در مورد جایگاه زن در خانواده و نقش اجتماعی زن، ابعاد وجودی زن در اسلام و تشیع، الگو بودن زن مسلمان در ابعاد و مسائل اجتماعی و ... پرداخت.
www.yjc.ir/fa/news/8623775/
زنان-راویان-پیشرفت-انقلاب-اسلامی-باشند.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔻صیحه ای بر اعراب مسلمان!!!
وقتی بهانه ای برای تشخیص باطل نمی ماند!؟
«الذین یتخذون الکافرین اولیاء من دون المؤمنین»
«آنها کافران را بجای مؤمنان دوست خود انتخاب میکنند»
در حالی که یمن با تمام توان به پای مسلمانان غزه آمده ، راه اندازی مسیر زمینی انتقال بار به اسرائیل از طریق دبی، عربستان و اردن برای در امان ماندن از حملات یمن نشانه ای جز باطل بودن حکام این کشورها نیست !!!
#حکام_خائن
#سیاست_کبک
زمین بِده! زمان هم بِده!
▫️شبکه ملی اطلاعات ؟
باشد، سیستم سایبری جایگاههای سوخت آفلاین است، یعنی نباید دست دشمن مثل آب خوردن به آن برسد، پس از همینجا میتوان فهمید آنجاهایی که راحت راحت در دسترس دشمن است، بلکه ما در ملک او مشغول دریوزگی هستیم چه وضعی داریم!!
برخی عادت کردهاند بحث فوقالعاده خسارتبار و مسألۀ بزرگ ملی دیروز و امروزمان؛ یعنی وضعیت فضای مجازی، را بسیار پیچیده بخوانند و پیشنهاد انفعال بدهند، بخصوص وقتی که میگوییم باید سکوها(پلتفرمها)ی خارجی را واقعاً و صادقانه بست.
با یکی از معروفین که اتفاقا دیدگاههای رهبری را اینجا و آنجا تبیین میکند، در جلسۀ مهمی صحبت میکردیم، میگفت «راه انداختن شبکۀ ملی اطلاعات خواستۀ رهبری نیست»، وقتی به سرعت در همان جلسه این سخن رهبری برایشان قرائت شد، چیزی تغییر نکرد!
«در مسئلۀ فضای مجازی، آنچه از همه مهمتر است، مسئلۀ «شبکۀ ملّی اطّلاعات» است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده. اینکه ما بهعنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینهها کوتاهی کنیم، این مسئلهای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست ... کشورهایی که شبکهی ملّی اطّلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند بهنفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند»(22/ 3/ 1396)
اینجا دو واجب داریم : یک، «جهاد تبیین»، حتی تشکیل لشگر میلیونی مجازی، دو، «خروج از مدیریت دشمن».
لازمۀ «یک» این نیست که شما تحت مدیریت دشمن قرار بگیرید. «باید» خروجی تدابیر دلسوزان واقعی این باشد که شما از سیطرۀ مدیریتی دشمن خارج شوید. این بدیهی است.
دربارۀ این سیاست، ما در موقف 15 یا 20 سال پیش نیستیم؛ امروز ثمرات این سیاستها معلوم شده است. آن روز رهبری میفرمودند :
«اینترنت الآن مثل یک جریان افسارگسیخته است ...، این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند "قلادهاش کو؟"، بگوید "سفارش کردهایم آهنگر قلاده را بسازد"» (26 آذر 1381)
یا تذکر میدادند که اینجا لغزشگاه است، استفادۀ درست شرط است و برای آن باید فضای مجازی را قبضه کرد :
«این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگتر شده؛ بعضیها اصلاً در فضای مجازی تنفّس میکنند؛ اصلاً آنجا تنفّس میکنند، زندگیشان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواعواقسام چیزها و کارها، با برنامههای علمیاش، با اینترنتش، با شبکههای اجتماعیاش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است»(13 اردیبهشت 1395)
«از این استفاده کنید منتها استفادۀ درست بکنید؛ دیگران دارند استفادۀ درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاهها را «قبضه» کردهاند، ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است»(13/ 2/ 1395)
حتی با درد و سوز گزارش دادند که داریم کشته میدهیم و فضا در دست دشمن است، باید دشمن را از این فضا بیرون کرد :
«فضای مجازی، حقیقتاً به «قتلگاه نوجوانان و جوانان» بدل شده است. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است، باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید»(19 آبان 1395)
«(دشمن) از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته. در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران بایستی «آرایش مناسب» بگیرد، باید خودش را آماده کند»(11 اردیبهشت 1398)
و باز هم تذکر میدادند که وقتی میگویند فضای مجازی باید مدیریت شود به یک ضرورت بلندمدت اشاره نمیکنند :
«مسئلۀ مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ماست که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست، مسئلۀ کوتاهمدّت و میانمدّت و جزو مسائل نزدیک ماست»(22 تیر 1399)
و گلایه کردند که مدیریتی در کار نیست :
«فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. ... ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشتپرده، فضای مجازی را اداره میکند. برای خاطر این است که بنده روی مسئلۀ «شبکۀ ملّی اطّلاعات» این همه تأکید میکنم»(2/ 6/ 1399)
این مدل حکمرانی فرهنگی را نمیتوان عاقلانه خواند. متأسفانه گویا کشور در حساسترین نقطهها به قول حضرت آقا با «مسألۀ عجیب و مهم» نفوذ درگیر است.
«امروز نفوذ دشمن يكى از تهديدهاى بزرگ است براى اين كشور؛ نفوذ اقتصادى ممكن است، كه البتّه كماهمّيّتترين آن نفوذ اقتصادى است؛ و ممكن است كه جزو كماهمّيّتترين [هم] نفوذ امنيّتى باشد. نفوذ امنيّتى چيز كوچكى نيست امّا در مقابل نفوذ فكرى و فرهنگى و سياسى، كماهمّيّت است»(۱۳۹۴/۰۶/۲۵)
☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی دانشجوها تازه متوجه پیشرفت کشور میشن👌
📆 ۱۴۰۲/۹
#جهادتبیین
حجتالاسلام و المسلمین خسروپناه خبر داد:
🔺 دکتر فرهمندپور و دکتر عاملی روسای جدید شورای زنان و شورای تحول علوم انسانی شدند/ تصویب نهایی سند موسیقی / انتخاب دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی
🔷 جلسه 892 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و آیتالله محسنی اژهای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
🔷 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در این جلسه تعیین رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان مطرح شد که از بین سه نفری در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده رأی آوردند، در شورای عالی مطرح شد و دکتر فهیمه فرهمند پور بالاترین رأی را آورد و از این پس رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.
🔷 موضوع شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بود که سالها ریاست آن با دکتر حداد عادل بود با تقدیر از زحمات ایشان، دکتر سید سعید رضا عاملی با بالاترین رأی ریاست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عهده دار شد.
🔷 سه نفر برای دبیر شورای توسعه قرآنی مطرح شدند از بین آنها حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی بالاترین رأی را کسب کرد.
🔷 در جلسه امروز سند ملی موسیقی تصویب نهایی شد/ خانه موسیقی و هنرمندان این رشته در تدوین این سند نقش موثری داشتند.
🔷 اساسنامه فرهنگستان علوم بازنگری شد و امکان ایجاد گروه های علمی جدید و سقف اعضای پیوسته فرهنگستان به تصویب نهایی رسید.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
💢 چرا از حوزه توقع کلاهشرعی ساختن و فقهمالی کردن مسائل را دارند؟
✔️حجتالاسلام علی محمدی:
🔹ما در فهم مسئله به شدت گرفتار کژتابی و درگیر نامسئلهها هستیم. هیچ نهاد علمی یک دهم حوزه در این عرصه کار نکرده و افراد به صورت جهادی و با انگیزه کار میکنند و بستر این موضوع را هم تقویت کردهاند، ولی به این دلیل برونداد اجتماعی مؤثر ندارد که عمدتا درگیر نامسئلهها است. امروز باید در باب مسائل عینی جامعه اجتهاد شود نه موضوعاتی که دور از فضای کشور است.
🔸این غلط رایج در بین ما طلاب وجود دارد که سراغ دستگاههای اجرایی برویم تا به ما بگویند مسئله چیست؟ دستگاههای اجرایی توضیحدهنده خوبی برای مشکلات هستند نه مسائل؛ بنابراین مسئلهیابی و مسئلهسازی اجتماعی از مهمترین کارکردهای علوم انسانی اسلامی است و دهها مدل برای تبدیل مشکل به مسئله و ریشهیابی در این علوم وجود دارد.
🔹نهادهای اجرایی خودشان مسئله را میدانند و راه حل هم برای آن دارند و فقط از حوزه کلاهشرعی ساختن و فقهمالی کردن برخی مسائل را توقع دارند! مثلا شهرداری به ما روحانیون پیشنهاد میدهند که راهی برای از بین بردن زبالهگردی پیدا کنید زیرا جمع زباله برای شهرداری درآمد بالایی دارد و برخی از ما تصور میکنیم باید یک راه فقهی برای آن بیابیم در حالی که مسئله، تعدادی زبالهگرد نیست بلکه باید ببینیم که چرا اینقدر زبالهگرد داریم؟ آیا شهرداری در فقیرتر شدن مردم مؤثر نبوده است؟ چگونه شهرها را توسعه داده که فقر را بیشتر کرده و آیا به منشور جامعه اسلامی پایبند بوده است؟
👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=74548
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🌀 وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیهشدن حوزه به دانشگاه؟!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔸 در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برخی اساتید ابراز گلایه کرده بودند که همچنان پس از چند دهه، حوزه برای «وحدت حوزه و دانشگاه» برنامهای ندارد.
‼️ اما میخواهم بگویم اتفاقا امروز پس از سی سال، به همت شورای عالی و مرکز مدیریت، «حوزه» از هرروز دیگری به دانشگاه شبیهتر شده است و بجای حفظ سنن حوزوی و تعامل با دانشگاه، دچار اتحاد حوزه با برنامه دانشگاه شدیم:
1️⃣ چه به لحاظ آموزشی و سیستم سرطانیِ ترمی واحدی؛
2️⃣ چه به لحاظ مدرکی که دیگر خروجی حوزهها آیت الله و حجتالاسلام نیستند (یادداشت «دکتر بوشهری و دکتر اعرافی»)؛
3️⃣ چه به لحاظ هویت حوزوی و طلبگی که کاری کردهایم که طلاب حس کنند برای اینکه هویت و بها پیدا کنند لاجرم از داشتن مدرک دانشگاه هم هستند؛ چون وقتی هویت تحصیلی و مدرکی ذیل سیستم دانشگاهی تعریف شد، همه اصالتها هم به ظاهر با دانشگاه خواهد بود و خودبخود حوزه را در سایهی دانشگاه، هویتبخشی کردهایم.
♨️ استمرار همین روند خسارتبارِ خالی از ایده و برنامه، کمکم باعث بدبینی بسیاری از بزرگان و فضلای سنتی حوزه به رهبری شد؛ چراکه اساسا شورای عالی و مرکز مدیریت به فرمایش رهبری ایجاد شدند برای ارتقای حوزههای علمیه، اما آنچه در عمل رخ داد ترقی معکوس یا به تعبیر رهبری ارتجاع بود (عقبگرد و ارتجاع حوزه در آموزش).
⛔️ خناسان و یاوهگویان (متحجرینی که خونکردن دل امام را به ارث بردهاند و فقط وقتی آرام میگیرند که حوزه را برای همیشه به قهقرا برده باشند) نیز از این مجالِ کمکاری و ترک فعل شورای عالی و مرکز مدیریت، نهایت سوءاستفاده را داشتند در جهت بدنامساختن و بیاعتبار جلوهدادن رهبری بین علما و فضلایی که روزبروز نگران ازدسترفتن سنن حوزوی و بیمایه و سردشدن فضای حوزه بودند، فضایی که کمکم تبعات خسرانش در کمیت و کیفیت حوزه نمایان شد.
🔺 فضایی که در آن دیوانسالاری اداری و بیاعتمادی شدید و غلیظ نسبت به استاد و طلبه حاکم شد؛ تا جایی که استاد را مثابه یک رباتی دید که بیاید درسی بگوید و برود، لذا حتی امتحان و نمره استاد را ارجی نمینهند و سیستم دیوانسالارانه خودش باید امتحان کتبی و شفاهی (آن هم به بیکیفیتی که همگان مطلعاند) برگزار کند.
🔻 ساختاری که همهچیز را متمرکز تعریف کرد؛ جالب اینکه همهچیز را دانشگاهی کرد الا نقاط قوتی که دانشگاه داشت و حوزه خیلی پیشتر داشت: «اعتماد به استاد» و یا حتی برخی اختیارات در تعیین سرفصل و گرفتن امتحانات و ارزشیابی غیر متمرکز و بطور کلی «هویت استاد» که در دانشگاه وجود دارد را از «استاد حوزه» دریغ کردیم. حال بعد از سیسال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارتهایش؟!
🔴 بیانگیزهشدن طلبه برای حاضرشدن در دروس را با حضور و غیاب اجباری بدون هرگونه ایده خلاقانهای اجرا کردیم، ساختار متمرکز برای امتحانات شفاهی و پایاننامه تعریف کردیم، حال بعد از سیسال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارتهایش؟! (یادداشت «جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!)
❇️ امروز رهبری، تمامی مراجع و علما و فضلای حوزه انتظار دارند این روند اشتباه سیساله «در دانشگاهیکردن حوزه» هرچه زودتر خاتمه داده شود و توضیح داده شود، با چه مجوزی این طور سریعالسیر سنتهای حوزوی را منسوخ ساختیم.
#ارتجاع_سی_ساله
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#دانشگاهی_شدن_حوزه
@Manahejj
#حجاب_روبنا_نیست
#حجاب_زیر_بناست
وزیر ارشاد: تعداد زنان بیحجاب در تهران بیشتر از ۱۳ تا ۱۵ درصد نیست...
و همچنین آمار افزایش طلاق
و همچنین آمار افزایش افسردگی
و همچنین آمار افزایش مصرف سیگار در زنان و اعتیاد و خود...در پسران
و آمارهای دیگر
https://virasty.com/saratalebi/1703097011041102090
@banooyeab
🔻 اولین نشست از مجموعه نشستهای «همعزم»
با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات،
(گفتگو پیرامون نحوه اتصال نظر و عمل در فرآیند گفتمانسازی پیشرفت)
🔰 از روایت فتح تا روایت پیشرفت
تبیین موضوع روایتگری آوینی، مسأله نشست اول است؛ این که آوینی چه چیزی را روایت کرد و با چه پشتوانهای به این نقطه رسید؟
🔸 حسین نقویان
روایتِ انسان انقلاب اسلامی در "روایت فتح"
🔹 امیر نجاتبخش
روایتِ انسان انقلاب اسلامی ناظر به تجربهای در میدان پیشرفت
🔸 مسعود ملکی
موضوع روایتگری در روایت پیشرفت
🗓 زمان: شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵
📍مکان: خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ خانه اندیشهورزان
🔘 پخش زنده
▫️در بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/tsi/society
@hamazm
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شبهای کریسمس در تسخیر فلسطین
تظاهرات شبانه مردم فنلاند در حمایت از فلسطین
#فنلاند
دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف برگزار میکند:
💢 بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
🔹اساتید دوره:
👤 حجت الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی
مدیرگروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت
👤 خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی
هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده
👤 خانم دکتر زهرا زرگر
هیئت علمی پژوهشکده مطالعات علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی
🔸 با سخنرانی ویژه:
👤 خانم دکتر نسرین سلطانخواه
عضو پیوسته فرهنگستان علوم
🔹زمان:
📆 چهارشنبه ۶ دی
🕰 ساعت ۱۲.۵ الی ۱۷
📆 پنجشنبه ۷ دی
🕰 ساعت ۹.۵ الی ۱۷
🔹 محل برگزاری:
📍سالن توس، کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف
🔹 هزینه ثبت نام: ۲۵۰ هزار تومان
❗️ثبت نام گروهی (حداقل ۳ نفر) شامل ۲۰٪ تخفیف میشود.
⚠️ افرادی که در تمام جلسات حضور داشته باشند واجد شرایط دریافت گواهینامه خواهند شد.
✅ جهت ثبت نام و شرکت در بزنگاه تا پایان روز شنبه ۲ دی ماه از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
🌐 https://survey.porsline.ir/s/lkAZNaC
(ظرفیت ثبت نام محدود است)
🔹 در صورت هرگونه سوال در رابطه با این رویداد با حساب کاربری زیر در ارتباط باشید:
@admin1_khanesh
#بزنگاه
#زن_و_دانشگاه
@khanesh_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨هشدار جدی رهبر انقلاب:
امروز اگر برای مسئله فرزندآوری فکری نکنیم، ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان نخواهد داشت.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#همایش
#تحول
🔰اولین همایش رسمی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با مجوز ISC
💢 با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(س) برگزار مینماید:
«نخستین همایش ملی تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی(ره)»
🔶 محورهای تحول خواهی:
1⃣ تحول حوزه های علمیه بر مبنای دیدگاههای فقهی فلسفی تفسیری مکتب امام(ره)
2⃣ تحول فقه در حوزه علمیه
3⃣ تحول فلسفه و کلام در حوزه علمیه
4⃣ تحول تفسیر و حدیث در حوزه علمیه
5⃣ تحولات حوزه های علمیه بر مبنای تحولات اقتصادی
6⃣ بازخوانی نقش حوزه های علمیه در تحولات جدید اجتماعی فرهنگی
7⃣ تدوین نقشه راه تحولات حوزه بر مبنای مکتب امام(ره)
8⃣ تاثیرگذاری حوزه های علمیه در مسائل نوظهور
🔷 محورهای راهبردی و هویتی:
1⃣ تمدن سازی اسلامی بر مبنای مکتب امام و راهبری اندیشه حوزه های علمیه
2⃣ باز آفرینی هویت مطلوب طلبه بر مبنای مکتب امام(ره)
3⃣ جایگاه عقلانیت و معنویت و عدالت در مکتب امام(ره)
4⃣ نقش راهبردی حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره)
🔸محورهای آسیب شناسی:
1⃣ نقد حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره)
2⃣ راهکارهای برون رفت از انفعال در حوزه های علمیه خواهران
3⃣ آسیب شناسی نقش آفرینی زنان طلبه بر مبنای مکتب امام(ره)
🔹محورهای ویژه همایش:
1⃣ جایگاه جهاد تبیین در تحول حوزه
⏳ مهلت ارسال مقالات: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲
📣 اعلام نتایج داوری: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
📅 تاریخ برگزاری همایش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
✉️ ارسال مقالات:
🌐 ایمیل:
tahavol.hozeh1402@gmail.com
🆔 آیدی ایتا:
@tahavolhozeh1402
☎️ شماره دبیرخانه:
021-88965134
021-88960733
09964222735
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خیلی قشنگ و جالب پدیده حجاب استایل رو توضیح داده
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز سالروز درگذشت آیت الله حائری است.
☘ ببینید | تفاوت «تصوف» با «عرفانِ فقیهانه» در چیست؟
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
سرکار خانم #پاد فرمودند، به هیچ انسانی نمی شود چیزی را دیکته کرد.
الان برخی برنامه های کلان فرهنگی، از ورزشگاه تا سینما و وضع فضای مجازی، دارد مدل #مردسالار غربی را به زنان دیکته می کند،
امیدواریم در دفاع از آزادیها، برای کاهش تحمیل سبک غربی، به هشتاد درصد از دختران و زنان ایرانی، تدبیری شود.
https://virasty.com/saratalebi/1703163083080774430
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
59.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهپیمایی امروز مردم صنعا در حمایت از فلسطین
جانمانیم....
📍سازمان بازرسی کشور به مجموعه مسائلی که موجبات چنین وضعیت اسفباری در موضوع #شیرخشک گردیده است ورود کند.
📌ادامه وضعیت کنونی موجب بدبینی مردم به دولت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
✅منتظر اقدام فوری و عاجل هستیم و در غیر اینصورت فعالان مردمی جمعیت و کانال دیده بان شفافیت نسبت به مساله ورود جدی خواهند داشت و سازمان های خاطی را به مردم معرفی خواهند کرد.
#شیرخشک
#سازمان_غذا_و_دارو
#اقدام_عاجل_سازمان_بازرسی
🔻کانال دیده بان شفافیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
https://eitaa.com/djavani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات آیتالله جوادی آملی در رابطه با اهمیت ویژه کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره)
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
http://www.yjc.ir/fa/news/8623775/
سارا طالبی، استاد حوزه و دانشگاه و سرپرست اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه «توحیدخانه» به گفتگو پیرامون مسائلی از جمله زن در اسلام، منظومه فکری ائمه اطهار (ع) در مورد جایگاه زن در خانواده و نقش اجتماعی زن، ابعاد وجودی زن در اسلام و تشیع، الگو بودن زن مسلمان در ابعاد و مسائل اجتماعی و ... پرداخت.
زن، تجلی اسماء جمال است و وقتی زن به نقطه کرامت و خودباوری میرسد اراده او خیلی میتواند تاثیرگذار باشد. اگر این باور در افراد نهادینه شود، میتواند اثرگذار و مقاوم باشد و برمی گردد به خودباوری و فهم هویتی که امروز ضعف دختران عصر جدید، همین نقطه است...
@banooyeab
یا علیم
🗓 #درباره_نشست_اول
🔰 مسأله نشست اول، تبیین #موضوع_روایت است. موضوع روایت پیشرفت بر انتخاب سوژه تقدم دارد و باید به تفاوت میان این دو، توجه داشت. هر چند در ارتباطی دو سویه نیز با هم هستند.
🔰 در موضوع روایت پیشرفت، یک مسأله نسبت بین روایت دستاوردها با روایت انسانِ سازنده آن است. اینکه اصالت با کدام است و جایگاه هر کدام در روایت پیشرفت چیست؟
داستان از آنجا پیچیدهتر و سختتر میشود که ما در توضیح این که چه چیزی «پیشرفت» است و چه چیزی «ناپیشرفت»، بیان و زبان مشترک و مبانی نظری روشنی نداریم.
🔰 آوینی در «روایت فتح» دارای نگاه جدیدی در روایتگری و انتخاب موضوعِ روایت است که خودش به آن التفات داشته و البته در گفتمان موجود آن زمان، معنادار بوده است. او حتی در انتخاب عنوان روایت فتح، معنای خاصی از فتح را مدنظر قرار داده است.
آوینی می گوید: «... در هیچ یک از این فیلمها نیست که ما به خود جنگ و یا ماشین و ابزار جنگ اصالت داده باشیم، همواره ایمان رزمندهها است که اصالت دارد...»
اما سوال این است که چقدر این انتخاب آوینی، در موضوع روایتش میتواند در روایت پیشرفت هم مبنا قرار گیرد؟
#نشست_های_هم_عزم
#از_روایت_فتح_تا_روایت_پیشرفت
#نشست_اول
✅ @hamazm
بانوی آب
🔻 اولین نشست از مجموعه نشستهای «همعزم» با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات، (گفتگو پیرامون
نشست در حال برگزاری است...